مقالات آموزشی

نکاتی درباره آشنایی با تبلیغات بنری در سایت های تبلیغات اینترنتی

مفید بود؟

آشنایی با تبلیغات بنری در سایت‌های تبلیغات اینترنتی

تبلیغات بنری یک نوع تبلیغات است که به صورت آنلاین انجام می‌شود و در مدل‌های مختلف گرافیکی و ویدیویی و همچنین محتوا و تصاویر ارائه می‌شود. تبلیغات بنری به صورت گسترده در سایت‌های تبلیغاتی به صورت تصویر ویدیویی و یا متن‌های همراه با تصاویر جذاب در دید کاربران به نمایش گذاشته می‌شود.

مخاطبان با روبرو شدن با تبلیغات به صورت بنری در سایت‌های تبلیغاتی ترغیب می‌شودند تا بر روی این نوع تبلیغات به دلیل جذابیت بالا کلیک کنند و به سایت آگهی دهنده راهنمایی شوند. تاثیر تبلیغات به صورت بنری به دلیل جذابیت بالایی که دارند نسبت به دیگر تبلیغات اینترنتی و آنلاین تاثیر بیشتری بر مخاطبان داشته است. به همین سبب مورد توجه صاحبان کسب و کار و همچنین تولید کنندگان قرار گرفته است. تبلیغات بنری در سایت‌های تبلیغاتی دارای جایگاه ویژه‌ای در سایت است و هزینه نیز شامل این نوع تبلیغات می‌شود.

تبلیغات به صورت  بنری بیشتر به صورت متحرک و گاهی نیز به صورت ثابت در سایت‌های تبلیغاتی طراحی شده و تاثیر جذابیت این نوع تبلیغ بسیار زیاد است. تبلیغات به صورت بنری از دسته تبلیغات آنلاین است که از محبوبیت بیشتری نسبت به دیگر تبلیغات اینترنتی دارد. در این نوع تبلیغ اگر از یک تصویر با کیفیت که دارای جذابیت است و نشانگر معرفی یک کالا است می‌تواند تاثیر بسزایی در برند‌سازی یک محصول داشته باشد.

باید بگوییم برای آشنایی بیشتر با تبلیغات بنری ارائه این نوع تبلیغ با انواع مختلف در سایت رایا مارکتینگ به صورت با کیفیت و گسترده در مدل های متنوع صورت می پذیرد. این سایت با ارائه بهترین خدمات تبلیغاتی در حال فعالیت است و مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است.

برخی از اهداف تبلیغات بنری در سایت‌های تبلیغاتی

یکی از اهداف تبلیغ بنری، در دنیای اینترنت و تبلیغات اینترنتی، ایجاد بازدید بالا توسط مخاطبین است و همچنین ایجاد ترافیک بالا در سایت و اینکه توسط این روش مخاطب ترغیب به کلیک کردن بر روی تبلیغ بنری شود. از دیگر اهداف تبلیغ بنری این است که مخاطبی که توسط این تبلیغ جذب محصول مورد نظر شده است به مشتری بالقوه تبدیل شود. در ادامه به برخی دیگر از هدف‌های تبلیغ بنری اشاره خواهیم داشت:
1. جذب افراد بیشتر و جلب توجه مخاطبان
2. معرفی محصولات و شناسایی تخفیفات در نظر گرفته شده به مخاطبان
3. بالا بردن ترافیک و سئو سایت توسط این نوع تبلیغ
4. بالا بردن اطلاعات افراد در خصوص محصول مورد نظر و افزایش آگاهی

برخی از مزایای تبلیغات به صورت بنری در تبلیغات

1. در تبلیغ بنری استفاده از گیف‌های تبلیغاتی باعث جذب مخاطبان بسیاری می‌شود و یکی از مزایای تبلیغ بنری به شمار می‌آید.
2. یکی از مزایای استفاده از تبلیغ بنری مشاهده روند این تبلیغات و تاثیر گذاری آن در جذب مخاطب است
3. با هر کلیکی که بر روی تبلیغ بنری صورت می‌گیرد، افزایش ترافیک سایت بالا می‌رود و میزان بازدید از سایت افزایش می‌یابد.
4. یکی از مزایای استفاده از تبلیغ بنری صرفه هزینه کم و در واقع صرفه جویی در بودجه‌های تبلیغاتی مورد نظر است
5. یکی دیگر از مزایای تبلیغ بنری این است که محدودیتی در طراحی و ارائه این نوع تبلیغ وجود ندارد. و می‌توان شاهد جلوه‌گری در انواع گرافیک در این نوع تبلیغ بود.
6. مشاهده تعداد بالا در جذب مخاطبین.
7. می‌توان از کسانی که از سایت بازدید می‌کنند آمار دقیق از تعداد آنها بدست آورد.
8. یکی از مزایای تبلیغ بنری، مشاهده اثرگذاری بر ذهن مخاطبین است.

