مقالات آموزشی

ترفند ایجاد برنامه بازاریابی محتوا

مفید بود؟

ناظر محتوا سایت، چه وظایفی دارد. همه ما در تقلا هستیم تا بهترین محتواها را تولید کنیم، در مورد موضوعات مختلف تحقیق کنیم. به تولید کنندگان محتوا، سفارش تولید محتوا می‌دهیم. از همه روش‌های تولید محتوا استفاده می‌کنیم، تا همیشه محتواهای جدید به مخاطبان خود ارائه بدهیم. اغلب اوقات هم غرق در پروسه تولید محتوا برای سایت هستیم. بسیاری از مواقع نیز، سازمان‌ها و یا مدیران نمی‌توانند کاملا بر روی محتواهایی که بر روی سایت منتشر می‌شود، نظارت داشته باشند، در این مواقع نیاز است که شما شخصی را به عنوان ناظر محتوا سایت برای مجموعه و سایت خود به خدمت بگیرید.

بیشتر بخوانید: هزینه تولید محتوا

ناظر محتوا سایت کیست؟

اما به راستی ناظر محتوا سایت چه شخصی است. چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. از چه مهارت‌هایی باید برخوردار باشد، وظیفه او به عنوان ناظر محتوا سایت چیست. شاید هم این عنوان برای شما تازگی داشته باشد و تا به حال آن را نشنیده باشید. اما باید به شما گفت که قطعا سایت‌هایی که فعالیت‌های زیادی دارند، شخصی به عنوان ناظر محتوا سایت حتما می‌بایست وجود داشته باشد، در ادامه قصد داریم در رابطه با ویژگی‌های ناظر محتوا سایت صحبت کنیم.

آشنا به فرآیند تولید محتوا

یک ناظر محتوا سایت در ابتدا می‌بایست یک کارشناس تولید محتوا باشد. باید از تمامی روش‌های تولید محتوا آگاهی داشته باشد، به آنها تسلط داشته باشد. شما زمانی که به عنوان یک ناظر محتوا سایت فعالیت دارید، می‌بایست تمامی محتواهایی که در سایت منتشر می‌شود را زیر نظر داشته باشید و آنها را با توجه به ویژگی‌هایی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد، بررسی کنید.

اهداف و سیاست‌های سایت

اولین نکته‌ای که در رابطه با محتواهایی که در سایت منتشر می‌شود باید بررسی شود این مسئله می‌باشد که آیا این محتوا تولید شده با سیاست‌ها و اهداف سایت هماهنگی دارد و یا خیر. شما در ابتدا می‌بایست از تمامی هدف‌ها و سیاست‌هایی که سازمان برای تولید محتوا در پیش گرفته است آگاه شوید. در ابتدا شروع به فعالیت در سازمان به عنوان ناظر محتوا سایت، می‌توانید با برقراری ارتباط با مدیران و اشخاصی که سیاست‌های مجموعه را تعیین می‌کنند، از تمامی نظرات و عقاید آنها در رابطه با تولید محتوا در سایت آگاه شوید.

نظارت بر کیفیت محتواها

وظیفه بعدی شخص ناظر بر محتوا سایت، نظارت بر کیفیت محتواها می‌باشد. هر نوع محتوایی که منتشر می‌شود چه محتوا در قالب متن و عکس باشد و چه در قالب فیلم و صوت، می‌بایست با کیفیت بالایی همراه باشد. و با توجه به شاخص‌هایی اندازه گیری شود. برای مثال یک محتوای متنی را می‌بایست از لحاظ نگارشی، املایی و سئو مورد مطالعه و بررسی قرار دهد. به خصوص از لحاظ سئو که بسیار برای سایت با اهمیت می‌باشد. به دلیل اینکه باعث افزایش رتبه سایت می‌شود و می‌تواند مخاطبان بسیاری را به سمت محتوا سایت هدایت کند.

در رابطه با دیگر مدل‌های محتوا نیز باید آنها را از لحاظ کیفیت بررسی کرد تا محتوا دارای بالاترین کیفیت‌ها باشند. همچنین نکته‌ای که می‌بایست در رابطه با آن توجه کافی داشته باشد این نکته می‌باشد که محتواها کپی و یا تکراری نباشند. و اگر نیز قصد دارید یک از محتواهای قدیمی را به روز رسانی کنید، بهترین گزینه برای آن بازنویسی متن می‌باشد. همچنین به هیچ عنوان از دیگر سایت‌ها، کپی و در سایت منتشر نشود.

