مقالات آموزشی

نکاتی درباره اصول اساسی بازاریابی محتوای معتبر 

مفید بود؟

در این مقاله خواهید فهمید که چگونه می توانید اصالت و اعتبار خود را نشان دهید و از طریق محتوای شخصی و قدرتمند، نام تجاری خود را به عنوان یک کسب و کار آنلاین معتبر معرفی کنید.

همه ما در مورد بهترین ترفند ها و تاکتیک ها برای نشان دادن محتوای خود به مخاطب از قبل همه چیز را می دانیم یا مثلا با بهترین شیوه ها برای سئو و برند های تجاری آشنایی داریم اما یک بخش ارزشمند وجود دارد که ممکن است از آن غافل بوده باشیم.

بازاریابی محتوای معتبر

مخاطبانی که تازه با شما آشنا شده اند و شاید مشتریان احتمالی باشند ممکن است به محصولات یا خدمات شما علاقه ای نشان ندهند پس در این حالت است که باید اعتراف کنم مهمتر از هر چیزی بازاریابی محتوای معتبر است که در طول سالها موثرترین روش برای بازاریابی بوده است.بر اساس یک نظرسنجی، 84 درصد از نسل جدید اظهار داشتند که به هیچ وجه تبلیغات را دوست ندارند. جهان در حال تبدیل شدن به جهانی تکنولوژیک همراه با سواد رسانه ای است.

 

کسب و کار آنلاین

برای تعریف صحیح تر از چیزی که در مورد ان صحبت می کنیم، اصالت به همان معنای صداقت است. مخاطبان شما می توانند تبلیغات دروغین یک برند تجاری را تشخیص دهند که دارد تلاش می کند تا سرابی را برای مشتریان خود به تصویر بکشد.

اصالت محتوا

تبلیغات فاجعه بار کندال جنر برای پپسی و میزان استقبال ضعیف از آن تبلیغات را در نظر بگیرید. یا برعکس کامیون های Ram پس از بازی قهرمانی فوتبال امریکایی به دلیل استفاده از سخنرانی های مارتین لوتر کینگ روی محصولات خود برای فروش کامیون های توجه زیادی را به خود جلب کردند.

وقتی محتوا صادقانه و شفاف باشد، تامل و گفتگوی عمیقی ایجاد می کند. در کسب و کار آنلاین، اصالت محتوا، کلید تعامل با مشتری است.اصالت در بازاریابی محتوا امری بدیهی است که یکی از اجزاء ضروری برای برند سازی نیز می باشد،

اما هم روشهای خوب و هم روشهای ضعیفی برای ایجاد و برقراری ارتباط با این امر یعنی اصالت وجود دارد.علاوه بر اینکه توصیه میکنم بیشتر در این مورد بخوانید، من نیز ایده هایم را درباره اینکه برای بهبود روابط با مشتریان چگونه می توانید اصالت را از طریق محتوا به اشتراک بگذارید با شما در میان می گذارم.

قدرت اصالت

وقتی در مورد سئو صحبت می کنیم، مدیریت شهرت آنلاین را فراموش می کنیم، اگرچه باید بدانید که این امر بر مدیریت استراتژی بازاریابی اثر زیادی می گذارد.طبق یک نظرسنجی، 84 درصد از مشتریان به نظرات آنلاین به اندازه صحبت های دوستان خود اعتماد دارند.

جدا از این، تنها چیزی که لازم است بد باشد یک مقاله بد یا محتوای مطبوعاتی است تا باعث شود مردم نظر منفی نسبت به کسب و کار آنلاین شما پیدا کنند.چرا نظر مصرف کنندگان اینقدر در نظرات دیگران تاثیر می گذارد؟ خوب آنها تعصبی به قضیه نگاه نمی کنند. برای مخاطبان حرف این دسته از مصرف کنندگان اعتبار دارد، حتی اگر گاهی اشتباه کنند.

بازاریابی محتوا

به عنوان مصرف کننده و حتی یک شهروند، ما درگیر فرقه سازی و باند بازی هستیم. نظرات ما توسط رسانه ها و شایعات آن ها بسیار مغرضانه نشان داده می شود.تحقیقات برای سالیان متمادی نشان داده اند که تصمیمات خرید مصرف کنندگان در درجه اول تحت تأثیر احساسات است و نه منطق.به همین دلیل است که برخی از برند ها مانند اپل در نگاه ما عاری از هر خطایی هستند.خب، این همه چه ربطی به اصالت دارد؟ اصالت به آمار یا حتی منطق مربوط نمی شود، بلکه صرفاً مساله ی صادق بودن است.

این مساله در قالب یک برند تجاری به ما چه چیزی را می خواهد بفهماند؟ اعتماد کن!

بر اساس نظرسنجی Cohn and Wolfe، سه چهارم مردم معتقدند که شرکت ها نه صادق و نه حتی معتبرند.

