مقالات آموزشی

نکاتی در خصوص توضیحاتی از طراحی کارت ویزیت زیورآلات

مفید بود؟

طراحی کارت ویزیت زیورآلات یکی از پرطرفدارترین انواع طراحی‌های کارت ویزیت محسوب می‌شود. علت این موضوع را در طول این مقاله به وضوح خواهید فهمید.
به طور کلی زیورآلات جزئی از لوازم اساسی محسوب می‌شود که از گذشته‌های دور تا به امروز همراه انسان بوده است. بنابراین عملا می‌توانیم اینگونه بگوییم که این زیورآلات در آینده نیز خواهند بود و شاید تنها شکل و طرحی دیگر به خود بگیرند.

از این رو عملا کسب و کار فروش زیورآلات در انواع مختلف آن جزو شغل‌هایی محسوب می‌شود که همیشه مشتری دارد. اما با این وجود برای داشتن مشتری بیشتر باید سعی کرد و البته در نظر داشته باشید که پر رونق بودن ذات کسب و کار لزوما به معنی پر رونق بودن کسب و کار شخصی شما نیست. امروز اگر کسب و کاری می خواهد رونق داشته باشد و در داستان اقتصاد به حیات خود ادامه دهد باید بتواند مشتری جذب کند. این مشتری به اندازه ای مهم است که می‌توان قید سود بیشتر را زد و هزینه‌های بیشتر را به جان خرید.

یکی از راه های جذب مشتری امروزه می‌تواند طراحی کارت ویزیت زیورآلات محسوب شود. اما چگونه؟ به طور کلی می‌توانیم اینگونه بیان کنیم که در سال ها و روزگار نه چندان دور طراحی کارت ویزیت زیورآلات تنها به عنوان یک راه ارتباطی محسوب می‌شد و حتی بسیاری از این گونه کسب و کارها که نیازی به برقراری راه ارتباطی مستقیم نداشتند عملا قید طراحی کارت ویزیت زیورآلات را می‌زدند. اما امروز طراحی کارت ویزیت زیورآلات کارکردی تبلیغاتی پیدا کرده است. این کارکرد به اندازه ای مهم است که عملا نمی‌توانیم از آن به سادگی بگذریم. بگذارید بیشتر در این باره صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

زیورآلات، خاطره‌ای از انسان بودن

به طور کلی زیورآلات جزو معدود وسایل و مفاهیمی محسوب می‌شود که از گذشته‌های دور همراه انسان بوده است. در کلام ساده تر اگر بخواهیم بگوییم، عملا انسان‌ها از دوره اولیه تا به امروز با وسایل مختلف و به شیوه هایی که خودشان آن را ابداع کرده بودند سعی می‌کردند که خودشان را زیبا جلوه بدهند.

در واقع زیبایی شناختی و عشق به زیبایی از همان ابتدا در ذات انسان‌ها قرار دارد. اما این بدین معنی نیست که تمام انسان‌ها زیبایی را به یک مفهوم معنی می‌کنند. در واقع زیبایی برای هرکسی می‌تواند معنی متفاوت داشته باشد. متاسفانه در جامعه امروز ما شاهد اتفاقاتی خلاف این موضوع هستیم. بسیاری دوست دارند ثابت کنند که زیبایی هر آن چیزی است که آن‌ها می‌گویند. در واقع این خواسته یک سری برندهای مطرح در زمینه زیبایی است!

پیشنهاد میکنیم بخوانید: طراحی کارت ویزیت زرگری، کمی متفاوت‌تر از چیزی که فکر می‌کنید

با این حال باید گفت که زیورآلات با وجود این که ظاهری نو و به روز دارد و هر لحظه در حال تغییر و نو شدن است اما تاریخچه‌ای بسیار کهن دارد. از طرف دیگر زیورآلات یکی از نشانه های فرهنگی هر جامعه نیز محسوب می‌شود. در کلام ساده‌تر یک زیور برخاسته از فرهنگ کهن، خواسته امروز و نگاه به آینده طراحی و تولید می‌شود. از این رو بسیاری از محققین بر این موضوع عقیده دارند که با توجه به تغییرات زیورآلات در نسل‌های مختلف می‌توانید روند فرهنگی هر ملت و هر قومیت را مورد بررسی قرار دهیم. اما این داستان در واقع تازه شروع کار طراحی کارت ویزیت زیورآلات است. زیورآلات امروز یک شغل و کسب و کار پر رونق تجاری محسوب می‌شود. تجارتی که می‌تواند برای هر کسی مفید و مناسب باشد. در ادامه به طور اختصاصی‌تر در مورد خود کسب و کار زیورآلات صحبت خواهیم کرد.

