مقالات آموزشی

نکاتی درباره طراحی لوگو شرکت ساختمانی و توضیحاتی در این خصوص

مفید بود؟

مقدمه

در دنیای بزرگ و عجیبی زندگی می کنیم تقریبا هر کسب و کاری در تلاش است تا از رقیبان بهتر باشد و اگر در این بازار بزرگ رقابت کسب و کاری عقب بماند هیچ تضمینی وجود ندارد که بتواند دوباره ادامه دهد!! شرکت های ساختمانی به یک نیاز اصلی تبدیل شده‌اند به نحوی که حتی در شهرستان های کوچک نیز می توانید چندین شرکت ساختمانی بیابید در حالیکه شرکت های نرم افزاری، ساخت خودرو، سرمایه گزاری و …. را فقط می توانید در شهر های بزرگ پیدا کنید!!

خلاصه اینکه اگر صاحب یک شرکت ساختمانی هستید باید بدانید رقابت برای شما حتی از دیگر شرکت ها سخت تر است چرا که رقیبان بیشتری دارید! یکی از مواردی که می تواند شما را تا حدودی از رقیبان جلوتر بیندازد و به کسب و کارتان هویت ببخشد طراحی لوگو شرکت ساختمانی است. امروزه داشتن لوگو برای هر کسب و کاری لازم است چرا که برند شما را شناخته شده تر می کند، از سایرین شما را جدا می کند و پیام شما را به گوش همه مخاطبین می رساند

بیشتر بخوانید:

طراحی لوگو شرکت معماری یک نیاز واقعی

ویژگی های لوگو شرکت ساختمانی

1. سادگی و زیبایی

اولین ویژگی یک لوگو عالی مربوط به یک شرکت ساختمانی سادگی آن است باور کنید که اصلا نیازی نیست برای اینکه جلب توجه کنید یک طرح پیچیده یا طرحی شلوغ بسازید اتفاقا این یک طرح واقعا ساده است که توجه ها را جلب می کند و در یاد مردم می ماند کسی در این دنیای بسیار شلوغ و پر از تبلیغات چندین دقیقه نگاه کردن به طرح پیچیده شما را ندارد. بلکه اصل سادگی و زیبایی را باید به خاطر بسپارید.

2. استفاده از رنگ بندی عالی

حتما روانشناسی رنگ ها را یاد بگیرید و طبق آن به طراحتان بگویید که چه رنگی را دوست دارید که به عنوان رنگ اصلی لوگو قرار گیرد اما اگر خودتان یک طراح گرافیک هستید که این مقاله را می خواند باید بگوییم که حتما اصول رنگ بندی یک لوگو را یاد بگیرید و به خصوص روانشناسی رنگ ها را به عنوان مثال رنگ آبی نمایانگر حس اعتماد، وفاداری، آرامش و امید است یا رنگ قرمز نشان از عشق، شور، هیجان دارد و به شدت اشتها بر انگیز است که به همین دلیل است که لوگوی بیشتر فست فود های بزرگ دنیا با همین رنگ طراحی شده است.

 سعی کنید در طراحی لوگو از یک یا دو رنگ بیشتر استفاده نکنید چرا که هر رنگی نماینده مفاهیمی است و خیلی جالب نیست اگر از چندین مفاهیم که گاهی با هم تناقض دارند در لوگو استفاده کنید!! و اینکه قرار بود تا جای ممکن لوگو را ساده نگه دارید مسلما یک لوگوی تک رنگ برای چاپ در هر جایی دردسر کمتری دارد و حتی در خروجی چاپگر های تک رنگ نیز شکل زیبایی دارد.

3. نشان از استحکام، قیمت مناسب و زیبایی بنا است

تمام مشتریان یک شرکت ساختمانی همین را می خواهند کیفیت بالای کار (استحکام بنا)، قیمت مناسب و یک بنای زیبا همان چیزی که در ذهن دارند! پس اگر بتوانید این مفاهیم را با یک لوگو در ذهن کاربر جای دهید یک شاهکار ساخته‌اید بیایید به چند لوگوی ساختمانی که چنین مفاهیمی را در خود جای داده‌اند نگاهی بیندازیم:

 در این لوگو از چند رنگ آبی که با هم در تضاد نیستند استفاده شده است آبی در بالا می تواند استحکام، اعتماد و امنیت را به ذهن مخاطب انتقال دهد! لوگو واقعا ساده است و از چندین رنگ مختلف استفاده نشده است با توجه به اینکه از خطوط دقیق و اشکال زیبا ساخته شده است می تواند به مخاطب این احساس را بدهد که بناهای ساخته شده توسط این شرکت همگی عنصر زیبای را نیز دارند و اینکه تنوع خدمات در لوگو دیده می شود چرا که چندین بنا و برج مختلف در تصویر لوگو دیده می شود.

در لوگوی شماره 2 نیز از رنگ آبی استفاده شده که همان مفاهیم استحکام و امنیت بنا را در خود دارد این لوگو در عین سادگی بسیار زیباست و اینکه چون تصویر لوگو فقط از چندین خط و یک تکنیک گرافیکی ساخته شده است بیانگر این پیام نیز است که در کمترین زمان و بهترین قیمت ساختمان شما را می سازند!! سعی کنید اینگونه مفاهیم هوشمندانه‌ای را فقط با تصاویر در ذهن مخاطبین خود حک کنید.

