مقالات آموزشی

نکاتی درباره طراحی بنر لوازم التحریر زیبا

مفید بود؟

زمانی که نوبت به طراحی بنر لوازم التحریر شما می‌رسد (یا از طرف مشتری)، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. حتی اگر در شکل‌های دیگر طراحی بنر لوازم التحریر نسبتاً با تجربه هستید (به عنوان مثال طراحی برچسب یا بروشور و غیره)، چندین جنبه از یک طراحی بنر عالی وجود دارد که بسیاری از طراحان معمولاً آنها را نادیده می‌گیرند و اغلب این موارد برای موفقیت بنر شما بسیار مهم است.

اولین چیزی که باید قبل از هر تصمیم دیگری در رابطه با طراحی بنر لوازم التحریر به آن فکر کنید، قرارگیری بنر شماست. اگرچه ممکن است به نظر برسد که ما تا حدی رو به عقب کار می‌کنیم، اما قرارگیری بنر شما در انتخاب طرح رنگ (یا حتی کل طرح) مورد استفاده برای بنر شما تأثیرگذار است.

 

  10 اصل در طراحی بنر لوازم التحریر

1.    محل قرارگیری بنر خود را در نظر بگیرید
2.    رنگ‌های روشن و متضاد را انتخاب کنید
3.    استفاده از متن با سایز بزرگ
4.    قلم Bold + Readable را انتخاب کنید
5.    پیام را ساده انتقال دهید
6.    اطلاعات مناسب را وارد کنید
7.    همیشه از یک حرکت برای اقدام استفاده کنید
8.    گرافیک‌های با کیفیت بالا را در آن بگنجانید
9.    از سلسله‌مراتب در طراحی استفاده نمایید
10.     برند خود را در ذهن داشته باشید

طراحی بنر لوازم التحریر بر اساس محل قرارگیری

در حالت ایده‌آل در طراحی بنر لوازم التحریر، رنگ‌بندی بنر شما باید در مقایسه با محل قرارگیری آن بسیار متضاد باشد. بنابراین، به عنوان مثال، اگر می‌خواهید بنر خود را بر روی دیوار آجری زرد / نارنجی قرار دهید، ممکن است عاقلانه باشد که اطمینان حاصل کنید که پس‌زمینه بنر شما رنگ مشابهی ندارد.

در غیر این صورت طرح‌تان نسبت به پس‌زمینه برجسته نباشد و به همین دلیل از دور توجه زیادی را جلب نخواهد کرد. از رنگ‌های متضاد استفاده کنید، تا طرح‌تان بیشتر به چشم آید. عناصر طراحی دیگری نیز در طراحی دخیل اند، اما حتما قبل از شروع مراحل طراحی، محل قرارگیری بنرها را حتما در نظر بگیرید. همچنین بهتر است مطمئن شوید که بنر شما با استفاده از هر دو رنگ روشن و متضاد طراحی شود.

توجه به رنگ‌بندی در طراحی بنر لوازم التحریر

در طراحی بنر لوازم التحریر استفاده از رنگ‌های روشن و متضاد تقریباً همیشه ایده خوبی است. نکته‌ای که باید در مورد بنرها به خاطر بسپارید (که با بسیاری دیگر از مواد بازاریابی مانند اعلامیه ها و بروشورها متفاوت است) این است که در بیشتر موارد، هدف جلب توجه از راه دور است.

بهتر است از رنگ سفید برای متن روی بنر زمانی که از بک‌گراندهای تیره استفاده نموده‌اید، کمک بگیرید تا مغایر با پس‌زمینه باشد. توجه به این امر همراه با استفاده از متن پررنگ و پررنگ، روشن بودن پیام و برجسته بودن آن از فاصله دور را تضمین می‌کند. از سایه‌های مختلف رنگ روشن برای اطمینان از برجسته بودن استفاده کنید. اگرچه در این حالت، متن از همان رنگ روشن عنصر گرافیکی بنر استفاده می‌کند، برای اطمینان از متضاد بودن و برجسته بودن متن، می‌توان از یک زمینه سفید استفاده کرد.