ناظر مانند مخاطب

اگر قصد دارید به عنوان ناظر محتوا سایت، به طور کلی بررسی کنید که محتواهایی که در سایت منتشر می‌شود مورد علاقه و نظر مخاطبان می‌باشد، بهترین روش این می‌باشد که خود را جای مخاطب بگذارید و از دید مخاطب محتواها را مطالعه کنید. این بهترین روش برای درک مخاطب و نظرات او می‌باشد. زمانی که شما با این دید به محتواهای خود می‌نگرید، می‌توانید به درستی متوجه کمی و کاستی‌های محتواهای منتشر شده در سایت شوید.

به دلیل اینکه همیشه تفاوت نگاه و نگرش بین مخاطبان و عوامل تولید محتوا وجود دارد. یکی دیگر از وظایف ناظر محتوا سایت، بررسی این نکته می‌باشد که محتوای منتشر شده، می‌بایست نیاز مخاطب را بر طرف کند. قطعا هر مخاطبی با توجه به نیازی که احساس می‌کند، وارد سایت می‌شود و به دنبال محتوای مورد نظر خود می‌باشد. اگر هر مخاطب بعد از اینکه محتوا را بررسی کرد، رضایت از محتوا نداشته باشد و یا احساس این مسئله را داشته باشد که زمان خود را هدر داده‌است، این یک نکته منفی برای سایت و محتواهای منتشر شده می‌باشد.

برنامه ریزی برای انتشار محتوا

نکته بعدی که شما به عنوان ناظر سایت می‌توانید به افرادی که کار تولید محتوا را انجام می‌دهند، همفکری و کمک کنید، برنامه ریزی برای انتشار در زمان مناسب در سایت می‌باشد. شما می‌توانید با ابزارهای بسیاری که در اختیار دارید، این مسئله را بررسی کنید که مخاطب در چه زمان‌هایی به سایت مراجعه می‌کند و از چه نوع محتواهایی استقبال می‌کند. با در میان گذاشتن این مسئله با تیم تولید محتوا می‌تواند باعث این اتفاق شود که سایت روز به روز موفق‌تر گردد و مخاطبان بیشتری را جذب کند.

در این مقاله به طور کلی در رابطه با وظایف ناظر محتوا سایت صحبت کردیم و تمامی وظایفی که یک ناظر بر عهده دارد را مشخص کردیم و همچنین مهارت‌هایی که باید کسب کند، و اما آخرین نکته در رابطه با این شخص و کل افرادی که تولید محتوا برای سایت انجام می‌دهند و یا اینکه در قالب سایت فعالیت‌هایی دارند، باید عنوان شود مسئله همکاری و کار تیمی می‌باشد. افراد زمانی که در یک مجموعه با هر عنوان شغلی که فعالیت دارند می‌بایست از نظرات و دیدگاه‌های یکدیگر برای ارتقا مجموعه و موفقیت مجموعه استفاده کنند. و بالطبع زمانی که افراد مشکلات و نظرات خود در رابطه با مسائل مجموعه و سایت در میان بگذارند، باعث پیشرفت آن مجموعه و سایت خواهند شد.

نظارت بر استراتژی محتوا

هنگامی که یک استراتژی محتوا ایجاد می شود، باید چند مسئله را بررسی کنید.

1. چه کسی محتوای شما را خواهد خواند؟

مخاطب هدف محتوای شما چه کسانی هستند؟ برای چند مخاطب محتوا تولید می‌کنید؟

همانطور که کسب و کار شما ممکن است بیش از یک نوع مشتری داشته باشد، استراتژی محتوای شما می‌تواند بیش از یک نوع کاربر را تامین کند. استفاده از انواع محتوا به شما کمک می‌کند محتوایی را ارائه دهید که برای هر شخص طراحی شده‌است.

2. چه مشکلی را برای مخاطبان خود حل خواهید کرد؟

در حالت ایده‌آل، محصول یا خدمات شما مشکلی را حل می‌کند. به همین ترتیب، محتوای شما با شروع به شناسایی مشکل و رسیدگی به آن، مخاطبان خود را برای حل این مشکل آموزش می‌دهد. محتوای شما راه حل‌هایی را که ارائه می‌دهید تقویت می‌کند و به شما کمک می‌کند تا اعتبار خود را نزد مخاطبان هدف خود ایجاد کنید.