4. لوگو از فونت خوبی استفاده می کند

هر چند که نیازی نیست لوگو شما حتما دارای یک متن نیز باشد اما یک لوگوی بی نظیر حتما نام و شعار کسب و کار را نیز در خود دارد مخصوصا طراحی لوگو شرکت ساختمانی باید حاوی یک شعار برای شرکت ساختمانی باشد چرا که شعار یک شرکت بیشتر از آن چیزی که فکرش را بکنید برند شما را معتبر تر می کند یک شعار خوب ارزش ها، اولویت ها و تمام چیزی که هستید را در یک جمله به کاربر نشان می دهد.

 فونت های فارسی یا انگلیسی بی شماری در اینترنت وجود دارند که می توانید آنها را ببینید و به طراح گرافیکتان بگویید که آن را برای لوگوی شما انتخاب کنند سعی کنید فونتی انتخاب کنید که تا حد امکان فانتزی، کودکانه یا غیر رسمی نباشد و خیلی مهم است که فونتی را انتخاب کنید که خوانایی بالایی داشته باشد و هر کسی بتواند متن لوگو را بخواند.

5. لوگو به هیچ عنوان کپی نیست

اگر بخواهید از کارهای دیگر طراحان ایده بگیرید یا از اشتباهات آنها درس بگیرید نه تنها کار بدی نیست بلکه طراحان گرافیک با تجربه شما را به همین کار دعوت می کنند اما اگر در نظر دارید یک طرح از اینترنت دانلود کنید و همان را برای کسب و کار خود ویرایش کنید نه تنها کار غیر اخلاقی و به نوعی دزدی است بلکه مخاطبین شما به محض اینکه شرکت شما رشد قابل توجه‌ای کرد این را می فهمند و اعتبار و اصالت شرکتتان زیر سوال می رود.

اگر در نظر دارید یک شرکت بسیار بزرگ داشته باشید این کار را نکنید چرا که اگر همین الان بفهمید که لوگوی شرکت اپل در اینترنت از یک طرح دیگر کپی شده است چه فکر در مورد این ابر شرکت آمریکایی می کنید!؟ به احتمال زیاد دیگر کسی با افتخار سیب گاز زده لوگوی شرکت اپل(Apple) را روی گوشی یا لپ تاپش به شما نشان نمی دهد.تحت هیچ عنوانی کپی نکنید بلکه اگر خواستید ایده بگیرید بهتر است از کارهای دیگر طراحان بازدید کنید و از نکات مثبت کارشان درس بگیرید.

6. ببیننده را کنجکاو و مشتاق می کند

طراحی لوگو برای شرکت ساختمانی زمانی عالی به نظر می آید که در عین داشتن تمام ویژگی های بالا بتواند مخاطب را نسبت به شرکت شما کنجکاو و مشتاق کند مطمئنا برایتان پیش آمده است که لوگو، کارت ویزیت، بنر یا تابلوی یک مغازه چشمتان را گرفته و بی نهایت دوست داشته‌اید که از محصولات یا خدماتشان بازدید کنید یک لوگوی عالی در عین زیبایی و سادگی طوری طراحی می شود که بیننده را مجبور کند به وبسایت یا دیدن خدمات شما علاقه مند شود.

 البته باید گفت طراحی چنین لوگویی فقط از یک طراح گرافیک باهوش و با تجربه بر می آید و هر کسی قادر به طراحی این چنین لوگویی نیست!! چون شما یک شرکت ساختمانی هستید پس باید نظر کسانی که به دنبال یک شرکت ساختمانی بسیار خوب هستند تا بنایشان را تکمیل کند یا بسازد را جلب کنید روی این موضوع فکر کنید و ببینید چنین کسانی چه توقعاتی از شما دارند.

7. در هر اندازه‌ای عالی به نظر می رسد

می رسیم به قسمتی از طراحی لوگو شرکت ساختمانی که فقط لوگو های حرفه‌ای توانسته اند چنین کاری کند دیده شدن مناسب لوگو در تمامی اندازه ها و مقیاس ها، شما یک شرکت ساختمانی دارید و گاهی حتی لوگویتان را قرار است روی بدنه یک ساختمان حک کنید!

لوگوی شما روی بنده نازک خودکار های تبلیغاتی قرار می گیرد، لوگوی شما روی تابلو های پیاده رو قرار می گیرد و … پس باید لوگوی داشته باشید که نه تنها بتواند بدون افت کیفیت به تمامی اندازه ها تبدیل شود بلکه در هر اندازه و زاویه‌ای که قرار بگیرد باز هم قابل شناسایی و زیبا باشد.

 گاهی مخاطب لوگویتان را بلعکس می بیند گاهی در حالت کج و گاهی بخشی از لوگوی شما را می تواند ببیند اگر بتوانید در هر حالتی لوگو را قابل شناسایی طراحی کنید یک کار شگفت انگیز دیگر انجام داده‌اید. به تصویر زیر نگاه کنید اینها چند مثال از لوگو های مقیاس پذیر هستند که شرکت های مشهور چنین طراحی هوشمندانه‌ای برای آنها در نظر گرفته اند.

نمونه لوگو:

در این مقاله تمامی ویژگی ها مربوط به طراحی لوگو شرکت ساختمانی بی نظیر ارائه دادیم سعی کنید فقط این موارد را با طراح گرافیک خود در میان بگذارید و توقع چنین ویژگی هایی را از او داشته باشید شدیدا توصیه می شود که اگر طراح گرافیک حرفه‌ای نیستید این کار را خودتان انجام ندهید.

بجای اینکار می توانید طرح اولیه لوگو را خودتان بسازید یعنی ایده‌ای که برای طراحی لوگو در ذهن دارید را با قلم و کاغذ بکشید و به طراحتان بدهید تا طبق آن یک لوگو شیک به شما تحویل دهد. برای مشاهده هزینه طراحی لوگو در رایا مارکتینگ به منوی هزینه و زمان مراجعه کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *