برند سازی از طریق youtube امروزه طرفداران بسیاری دارد زیرا بسیاری از افراد، ساعت ها از زمان خود را صرف مشاهده این فیلم ها می نمایند. روش های بی شماری برای تبلیغ نام تجاری شما با فیلم وجود دارد. تمام آنچه شما نیاز دارید کمی ایده های ناب و خلاقیت است. در زیر 15 ایده معرفی نام تجاری از طریق youtube ذکر شده است که می توانید از آنها بهره ببرید.
چرا تولید محتوا از طریق فیلم و برند سازی از طریق youtube می تواند مفید باشد؟
در پاسخ باید بیان داشت که هر روز بیش از 1 میلیارد ساعت فیلم در YouTube مشاهده می شود. این حجم باور نکردنی است. لذا وقتی می خواهید مورد توجه قرار بگیرید YouTube مکان مناسبی است. تنها سوال این است که چه فیلمی باید ارسال نمایید. پاسخ واضخ است، شما باید تصویری از فعالیت خود را نشان دهید.
معرفی 15 ایده برند سازی بسیار کارآمد از طریق ویدیو و youtube
1. خودنمایی کنید
در برند سازی با تولید فیلم، لازم است خودنمایی نمایید. قطعا شنیده اید که مطالب عنوان شده در youtube به اسم خود آنها منتشر می شود. این مورد درست است، اما بدان معنا نیست که شما نباید آنچه را که در آن مهارت دارید نشان دهید.
ردبول کشف کرده است که فیلم های YouTube بهترین زمین برای نشان دادن برند و حوزه فعالیت آنها است. به جای فیلم هایی که بر روی محصول اصلی متمرکز هستند، Red Bull مخاطبان را با شخصیت تجاری ماجراجویی آشنا می کند و از این تجربیات برای ایجاد کمپین های بازاریابی عالی استفاده می نماید.
2. اطلاعیه های محصول
روزگاری، برند ها از تبلیغات تجاری برای برجسته ساختن محصول خود استفاده می کردند. در حالی که اینها هنوز هم وجود دارند، اما بهترین جای استفاده از آنها در فیلم های ویدویی است که بازدید بالا دارند. نایک با برند سازی از طریق youtube و فیلم هایی که محصولات جدید را در بستر ایده های آن در سراسر جهان نشان می داد، معروف گردید.
3. نمایش توضیحات محصول
آیا تا به حال فکر کرده اید که آیا مشتریان شما ارزش کامل محصولات شما را متوجه می شوند یا خیر؟
شاید یک تصور اشتباه در مورد نحوه استفاده از محصول شما وجود داشته باشد،در هر صورت، فیلم های نمایش و توضیحات محصول، یک روش عالی برای آگاهی و شناخت برند شما است. وقتی مشتری به دنبال مارک یا محصولی که شما ارائه می دهید می رود، این ویدیو ظاهر می شود و هر آنچه را تبلیغ می کنید؛ آنها خواهند دید و به سمت آن جذب می شوند لذا برند سازی از طریق youtube با این روش هزینه کمتری خواهد داشت و یکی از روش های رایج تاثیر گذار خواهد بود..
4- کمی متفاوت باشید
انجام درست کارها و فیلم های منظم و مرتب، باعث ایجاد برخی از فیلم های کسل کننده می شود. مطمئناً، زمان و مکان مناسب برای کارهای فنی وجود دارد، اما پذیرفتن کمی خنده و تفریح قابل قبول است. آیا فردی با مهارت در زمینه شوخ طبعی در تیم شما حضور دارد؟ به آنها اجازه دهید در مورد برخی از جنبه های تجاری برند سازی از طریق youtube مربوط به فعالیت شما، بحث و تبادل نظر کنند.
5. مقایسه کنید
در تولید محتوا از طریق فیلم دو روش وجود دارد. شما می توانید فیلم های مقایسه ای را تولید کنید. می توانید از این فیلم ها به عنوان فرصتی برای مقایسه محصولات یا خدمات خود در مقابل رقیبان استفاده کنید. همانند فیلم تبلیغاتی Wirecutter، می توانید مقایسه همزمانی از استفاده محصولات رقیبان و محصولات خود داشته باشید.
هنگام استفاده از فیلم های مقایسه ای، یادآوری یک نکته بسیار مهم است: شما نمی خواهید کسی را که تبلیغ می کنید، نابود نمایید، بلکه باید فعالیت خود را پررنگ کنید. ویدیوهایی که آشکارا به محصولات دیگران توهین می کنند یا به مصرف کننده این احساس را می دهند که بخاطر انتخاب نکردن کالای برتر، بی ارزش شده اند، موفق نخواهند بود. برند سازی از طریق youtube باید دارای رویه مثبت باشد، مطمئن شوید که برخی از ویژگی های محصول را برجسته کرده و دلایل روشنی نیز برای این کار دارید.