یکی از بهترین راه ها برای افزایش اعتبار ارائه ی محتوای معتبر است. بهتر است برخی از مزایا و سپس بعضی از استراتژی های آسان که با آن ها می توانید تولید محتوای معتبر داشته باشید را با هم بررسی کنیم.

اصول اساسی بازاریابی محتوای معتبر 

تولید محتوای معتبر کار سختی نیست، اما راهکارهایی برای این مساله وجود دارد که باید حتما به کار بگیرید.

  •  لحن خود را پیدا کنید. شاید شوخ طبع، جدی یا حتی کمی عجیب به نظر برسید.
  •  در طول فرایند تولید محتوای معتبر ثبات داشته باشید. سعی نکنید جریانی که مطالب آموزنده دارند را با سخنان هجو و طنزآمیز قطع کنید.
  • موقعیت خود و مخاطبان آن موقعیت را بشناسید. یک شرکت تولید کننده تهویه نباید پای خود را به طنز سیاسی باز کند.
  • • از نوشتن از دیدگاه خود هراس نداشته باشید. شما اقتدار دارید، درست است؟
  • حفظ ارتباط همه چیز از تگ عنوان و توضیحات متا گرفته تا کپی ها باید به یکدیگر مربوط باشند.
  •  هنگام پاسخ دادن به نظرات در رسانه های اجتماعی یا وب سایت خود به مخاطبان احترام بگذارید.

مزایای اعتبار داشتن محتوا

  • تمرکز مخاطبان خود را با دسترسی دادن به افراد خاصی جلب می کند که محتوای شما بیشتر درگیر آن ها است.
  • مطالب را خواندنی تر و ربط دار می کند و تعامل را افزایش می دهد.
  • با قدرت بخشیدن به شما به محتوای شما نیز ارزش می بخشد.
  • خوانندگان را در جریان نیازهای خاص ان ها می گذارد.
  •  در جستجوهای بعدی یا تصمیم برای خرید، مشتریان نام برند تجاری شما را در ذهن خواهند داشت.
  • منجر به وفاداری به نام برند تجاری و شاید حتی حمایت از کسب و کار آنلاین شما می شود.
  • با ارزش بخشیدن به کار شما، مشتری قبلی شما نیز حفظ می شود..
  •  محتوای تولید شده توسط کاربر و نظرات مثبت را تشویق می کند.

لزومی ندارد که محتوای معتبر و محتوای شخصی شما صرفا در یک طبقه قرار بگیرد.

با اندازه گیری دقیق تعداد مخاطبان خود می توانید افرادی را پیدا کنید که احتمالا یا علاقمند هستند  محتوای شما را دنبال کنند یا حتی محصول معرفی شده توسط شما را بخرند. اگر تعداد مخاطبان را بدانید هم می توانید مشتری جدید داشته باشید و هم 20 درصد مخاطبان شما 80 درصد خرید ها را بخاطر محتوای شما انجام می دهند.

 

متد های سئو

به عنوان یک نکته جانبی ، ثبات داشتن برای کار روی یک برند تجاری در تمام کانال های بازاریابی شما بایستی دنبال شود.برای ایجاد اعتبار در محتوای خود و دست یافتن به تعداد مشتریان بیشتر، باید بهترین متد های سئو سازی را در محتوای خود اجرا کنید. این امر شامل داشتن سایتی کم حجم و سریع با ساختار فنی قوی تا بهینه سازی متا تگ ها برای نمایش در جستجوهای مرتبط می شود.

نکات بازاریابی محتوا برای کمپین های معتبر

شخصی سازی محتوا

همانطور که پیشتر نیز ذکرشد، مهم است که جایگاه خود را پیدا کنید تا بتوانید متفاوت تر از دیگران باشید.محتوا را با انواع پژوهش، اسکرین شات، تجربه و غیره شخصی سازی کنید تا خود را به عنوان یک مرجع در جایگاه خود به دیگران معرفی کنید. استفاده از این استراتژی برای وبلاگ ها و پست های مهمان بسیار ارزشمند است.

برای مثال Rand Fiskin’s Whiteboard Fridays را در نظر بگیرید و تعداد بازدید هایی که به صورت هفتگی جمع می کنند.شخص خودم در سال 2017 یک مجموعه Ask Me Anything با نزدیک به 100 ویدیو ایجاد کردم. در این مجموعه تصویری، از روندهای بازاریابی دیجیتال گرفته تا کارآفرینی و بازاریابی رشد و در مورد همه چیز صحبت کردم.

 اینفلوئنسر

به دلیل صداقت و علاقه ام به ارتباط با مخاطبانم بازخوردهای بسیار مثبتی نیز از این مجموعه دریافت کردم.در دنیایی که توسط مکتب های فکری شخصی هدایت می شود، چیزی که شما را به یک اینفلوئنسر یا رهبر فکری در حوزه صنعت تبدیل می کند دو مورد کلیدی شخصی سازی محتوا و یافتن محیطی برای برند سازی شخصی است.

