مقالات آموزشی

نکاتی درباره ده آپدیت برتر شبکه های اجتماعی در اکتبر ۲۰۱۵

مفید بود؟

در اینجا خلاصه ای از بهترین آپدیت های شبکه های اجتماعی در اکتبر 2015 را بررسی می کنیم. سال های 2015 و 2016 شروع آپدیت های مهمی برای بسیاری از شبکه های اجتماعی بود. طبق معمول، تعداد زیادی از شبکه های اجتماعی مورد علاقه ما، بروزرسانی ها و تغییرات متعددی را ارائه کردند که اکثر این آپدیت ها مربوط به فیس بوک بود.
یوتوب و پینترست نیز هرکدام خبر از تغییرات عمده ای در پلتفرم شبکه های اجتماعی خود دادند. پینترست از همکاری خود با Google Maps خبر داد، در حالی که یوتوب یک تجربه بدون تبلیغات از پلتفرم خود به نام YouTube Red را معرفی کرد.

خلاصه ای از 10 آپدیت برتر شبکه های اجتماعی در اکتبر 2015 

فیس بوک

صندوق ورودی “Others” در فیس بوک با درخواست های قابل توجه تر جایگزین شد. صندوق ورودی “Others” سابقا شامل پیام هایی از افرادی بود که در فیس بوک با آنها ارتباطی نداشتید. این پیام ها اغلب از حساب های هرزنامه (اسپم) هستند، اما گاهی اوقات ممکن است پیام هایی از طرف اشخاصی که می شناسید هم به این صندوق ها در انواع شبکه های اجتماعی منتقل شود، چطور که در جیمیل و ایمیل هم این اتفاق ممکن است.
بیشتر بدانید: فیس بوک صندوق ورودی «Others» را به نام «Message Requests» تغییر داد.

 

سایر شبکه های اجتماعی

همچنین فیس بوک کل فهرست پست های عمومی خود را قابل جستجو کرد. پیش از این با انجام جستجو در فیس بوک فقط نتایج مربوط به دوستانتان، خانواده، صفحات مورد علاقه ی شما و سایر منابعی که به نوعی به آنها وابستگی داشتید، نشان داده می شد و جست و جو تنها در بین آنها انجام می گرفت. اما با ارائه ی این آپدیت در حال حاضر، درست مانند توییتر و سایر شبکه های اجتماعی، انجام جستجو در فیس بوک نتایجی از همه ی کسانی که پستی حاوی آن کلمه کلیدی منتشر کرده باشند را نشان می دهد.

  • بیشتر بیاموزید: فیس بوک امکان جستجوی جهانی بین تمامی پست ها را فراهم می کند.

علاوه بر این همه افرادی که دارای ورژن iOS فیس بوک بودند به محتوای منتشر شده در Instant Articles دسترسی یافتند. این محتواها در فید خبری این افراد با یک آیکون رعد و برق شکل در گوشه سمت راست بالای پست از دیگر پست ها تمایز داده می شد.

  • بیشتر بدانید: Instant Articles فیس بوک اکنون برای همه کاربران iOS در دسترس بود.

تعدادی از ویژگی های اصلی یوتوب به امکانات مربوط به پخش فیلم در فیس بوک اضافه شد. شاید قابل توجه ترین ویژگی جدید، نشان داده شدن فیلم در حالت شناور بود.

  • بیشتر بدانید: فیس بوک امکانات جدیدی را به قابلیت های پخش ویدیوی خود اضافه کرد.

بزرگترین شبکه های اجتماعی

برخی از پیشرفت های صورت گرفته در دیزاین جدید پروفایل ها در فیس بوک، کاملا از Playbook اسنپ چت الهام گرفته شده بود. سه پیشرفت اصلی صورت گرفته در این زمینه، فرصت های بیشتری را برای افراد فراهم می کرد تا در یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی جهان، خود را به دیگران معرفی نمایند.
بیشتر بدانید: فیس بوک تغییراتی مشابه اسنپ چت را به پروفایل ها اضافه کرد.

اینستاگرام

اینستاگرام در آن زمان به عنوان یکی از مهم ترین شبکه های اجتماعی، یک حساب کاربری رسمی و جدید با نامِ درخورِ Instagram for business راه اندازی کرد که هدف اصلی آن به اشتراک گذاشتن نکات مهم تجاری بود.
بیشتر بدانید: اینستاگرام حساب کاربری خود را برای به اشتراک گذاری نکات تجاری راه کرد.
پینترست

با همکاری صورت گرفته بین پینترست و Google Maps، اکنون می شد پین های مربوط به مکان هایی نزدیک خود را در پینترست به راحتی دنبال نمایید.
بیشتر بدانید: Google Maps با پینترست ترکیب می شود.

 

توییتر

ترافیک جستجوی توییترِ دسکتاپ در این زمان 20 درصد افزایش یافته بود.

  • بیشتر بیاموزید: ترافیک جستجوی توییتر دسکتاپ 20 درصد افزایش داشت.
  • The Top 10 Social Media Updates from October 2015

تیم پشتیبانی توییتر اعلام کرد سقف تعداد اکانت هایی که می توانید دنبال کنید نیز از 2000 نفر به 5000 افزایش یافته است.
بیشتر بدانید: توییتر محدودیت تعداد فالویینگ را از 2000 به 5000 اکانت افزایش داد.

یوتوب

یوتوب، یکی از شبکه های اجتماعی مربوط به پخش فیلم، برای برآوردن خواسته های بینندگانش، یک سرویس اشتراک بدون آگهی را در 28 اکتبر 2015 راه اندازی کرد. گفته می شد این تجربه جدید که YouTube Red نام دارد، به گونه ای طراحی شده که به بینندگان “دقیقاً همان چیزی که می خواهند” را ارائه دهد، یعنی قابلیت مشاهده ی فیلم ها بدون آگهی و همینطور به صورت آفلاین.
بیشتر بیاموزید: یوتیوب یک سرویس اشتراکی بدون آگهی را در 28 اکتبر راه اندازی کرد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.