6. فیلم های اینفلوئنسر
اگر به روند بازاریابی های فعلی توجه کرده اید، قطعا نقش افراد تاثیرگذار را مشاهده کرده اید. اینفلوئنسرها شخصیت هایی هستند که از طریق محبوبیت به تبلیغ برند شما کمک می کنند. برند سازی از طریق ویدیو با کمک این اشخاص می تواند سریع تر به نتیجه برسد. بیشتر افراد تمایل دارند زمانی که صحبت از تاثیرگذارها می شود، به اسم های بزرگ فکر کنند، اما برند های هوشمند می دانند که اینفلوئنسرهای محلی و خاص صنعت، اسامی هستند که برای ایجاد ترافیک به آنها نیاز دارند.
7. صنعت Busting
مردم این نوع برند سازی از طریق youtube را دوست دارند وقتی یک افسانه دیرینه یا گذشته یک برند را مطرح می کنید، افراد زیادی به سمت آن جلب می شوند. چه افسانه هایی پیرامون نام تجاری شما وجود دارد؟ برای الهام گرفتن می توانید اقدام به بررسی، نظرات و سوالات مشتریان خود کنید.
8. یک نقطه عطف را پیدا کرده و آن را جشن بگیرید
آیا یک نقطه عطف پیش رو دارید؟ شاید این مورد به اولین سالگرد روزی که برند خود را افتتاح کردید یا 1000مین محصول در فروشگاه شما فروخته شد، دلالت می کند. همه این موارد می توانند در برند سازی از طریق youtube یک جرقه کوچک باشند.
جالب است که در نظر داشته باشید لگو با ساخت ویدئویی به همراه چند تبلیغ محصول – به تازگی فیلمی در یوتیوب منتشر نموده تا 60 سالگی خود را جشن بگیرد. اگر از این نوع ویدئوها استفاده کنید، فرصتی عالی برای ایجاد یک جدول زمانی هدفمند خواهید داشت.
9. نکاتی برای موفقیت در تجارت را در فیلم های خود بگنجانید.
اگر هدف شما این است که مخاطبان شما را به عنوان یک مرجع در کسب و کار ببینند و بشناسند، یک “ویدیو انگیزشی برای موفقیت” می تواند ابزاری جهت رسیدن به این هدف باشد. به عنوان یک فرد تجاری، به خصوص اگر صاحب مشاغل محلی و کوچک هستید، جامعه پیرامون شما از صحبت های شما می توانند بسیار انگیزه به دست آورده و هیجان زده شوند.
10. در نظر گرفتن تاریخچه صنعت شما در برند سازی با تولید فیلم بسیار مهم است
آیا یک فیلم تاریخچه محور کسل کننده به نظر می رسد؟ اگر شما یک علاقه مند به تاریخ هستید یا کسی هستید که می داند چگونه تاریخ باعث پیشرفت فعالیت و کسب و کار شما است، این مورد کسل کننده نخواهد بود.
اگر در صنعت شما تاریخ مهیجی وجود دارد که مردم ممکن است از آن اطلاع نداشته باشند بهتر است که برای برند سازی با تولید فیلم، آن را برجسته نمایید. به عنوان مثال، Dairyland فعالیت زیادی انجام می دهد تا ویدیو های موتورسیکلت های کلاسیک را در کانال خود قرار دهد.
11. نکات مهم ارائه دهید
روش دیگر برای ارزش افزودن به بیننده شما ارائه نکاتی به ظاهر تصادفی است که تمرکز مستقیم یا غیرمستقیم بر تبلیغ برند، محصول یا هدف شما دارند.
ارائه ایده ها و نکاتی در مورد روش های دزدی از ساختمان، مراقبت از گیاهان، نحوه دیزاین و هارمونی رنگ ها و کوتاه و شیرین اما پربیننده هستند که می توانید برای تولید محتوای خود آنها را مورد استفاده قرار دهید.
12. فیلم های الهام بخش بسازید
چیزی که تقریباً همیشه واکنش مثبت بینندگان را تضمین می کند، تولید فیلم های الهام بخش است. به عبارت دیگر محتوا باید دارای احساسات باشد، این مورد در کانال یوتیوب به وفور دیده می شود. مخاطبان شما وقتی فیلم های شما را تماشا می کنند می خواهند چیزی را احساس کنند که شما در فیلم گنجانده اید.
