چگونه عنوانی برای ایمیل هایتان بنویسید که حتما خوانده شوند.
حتی اگر محتوای عالی برای ایمیل خود نوشته باشید و استراتژی ایمیل مارکتینگ شما عالی باشد باز تا ایمیل شما از طریق عنوان جذاب باز نشود نه آن استراتژی و نه آن محتوا به کار نمی آیند.
مهمترین مسئلهای که مخاطب بسته به آن تصمیم میگیرد ایمیل را باز کند یا نه، عنوان ایمیل است.
چگونه عنوانی بنویسیم که باز شدن ایمیل ما را افزایش دهد؟
برای تاثیر گذار بودن بر روی کاربر جزئیاتی از قبیل تعداد کارکتر، نوع جمله مهم هستند.
که به این دانش در تبلیغات کپی رایتینگ می گویند.
تنها چیزی که مخاطب در سر خط اینباکس خود می بیند فقط عنوان نیست.
آدرس ایمیل فرستنده ،نام فرستنده (form) و چند کلمه اول ایمیل پس ما برای جذب مخاطب باید به کیفیت تمام این بخش ها اهمیت دهیم.
عنوان های خبری ودستوری خیلی تاثیر گذارن مانند اعلام کردن شروع شدن جشنواره عیدانه
از عنواین ضروری استفاده کنید. که کاربر با دیدن آن عنوان حسن کند اگر این ایمیل را نخواند چیزی را از دست می دهد.
از ایموجی ها استفاده کنید. این اشکال قادرند مفهوم را در چند لحظه به کاربر منتقل کنند.
اسم مخاطبین را با الفاظ محبت آمیز صدا کنید و احترام بگذارید. شخصیسازی یکی از امکانات پیشفرض سرویسهای ایمیل مارکتینگ است
۸ نکته اصلی برای موفقیت در ایمیل مارکتینگ
حتما نکات زیر برای نوشتن عنوان جذاب را در نظر بگیرید:
۱.صادق باشید ، دروغ نگویید و محتوای ارشمندی داشته باشید! ممکن است در ابتدا با عنوانی فریب دهنده و دروغین مخاطب را به خواندن ایمیلتان ترغیب کنید اما باید به فکر اعتبار کسب وکارتان و اعتماد مخاطبتان که در نهایت مشتری تان می شود باشید.
۲.تا جای که میشود عنوان ایمیل را کوتاه ومختصر بنویسید.زیرا معمولا عنوان های طولانی خوانده نمی شوند.
۳.در میان مخاطبین فارسی زبان، انگلیسی یا فینگلیش تایپ نکنید.هم خواندن عنوان فارسی راحت است و هم ایمیلتان در انبوهی از ایمیل های انگلیس گم نمی شود.
۴.عنوان شما باید مرتبط با محتوای ایمیلتان باشد. اما همه محتوا را لو ندهید نباید حس کنجکاوی مخاطب از بین رود. کاربر باید حس کند با باز کردن ایمیل چیزی نصیبش میشود.
۵٫کاربر اگر بداند برای خواندن ایمیل زمان کافی دارد خواندن آن را موکول به زمان دیگری می کند. به همین خاطر ایمیل های خبرنامه کمتر از ایمیل های تخفیف های زمان دار خوانده میشوند.
نقش ایمیل مارکتینگ در کسب و کار اینترنتی شما چیست؟
به غیر از عنوان به بخش های دیگر سرخط باید توجه کنید. امکان بهتر شدن این بخش ها هم هست:
- نام یا برند شما در خط اول باعث شناخت شما از سوی مخاطب می شود که همین امر موجب خوانده شدن ایمیل شما می شود.
- به سطر های اول محتوای ایمیل دقت کنید چون خط های اول در اینباکس و قبل از باز شدن ایمیل دیده می شوند. طوری بنویسید که برای مخاطب جذاب باشد و او را به باز کردن ایمیل ترغیب کند.
- آدرس ایمیل فرستندهی بیشتر ایمیل مارکتینگها چیزی شبیه no-reply@hamyar.co است. این آدرس به مخاطب میگوید این ایمیل به صورت خودکار و روباتی ارسال شده است. میتوان آن را شخصیتر کرد. برای مثال اگر برند شخصی دارید، نام خود را در این آدرس قرار دهید یا حداقل نام بخشی که ایمیل را ارسال کرده در اینجا درج کنید. مثلا news@hamyar.co کاربر وقتی حس میکند یک فرد به او ایمیل زده بیشتر احتمال دارد آن ایمیل را باز کند. اگر خود شما یک برند هستید بهتر است نام خودتان را استفاده کنید. اما اگر یک شرکت معتبر هستید میتوانید یک نام بهتر از no-reply را برای این بخش انتخاب کنید.