  • Banner Design

کاربرد متن با سایز بزرگ در طراحی بنر لوازم التحریر

استفاده از متن بزرگ در طراحی بنر لوازم التحریر شما بسیار مهم است. اگرچه متن آرم و لوگونسبتاً شما بزرگ بزرگ درج شده باشد، بقیه متن روی بنر نباید بسیار کوچک باشد. شما باید اطمینان حاصل کنید که هر محتوایی که روی بنر شما نوشته شده باشد،

با متن بزرگ قابل خواندن نوشته شده باشد در صورت عدم توجه به این مساله، بعید است که بنر شما برای کسی در فاصله چند متری قابل خواندن باشد. غالباً، با استفاده از این نوع بنرها، هدف جلب توجه رهگذران و اطلاع دادن آنها به اطلاعات خاص مربوطه است، بنابراین مهم است که بنر از دور خوانده شود. استفاده از متن بزرگ سبب دیده شدن ‌شود در غیراینصورت مثل آن است که فرد را در تاریکی رها کنند.

استفاده از قلم مناسب در طراحی بنر لوازم التحریر

در طراحی بنر لوازم التحریر فقط اندازه متن شما نیست، بلکه نوع و سایز قلم و فونت شما مهم است. شما همچنین باید به فونت مورد استفاده خود به همراه سایز قلم فکر کنید. به عنوان مثال: در تصویر زیر فونت در اندازه بزرگ قلم نوشته شده است. با این حال، همچنین متوجه خواهید شد که فونت استفاده شده، حتی از فاصله دور بسیار خواناست.

یکی از دلایل این امر، چاپ آن با قلم پررنگ و همچنین ساده بودن سبک قلم است.
تعداد زیادی فونت وجود دارد و انتخاب یک جلوه پر زرق و برق می‌تواند وسوسه انگیز باشد، اما وقتی صحبت از بنرها می‌شود، همیشه باید میزان خوانایی آن را در نظر بگیرید. به طور معمول، قلم‌های پررنگ sans-serif بیشتر از قلم‌های serif قابل خواندن هستند، اما این قانون صد درد قابل تعمیم نیست.

به عنوان مثال، برخی از فونت‌های سِری مانند Times New Roman حتی از راه دور نیز بسیار قابل خواندن است، بنابراین استفاده از چنین فونت‌هایی در رسانه‌های حرفه‌ای مانند روزنامه‌ها وجود دارد. شما فقط باید از نوع قلم‌های سبک تند/ پررنگ چاپ استفاده نمایید.

توجه به سادگی پیام در طراحی بنر لوازم التحریر

نکته بسیار مهم دیگری که هنگام طراحی بنر لوازم التحریر به یاد داشته باشید، ساده نگه داشتن ارایه پیام است، به گونه‌ای که پیام‌تان بیشتر از فقط چند کلمه نباشد. دلیل این کار این ساده است؛ بنرها باید پیام شما را در کمترین زمان ممکن انتقال دهند. زیرا بیشتر مخاطبان هدف، قصد ندارند پاراگراف‌های متن را کامل بخوانند (بیشتر آنها در حال راه رفتن یا رانندگی هستند). باید بتوان پیام بنر را در چند ثانیه خواند و درک کرد، حتی از راه دور. شلوغی ارایه متن، بنر شما را غیرقابل خواندن می‌کند (به ویژه از راه دور).