3. چه چیزی شما را منحصر به فرد می‌کند؟

رقبای شما احتمالاً محصولی مشابه محصول شما دارند، به این معنی که مشتریان شما باید بدانند چه چیزی محصول شما را بهتر می‌کند یا حداقل، متفاوت است. شاید تفاوت اصلی شما این باشد که شرکت شما سال‌ها است که تاسیس شده‌است و سابقه طولانی دارد. یا شاید برند منحصر به فردی دارید که باعث می‌شود از رقبای خود متمایز شوید.

4. محتوای خود را در چه رسانه‌هایی منتشر خواهید کرد؟

همانطور که می‌توانید محتوا در قالب های مختلف ایجاد کنید، رسانه‌های مختلفی نیز خواهید داشت که می‌توانید در آنها محتوای خود را منتشر کنید، از وب سایت خود گرفته تا رسانه‌های اجتماعی. اگر مخاطبان شما محتوای ویدیویی طولانی را ترجیح می‌دهند، می‌توانید محتوای خود را در YouTube منتشر کنید. اگر مخاطب جوان‌تری دارید که محتوای سریع را دوست دارد، می‌توانید TikTok و Instagram را انتخاب کنید.

بازاریابی محتوا به کسب و کارها کمک می کند تا منابع قابل اعتماد و مقرون به صرفه ترافیک وب سایت را آماده و برنامه ریزی کنند.

چگونه یک استراتژی محتوا ایجاد کنیم:

– هدف خود را مشخص کنید

– تحقیقات شخصیتی انجام دهید

– ممیزی محتوا را اجرا کنید.

– یک سیستم مدیریت محتوا را انتخاب کنید

– نوع محتوایی را که می‌خواهید ایجاد کنید مشخص کنید

– ایده‌های جدید برای تولید محتوا ارائه دهید

– محتوای خود را منتشر و مدیریت کنید

نحوه ایجاد برنامه بازاریابی محتوا

اکنون، بیایید با جزئیات نحوه ایجاد یک برنامه بازاریابی محتوا آشنا شویم.

1. هدف خود را مشخص کنید

هدف شما از تدوین یک برنامه بازاریابی محتوا چیست؟ چرا می‌خواهید محتوا تولید کنید و یک برنامه بازاریابی محتوا ایجاد کنید؟ قبل از شروع برنامه ریزی، اهداف خود را بشناسید، در این صورت زمان کمتری برای تعیین بهترین استراتژی خود خواهید داشت.

2. تحقیقات شخصیتی انجام دهید

برای توسعه یک برنامه موفق، باید به وضوح مخاطبان هدف محتوای خود را مشخص کنید که به عنوان شخصیت خریدار شما نیز شناخته می‌شود. این امر به ویژه برای کسانی که شروع به کار کرده‌اند یا تازه وارد بازاریابی شده‌اند بسیار مهم است. با شناخت مخاطبان هدف خود، می‌توانید محتوای مرتبط و ارزشمندتری تولید کنید که آن‌ها بخواهند آن‌ها را بخوانند. اگر شما یک بازاریاب با تجربه هستید، ممکن است هدف شما تغییر کرده باشد. آیا می‌خواهید گروه جدیدی از افراد را هدف قرار دهید یا بازار هدف فعلی خود را گسترش دهید؟ آیا می‌خواهید همان مخاطبان هدف را حفظ کنید؟ بررسی مجدد پارامترهای مخاطب با انجام تحقیقات بازار در هر سال برای رشد مخاطبان شما بسیار مهم است.

3. ممیزی محتوا را اجرا کنید

در اوایل، اکثر برندها با پست‌های وبلاگ شروع می‌کنند. اگر می‌خواهید در قالب‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید یک ممیزی محتوا برای ارزیابی محتوای برتر و کم‌بازده خود انجام دهید. سپس، از آن اطلاعات برای اطلاع دادن به مسیر بعدی استفاده کنید. اگر مدتی است که در تجارت بوده‌اید، باید تلاش‌های بازاریابی محتوای خود و نتایج حاصل از آن را در سال گذشته مرور کنید. دریابید که در سال آینده چه کارهای متفاوتی می‌توانید انجام دهید و اهداف جدیدی تعیین کنید. اکنون زمان بسیار خوبی برای هماهنگ کردن اهداف تیم خود با بقیه اهداف سازمان است. در هر مرحله‌ای که هستید، ممیزی محتوا به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید چه چیزی در بین مخاطبان‌تان بیشتر مورد توجه قرار میگیرد، شکاف‌ها را در گروه‌های موضوعی شناسایی کنید و ایده‌های محتوای تازه را ارائه کنید.

4. یک سیستم مدیریت محتوا را انتخاب کنید

چند بخش حیاتی مدیریت محتوا شامل تولید محتوا، انتشار محتوا و تجزیه و تحلیل محتوا است.

