مقالات آموزشی

نکاتی درباره تولید محتوا به همراه کاربران-قسمت اول

مفید بود؟

اغلب محتواهای ایجاد شده در سایت های مختلف، با یک فکر گذرا به مخاطب تولید می شود. اما سؤال اینجاست، اگر کاربر را در تولید محتوا درگیر کنیم، چه میزان مؤثر خواهد بود؟
یکی از رایج ترین و آسیب پذیرترین اشتباهات در وب سایت ها، عدم درک کاربران است. به ویژه عدم درک کاربر در محتواهای ایجاد شده. نقش محتوا برای متقاعد کردن مشتری، در بازاریابی محتوا امری حیاتی است.

هنگامی که دست به انتشار محتوایی در وب سایت خود می زنید، روشی برگزینید که بتواند نیازها و نگرانی های کاربر را به خوبی تشخیص دهید. پس از فهم این موضوع گام های بعدی راحت تر انجام خواهند شد. بدین معنی که محتوا در وب سایت شما به سؤالات بازدیدکننده ها پاسخ می گوید، نه اینکه از دستور کار شما پیروی کرده باشد. برای رسیدن به این هدف، نیاز دارید تا کاربر و طرز فکر آنها را به خوبی درک کنید. پس از درک کاربر، تا جایی که ممکن است وی را در ایجاد محتوای خود درگیر کنید. اما چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟
هیچ روش ثابت و منسجمی برای اینکه در یک متن، کاربر را به خوبی دخالت دهید، وجود ندارد.

در ادامه یک فرآیند چند مرحله ای معرفی می کنیم که در بسیاری از موارد، کارآمد خواهد بود.
•    سؤالات کاربران را جمع آوری کنید.

چه زمانی که در حال ایجاد محتوای خود هستید و چه هنگامی که در حال بازنویسی آن هستید، این امکان وجود دارد تا در مورد سؤالات کاربران خود تحقیق کنید. اینکه مطلبی را از سایتی بگیرید و آن را برای سایت خود استفاده کنید، بسیار وسوسه انگیز است، اما ایده‌ی بدی است. در عوض با جمع آوری سؤالات کاربران، پروژه ی خود را آغاز کنید و گام دیگری بردارید. ابزارهای جدیدی وجود دارند که می توانند شما را در پروژه ی جدیدتان یاری کنند.
ایجاد یک نظر سنجی آنلاین، گزینه ی خوبی برای شروع است. استفاده از ابزارهای موجود، به شما کمک خواهد کرد با پرسش از بازدیدکنندگان، که چه چیزی در ذهن آنها نقش بسته است، لیستی از پاسخ هایی که می توانید به آنها ارائه کنید را جمع آوری کنید.
اما کار را در این مرحله رها نکنید. تحقیق کنید که کاربرانتان برای اولین بار با استفاده از چه اصطلاحات و واژه هایی وارد سایت شما شدند و چه شرایطی موجب بازدید آنها شده است. در نهایت زمانی را برای مصاحبه با برخی از مشتریان خود اختصاص دهید.

قبل از اینکه اقدام به خرید کنند، سؤالاتی که در ذهنشان وجود دارد را پیدا کنید. در این زمینه نیز ابزارهایی وجود دارند که می توانید با استفاده از آنها، بازخوردهای مشتریانتان را راحت تر بیابید و مورد سنجش قرار دهید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.