 

برای مثال بنری که دربرگیرنده نام شرکت، شماره تلفن آنها، لیستی از همه کارهایی که انجام می‌دهند، آدرس وب‌سایت آنها، متن قبل یا بعد از آن و حتی آدرس آن‌ها را به شما می‌گوید کار شلوغی است. مقدار زیادی از این اطلاعات بی‌معنی است و فقط باعث می‌شود طراحی بنر آشفته و غیر‌حرفه‌ای به نظر برسد.
هنگام طراحی بنر خود، اطمینان حاصل کنید که واقعاً به کدام اطلاعات نیاز است. سعی کنید هر چیزی را که غیرضروری است حذف کنید و پیام خود را به ساده‌ترین راه ممکن انتقال دهید. برخلاف بسیاری از سایر مطالب چاپ شده بازاریابی، بنرها باید از فاصله دور قابل خواندن و مشاهده باشند،

  • آشنایی با نحوه طراحی بنر نفرات برتر

تبلیغ بنر

بنابراین عناصر خاصی از طرح وجود دارد که باید برای اطمینان از این موضوع تأکید شود. توجه به هر عنصر به تنهایی کافی نیست. اطمینان حاصل کنید که آنها کاملاً بر روی بنر تنظیم شده‌اند و از فضای منفی به نحو احسن استفاده می‌کنند تا هیچ چیز در تبلیغ بنرتان شلوغ یا بهم ریخته به نظر نرسد. فاصله کافی بین هر یک از عناصر وجود داشته باشد که هر یک بدون جلب توجه مغز، چشم را به خود جلب کند.

طراحی تابلو لوازم التحریر

از جمله مغازه‌هایی که مردم جهت تامین مایحتاج خود در زمینه نوشت افزار مانند: مداد تراش، اسباب بازی، ماشین حساب، کارتریج جوهر رنگی، انواع خودکار، کتاب، انواع چسب، پانچ رومیزی و پانچ صحافی، شابلون و خط کش، منگنه، کلاسور، پوشه، طلق و شیرازه، دفتر، پاک کن، کیف، سوزن ته گرد، پونس، مگنت تخته وایت برد، انواع برگه کاغذ، تخته شاسی، تابلو اعلانات و هر چیزی که در مدرسه و خانه، ادارات و موسسه ها برای انجام کارهای دانشجویی، دفتری و دانش‌آموزی به آن نیاز است،

 

در مغازه‌های لوازم التحریر فروشی پیدا می‌کنند. در سطح شهرهای مختلف فروشگاه لوازم التحریر با نصب تابلو لوازم التحریر می‌توانند مشتریان زیادی را جذب کنند و محصولات بیشتری را به فروش برسانند، در نتیجه درآمد بهتری داشته باشند.

طراحی تابلو لوازم التحریر در این زمینه نقش موثری را ایفا می‌کند و موارد به کار رفته در طراحی آن مانند رنگ پس زمینه، نوع فونت به کار رفته در نوشتن نام فروشگاه، سایز قلم، المان‌ها و وکتور و تصاویر زیبا سبب می‌شود تا از دور این تابلو به راحتی قابل مشاهده باشد و به سهولت بتوان آن را یافت. در طراحی تابلو لوازم التحریر می‌توان از طرح‌های لایه باز نیز استفاده کرد.

معرفی ابزارهایی برای ویرایش طرح لوازم التحریر

نرم‌افزار Adobe Illustrator

ایلاستریتر نام نرم‌افزاری است که به کاربران جهت طراحی بُرداری روی انیمیشن‌های فلش، تصاویر، فایل‌های تصویری کمک می‌کند. در نرم افزار Adobe Illustrator ابزارهای مختلفی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به ابزار Eraser اشاره کرد.

از طریق ابزار Eraser  می‌توان بر روی یک تصویر رنگ و یا بخشی که با سایر نقاط تصویر متفاوت می ‌اشد کلیک کرد و بعد بر روی قسمت مورد نظر با استفاده از این ابزار حرکت نمود تا رنگ مورد نظر دیگر حذف شود و تصویر و یا رنگ پس‌زمینه تصویر، برایتان نمایش داده شود. از این نرم‌افزار جهت ایجاد تغییر در طرح‌های لایه باز می‌توان استفاده نمودو با استفاده از آن تغییراتی در چیدمان و ترکیب‌بندی کلی طرح، رنگ‌بندی آن، تصاویر وکتور و عکس‌ها ایجاد نمود و به نوعی طرح خود را سفارشی‌سازی کرد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *