مقالات آموزشی

نکاتی درباره انجام طراحی آگهی تبلیغاتی و نکات مناسب آن

مفید بود؟

امروزه تبلیغات در زندگی انسان‌ها نقش بسته است، به طوری که در زندگی روزمره هر جا که قدم می‌گذاریم آثاری از تبلیغات در انواع مختلف به چشم میخورد، منظور از هرجا میتواند هر مکان و یا هر جایی که با آن سروکار داریم و یا هر وسیله‌ای که مورد استفاده ما قرار می‌گیرد.

مانند تبلیغات در موبایل شخصی و یا تلویزیون و رادیو و مکان‌های عمومی مانند بیلبورد‌ها و تراکت‌هایی که در سطح شهر پخش می‌شود. و مدل‌های زیادی از تبلیغات به روش‌های گوناگون. تبلیغات در زمینه کسب و کار بسیار موثر است و در میان صاحبان این فعالیت‌ها و تولیدکنندگان نقش بسزایی دارد.

استفاده از انواع تبلیغات برای این قشر از جامعه امری حیاتی است چرا که به پیشرفت و کسب رونق در کارشان بسیار تاثیرگذار و کمک کننده است. به همین سبب باید گفت طراحی آگهی تبلیغاتی در خوب دیده شدن آگهی تبلیغاتی و جذب افراد بیشتر اساس و پایه تبلیغات است و می‌توان به عنوان یک تبلیغات قوی آن را معرفی کرد.

طراحی آگهی تبلیغاتی چطور انجام می‌شود؟

در بازار تجارت صاحبان کسب و کار و تولیدکنندگان محصولات برای معرفی و برند‌سازی کالاهای خود از انواع تبلیغات استفاده می‌کنند و در پی تبلیغاتی که اثر گذاری بیشتری داشته باشند هستند و چه بهتر اینکه این تبلیغ دارای آگهی تبلیغی باشد.

باید گفت هدف از آگهی تبلیغاتی برند‌سازی کالاها و معرفی محصولات برای صاحبان کسب و کار در بازار تجارت است. و خود یک بازاریابی قوی محسوب می‌شود. و باید گفت هدف از بازاریابی و تبلیغ و طراحی تبلیغاتی همه برای جذب مخاطب است و کسب تعداد مشتریان بالا و همچنین بالا رفتن عرضه و تقاضا و پیشرفت در رونق و کسب درآمد و همچنین دریافت سود از کسب و کار است.

طراحی آگهی تبلیغاتی می‌تواند جلب توجه بیشتر مخاطبین را به همراه داشته باشد و آنها را به صورت قطعی حفظ کند. مثلا برای برخی شرکت‌ها و شغل‌هایی که خدمات آنها به صورت فصلی انجام می‌شود می‌تواند آگهی تبلیغاتی هدف گذاری درستی در این زمینه باشد. که در برخی از سایت‌ها می‌توان مشاهده کرد.

وبتو در طراحی آگهی تبلیغاتی به صورت گسترده فعالیت داشته و طراحی سایت ، سئو و بهینه‌سازی سایت را به بهترین نوع ممکن انجام میدهد. و در کنار افراد ماهر و کارآمد در این زمینه و انواع تبلیغات فعالیت دارد.

مکان‌های مناسب برای طراحی آگهی تبلیغاتی

1 _ طراحی آگهی تبلیغاتی در تلگرام

با وجود مشکل در ارتباط با این شبکه در ایران اما یکی از بهترین و فعال‌ترین شبکه مجازی با کاربران زیاد است. در این شبکه قابلیت تشکیل گروه و کانال ا موضوعات متفاوت وجود دارد و تعداد مخاطبین بالا در این مجموعه فعالیت زیادی دارند. تلگرام از شبکه‌های مجازی است که اگر قصد تبلیغات برای محصولات خود و یا خدمات خود را دارید تبلیغات در این فضا ارزش دارد و نتیجه کاربردی آن را خواهید دید. از ویژگی‌های بارز این شبکه اجتماعی فرستادن پیام به صورت گروهی و گذاشتن لینک در آگهی‌ها است.

2 _ طراحی آگهی تبلیغاتی با ایمیل

فرستادن ایمیل به صورت گروهی و تعداد بالا یکی از بهترین روش‌های تبلیغاتی است که بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها استفاده زیادی از این روش می‌کنند و مورد علاقه این قشر نیز است. در این روش سعی می‌شود متن 300 کلمه‌ای به همراه تصاویری از محصولات به صورت جذاب، به همراه لینک و یا آدرس صفحه مورد نظر به طوری که مخاطبان راه برقراری ارتباط را داشته باشند برای آنها فرستاده می‌شود و در این متن 300 کلمه معرفی محصولات انجام می‌شود.

