مقالات آموزشی

نکاتی درباره اصول طراحی بنر شهری

مفید بود؟

امروزه اکثر بنگاه‌های اقتصادی، سازمان‌ها، مراکز و نهادهای دولتی و خصوصی با هر زمینه ای از کسب و کار تجاری و تبلیغی، نیازمند معرفی خود و فعالیت‌های حوزه کاری خویش هستند تا بازخورد بهتری داشته و بتوانند گسترش یابند. در این مسیر روش‌های تبلیغی متعددی وجود دارد که از جمله آن‌ها طراحی بنرهای شهری است. این شیوه با توجه به هزینه ای به نسبت پایین‌تر از سایر شیوه‌های تبلیغی و اطلاع رسانی، در فضاهای شهری و با مخاطب قرار دادن عموم مردم، به شدت اقتصادی بوده و از محبوبیت ویژه ای برخوردار است.

این موضوع سبب گردیده تا امروزه طراحی بنر حرفه ای، به شغلی جذاب و پردرآمد تبدیل گردیده و افراد بسیاری را تشویق به یادگیری و کسب درآمد از آن نماید. رایا‌مارکتینگ برای حرفه ای شدن شما، اطلاعات مفیدی را تنظیم نموده تا با مطالعه، بهترین نتایج را بدست آورید و بتوانید سفارش طراحی بنر مغازه‌ها، شرکت‌ها و اطلاعیه‌های عمومی شهری را عهده‌دار شده و درآمد مقبولی را از این راه کسب نمائید.

طراحی بنر شهری برای چه کسب و کارهایی مناسب است

همواره باید توجه نمائید که هر کسب و کاری الزاماً به تبلیغات عمومی درون شهری و بین جاده‌ای احتیاجی نداشته و هر مرجعی صرف نوع فعالیت خود، میبایست شیوه تبلیغی صحیحی را برگزیده و آن را اجرایی نمائید. بطور کلی می‌‌توان گفت مشاغلی که مخاطب اصلی آن‌ها عموم مردم هستند و نوع محصول و یا خدمات قابل ارائه آن‌ها منحصر به طیف خاصی از افراد نیست، می‌توانند از طراحی بنر شهری برای تبلیغات و بازرایابی در حوزه شغلی خود استفاده نموده و از این شیوه تبلیغی بازخورد دلچسب و مناسبی بگیرند.

مشاغلی چون هایپر مارکت‌ها و مغازه‌های فروش خواربار کوچک، آرایشگاه‌ها، قنادی، تعمیرگاه صوتی و تصویری، مکانیکی، مراکز آموزشی و درمانی و بسیاری دیگر، از جمله مواردی هستند که می‌توانند با طراحی برند شهری به آنچه ایده آل است دست یافته و معرف خوبی از فعالیت، خدمات و یا محصولات خود برای عموم مردم شوند.

آیا تبلیغات از طریق طراحی بنر شهری در کسب و کار مؤثر است؟

پاسخ کاملاً روشن است بله تأثیرگذار است اما به شرطی که بصورت اصولی طراحی شده و بنر در محلی مناسب و متناسب با نوع کسب و کار نصب گردد، آنگاه نتیجه ای مثبت و ایده آلی را برای شما بهمراه خواهد داشت و می‌تواند کسب و کار شما را رونق داده و مخاطبین بسیاری را جذب نماید.

اصول طراحی بنر چاپی

ابتدا باید بدانید که ایجاد و ساخت هر طرح گرافیکی در بنر و بیلبوردهای چاپی، نیازمند استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری خاصی است که لازم است مهارت و توانایی کافی از نحوه کار با آن‌ها را بدست آورده تا طراحی شگفت انگیز و تأثیرگذاری را خلق نمائید. کماکان جذابیت طراحی بنر بیلبورد و بنرهای شهری و ایجاد سایر طراحی های گرافیکی، سبب گردیده تا نرم‌افزارهای کاربردی‌تر و پیشرفه‌تر در ورژن های متعدد ساخته شود که هر کدام با قابلیت ویژه‌ای که دارند، انتظارات طراحان مبتدی و حرفه‌ای را برآورده نمایند.

نرم‌افزارهای مناسب طراحی بنر شهری

به طور کلی برای طراحی بنر شهری و سایر طراحی‌های ثابت و متحرک گرافیکی از نرم‌افزارهایی ذیل استفاده می‌گردد.