5. نوع محتوایی را که می خواهید ایجاد کنید مشخص کنید

گزینه‌های مختلفی برای محتوایی که می‌توانید ایجاد کنید وجود دارد، از محتوای نوشتاری مانند کتاب‌های الکترونیکی و پست‌های وبلاگ گرفته تا محتوای صوتی مانند پادکست.

اهمیت نظارت بر شبکه‌های اجتماعی

در سال‌های اخیر، رسانه‌های اجتماعی به عنوان یک ابزار بازاریابی قدرتمند ظاهر شده‌اند. با تکامل بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و نظارت بر رسانه‌های اجتماعی، دانش این حوزه توسط متخصصان بازاریابی از طریق آزمون و خطا به دست می‌آید. ما چالش‌هایی را که شرکت‌ها در نظارت بر رسانه‌های اجتماعی با آن مواجه هستند، درک می‌کنیم. پیمایش در دنیای مدیریت رسانه‌های اجتماعی می‌تواند خسته کننده، طاقت فرسا و اغلب گیج کننده باشد. اما شما نمی‌توانید این واقعیت را رد کنید که نظارت بر رسانه‌های اجتماعی برای رشد کسب و کار شما در چشم انداز رقابتی امروز بسیار مهم است.

نظارت بر رسانه‌های اجتماعی فقط به حوزه پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی محدود نمی‌شود، بلکه فراتر از آن است. اگر کسب و کار شما حضور آنلاینی در بازار داشته باشد، مشتریان به احتمال زیاد در وب سایت‌ها، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، سایت‌های بررسی، وبلاگ‌ها و هر جای دیگری که گرد هم می‌آیند تا نظرات و ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند، درباره شما صحبت خواهند کرد. بنابراین، اگر واقعاً می‌خواهید بدانید چه کسی در مورد شما صحبت می‌کند و آنها چه می‌گویند، باید نظارت بر رسانه‌های اجتماعی انجام دهید.

به عبارت ساده، نظارت بر رسانه‌های اجتماعی عمل گوش دادن به آنچه اینترنت در مورد تجارت شما می‌گوید است. به این ترتیب می‌توانید بینش‌های عملی و ارزشمندی به دست آورید. این ممکن است کمی سخت به نظر برسد، اما با کمک ابزارهای تخصصی نظارت بر رسانههای اجتماعی، می توانید فرآیند جمع آوری و پاسخ به نظرات و بازخوردها را ساده کنید.

به شما کمک می‌کند تا صنعت و رقبای اصلی خود را بشناسید

نظارت بر رسانه‌های اجتماعی یک راه ساده برای اطلاع از پیشرفت‌های فعلی در صنعت شما است. این به شناخت روندها و پیش بینی افزایش احتمالی تقاضا برای محصولات و خدمات شما کمک می‌کند. وقتی از تقاضای آینده مطلع شدید، می‌توانید استراتژی خود را از قبل ترسیم کنید و فوراً اقداماتی را انجام دهید. نظارت بر رسانه‌‎های اجتماعی همچنین به شما این امکان را می‌دهد که بدانید رقبای اصلی شما چه کسانی هستند، استراتژی را دنبال کنید و اقدامات آنها را به درستی تجزیه و تحلیل کنید. به این ترتیب شما نمی‌توانید تنها اشتباهاتی را که رقبای خود انجام می‌دهند حذف کنید، بلکه زمینه‌هایی را که رقبای شما در آنها بهتر عمل می‌کنند را نیز بهبود بخشید.

به اندازه گیری اثربخشی ارتباطات شما کمک می‌کند

نظارت بر رسانه‌های اجتماعی یک ابزار استراتژیک عالی برای بهبود و اندازه گیری اثربخشی ارتباطات شما است. شما می‌توانید از نزدیک نظارت کنید که اقدامات شما چقدر توجه رسانه‌ها را جلب می‌کند. این به تخمین دسترسی شما به مشتریان هدف و تجزیه و تحلیل پاسخ آنها نسبت به محصول یا خدمات شما کمک می‌کند. داده‌های نظارت بر رسانه‌های اجتماعی به عنوان یک منبع قابل اعتماد برای تصمیم گیری عمل می‌کند.