انواع تبلیغات بنری

یکی از ویژگی‌هایی که درباره تبلیغ بنری وجود دارد و می‌توان به آن اشاره کرد، به صرفه بودن آن است و در واقع کم هزینه بودن آن نسبت به دیگر تبلیغات اینترنتی است. این نوع تبلیغ دارای تنوع زیادی است و به آسانی و سرعت بالا در دسترس قرار دارد و در واقع می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین ابزار‌های تبلیغاتی محسوب می‌شود و افراد زیادی به دنبال این نوع تبلیغ اینترنتی به صورت آنلاین به دلیل بازدهی بالا هستند. در ادامه به چند نوع از تبلیغ بنری اشاره خواهیم داشت.
1. بنرهایی که به صورت طرح‌های فرهنگی طراحی می‌شوند.
2. بنرهایی که به صورت بروشور‌های مذهبی طراحی می‌شوند و در مناسبات مذهبی ارائه می‌شوند.
3. بنرهایی که به صورت مراسم و رویداد‌های ملی و همچنین بین المللی طراحی و مورد استفاده قرار می‌گیرد.
4. بنرهایی که در اتفاقات اجتماعی و همچنین سیاسی نقش دارند و طراحی می‌شوند.
5. بنرهایی هستند که در مورد اتحادیه‌ها که درباره اصناف هستند مورد استفاده قرار می‌گیرند.
6. بنرهایی هستند که در زمینه کسب و کارها مورد استفاده قرار می‌گیرند و محصولات را به مخاطبین معرفی می‌کنند.

 

تاریخچه‌ای از بوجود آمدن تبلیغات به صورت بنری

تبلیغات بنری در سال 1994 برای اولین بار در فضای اینترنت شکل گرفت و هزینه نیز در قبال این نوع تبلیغات در نظر گرفته شد که به سه روش انجام می‌شد. که در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت. تبلیغ بنری در گذشته به روش‌های سنتی صورت می‌گرفت اما امروزه با پیشرفت اینترنت و فناوری در تکنولوژی این نوع تبلیغ به روش آنلاین در اینترنت تبدیل شد.

یکی از روش‌های استفاده از تبلیغ بنری، متصل کردن ناشران تبلیغاتی به استفاده از مدل‌های تبلیغ بنری است که وضعیت روند تبلیغ را نمایش می‌دهد. و در واقع دسترسی تبلیغ کنندگان به امکانات و روش‌های تبلیغات به صورت بنری است که این امکان را برای آگهی دهندگان آسان می‌کند. در ادامه به روش‌های پرداخت تبلیغ بنری اشاره خواهیم کرد
1. هر ایمپرشنی که صورت می‌گیرد هزینه در قبال آن انجام می‌شود: یعنی به ازای هر بار نمایش یک تصویر تبلیغ به صورت بنری که مخاطب می‌بیند هزینه پرداخت می‌شود
2. با کلیک بر روی تبلیغ هزینه پرداخت می‌شود: یعنی هر بار که کاربر بر روی تصویر یا بنر تبلیغی کلیک می‌کند شما به ازای آن به کاربر هزینه پرداخت می‌کنید
3. هزینه به ازای هر تبدیل شدن: یعنی زمانی که بر روی تبلیغ بنری کلیک می‌شود کاربر به سایت آگهی دهنده هدایت می‌شود و فرمی را پر می‌کند تا عمل دانلود بروشور صورت گیرد.

 

چرا از تبلیغ بنری استفاده می‌شود؟ 

1. از برند محصول مورد نظر آگاهی لازم داده می‌شود و افزایش در شناخت آن کالا است
2. یکی از شرایط استفاده از تبلیغ بنری بالا بردن ترافیک سایت است
3. جمع‌آوری سرنخ، که در واقع تعداد کسانی که در سایت تبلیغاتی ثبت نام می‌کنند بالا می‌رود و عضویت و پر کردن فرم‌ها در سایت‌ها بیشتر می‌شود
4. ریتارگتینگ: یکی از شرایط استفاده از تبلیغ بنری این است که اگر کسی وارد سایت شما شد و استفاده از خدمات سایت شما را انجام نداد با تبلیغ بنری این امکان وجود دارد تا مخاطب را ترغیب به استفاده از سایت کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله آشنایی با سایت های بازاریابی اینترنتی را نیز بخوانید.

نکاتی که باید برای استفاده از تبلیغات به صورت بنری رعایت کنیم

برای اینکه بتوانیم از تبلیغ بنری به صورت مطلوب استفاده کنیم باید دقت داشته باشیم که در سایتی که می‌خواهد تبلیغ بنری به نمایش گذاشته شود دارای مخاطب بالا و ترافیک بالا باشد. چرا که هدف از هر نوع تبلیغاتی جذب مخاطبان است. پس باید توجه داشت که در کدام یک از سایت‌های تبلیغاتی تعداد مخاطبان بالایی دارد و از بازدیدکنندگان بالایی برخوردار است.

اگر سایتی که تبلیغ در آن انجام می‌دهید از بازدیدکنندگان و مخاطبان بالایی برخوردار نباشد شما نمی‌توانید نتیجه مطلوبی از تبلیغات خود در آن سایت داشته باشید و فقط هدر رفت هزینه و وقت خواهید داشت. در ادامه به چند نوع طراحی یک بنر تبلیغاتی اشاره خواهیم کرد
1. تسلط داشته باشد: برای طراحی یک بنر تبلیغاتی باید طوری باشد که کاربر را تسخیر کند و با روح کاربر ارتباط برقرار کند
2. شفافیت: باید بنر تبلیغاتی را طوری طراحی کنید که کاربر را مجاب و ترغیب به کلیک کردن کند. در واقع ارزش کلیک کردن برای مخاطب را داشته باشد
3. خلاقیت: باید بنر تبلیغاتی شما دارای جذابیت و ایده‌های جدید باشد و تکراری نباشد
4. کلیک‌پذیری  مخاطب با دیدن بنر تبلیغاتی، اشتیاق به کلیک بر روی آن داشته باشد

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.