مقالات آموزشی

نکاتی در خصوص زیبایی طراحی لوگو کافی شاپ

مفید بود؟

مقدمه

یکی از مکان هایی که امروزه جوان ها عاشق آن شده‌اند کافی شاپ ها هستند چرا نباید آنها را دوست داشته باشند؟ ذره‌ای آرامش فکری، یک قهوه، گپی با دوستان و یک مکان دنج و زیبا را چه کسی دوست ندارد؟ در این میان شاهد رشد روز افزون کافی شاپ های مختلف هستیم که گویی همگی در یک مسابقه بی انتها با هم قرار دارند چرا که هر کدام هر بار امکاناتی را ارائه می‌دهند که در نوع خود جدید و شگفت آور است!

اما اگر صاحب یک کافی شاپ هستید باید به شما بگوییم که روش های بازاریابی و تبلیغ تغییر کرده و دیگر فقط با گرفتن یک مکان بزرگ، استفاده از گل های طبیعی و یک تابلوی عادی نمی‌توانید این نسل جوان را متقاعد کنید که به کافی شاپ شما سر بزنند.

بلکه باید از اینترنت، روش های نو، تابلو های متحرک ،طراحی لوگو  یا عناصری استفاده کنید که واقعا بتوانند روی محیط تاثیر بگذارند یکی از همین عناصر طراحی لوگو کافی شاپ است شما به یک لوگو، آرم، نشانه یا هر چیزی که اسمش را می‌گذارید نیاز دارید تا برای برندتان یک چهره بسازید تا اعلام موجودیت کنید، تا زمانی که فنجان های قهوه زیبا را برای مشتریانتان می‌برید تصویر برندتان روی آن فنجان .

زیبایی طراحی لوگو کافی شاپ

وقتی از زیبایی حرف می‌زنیم منظورمان فقط صحنه های جالبی نیست که در زندگی دیده‌اید یا مدل های لباس که عکس هایشان در اینترنت پخش شده بلکه هر چیزی که ارزش توجه و وقت گذاشتن را داشته باشد زیباست! حتی یک جمله می‌تواند فوق العاده زیبا باشد! زیبایی طراحی لوگو کافی شاپ این است که ارزش کارتان را حفظ می‌کند و پیامتان را به گوش مخاطب می‌رساند.

 البته در این جا منظورمان از عنوان زیبایی طراحی لوگو کافی شاپ قطعا زیبایی بصری آن نیز هست و اتفاقا روی این موضوع بسیار پافشاری کنید که اصول زیبایی بصری را در طراحی لوگو کافی شاپ حتما به کار گیرید. لیستی از زیبایی هایی که طراحی لوگو کافی شاپ برای شما به همراه دارد را لیست می‌کنیم با ما همراه باشید.

1. لوگو کافی شاپ باعث افزایش کنجکاوی نسبت به برند شما می‌شود.

شاید بیراه نباشد اگر بگوییم در یک کافی شاپ بزرگترین رسالت شما این است که مشتری را قانع کنید که کافی شاپتان ارزش یک بار سر زدن را دارد. همانطور که ممکن است از نمای بیرونی بسیار زیبا و مجلل برای کنجکاو کردن مشتریان درمورد برند خودتان استفاده کنید و یا گاهی برخی از کافی شاپ داران اقدام به ارائه برخی از خدمات در بیرون از کافی شاپ می‌کنند که این هم ایده خوبی برای جذب مخاطب است ولی راستش را بخواهید یک لوگوی خوب به سادگی و بدون دردسر اینکار را برای شما انجام می‌دهد.

یک طراحی لوگو کافی شاپ بی نظیر می‌تواند هر کسی که لوگویتان را می‌بیند کنجکاو کند تا برای یکبار هم که شده مزه یکی از قهوه هایتان را بچشد و در اینجاست که باید ارزش کسب و کارتان را بالا ببرید و خدمات عالی به مشتری بدهید. یعنی این فقط لوگو نیست که قرار است ارزش کارتان را بالا ببرد بلکه ارائه خدمات عالی نقش مهمی در برندسازی دارد.

2. طراحی لوگو کافی شاپ زیبا و اصیل باعث معتبر شدن شما می شود

یک طراحی لوگو که به اندازه کافی زیبا باشد یکی از مهمترین اعمالی است که باید انجام دهید حتی شاید باید گفت مهمترین کار پیش روی شما همین باشد چرا که در کافی شاپ ها نقش دکوراسیون و اینکه مشتری در هنگام سرویس دهی از زیبایی فضا لذت ببرد بسیار مهم و تاثیر گذار در مراجعه های بعدی است!!

طراحی یک لوگوی کافی بسیار زیبا و اصیل نه تنها این احساس زیبایی را در حین اولین تماس چشم مخاطب با لوگو به او انتقال می دهد بلکه مهمتر از آن اعتبار شما را بالا می برد! خودتان روی این موضوع فکر کنید وقتی یک لوگوی معنادار، حرفه ای، زیبا و اصیل می بینید آیا این را مدرکی مبنی بر اینکه کسب و کار صاحب لوگو یک کسب و کار درست و حسابی است نمی بینید؟!

آیا شرکتی که حتی به خودش حوصله نداده به یک طراح لوگو پول بدهد تا لوگویی برای او طراحی کند و لوگوی شرکتشان کپی از طرح های اینترنت است می تواند شرکتی معتبر باشد؟ خود شما روی چنین شرکتی سرمایه گذاری می کنید؟ پس یک لوگوی اصیل و حرفه ای نه تنها برندینگ (Branding) شما را قدرتمند تر می کند بلکه به مخاطبین می گوید که شما کافی شاپی معتبر با خدماتی عالی هستید!