آیا به عنوان یک تجارت، برای رسیدن به هدفی خاص تلاش می کنید؟ یا یک داستان دلچسب برای مشتری خود دارید؟ ویدئوهای الهام بخش به مخاطبان اجازه می دهد تا زمانی که فقط به تماشای آنها می نشیند احساس خوبی داشته باشند و برند شما را در یک فضای مثبت قرار دهند. این مورد در برند سازی از طریق youtube بسیار مهم می باشد.
- 15 Inspiring YouTube Video Ideas to Build Your Brand
13. بحث کنید
لازم نیست که همه ویدیو ها یک طرفه تهیه شوند. بعضی اوقات، بهترین فیلم ها جریان های آزاد دارند. یکی از بهترین نمونه ها در این مورد، فیلم بحث و گفتگو پیرامون یک برند، محصول و ویژگی های آن است. برای این مورد فقط یک موضوع را انتخاب کنید.
جلوی دوربین بنشینید و اجازه دهید تا کلمات جاری شوند. البته به این مورد نیز توجه کنید که در این روش از برند سازی از طریق youtube، لازم است تا شما در ابتدای کار ایده مناسب را داشته باشید اما نیازی نیست تا برای کلمه به کلمه ان وقت بگذارید. از این طریق ویدیوی شما طبیعی تر و قابل اعتماد به نظر می رسد.
14. داستان ها و توصیفات مشتری خود را در فیلم های خود قرار دهید
یکی از بهترین راه های استفاده از فیلم برای تبلیغ برند، این است که به دوربین اجازه دهید داستان های مشتریان واقعی شما را زنده و بازگو کنند. سازنده خانه ملی، تیلور موریسون، این کار را با برجسته کردن تجارب مصرف کننده که نه تنها محصول آنها را شامل می شود، بلکه ملاحظات گسترده تری را که هر صاحب خانه هنگام انتخاب خانه جدید با آن دست و پنجه نرم می کند، به خوبی انجام می دهد. او در این فیلم نشان می دهد که خانه مکان رشد و آرامش خانواده است و فاکتور های مهمی در انتخاب خانه موثر می باشند.
برای رسیدن به این هدف در برند سازی از طریق youtube، بهتر است تا برخی از کارهای عادی خود را نشان دهید یا با چند نفری که در شبکه های اجتماعی اظهارات درخشانی برای شما برجای گذاشته اند تماس بگیرید. از آنها بپرسید آیا می خواهند تجربه بی نظیر خود را با نام تجاری شما در یک ویدیو به اشتراک بگذارند. برای مشاغل محلی و کوچک، این امر به برجسته شدن و شناخته شدن افراد می تواند کمک بسیاری نماید
15. پرسش و پاسخ غیر معمول می تواند باعث جذب بینندگان بیشتر شود
احتمالاً متوجه شده اید که برخی از مشتریان شما سوالاتی دارند که نمی توان آنها را در بخش سوالات متداول وب سایت پوشش داد. این بدان معنا نیست که به هیچ وجه نباید به آنها پاسخ داده شود. صندوق ورودی پست های الکترونیکی و نظرات مربوطه در سایت خود را بررسی نموده و سوالات غیرمعمول حتی عجیب و غریب را بررسی نمایید تا بتوانید از آنها برای تهیه فیلم های خود بهره ببرید. برای این مورد می توانید برای مثال Whitespark Weekly series را در یوتیوب مشاهده نمایید که به بحث seo می پردازد.
به عنوان مثال، شرکت Darren over در Whitespark یک مجموعه عالی را با محوریت نکات و ترفندهای محلی درباره SEO ایجاد کرده است که اغلب از سوالات کاربران ناشی می شود. آنها قالب و محتوا تعدادی از توصیه های موجود در این لیست را بررسی می کنند و برای هر کسی که در فضای فوق مشارکت داشته باشد، پاسخی خاص ارائه می نماید.
جمع بندی:
روش های بی شماری برای تبلیغ نام تجاری شما از طریق ویدئو وجود دارد. تمام آنچه شما نیاز دارید کمی الهام و خلاقیت است. در این مقاله تلاش شد تا برند سازی از طریق youtube مورد بررسی قرار گیرد لذا اگر در آغاز فعالیت قرار دهید می توانند از ایده ها و دستورالعمل های این مقاله برای تولید محتوای برتر بهره ببرید. البته این 15 مورد تمام ایده های موجود نمی باشند و می توانید هر خلاقیت دیگری را به آنان اضافه کنید.