مقالات آموزشی

راه آماده سازی شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۱۸ (قسمت اول)

مفید بود؟

در سال گذشته داستان های قابل تامل زیادی و متفاوتی در فضاهای مختلف شبکه های اجتماعی به فراخور و تناسب استفاده از آنها مشاهده شد.

در سال های آینده شبکه های اجتماعی به ایجاد وقفه های بیشتری می اندیشند، چرا که تعداد و چگونگی پیشرفت های تکنولوژیکی جدید به سمتی حرکت می کنند که به هنجارهای اجتماعی موجود در جامعه ارتباط مستقیم پیدا می کند. در این بخش تعدادی از روندهایی که شبکه های اجتماعی

در سال 2018 به دنبال توسعه ی آن حرکت خواهند کرد معرفی خواهد شد.

1- افزایش واقعیت افزوده:

در حالی که واقعیت افزوده تاثیرات اولیه ی خود را در بازی های ساخته شده برای گوشی های هوشمند به همراه داشته است، احتمالاً سامانه های شبکه های اجتماعی راه هایی برای ترکیب تکنولوژی جدید نیز پیدا خواهند کرد. به عنوان مثال قابل پیش بینی و تصور است که اسنپچت یا اینستاگرام به زودی فیلترهایی را پشتیبانی کنند که این امکان را به کاربران بدهد تا از خودشان و یک چهره ی محبوب یا دوستشان که در فضای مجازی ارتباط دارند یک عکس سلفی بگیرند. به همین ترتیب برندها نیز خیلی زود می توانند محصولات خود را از طریق شبکه های اجتماعی به خانه های کاربران با استفاده از فیلترهای خاصی منتقل کنند.

2- افزایش محبوبیت ها و استفاده از استوری های اینستاگرام:

جالب است بدانید که بالغ بر 200 میلیون نفر در ماه از استوری های اینستاگرام استفاده می کنند. این آمار بسیار زیاد در شبکه های اجتماعی، 5 میلیون نفر بیشتر از تعداد افرادی است که از اسنپچت استفاده می کنند.

مساله ی جالب اینکه سن استوری در شبکه های اجتماعی تنها یک سال است. این سرعت رشد در استفاده موجب می شود که تا پایان سال 2018 بیش از نیمی از کاربران این شبکه های اجتماعی از استوری ها استفاده کنند. این بدین معنی است که برندها مجبورند برای ایجاد ارتباطات بیشتر و فعالتر با کاربران و مشتریان بالقوه ی خود، مدیریت های صحیحی در ارائه ی استوری های مختلف داشته باشند.

3- ادامه ی روند سرمایه گذاری و بازاریابی تاثیرگذار در شبکه های اجتماعی:

مطابق آمارهای رسمی، بیش از 90 درصد از بازاریابانی که استراتژی بازاریابی تاثیرگذار را استفاده می کنند، در کسب و کارشان موفق هستند. شرکت های معتبر و معروفی مانند Rolex, Face north, Hubspot از استراتژی های بازاریابی مبتنی بر شبکه های اجتماعی برای ارتباط با مخاطبین جدید استفاده می کنند و ارتباط با مخاطبان موجود را بهبود می بخشند. در این بین به وضوح برندهایی را شاهد بودیم که با استراتژی های تبلیغاتی سنتی خود به دنبال ارتباط با کاربران در شبکه های اجتماعی بودند.

در سال 2018 با احتمال بیشتری برندهای معتبر از بازاریابی تاثیرگذار به عنوان راهی برای ارتباط با مخاطبان و نادیده گرفتن شیوه های سنتی روی می آورند.

4- تمرکز بر روی افراد نسل Z:

این نسل به دسته ای از افراد اطلاق می شود که بین سال های 1990 تا 2000 متولد شده اند. مطالعات انجام شده ی اخیر توسط گلدمن ساکس نشان می دهد که نسل z برای بسیاری از سازمان ها بسیار ارزشمندتر از افراد متولد شده بین سال های 1970 تا 1980 هستند. امروزه قدیمی ترین فرد نسل z حدود 27 تا 25 سال سن دارد. این افراد به تازگی به فضاهای کاری وارد شده اند و برای مدتی موجب افزایش قدرت خرید شدند.

برند های معتبر این مساله را به خوبی  شناسایی می کنند و براساس آنها، استراتژی های شبکه های اجتماعی خود را تغییر می دهند. سرمایه گذاری های کلانی برای نسل z در شبکه های اجتماعی معتبری مانند اینستاگرام قابل پیش بینی است.

5- افزایش مشارکت برندهای تجاری در شبکه های اجتماعی پیام رسان:

بیش از 2.5 میلیارد نفر در سراسر دنیا از پیام رسان های معتبر استفاده می کنند، اما هنوز هم نام برندهای تجاری برای ارتباط با مصرف کنندگان در شبکه های اجتماعی خالی به نظر می رسد. در سال 2018 انتظار می رود که روند رو به رشد بسیار زیادی را از حضور برندهای معتبر در پیام رسان های مهم و معروف دنیا شاهد باشیم تا ارتباطات بهتر و بیشتری را با کاربران خود متصور شوند.

سرمایه گذاری های گسترده و استفاده های بسیار پیشرفته از هوش مصنوعی، برندهای تجاری را قادر می سازد تا تجارب خریدهای شخصی را در پیام رسان های پرکاربرد دنیا به راحتی ارائه دهند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.