مقالات آموزشی

مواردی برای انتخاب اولین پست اینستاگرام

مفید بود؟

انتخاب اولین پست در اینستاگرام برای شما، باید خیلی اهمیت داشته باشد، اگر شما در ابتدای راه‌اندازی یک صفحه در اینستاگرام هستید و هیچ مطلبی را در آن قرار نداده‌اید، ممکن است سوالی برای شما پیش بیاید که اولین پست در اینستاگرام چه خصوصیاتی باید داشته باشد، در این مطلب به سوال شما پاسخ خواهیم داد و در انتها یاد خواهید گرفت که به چه نحوی افتتاحیه باشکوهی را داشته باشید.

اهمیت انتخاب اولین پست اینستاگرام

برای درک اینکه انتخاب اولین پست در اینستاگرام چقدر مهم است با یک مثال این اهمیت را بیان خواهیم کرد، به عنوان مثال شما برای کسب و کاری که دارید در صدد استخدام چندین نفر هستید. برای مصاحبه افرادی به شرکت شما مراجعه می‌کنند، در بین این افراد، یکی از آن‌ها علاوه بر دارا بودن اطلاعات عمومی و تخصصی زیاد، روابط عمومی خوبی نیز داشته و در مصاحبه شما را شگفت‌زده می‌کند.
یک فرد دیگر نیز که متقاضی شغل بوده و در مصاحبه حضور پیدا کرده، در زمینه خاصی مهارت نداشته و در جلسه مصاحبه نیز چیز خاصی را در وی پیدا نمی‌کنید، شما به عنوان صاحب کسب و کار کدام شخص را انتخاب می‌کنید.در اغلب مواقع، همان برخورد اول با هرکس یا هرچیزی می‌تواند در تصمیم‌گیری‌ها تاثیرگذار باشد، مطالب Instagram

و فعالیت در آن هم از این قاعده مستثنی نیست.
بنابراین توصیه می‌شود که در همان ابتدای کار، اطلاعات درست و سودمندی را به مخاطبان ارائه داده و با صمیمیت با آن‌ها برخورد کنید. همچنین کیفیت خوب تصاویر، بهره بردن از هشتگ‌ها، موقعیت مکانی (Location) و موارد دیگر می‌تواند به بالابردن کیفیت پست‌های شما کمک کند.

ویژگی‌های اولین پست در اینستاگرام

اولین پست در اینستاگرام اگر به معرفی شما و کسب و کاری که در آن مشغول هستید اختصاص پیدا کند خیلی عالی می‌شود، در ضمن تصویری که برای پست انتخاب می‌کنید باید از کیفیت عالی و جذابیت بالایی برخوردار باشد. می‌توانید از عناصر مرتبط با کسب و کارتان در تصویر استفاده کنید،  به عنوان مثال اگر در حوزه فناوری به فعالیت مشغول هستید می‌توانید از رایانه، اعداد ۰ و ۱ و … و همچنین پیش‌زمینه تیره در تصویر خود استفاده نمایید.

7 ایده برای اولین پست در اینستاگرام

  • انتشار پست مناسبتی:

اولین پست در اینستاگرام شما می‌تواند در روزی باشد که مصادف است با مناسبت خاصی مثل روز زن، روز پدر و …، و کسب و کار شما به عنوان مثال فروش لباس زنانه است که می‌تواند روز افتتاحیه صفحه اینستاگرامتان باشد. بنابراین شما می‌توانید متناسب با نوع فعالیتی که دارید یک روز از تقویم را که مناسبتی مرتبط با کسب و کار شما دارد انتخاب کرده و اولین پست اینستاگرامی خود را در آن روز منتشر کنید.

  • انتشار مطلب جایزه‌دار:

یکی از کارهایی که فروشگاه‌ها در زمان افتتاح خود انجام می‌دهند اعمال تخفیف یا در نظر گرفتن جوایزی برای خریداران است. شما هم می‌توانید همین رویه را در پیش گرفته و اولین پست خود را با در نظر گرفتن جوایزی برای کسانی که شما را فالو و لایک می‌کنند منتشر نمایید.