باید این حقیقت را بپذیرید که مردم امروزه به همه عناصر تشکیل دهنده یک کسب و کار توجه می کنند و بعد مقایسه می کنند که شما بهترید یا رقبا اگر آنها بهتر باشند باور کنید فوراً آنها را انتخاب می کنند. چندی پیش فقط می خواستم چند گلدان رومیزی بخرم اما به وبسایت تمامی کسب و کارهای تولید کننده دکوراسیون سر زدم و همه چیز را مقایسه کردم!!

که قیمت های کدام مناسب تر است، وبسایت کدام تجربه کاربری بهتری دارد و اینکه کدام یک محصولات شیک و زیباتری را ارائه می دهند مسلما مردم امروزه به همه چیز کسب و کار شما فکر می کنند و این شعار خوبی است در عصر ما که فقط بهترین کسب و کارها زنده می مانند.

۳. شما را به یادماندنی می کند

از دیگر زیبایی های طراحی لوگو کافی شاپ این است که باعث می شود شما بیشتر در یاد مردم بمانید! اصلاً شاید فلسفه طراحی لوگو در ابتدا نیز همین بود که کسب و کار ها را از هم جدا نگه دارد و باعث بشود هر کسب و کار بخاطر خدمات یا محصولاتی که دارد از طریق یک هویت بصری در یاد مردم بیشتر بماند!!

و حتی دلیل اینکه لوگوی شرکت های بزرگ بسیار ساده است و طراحان لوگو می گویند که لوگو باید بسیار ساده طراحی شود همین است یعنی اینکه مهمترین رسالت یک لوگو این است که شما را در ذهن ها ثبت کند. وقتی مردم شما را به واسطه یک لوگو به خاطر بسپارند زمان نیاز به محصول یا خدمتتان تصویر لوگوی شما را به یاد می‌آورند و ترغیب می‌شوند که از خدمات شما استفاده کنند.

پس اگر می‌خواهید در یاد مردم بمانید و زمان دیدن لوگویتان هر جایی شما را بشناسند باید یک لوگوی ساده و به یاد ماندنی سفارش بدهید. در واقع این زیبایی طراحی لوگو کافی شاپ است که قرار است کافی شاپ شما را مشهورتر کند!

4. طراحی لوگو کافی شاپ پیام کسب و کار شما باشد

آیا می‌خواید به مشتریان خود بگویید نوعی چای جدید در کافی شاپ خود ارائه می‌دهید که رقیبان حتی اسمش را هم نشنیده‌اند؟ آیا دوست دارید که مشتریان بدانند هنگام صرف نوشیدنی ها داغ کافی شاپ شما موزیک های زیبایی پخش می‌شود که هر کسی را دعوت به آرامش می‌کند؟ آیا پیامی خاص برای مشتریان دارید؟

باور کنید راهش این نیست که یک متن تبلیغاتی بلند بنویسید و خدمات جدیدتان را با جزئیات تشریح کنید چون کسی دیگر این روزها اهمیتی به متن های طولانی تبلیغاتی نمی‌دهد! حتی اگر نویسنده برای اینکار استخدام کرده باشید! بلکه راهش یک تصویر بصری خوب است که پیام های کسب و کارتان را به گوش مخاطبین برساند چه چیزی بهتر از طراحی لوگو کافی شاپ!؟ هم هویت شما را به مخاطب معرفی می‌کند و هم پیامتان را می‌توانید از طریق لوگو به گوش مخاطبین برسانید.

در واقع بسیاری از شرکت ها از طریق شکل، تصویر، رنگ ها،تایپوگرافی (typography) و مفاهیم جانبی پیامشان را در طراحی لوگو می‌اورند. یک مثال بسیار بسیار ساده اینکه لوگوی یک کافی شاپ را در نظر بگیرید که یک قهوه با کیفیت و داغ را نشان می‌دهد بدین منظور که هر لحظه آماده خدمت رسانی به مشتریان با قهوه های داغ خود هستند! این فقط یک مثال ساده بود مسلما که با خلاقیت و استفاده از تجربه می‌توانید ایده های زیادی را تحت عنوان پیام تبلیغاتی به گوش مخاطب خود برسانید.

برای کافی شاپ خود یک شعار انتخاب کنید

“توصیه ما این است که حتما برای کافی شاپ خود یک شعار انتخاب کنید حتی اگر اسم کافی شاپ را هم در طراحی لوگو نمی‌آورید مهم نیست فقط سعی کنید یک شعار زیبا و متناسب با کارتان در طراحی لوگو زیر تصویر لوگو باشد معمولا در کسب و کار های خوراکی مخاطبین توقع پاکیزگی، سلامتی محصول و قیمت مناسب را دارند اگر شعاری انتخاب کنید که این سه مورد را پوشش دهد عالی ترین کار است”

در نهایت باید خدمت شما اعلام کنیم که طراحی لوگو کافی شاپ پر از زیبایی و نکاتی است که کارتان را رشد می‌دهد سعی کنید یک شرکت طراحی گرافیک خوب پیدا کنید که بتوانند از عهده توقعاتی که از یک لوگوی کافی شاپ دارید بیاید.  طراحی لوگو از ابزارهای مهم تبلیغاتی و بازاریابی است که نباید در سفارش طراحی آن کوتاهی کنید چرا که این مهم می‌تواند به تنهایی برای شما مشتریان بیشتر و سابقه‌ای درخشانتر به همراه داشته باشد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.