مقالات آموزشی

نکاتی درباره طراحی سایت خبری انتخاب

مفید بود؟

وب سایت انتخاب وابسته به موسسه فرهنگی مطبوعاتی انتخاب بوده و یکی از وب سایت هاب خبری پرطرفدار در ایران است. این وب سایت قدیمی ترین و اصلی ترین وب سایت جریان اعتدال در ایران است.

وب سایت این خبرگزاری دارای رتبه 91 الکسا در ایران و رتبه 4000 در جهان است. حدود 13 درصد از ترافیک این وب سایت از موتور های جستجو مانند گوگل و بینگ حاصل می‌شود. کاربران بازدید کننده این وب سایت به طور میانگین 4 دقیقه از وقت خود را در این وب سایت سپری می‌کنند که مدت زمان بسیار کمی محسوب می‌شود. هر کاربر قبل از خروج از وب سایت حداقل از دو صفحه سایت انتخاب بازدید می‌کند.

 

در این مقاله به بررسی طراحی سایت ویژگی‌های ظاهری وب سایت انتخاب می‌پردازیم و بر ویژگی‌های طراحی سایت منحصر به فرد آن متمرکز خواهیم شد.

تحلیل طراحی سایت انتخاب

پس از ورود به سایت یک از اولین مواردی که توجه کاربر را به خود جلب می‌کند، تبلیغات فراوان در قسمت‌های مختلف سایت و از جمله ساید بار سمت راست سایت است. بخش عمده‌ای از حجم محتوای صفحه به تبلیغات اختصاص داده شده و این موضوع بر تجربه کاربری و سئو سایت تاثیر منفی خواهد داشت.

استفاده از آخرین اخبار در ابتدای صفحه اصلی سایت، باعث شده کاربران از تیتر اخبار مهم روز مطلع شده و در صورتی که بخواهند اطلاعات بیشتری کسب کنند، به صفحه شرح خبر مراجعه کنند.

محل قرارگیری منو و دسته بندی ها مناسب بوده و گشت و گذار در سایت را آسان کرده است. همچنین محل نوار جستجو نیز مناسب بوده و کاربر به راحتی می تواند به جستجو در محتوای سایت بپردازد.

یکی از موارد منفی در طراحی سایت انتخاب، استفاده از Flash Player در اجرای ویدئوها و تصاویر متحرک است. امروزه بسیاری از مرورگرها از Flash Player پشتیبانی نمی‌کنند و در صورت استفاده، برای مشاهده ویدئو در مرورگر کاربر مشکل ایجاد خواهد شد. علاوه بر مشکلات مربوط به مشاهده ویدئوها، استفاده از موارد منسوخ شده در طراحی سایت برای سئو سایت زیان بار خواهد بود.

از جمله موارد منفی دیگر در طراحی سایت انتخاب، قرار گرفتن تبلیغات در میان محتوای سایت است که باعث شده توجه کاربر از موضوع اصلی که مطالعه و مشاهده اخبار است دور شود.

 

استفاده از رنگ بندی مناسب در پس زمینه و تییر اخبار، یکی از نقاط قوت طراحی سایت انتخاب است. همچنین قالب سایت نیز دارای رنگ بندی مناسب و زیبایی است.

5 مرحله برای راه اندازی یک وب سایت خبری مشابه سایت انتخاب

برای داشتن سایت خبری با بازدید کنندگان زیاد نیاز دارید که از ابتدا قدم های خود را درست و در جهت اهدافتان بردارید. به همین دلیل در ادامه این مقاله به مراحل راه‌اندازی سایت خبری میپردازیم.

مرحله 1: یک نقشه تجاری ایجاد کنید

راه اندازی یک وب سایت خبری با راه اندازی یک روزنامه چاپی یا هر نوع تجارت دیگر تفاوت چندانی ندارد. همه چیز با یک نقشه شروع می شود.
برای نشریه خود مأموریتی در نظر بگیرید، به عنوان مثال، “آموزش اعضای جامعه در مورد سیاست های محلی” و برخی از ایده ها را در مورد موضوعاتی که قصد دارید پوشش دهید، یادداشت کنید. هنگامی که جنبه تحریریه عملیات را مشخص کردید، بهتر خواهید بود که به طور عینی در مورد چگونگی درآمدزایی فکر کنید.

از طرح کسب و کار خود برای تشریح استراتژی های درآمد خود استفاده کنید، که ممکن است شامل مواردی مانند تبلیغات، دریافت هزینه اشتراک یا تولید محتوای حمایت شده باشد. بررسی میزان درآمدی که انتظار دارید به دست آورید نیز می‌تواند به تعیین اینکه آیا نویسنده یا ویراستار استخدام می کنید کمک کند. بودجه نیز ممکن است به عنوان راهی برای تخصیص منابع ضروری باشد.