  • انتشار ویدیوی معرفی خود و کسب و کارتان:

اولین پست در اینستاگرام شما می‌تواند شامل ویدیویی صمیمانه و جذاب از معرفی خود و کسب و کاری که به آن مشغول هستید باشد.
در ضمن می‌توانید همکاران و افرادی که با شما کار می‌کنند را نیز معرفی کرده و با آن‌ها نیز مصاحبه‌ای کوتاه داشته باشید.

  • نمایش پشت صحنه شغلتان:

معمولاً نمایش پشت صحنه‌ها برای اغلب مردم جذاب است، شما هم می‌توانید از پشت صحنه کسب و کاری که در آن مشغول هستید فیلم یا عکس تهیه کنید. تصاویر و ویدیوهای که مرتبط با پشت صحنه است معمولاً به دلیل اینکه به دور از اغراق و بزرگ‌نمایی می‌باشد می‌تواند باعث جلب اعتماد مخاطبان گردد.

  • انتشار پست‌های اسلایدی:

ادغام تصویر و ویدیو در یک پست اسلایدی می‌تواند برای مخاطب جالب باشد، به عنوان مثال شما می‌توانید تصاویر و فیلم‌هایی از خود و همکارانتان در محیط کار تهیه کرده و آن را منتشر کنید. همچنین می‌توانید در این فیلم‌ها به معرفی خود، همکاران و کسب و کارتان نیز بپردازید، با این کار قادر خواهید بود که حس صمیمیت و صداقت در کارتان را به مخاطبان القاء کنید.

  • انتشار داستان شکل‌گیری کسب و کارتان:

هر کسب و کار از یک جایی که اتفاق خاصی برایش پیش آمده، تصمیم به راه‌اندازی حرفه خود کرده است، مثلاً برندهای بزرگ دنیا هم داستان خاص خود را دارند. شما هم می‌توانید به نحوه شکل‌گیری کارتان پرداخته و در قالب یک داستان جذاب آن را برای مخاطبان خود منتشر کنید، این کار سبب می‌شود تا مخاطب، برند و کسب و کار شما را بهتر شناخته و همچنین ارتباط عمیق‌تری بین شما و مخاطبین برقرار گردد.

  • نمایش محصولات خود از زوایای دیگر:

با خلاقیت می‌توانید زاویه دیگری از محصولات و خدماتی که ارائه می‌کنید را به نمایش بگذارید، به عنوان مثال یک شرکت معتبر که در زمینه لوازم خانگی فعالیت داشت، یک ویدیوی جذاب برای دستگاه مخلوط‌کن خود ساخت. در این ویدیو چند وسیله مانند موبایل را داخل مخلوط‌کن به صورت کامل پودر کردند، همین ویدیو سبب شد که فروش مخلوط‌کن تولیدی این شرکت رشد چشم‌گیری داشته باشد، بنابراین از متفاوت بودن هراسی نداشته باشید.

انتخاب اولین پست برای پیج کاری

ایده‌هایی که در بالا بیان شد هم برای صفحات کاری و هم شخصی و تجاری می‌تواند سودمند باشد، اما این نکته را در نظر داشته باشید که پیج‌های کاری خیلی حساس هستند، و شما باید در اولین پست در اینستاگرام، برند خود را به خوبی معرفی کرده به طوری که مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد. اینکه کدام ایده را برای اولین پست در اینستاگرام خود انتخاب کنید به کسب و کار شما و فضای آن بستگی دارد، در ضمن چون که پست اول خیلی اهمیت دارد می‌توانید برای بالا بردن میزان فالوور و لایک، تعدادی فالوور فیک را نیز خریداری کنید.

کلام پایانی

اگر کسب و کاری دارید که برای آن در صدد راه‌اندازی یک پیج اینستاگرامی هستید، انتخاب اولین پست برای آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اولین پست شما می‌تواند یک دید کلی درباره شما، برندتان و کسب و کاری که در آن مشغول هستید به مخاطبین بدهد، بنابراین همواره سعی کنید اولین پست در اینستاگرام را به معرفی خود و کسب و کارتان اختصاص دهید. در این مقاله ۷ ایده برای اولین پست در اینستاگرام را مطرح کردیم، که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و با چاشنی خلاقیت اولین پست اینستاگرامی خود را در ذهن مخاطبانتان ماندگار نمایید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.