  • Photoshop
  • Bannersnack
  • My Banner Maker
  • Snappa
  • Easy GIF Animator
  • Eximious Soft Banner Maker
  • Banner Designer Pro
  • Banner Maker Pro
  • Adobe Spark
  • Banner Design Studio
  • Web Smartz Flash Design Studio
  • Flash Banner Wizard

سایز و ابعاد مناسب در طراحی بنر شهری چاپی

شما هیچ گونه محدودیتی در اندازه بنر ندارید اما معمولاً طراحی بنرهای شهری و بیلبوردهای تبلیغاتی دارای ابعاد استانداردی هستند که بهتر است آن‌ها را رعایت نموده و مطابق با چارت ابعادی، بنر را طراحی و نهایتاً به چاپ برسانید.

 

رنگ‌ها را دست کم نگیرید

رنگ‌ها در طراحی بنر شهری نقش بسیار تعیین کننده ای دارند. هر رنگ معنی و حس خاصی را به مخاطب القا می‌کند و معمولاً اکثر کسب و کارها لوگو و فعالیت خود را به رنگ خاصی معطوف می‌نمایند این مسئله در طراحی‌های تبلیغاتی آنان بسیار مهم بوده و تأثیرگذاری شگرفی در جذب مخاطب ایجاد می‌نماید. بعنوان مثال شرکت مک دونالد از ترکیب رنگ قرمز و نارنجی با هدف انرژی و شور و اشتیاق استفاده نموده و در تمامی برنامه‌های تبلیغی خود به رعایت آن پایبند است این مسئله به مرور ذهن مخاطب را به سمتی سوق می‌دهد که به محض دیدن رنگ نارنجی و قرمز در کنار هم، به یاد فست فودهای خوشمزه مک دونالد می‌افتد.

 

از تصاویر استفاده کنید

تصویر سازی از بهترین شیوه‌ها در طراحی بنر شهری و بیلبوردهای تبلیغاتی بزرگ هستند. یک تصویر می‌تواند زبان افکار مشاغل در عموم مردم باشد. در طراحی خود از تصاویر ساده و پرمعنا استفاده نمائید.

 

زیاده‌گویی ممنوع

در بنر از زیاده‌گویی بپرهیزید و سعی کنید تمرکزتان بر روی جملات کلیدی و کوتاه معطوف گردد.

برای اطلاع از هزینه طراحی بنر در رایامارکتینگ می‌توانید از صفحه طراحی بنر هزینه دیدن کنید.

اطلاعات تماس را فراموش نکنید

گاهی ما با بنرهایی در سطح شهر روبرو می شویم که به خوبی ما را جذب محتوای خود نموده و مشتاق به کسب اطلاعات بیشتر از آن هستیم اما مرجع صحیح و قابل دسترسی را از آن، نمی‌یابیم. در اینجا نقش طراح بسیار پررنگ می‌شود تا با رعایت اصول حرفه‌ای طراحی بنر، از مرجع اصلی کسب و کار، مشخصه و راه ارتباطی مناسبی را برای مخاطب ترسیم نموده و به خوبی آن را در بطن بنر جای دهد.

نقش فونت ها در طراحی

سعی کنید از یک یا نهایت دو فونت خوانا استفاده نمائید و از بکاربردن فونت‌های پیچی و نامفهوم خوداری نمائید. دقت نمائید تا سایز فونت مناسب بوده و مخاطب در خواندن آن دچار مشکل نشود.

خوب است بخوانید: نحوه طراحی یک بنر ساده

جنس بنر شهری چاپی

بنرهای شهری همواره در معرض آب و هوای متغیر و شرایط جوی متفاوتی چون تابش آفتاب، سرما و گرما، بارندگی و سایر تغییرات محیطی قرار دارد و این مسئله می‌تواند به مرور از کیفیت آن بکاهد بنابراین هنگام چاپ بنر سعی کنید پارچه های مرغوب و مخصوص بنر را انتخاب نموده و از کیفیت جوهر چاپ نیز اطمینان حاصل نمائید.

طراحی بنر شهری و بیلبوردهای تبلیغاتی، نیازمند دانش و اطلاعات تخصصی در این زمینه است چرا که مخاطبین شما عموم مردم هستند با انواع سلیقه ها و نگرش های متفاوت. این هنر شماست تا با طراحی منحصر به فرد، جذابیت کافی را در مخاطب ایجاد نموده و کاری ارزشمند را ارائه دهید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.