3 _ طراحی آگهی تبلیغاتی از طریق فیسبوک

فیسبوک از آن دسته شبکه‌های اجتماعی است که حتی با گذشت زمان و با بوجود آمدن شبکه‌های اجتماعی جدیدتر اما هنوز جذابیت خود را حفظ کرده است و تبلیغات در این شبکه بازدهی خود را بهمراه دارد. در این شبکه قابلیت پیام تبلیغاتی به همراه عکس و ویدیو به تعداد زیاد است و می‌توان آگهی تبلیغی را در صفحه شخصی منتر کرد و کاربران زیادی را در این تبلیغات مشرک ساخت و در نتیجه جذب مخاطب زیاد را به دنبال خواهد داشت.

4 _ طراحی آگهی تبلیغاتی از طریق رپورتاژ آگهی

در واقع انتشار یک متن آگهی آموزشی و یا تبلیغاتی که در وب سایت‌ها و یا شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند رپورتاژ آگهی می‌گویند. امروزه برای ثبت لینک‌های مشخص در یک سایت و معرفی یک کسب و کار از رپورتاژ‌های آگهی استفاده می‌شود. طراحی یک رپورتاژ آگهی با هدف متقاعد کردن مخاطبین با استفاده از بنر‌های جذاب اهمیت ویژه‌ای دارد. هنگامی که یک تبلیغ در سایت‌های خبری منتشر می‌شود و راه ارتباطی از طریق لینک در متن آگهی استفاده می‌شود طراحی در رپورتاژ آگهی صورت گرفته است.

5 _ طراحی آگهی تبلیغاتی در شبکه‌های رسانه‌ای

تبلیغات در تلویزیون و رادیو یکی از روش‌های قدیمی و پرکاربرد و همچنین پر مخاطب است. در این رسانه‌ها از هرگونه تبلیغاتی و با هر روشی صورت می‌گیرد مثل پخش آگهی تبلیغی در آگهی‌های بازرگانی و یا به صورت زیر نویس در برنامه‌های در حال پخش و آگهی تبلیغاتی در این شبکه‌ها کاربرد بسیاری دارد. اما در عین حال هزینه‌های بالایی نیز دارد.

6 _ طراحی آگهی تبلیغاتی در اینستاگرام

یکی از شبکه‌های مجازی که در آن تبلیغات به صورت ویدیو و متن و عکس صورت می‌گیرد و در میان مردم از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. این شبکه اجتماعی مخاطبین زیادی در جهان دارد و در ایران نیز در سنین مختلف برای استفاده از این برنامه مجازی وقت می‌گذراند.

با ساخت یک اکانت که به صورت بیزنس می‌توانید انتخاب کنید، در این شبکه می‌توانید فعالیت داشته باشید و محصولات و خدمات خود را ارائه دهید. و راهکار دیگری که می‌توانید برای خوب دیده شدن محصولات خود استفاده کنید، تبلیغ در صفحات پربیننده با پرداخت هزینه‌ای امکان پذیر است و جذب مخاطبین را بدنبال خواهد داشت. اما برای نتیجه گیری از تبلیغات در اینستاگرام

باید طراحی تبلیغاتی درستی داشته باشید تا بازدهی خوبی را دریافت کنید.

7 _ طراحی آگهی تبلیغاتی به صورت ارسال بروشور

8 _ طراحی آگهی تبلیغاتی به صورت بیلبورد و بنر 

9 _ طراحی آگهی تبلیغاتی به صورت ارسال پیامک

نکات قابل توجه که در طراحی آگهی باید رعایت شود

1. استفاده از متن کوتاه و مفید البته منظور از کوتاه بودن متن نیست بلکه از زیاده گویی پرهیز شود
2. انتخاب جملات جذاب و ترغیب کننده و در عین حال پرهیز از حاشیه و مطرح کردن اصل مطلب در متن محتوا
3. از مزایا و ویژگی‌های محصولات و خدمات خود به صورت صادقانه صحبت شود و نسبت به رقبای خود با دلیل و ارائه مدرک از برتری محصولات خود صحبت کنید.
4. تلاش کنید که از طراحی مناسب در آگهی تبلیغاتی خود استفاده کنید و در هر کدام از شبکه‌های مجازی که منتشر می‌کنید سازگار با آن طراحی شود
5. با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید و به آنها ایده بدهید که می‌تواند در قالب نصیحت و یا پیشنهاد در زمینه‌های آگهی تبلیغاتی باشد
6. ثبت آگهی تبلیغاتی با استفاده از زبان ساده و روان در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند جذب مخاطبین بیشتری را در پی داشته باشد چرا که از هر قشری مخاطب شبکه‌های اجتماعی است.
7. برای طراحی آگهی خود در صرف هزینه برنامه‌ریزی داشته باشید و سعی کنید با برنامه مشخص محصولات و تولیدات خود را ارائه دهید. در واقع طی زمان مشخص و برنامه مشخص تولید محتوا به هر نوعی که در آن شبکه اجتماعی فعالیت دارید منتشر کنید و این کار باعث می‌شود تا به مرور زمان مخاطب به شناخت در مورد شما برسد و بتواند با شما راحت‌تر ارتباط برقرار کند.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.