مقالات آموزشی

مهارت‌های نوشتن یک کارشناس تولید محتوا

مفید بود؟

کارشناس تولید محتوا چیست؟ شاید این سؤال برای شما پیش آمده باشد که منظور از کارشناس تولید محتوا چه کسی است؟ آیا کسی که صرفاً توانایی تایپ کردن و نوشتن داشته باشد به عنوان متخصص تولید محتوا تلقی می‌شود.

محتوا پادشاه است

می‌گویند محتوا پادشاه است. در واقع، محتوا به طور گسترده به عنوان یکی از حیاتی‌ترین جنبه‌های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال برای رشد کسب‌وکارها در نظر گرفته می‌شود؛ اما چه کسی برای تحقق این امر تلاش می‌کند؟ منظور از کارشناس تولید محتوا چیست؟ آیا ایجاد یک پست یا مقاله در وبلاگ و ارسال آن در یک وب‌سایت ساده است؟

در نگاه اول شاید ساده باشد اما در اصل این‌گونه نیست و نیاز به تخصص بالایی دارد. به همین دلیل است که متخصصان تولید محتوا بسیار موردتوجه کسب‌وکارها قرار گرفته‌اند. این افراد ماهر طرز فکر کاربران و مخاطبان را درک می‌کنند و می‌دانند چگونه محتوایی ایجاد کنند که باعث ایجاد تعامل شود.

 کارشناس تولید محتوا چیست؟

برای جواب دادن به سؤال کارشناس تولید محتوا چیست باید در ابتدا با متخصص تولید محتوا آشنا شوید. کارشناسان تولید محتوا مسئول محتوای تولید شده برای کمپین‌های بازاریابی دیجیتال در کسب‌وکارها هستند. شاید در نگاه اول این افراد به عنوان بازاریاب یا کارشناس مارکتینگ تلقی شوند اما در اصل به این صورت نیست. این افراد تولید محتوا را با اطمینان از پیگیری اهداف کمپین انجام می‌دهند. در واقع این افراد برای تولید محتوا در سازمان‌ها و شرکت‌ها انتخاب می‌شوند.

 

 تولید محتوا شخصی

به زبان ساده، کارشناس تولید محتوا شخصی است که مسئولیت نوشتن و ویرایش محتوا برای کمپین‌های بازاریابی دیجیتال، برای سایت‌ها، برای متون تبلیغاتی و غیره شرکت‌ها و مؤسسات و سازمان‌ها را بر عهده دارد. در برخی موارد، آن‌ها همچنین ممکن است بخشی از توسعه یک استراتژی بازاریابی محتوای بزرگ‌تر نیز باشند. در واقع کارشناس تولید محتوا بخش مهمی از هر تیم بازاریابی است.

  نوشتن محتوا 

باید به این نکته توجه کنید که در دنیای امروزی همه افراد علاقه‌مند به نوشتن محتوا نیستند، همچنین همه افراد هم توانایی نوشتن محتوا را ندارند. این به این معنی است که پیدا کردن یک متخصص تولید محتوا که در ایجاد پست‌های وبلاگ، مقالات و قطعات رسانه‌های اجتماعی درخشان مهارت داشته باشد، برای کسب‌وکارها بسیار مهم است. امروزه بسیاری از متخصصان سئو، استراتژیست های دیجیتال مارکتینگ و طراحان وب‌سایت به عنوان تولیدکنندگان محتوا کار کرده‌اند.

مهارت‌های یک کارشناس تولید محتوا چیست؟

در حالی ممکن است ساده به نظر برسد اما نوشتن یک محتوا کار ساده‌ای نیست. محتواهای ایجاد شده برای کمپین‌های تبلیغاتی، سئوی سایت‌ها و حتی وبلاگ‌ها باید همواره از یک انسجام و پیوستگی خاصی پیروی کنند. به همین دلیل است که برای تبدیل شدن به یک متخصص تولید محتوا، مهارت‌های خاصی وجود دارد.

 مهارت‌های نوشتن یک کارشناس تولید محتوا

اکثریت قریب به اتفاق کارهایی که یک متخصص تولید محتوا انجام می‌دهد شامل نوشتن است؛ بنابراین، داشتن مهارت‌های نوشتاری مناسب و عشق به این حرفه، مهم است. برای یک تولیدکننده محتوا درک قوی از ساختار جمله، دستور زبان و نقطه‌گذاری مهم است.

منظور از مهارت‌های تحقیق کلمات کلیدی کارشناس تولید محتوا چیست؟

به طور کلی، در فرآیند تولید محتوا یک فرد متخصص و استراتژیست کلمات کلیدی مناسبی را در اختیار نویسنده قرار می‌دهد تا در فرآیند تولید محتوا از آن‌ها استفاده کند. در برخی موارد نیز متخصص تولید محتوا خود اقدام به یافتن کلمه کلیدی مناسب می‌کند. این بدان معناست که شما به عنوان یک کارشناس تولید محتوا باید یک درک اساسی از نحوه انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی و چرایی اهمیت آن داشته باشید.

