طراحی لوگو یکی از مشاغل جذاب با درآمد بالا است. کسی که با برنامه های گرافیکی آشنایی داشته باشد و مهارت کافی در طراحی داشته باشد، می تواند با یادگیری اصول طراحی لوگو، شغل ایده آل خود را شروع کند. یکی از مزیت های این کار این است که طراح می تواند به صورت طراحی لوگو پروژه ای با شرکت های طراحی نیز همکاری کند. در ادامه با اصول طراحی لوگو
و چگونگی همکاری با مراکز طراحی لوگو برای دریافت پروژه طراحی لوگو آشنا می شویم.
لوگو و اصول طراحی آن
لوگو را می توان به عنوان نمادی معرفی کرد که شرکت و موسسه صاحب لوگو و فعالیت های آن را در کمترین زمان معرفی می کند. از دل همین تعریف اصول و قواعدی برای طراحی پدید می آید که در طراحی لوگو پروژه ای باید آن ها را رعایت کنید. در واقع باید طراح این قدرت و خلاقیت را داشته باشد که بتواند با طراحی یک نماد(Design a symbol)، نوع فعالیت های صاحب لوگو، اهداف آن و هویت کاری او را به بیننده معرفی کند. علاوه بر آن لوگو باید به گونه ای باشد که تا حد امکان ساده بوده و جذابیت کافی نیز داشته باشد. این سادگی و جذابیت باعث می شود که بیننده لوگو و مخاطب شرکت به راحتی آن را به خاطر بسپارد.
اصول طراحی لوگو پروژه ای، استفاده از نام شرکت در لوگو
در اولین مرحله از ایجاد لوگو، طراح لوگو باید ایده های اولیه ای که به ذهنش می رسد را بررسی کند و از میان آن ها ایده های مناسب برای هر سفارش را گزینش کند. شاید در اولین لحظه نام شرکت یکی از ایده هایی باشد که برای طراحی لوگو به هن طراح می رسد. اما در نظر داشت باشید که نام شرکت و برند همیشه نمی تواند برای استفاده در لوگو مناسب باشد. مثلا در صورتی که نام شرکت طولانی باشد و همچنین در مواردی که نام شرکت عمومی باشد، بهتر است برای طراحی لوگو از نام شرکت استفاده نشود.
برای استفاده از نام شرکت در طراحی لوگو، در ابتدا این نام را در اندازه های مختلف تصور کنید. ممکن است نام شرکت در بعضی از اندازه ها خوانایی کمی داشته باشد و همچنین در بعضی از ابعادی که قرار است لوگو به کار رود، ممکن است نام برند ظاهر زیبایی نداشته باشد.
- بهترین شرکت برای طراحی لوگو حرفه ای ارزان
رنگ پردازی مناسب در طراحی لوگو
با توجه به این که هر کدام از رنگ ها دارای فلسفه ی روانشناختی خاصی هستند، باید طراح لوگو آشنایی کافی با کاربرد رنگ ها و روانشناسی آن ها داشته باشد و بتواند برای فعالیت های مختلف، رنگ های متناسبی در طراحی لوگو به کار ببرد. استفاده ی مناسب از رنگ ها علاوه بر این که در معرفی نوع فعالیت های صاحب لوگو کاربردی تر خواهد بود، موجب جذاب تر شدن لوگو می شود و به این ترتیب مخاطب راحت تر آن را به خاطر می سپارد.
الهام بگیرید، اما کپی کردن ممنوع!
ممکن است در طراحی لوگو، با مشاهده لوگوهای مشابهی که قبلا در این زمینه موفقیت کافی کسب کرده اند، برای طراح لوگو وسوسه برانگیز باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که برای طراحی لوگو پروژه ای می توان از لوگوهای معروف ایده گرفت، اما یکی از مهمترین نکات در طراحی لوگو، منحصر به فرد بودن آن است. بنابراین بسیار مهم است که هر لوگویی که طراحی می شود، با خلاقیت جدید و ایده های نو طراحی شود تا بیشترین میزان موفقیت را برای صاحی لوگو به ارمغان بیاورد.
همچنین باید توجه داشته باشید که کپی کردن لوگوی برندهای دیگر، علاوه بر این که تخلف محسوب می شود و برای طراح و صاحب لوگو مجازات در پی دارد، موجب بی اعتمادی مخاطب نسبت به شرکت نیز می شود. مطمئنا مخاطبی که مشاهده می کند لوگوی یک شرکت از روی شرکت های قبلی کپی شده است، بدون توجه به میزان کیفیت کالا یا خدمات آن شرکت، نسبت به لوگوی جدید و صاحب آن بی اعتماد می شود.
ایده های اولیه را روی کاغذ بیاورید
هرچند امروزه وجود برنامه های طراحی و گرافیکی مختلف با امکانات گسترده کار طراحی را دقیق تر و راحت تر کرده است، اما در نشر داشته باشید که برای ایده های اولیه در طراحی لوگو پروژه ای، مناسب ترین روش طراحی آن ها بر روی کاغذ است. این کار به طراح در خلق ایده های جدید کمک بیشتری می کند و بهبود دادن طرح ها نیز بر روی کاغذ آسان تر است.
یک نکته مهم دیگر این است که طرح های اولیه ای را که می کشید، حتی در صورتی که به نظرتان خوب از آب در نیامده باشند، نگه دارید. این طرح ها به شما در ایجاد جرقه های ذهنی و ایده های بعدی عالی و با ارزش کمک بسیار زیادی می کنند.
لوگو باید مقیاس پذیر باشد
باید در نظر داشت که لوگوی یک شرکت در اندازه های مختلف در مکان های مختلف در معرض نمایش گذاشته می شود. روزنامه، سربرگ های مدارک شرکت، بنرها و … از جمله موارد استفاده از لوگوها هستند. بنابراین باید طراحی لوگو به شکلی باشد که در اندازه های مختلف به خوبی بتواند پیام خود را به بیننده منتقل کند.
بنابراین استفاده از جزئیات کوچک در لوگو باعث می شود که در اندازه های کوچک از لوگو، این جزئیات دیده نشوند
استخدام برای طراحی لوگو پروژه ای
طراح هایی که به خوبی با قواعد و اصول طراحی لوگو و مهارت های فنی آن آشنا هستند، می توانند با شرکت های طراحی لوگو همکاری کرده و به طراحی لوگو پروژه ای بپردازند. یکی از بزرگترین شرکت ها در این زمینه که چندین هزار طراح را از سراسر کشور به همکاری به صورت پروژه ای دعوت می کند، رایا مارکتینگ است.
رایا مارکتینگ با استخدام طراح لوگو فرصت شغلی فوق العاده ای را برای کسانی که به دنبال یک شغل ایده آل هستند به وجود آورده است. بهترین طراحان لوگو در این مجموعه در کنار هم گرد آمده اند و برای شرکت های گوناگون، با مناسب ترین هزینه طراحی لوگو در هر زمینه ای بهترین لوگو ها را طراحی می کنند.
لوگو استخدام و همکاری با شرکت های بزرگ
اگر طراح هستید و می خواهید به صورت طراحی لوگو پروژه ای فعالیت کنید، رایا مارکتینگ می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. با قبولی در آزمون ورودی این شرکت می توانید به تیم بزرگ طراحان آن بپیوندید و در سریع ترین زمان شغل خود را آغاز کنید. لوگو استخدام و همکاری با بیشترین میزان دستمزد در رایا مارکتینگ.