مهم‌ترین چیز در مورد ابزار نظارت بر رسانه‌های اجتماعی راحتی است. این به جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها کمک می‌کند، همه بازدیدها را جمع می‌کند و گزارش را مستقیماً در زمان‌های خاص به ایمیل شما ارسال می‌کند. نظارت بر رسانه‌های اجتماعی در زمان گرانبهای شما صرفه جویی می‌کند و به شما امکان می‌دهد روی توسعه استراتژی خود و برنامه ریزی اقدامات آینده تمرکز کنید.

استراتژی‌های بازاریابی فعلی را با ابزار رسانه‌های اجتماعی تقویت می‌کند

استراتژی رسانه‌های اجتماعی باید توسط ابزارهای رسانه‌های اجتماعی قدرتمند پشتیبانی شود. این ابزارها می‌توانند به شما کمک کنند تا خواسته‌های مخاطبان هدف خود را بیابید و بر اساس آن نیازهای آنها را برآورده کنید. این بسیار شبیه به دریافت بازخورد مخاطبان شما بدون درخواست واقعی است. امکانات زیادی برای بهبود تلاش‌های بازاریابی با استفاده از افکار مخاطبان شما وجود دارد. با ابزار نظارت بر رسانه‌های اجتماعی خود، به سازمان‌ها کمک می‌کنیم تا روندهای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و تعاملات مشتری را در پلت‌فرم‌های مختلف بازاریابی دیجیتال و اثربخشی ارتباطات شرکت در وب‌سایت، حضور در رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی تلفن همراه تجزیه و تحلیل کنند.

به یافتن اینفلوئنسرها کمک می‌کند تا به شما کمک کند مخاطبان بیشتری را جذب کنید

اینفلوئنسرها بسیار مهم هستند اگر می‌خواهید نام برند خود را به مخاطبان هدف خود برسانید. در حین انجام نظارت بر رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید بررسی کنید که تأثیرگذاران در جایگاه شما چه کسانی هستند و به راحتی با آنها ارتباط برقرار کنید. اینفلوئنسرها می‌توانند نرخ تبدیل شما را بهبود بخشند زیرا مخاطبان آنها نه تنها به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند، بلکه اعتماد دارند که اینفلوئنسر خاص فقط شرکت‌های معتبر را توصیه می‌کند.

ایده‌های خود را برای محتوای جدید بهبود بخشید

نظارت بر رسانه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند الهام بگیرید. این به نظارت بر موضوعات مربوط به صنعت که در سطح عمومی در حال روند هستند کمک می‌کند. به این ترتیب می‌توانید ایده‌ها و برداشت‌های جدید و بدیع برای محتوای خود پیدا کنید. همچنین، می‌توانید از ایده‌های رقبای خود به‌عنوان منبع الهام یا به‌عنوان هشداری برای کشف آنچه در بازار شما کار نمی‌کند استفاده کنید.

شهرت برند خود را مدیریت می‌کند و به موقعیت‌های بحرانی به خوبی پاسخ می‌دهد

با استفاده از ابزارهای نظارت بر رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید از نزدیک به آنچه در مورد برند شما نوشته شده‌است و لحن بحث چیست نظارت کنید. ابزار نظارت بر رسانه‌های اجتماعی به محض اینکه نام تجاری شما در رسانه‌های اجتماعی ذکر شد به شما اطلاع می‌دهد. یک برنامه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی سفت و سخت می‌تواند به شما کمک کند به سرعت به مشتریان خود پاسخ دهید. پاسخ سریع به هر بازخورد باعث می‌شود مشتریان متوجه شوند که شما به نیازها و تجربیات آنها اهمیت می‌دهید.

مهارت‌های خدمات مشتری شما را به نمایش می‌گذارد

یک طرح بازاریابی موثر رسانه‌های اجتماعی به برند شما کمک می‌کند تا به سرعت با مشتریان شما ارتباط برقرار کند. این اغلب به مشتریان نشان می‌دهد که مهارت‌های خدمات مشتری شما عالی است. علاوه بر این، این اعتماد مشتری را به برند ایجاد می‌کند.

سخن آخر

نظارت بر محتوا توانایی تنظیم و بهینه سازی کل تجارت را با ارائه بینش‌های کلیدی و داده‌های حیاتی کسب و کار دارد، که می‌‎تواند به مدیران بازاریابی و تحلیلگران در استراتژی، راه اندازی کمپین‌ها و ارتباط بهتر با جمعیت شناسی کمک کند. در صورتی‌که قصد داشته‌باشید در این زمینه تولید محتوا انجام دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم سایت رایا مارکتینگ را انتخاب کنید زیرا با داشتن نویسندگان متخصص، سفارش شما را با حفظ کیفیت تحویل خواهند داد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.