مهارت‌های سئو موردنیاز برای کارشناس تولید محتوا

متخصصان تولید محتوا همچنین باید درک بالایی از نحوه عملکرد بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) داشته باشند. علاوه بر این، درک قسمت‌های مختلف سئوی خارج از صفحه می‌تواند برای کسانی که از طرف کارفرمایان اقدام به تولید محتوای سفارشی می‌کنند نیز مفید باشد.

دانستن نحوه استفاده از ابزارهای اولیه سئو در کارشناس تولید محتوا

هزاران ابزار دیجیتال مارکتینگ و سئو عالی در بازار وجود دارد. ابزارهایی مانند Moz، SEMrush، Google Analytics و Google Keyword planner چند مورد از شناخته شده ترین ابزارها هستند؛ اما هنوز تعداد زیادی مورد دیگر وجود دارد. قبل از تصمیم‌گیری در مورد حرفه‌ای به عنوان یک متخصص تولید محتوا، مهم است که حداقل نسخه نمایشی این موارد را امتحان کنید تا ببینید چگونه هستند. حتی برخی از این برنامه‌ها و ابزارها در نسخه‌های آزمایشی خود گواهینامه رایگان ارائه می‌دهند. این گواهینامه‌ها واقعاً می‌تواند در رزومه شما به عنوان بخشی از اعتبار کلی شما قرار بگیرد.

منظور از مهارت‌های تجزیه‌وتحلیل توسط کارشناس تولید محتوا چیست؟

بخش خوبی از شغل یک متخصص تولید محتوا، کار کردن با سایر اعضای تیم است تا تصمیم بگیرند که روی چه محتواهایی کار کنند و کدام محتوا برای چه کمپین‌هایی مناسب است. این به معنای اطمینان از داشتن مهارت‌هایی در بررسی داده‌های ترافیک وب‌سایت، مانند Google Analytics یا Moz است. شما به عنوان یک متخصص تولید محتوا با توانایی تفسیر این نوع اطلاعات، می‌توانید به راحتی محتوای بهتری برای کمک به کسب‌وکارها ایجاد کنید.

 

فعالیت‌های یک کارشناس تولید محتوا چیست؟

حال که به خوبی جواب سؤال کارشناس تولید محتوا چیست؟ را پیدا کرده‌اید می‌توانید در خصوص فعالیت‌های یک کارشناس تولید محتوا نیز اطلاعات مناسبی را به دست بیاورید. یک متخصص تولید محتوا دقیقاً همان کاری را انجام می‌دهد که شما فکر می‌کنید! این افراد در ایجاد محتوا برای اهداف بازاریابی و رشد کسب‌وکارها تخصص دارند.

 فعالیت‌های یک متخصص تولید محتوا

این فرایند می‌تواند یک فعالیت ساده مانند ارسال و ایجاد یک پست وبلاگ، پست شبکه‌های اجتماعی و یا یک مقاله باشد؛ اما فعالیت‌های یک متخصص تولید محتوا فقط به این موارد محدود نمی‌شود. یک کارشناس می‌تواند در فعالیت‌های بزرگ‌تری مانند تهیه و ایجاد کتاب‌های الکترونیکی، مقالات سفید، مجلات و حتی راهنماهای فنی نیز فعالیت داشته باشد. امروزه اکثر شرکت‌ها تمایل دارند از تیم محتوای داخلی خود برای عناصری مانند تصحیح نامه‌های تجاری استفاده کنند.

حقوق یک متخصص تولید محتوا چقدر است؟

شاید نکته مهمی که بعد از پاسخ به سؤال کارشناس تولید محتوا چیست؟ به ذهن شما خطور کرده باشد این است که دستمزد یک کارشناس تولید محتوا چقدر است؟ دستمزد یک متخصص تولید محتوا که در یک برند داخلی یا یک سازمان و یا کسب‌وکار فعالیت می‌کند می‌تواند متفاوت باشد. عموماً حداقل دستمزد شامل حقوق اداره کار می‌شود اما برخی شرکت‌ها تا سه برابر این مبلغ نیز هزینه می‌کنند. نکته مهم در تعیین دستمزد این افراد سابقه، دانش و توانایی‌های این افراد است.