طراحی کارت ویزیت زیورآلات برای کدام کسب و کار؟

شاید این سوال کمی عجیبی باشد. چرا که خود مقوله زیورآلات به نظر یک کسب و کار واحد می‌آید. اما اگر کمی بیشتر دقت کنیم متوجه می‌شویم که زیورآلات بسته به انواع مختلفی که دارند به کسب و کارهای مختلف تقسیم بندی می شوند.
به طور کلی این تقسیم بندی بر اساس جنس زیورآلات صورت می‌گیرد. در کلام ساده تر اگر بخواهیم بگوییم، جنس زیورآلات امروزی در سه دسته کلی قرار می‌گیرد:

  1. طلا
  2. نقره
  3. سایر فلزات

مسلما گران ترین و پر رونق ترین کسب و کار زیورآلات را می‌توان مربوط به زیورآلات طلا دانست. این زیورآلات علاوه بر این که کارکرد زیبایی خوبی دارند به عنوان یک سرمایه گذاری نیز می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. از این رو بسیاری علاقه‌مند به خرید و نگهداری زیورآلات از جنس طلا دارند. از طرف دیگر این زیورآلات قابلیت فروش دارند و همین موضوع باعث شده است که توجه بسیاری به سمت آن جلب شود.

نقره یکی از مهمترین عناصر روی کره خاکی محسوب می‌شود و از گذشته‌های دور تا به امروز همیشه رده دوم مهمترین فلز جهان را به خود اختصاص داده است. در واقع نقره هم زیبایی خودش را دارد و هم تا حدودی ارزشمند محسوب می‌شود. این زیورآلات نیز تا حدودی قابلیت فروش دارند اما به نسبت طلا چندان سرمایه گذاری مناسبی محسوب نمی‌شوند.

زیورآلات از جنس استیل، برنز و … را به طور کلی بدلیجات می‌دانند. از این رو گروهی از طراحی کارت ویزیت زیورآلات را می‌توان طراحی کارت ویزیت بدلیجات دانست. به طور کلی این گونه زیورآلات بیشتر می‌توانند ارزش معنوی داشته باشند و به عنوان یادگاری یا یک طراحی زیبا ارزش داشته باشند.

شناخت کسب و کار فروش زیورآلات

بنابراین تا این جای کار متوجه شدیم که 3 نوع کسب و کار اصلی در زمینه زیورآلات وجود خواهد داشت. بنابراین از این موضوع می‌توان این نتیجه را گرفت که عملا 3 نوع طراحی کارت ویزیت زیورآلات متفاوت خواهیم داشت.

به طور کلی می‌توان طراحی کارت ویزیت زیورآلات طلا را با طراحی کارت ویزیت طلا فروشی یکسان دانست. در واقع یکی از کارها و حیطه‌های شغلی اصلی طلافروشان، خرید و فروش زیورآلات می‌باشد. در مقاله مربوط به طراحی کارت ویزیت طلا فروشی به طور مفصل در این باره صحبت کرده ایم.

اما در مورد دو مورد دیگر، یعنی طراحی کارت ویزیت زیورآلات نقره و بدلیجات می‌توانیم اینگونه بیان کنیم که این طراحی‌ها باید بر اساس دو ویژگی مهم ایجاد شود. اول این که باید از رنگ زمینه مناسب در هر دو گروه استفاده شود. این رنگ می‌تواند به خوبی بیانگر نوع زیورآلات باشد. کاملا مشخص است که رنگ نقره‌ای و طوسی برای زیورآلات نقره‌ای و رنگ برنزی یا بژ برای زیورآلات بدلیجات می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. اما هنوز یک قطعه از پازل برای ایجاد طراحی کارت ویزیت زیورآلات کم است.

در واقع ما هنوز نمی‌دانیم که هر کدام از این طراحی‌ها قرار است چه کسی یا چه کسانی را راضی کند و آن‌ها را به سمت کسب و کار ما بکشاند. بنابراین به طور کلی می‌توانیم اینگونه بیان کنیم که باید طراحی کارت ویزیت زیورآلات بر اساس شناختی که از مشتری ها داریم انجام دهیم. این شناخت می‌تواند گزینه‌های خوبی در طراحی کارت ویزیت زیورآلات برای ما ایجاد کند. یادتان باشد هر کاری که ما در دنیای اقتصاد انجام می‌دهیم صرفا جهت راضی نگه داشتن مخاطبان و مشتری هاست، پس طراحی کارت ویزیت زیورآلات باید در جهت شناخت شما از مشتریانتان باشد.