مرحله 2: یک پلتفرم را انتخاب کنید

محبوب ترین پلتفرم برای وب سایت های خبری محلی وردپرس است. در واقع، بیش از یک چهارم وب  از وبلاگ نویسان گرفته تا رسانه های بین المللی  از وردپرس استفاده می‌کند. در میان ناشران مستقل، به طور خاص، وردپرس به دلیل هزینه کم و استفاده آسان، محبوب شده است. با این حال، ویژگی های طرح کسب و کار شما تعیین می کند که کدام پلتفرم انتشار برای شما مناسب است.

البته افرادی هستند که ترجیح میدهند از سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی استفاده کنند اما این پلتفرم بر خلاف وردپرس نیاز به هزینه زیاد برای راه اندازی سایت نیاز دارد.

هنگام انتخاب یک پلتفرم انتشار، به مواردی که انعطاف پذیری و مقیاس پذیری را ارائه می دهند، توجه کنید. آخرین چیزی که می‌خواهید این است که همزمان با شروع انتشارات، پلتفرم‌ها را تغییر دهید. بهترین پلتفرم‌های انتشارات طرح‌های قابل تنظیم، سایت‌های واکنش‌گرا، امنیت بالا و سئو دوستانه را ارائه می‌دهند.

مرحله 3: بهترین افزونه ها را انتخاب کنید

افزونه ها به گسترش عملکرد وب سایت وردپرس شما کمک می‌کنند. افزودن یک افزونه به وب سایت وردپرس راهی برای دسترسی به یک ویژگی جدید بدون پرداخت هزینه به توسعه دهنده برای ایجاد آن ویژگی از ابتدا است. به عنوان مثال، یک ناشر ممکن است از افزونه Events Calendar by Modern Tribe برای اضافه کردن یک تقویم جامعه کاملاً پاسخگو استفاده کند، یا ممکن است از افزونه WooCommerce برای شروع فروش کالاهای فیزیکی و دیجیتالی استفاده کند. یکی دیگر از افزونه های محبوب در بین ناشران آنلاین، افزونه Google Analytics است.

 

مرحله چهارم: محتوای ارزشمند بنویسید

هنگامی که یک طرح کسب و کار و راه اندازی وب سایت تهیه کردید، زمان آن فرا رسیده است که شروع به کار کنید. شروع به جمع آوری محتوای سرمقاله ای کنید که با هدف شما همسو باشد. مقاله بنویسید، عکس بگیرید و اینفوگرافیک ها یا ویدیوهایی را کنار هم قرار دهید که خوانندگان را در مورد انتشار شما هیجان زده کند.

از چند هفته اول به عنوان یک دوره آزمایشی استفاده کنید تا مشخص کنید آیا می‌توانید محتوایی را که تصور می‌کنید به تنهایی جمع‌آوری کنید، یا نیاز به استخدام نویسندگان و ویراستاران خارجی برای کمک دارید. نویسندگان باتجربه قادر خواهند بود با در نظر گرفتن سئو سرفصل بنویسند و محتوایی را که بر خوانندگان تأثیر می گذارد به گونه ای کنار هم قرار دهند که باعث افزایش ترافیک و افزایش خوانندگان شود.

مرحله 5: شروع به جستجوی تبلیغ کنندگان کنید

تبلیغ‌کنندگان معمولاً قبل از اینکه با شروع تبلیغات در وب‌سایت شما موافقت کنند، باید محصولی را ببینند، بنابراین تا زمانی که شروع به تولید محتوای سرمقاله‌ای با سرعت منظم نکرده‌اید، به دنبال تبلیغ‌کنندگان نباشید. جزئیات طرح کسب و کار شما تعیین می کند که درآمد تبلیغات از کجا می‌آید. تعداد کمی از ناشران وب سایت های خود را به عنوان یک سرگرمی شخصی حفظ می کنند و می توانند از این مرحله به کلی صرف نظر کنند. اکثریت قریب به اتفاق ناشران دیجیتال قبل از شروع پذیرش تبلیغات باید یک سرور تبلیغاتی را انتخاب کنند. بسیاری از ناشران مستقل اخبار با راه‌حل‌هایی مانند Broadstreet کار می‌کنند، در حالی که وبلاگ‌نویسان کوچک‌تر تمایل دارند قبل از اینکه به راه‌های سودآورتر منشعب شوند، با Google AdSense شروع کنند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.