 زمینه تولید محتوا

به عنوان مثال در آمریکا یک فرد مبتدی در زمینه تولید محتوا می‌تواند تا سالانه در دود 32000 دلار سالانه برای یک موقعیت سطح ابتدایی درآمد داشته باشد. همچنین یک فرد حرفه‌ای نیز می‌تواند سالانه در حدود 84000 دلار درآمد داشته باشد. البته باید توجه کرد که این اعداد میانگین برای شرکت‌های متوسط هستند و شرکت‌های بزرگ چندملیتی مبالغ بسیار بیشتری را صرف هزینه تولید محتوا می‌کنند.

برخی از افراد نیز به عنوان یک متخصص تولید محتوا به صورت آزاد یا همان فریلنسری کار می‌کنند. این افراد در برخی مواقع دستمزدهای بسیار بالاتری را دریافت می‌کنند اما از مزایایی مانند بیمه، اضافه‌کاری و غیره بهره‌مند نمی‌شوند. با این حال بازار آزاد برای یک تولیدکننده محتوا جذابیت بسیار بالاتری دارد.

 چگونه یک کارشناس تولید محتوا شویم؟

اگر به دنبال تبدیل شدن به یک متخصص تولید محتوا هستید، چندین کار وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا مطمئن شوید در مسیر درستی در حرفه جدید خود قرار دارید. با در نظر گرفتن این عناصر مختلف، می‌توانید به راحتی تصمیم بگیرید که آیا این نوع شغل برای شما مناسب است یا خیر.

همیشه نوشتن را تمرین کنید:

نویسندگی مهارتی است که توسعه آن به زمان زیادی نیاز دارد. به عنوان یک متخصص بازاریابی محتوا، می‌توانید برای انجام وظایف و اهداف پروژه خود، معادل چندین هزار کلمه در روز بنویسید.

یک نمونه کار ایجاد کنید:

اگر به دنبال شروع حرفه‌ای به عنوان یک متخصص تولید محتوا هستید، داشتن یک نمونه کار رسمی که کار شما را به نمایش بگذارد ضروری است. انواع مختلفی از محتوا از پست‌های وبلاگ گرفته تا مقاله‌ها، کاغذهای سفید، محتوای رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر ایجاد کنید.

یک فیلد کاری مشخص را انتخاب کنید:

در حالی که انتظار می‌رود متخصصان تولید محتوا کمی در مورد همه‌چیز بدانند، اکثر آن‌ها صنایع و جایگاه‌های خاصی دارند که درک دقیقی از آن‌ها دارند. در واقع امروزه یک کارشناس تولید محتوا به صورت تخصصی در یک زمینه و یا چند زمینه خاص شروع به فعالیت می‌کند.

 

 اصول تولید محتوای نوشتاری را مطالعه کنید:

شرکت در کلاس‌های تولید محتوای نوشتاری به صورت آنلاین و مطالعه ساختار و دستور زبان راه خوبی برای یادگیری اصول اولیه نوشتاری است.

درک فرایند بهینه‌سازی موتور جستجو:

در خصوص نحوه فعالیت موتورهای جست‌وجو و کارکردهای آن‌ها باید اطلاعات خوبی داشته باشید. این اطلاعات در تولید محتوای متنی، ویدیویی، تصویری و یا حتی صوتی به شما کمک زیادی می‌کند. همواره الگوریتم‌های جدید موتورهای جستجو را بررسی کنید.

به دنبال فرصت‌های شغلی باشید:

حقیقت این است که هرکسی که یک وب‌سایت دارد به یک متخصص تولید محتوا نیاز دارد. با این حال، همه حاضر نیستند یک کارمند داخلی تمام‌وقت برای انجام این کار استخدام کنند. برخی از شرکت‌ها موقعیت‌های نیمه وقت یا فریلنسری از راه دور را ارائه می‌دهند. همچنین برخی به آژانس‌های تولید محتوا برای برآوردن نیازهای خود مراجعه می‌کنند.

معرفی رایا مارکتینگ به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه تولیدکننده محتوا

حال که به خوبی جواب سؤال کارشناس تولید محتوا چیست؟ را پیدا کرده‌اید شاید بخواهید به عنوان یک متخصص تولید محتوا در دنیای کسب‌وکارها فعالیت داشته باشید. در این زمینه مجموعه رایا مارکتینگ با داشتن بیش از 7 هزار نویسنده و تولیدکننده محتوا در ایران آماده همکاری با شما است. شما می‌توانید به راحتی بخشی از تیم بزرگ تولیدکننده محتوا در رایا مارکتینگ شده و فعالیت‌های تولید محتوایی خود را آغاز کنید.

 متخصص تولید محتوا

مجموعه رایا مارکتینگ با داشتن بیشترین تعداد متخصص تولید محتوا در ایران آماده همکاری با مجموعه‌های بزرگ، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسه‌های مختلف در زمینه تولید محتوا است. شما به راحتی می‌توانید تمام فرایند تولید محتوای خود را به ما بسپارید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.