 

 برند تجاری و محتوای پشت پرده

داستان سرایی برای برند تجاری و محتوای پشت پرده نیز استراتژی هایی عالی برای ربط دادن محتوای شما است. از مشتریان نظرسنجی کنید و نتایج را با همگان به اشتراک بگذارید تا همیشه مشتری را با برند تجاری خود درگیر نگه دارید.

به دنبال اثبات اجتماعی باشید

بگویید که چگونه میخواهید ثابت کنید که کسب و کار آنلاین و برند شما معتبر و قانونی است؟ جواب این است: ارائه شواهد از طریق اثبات اجتماعی.

این استراتژی ها عبارتند از:

  •  گرفتن نظرات مثبت برای خدماتی که ارائه می دهید.
  •  انتشار دادن نظرات مشتریان در وب سایت شخصی تان.
  • به اشتراک گذاری محتوای تولید شده توسط کاربر

در محتوای خود باید مطالب، آمار و حقایق موثق را از منابع معتبر ارائه دهید. اگر ادعایی را مطرح می کنید آن را با شواهد تجربی و همچنین منطقی همراه کنید تا نظرات غیرمنطقی دیگران خریدار نداشته باشد..

همه ما در کسب و کار آنلاین و دیجیتال مارکتینگ به پدیده ی اثبات اجتماعی برای جذاب کردن محتوای خود باید آشنا باشیم.

جذاب باشید

به یاد داشته باشید، بازاریابی محتوا و بازاریابی در رسانه های اجتماعی مانند کره بادام زمینی و ژله هستند. همیشه محتوا، به خصوص محتوای تولید شده توسط کاربر را با مخاطبان خود در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا بتوانید مشتری هایی را پیدا کنید که بسیار به شما وفادار هستند.برای اینکه تأثیر محتوا و اعتبار خود را به حداکثر برسانید با مخاطبان خود در همه کانال های بازاریابی ارتباط بگیرید.

 کنفرانس های ویدیویی

برای به دست آوردن قدرت تعامل با همه، مناظرات و گفتگوهای صادقانه را در فروم های تخصصی برند یا رسانه های اجتماعی برگزار کنید.گستردگی این تعامل باید فراتر از کانال های بازاریابی باشد. در حاشیه های کسب و کار آنلاین مشارکت کنید، چه شرکت در کنفرانس های ویدیویی باشد و سخنرانی های کلیدی چه حمایت از یک رویداد خاص باشد. این امر نه تنها نشانگر مشارکت را در کسب و کار است بلکه اعتبار شما را نیز بالا می برد.

روی کاربران تمرکز کنید

در آخر، تمام محتوا باید بر روی تجربه نهایی کاربر متمرکز باشد. این به این معنی است که شما باید از قبل جستجوی کلمات کلیدی مناسب، مخاطبان خود را تجزیه و تحلیل کنید تا موضوعات و مشکلاتی را کشف کنید که مستقیماً بر جایگاه کاربر شما تأثیر می گذارد.

از طریق محتوای آموزنده که راه حلی را نیز به طور همزمان همراه دارد به محتوای خود ارزش دهید.

جدای از اعتبار محتوا، این امر باید بخش اصلی استراتژی بازاریابی محتوای معتبر شما نیز باشد.

همه کانال های بازاریابی را به هم متصل کنید

به کمپین «عظمت خود را بیابید» شرکت نایک در طول بازی‌های المپیک که با مشتریان زیادی ارتباط داشت، نگاه کنید. با مجموعه ای از تبلیغات سنتی و بازاریابی دیجیتال آنلاین، نایک به دنبال گسترش برند تجاری خود نبود، بلکه میخواست نام خود را در بین مشتریان قابل اعتمادتر کند که موفق نیز بود.

 

اگر در لحظه مناسب کاری کنید که با ارزش های برند شما مطابقت داشته باشد، می توانید یک کمپین به یاد ماندنی برای مخاطبان ایجاد کنید. به همین دلیل مهم است که همیشه در کانال های بازاریابی خود ثبات داشته باشید.نام و نشان تجاری خود را هر چه سریع تر در موقعیتی قرار دهید که تبدیل به یک مرجع و ارزشمند شوید.

افکار نهایی

من هرگز کلمه اصالت را در بهترین روش های استراتژی سازی برای سئو ندیده ام. در حقیقت، برند و شخصیت شما تمام چیزی است که به صورت واقعی و در دنیای آنلاین دارید، بنابراین می بایستی اعتبار را در کار خود تقویت کنید.از طریق شخصی سازی محتوا، نام برند تجاری خود را می توانید به عنوان یک مرجع کسب و کار آنلاین معرفی کنید.از همین طریق تبدیل به یک برند با طرز فکر و ایده ی خاص خود شوید!

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.