طراحی کارت ویزیت زیورآلات را شروع کنید!

به طور کلی هر کسب و کار بسته به فاکتورهای مختلف می‌تواند گروه مشتریان زیادی داشته باشد. برخی از این گروه های مشتری نقش اساسی و عمده بازی می‌کنند و به نوعی گروه غالب هستند. این که چه گروهی به عنوان گروه غالب باشد بیشتر به فاکتورهای مختلف از جمله نوع محصول، محل توزیع، نوع برخورد و ده ها مورد دیگر بستگی دارد.

مثلا تصور کنید که شما در منطقه شمال شهر تهران کسب و کاری مبنی بر فروش زیورآلات بدلی دارید. این زیورآلات به اندازه زیبا و دل‌فریب می‌باشد که بتواند گروه های مختلفی از مشتریان را به سمت شما جذب کند. گروه غالبی که بر اساس شناخت شما وجود دارد دارای ویژگی‌های زیر می‌باشد:

  1. معمولا زن‌ها مشتری شما هستند.
  2. سن آن‌ها ما بین 25 تا 30 سال است.
  3. تیپ کلی آن‌ها هنری است
  4. از طرح‌های خاص خوششان می‌آید.
  5. دوست دارند خودشان را ثروتمند نشان بدهند

شما به عنوان یک صاحب کسب و کار باید یک روانشناس قهار هم باشید. این روانشناسی است که می‌تواند به شما از ویژگی‌های مختلف مشتری هایتان بازگو کند. حال بر اساس ویژگی‌های گفته شده در بالا شما چه طراحی کارت ویزیت زیورآلات را انتخاب می‌کنید؟ در واقع شما هیچگاه در این طراحی نباید حرفی از پول بزنید. سعی کنید از رنگ های درهم استفاده کنید و به نوعی نامنظمی خاصی در این طراحی ایجاد کنید. اگر بتوانید از بخش‌های مختلف دنیای هنر مانند برخی از تصاویر و تابلوها و … استفاده کنید می‌توانید به سرعت دل مشتری های غالب خودتان را به دست بیاورید. این کاری است که می‌تواند کسب و کار شما را به سمت موفقیت هدایت کند.

پایان سخن از طراحی کارت ویزیت زیورآلات

به طور کلی می‌توانیم اینگونه مسئله طراحی کارت ویزیت زیورآلات را بیان کنیم که سه نوع کسب و کار در حوزه زیورآلات وجود دارد. طراحی کارت ویزیت زیورآلات طلا تقریبا همان طراحی کارت ویزیت طلا فروشی محسوب می‌شود. چرا که همانطور که گفتیم عملا یکی از بخش‌های مهم طلا فروشی همان خرید و فروش زیورآلات است.
اما برای دو مورد دیگر یعنی کسب و کار زیورآلات مربوط به نقره و کسب و کار مربوط به زیورآلات بدلی گفتیم که باید بیشتر به گروه مشتریان خودتان نگاه کنید. در واقع صرفا به جهت این که شما مشغول فروش بدلیجات هستید نمی‌توانید حکم به پایین بودن سطح مشتریان خود بدهید. همانطور که در مثال بالا گفتیم بسیار محتمل است که بسیاری از ثروتمندان شهر به عنوان مشتری شما باشد. همین داستان به صورت برعکس در دنیای نقره نیز وجود دارد. در کلام ساده تر ممکن است مشتریان زیورآلات نقره شما را آقایانی تشکیل دهد که دوست دارند برای همسر خودشان هدیه ای درخور اما در سطح توانایی مالی خودشان خرید کنند.

بنابراین به طور کلی زمانی که می خواهید دست به طراحی کارت ویزیت زیورآلات بزنید یا به طور کلی قصد دارید اقدامی در مورد کسب و کارتان انجام دهید، حتما باید مشتری های خودتان را در نظر بگیرید. این شناخت گروه مشتری می‌تواند به شما این امکان را بدهد که عملا هدف‌گذاری‌های اقتصادی دقیق‌تری داشته باشید. در کلام ساده تر اگر بخواهیم بگوییم، شما بر اساس گسترش گروه های مشتری خودتان پیشرفت می‌کنید. روند اقتصادی شما بر اساس این گروه ها مشخص می‌شود. اگر شما بتوانید به درستی این گروه را تشخیص دهید مسلما می‌توانید انتخاب‌های بهتر و دقیق‌تری در ادامه روند تجاری خود داشته باشید. نظر شما چیست؟ به نظراتان می‌توانید تبدیل به یک روانشناس حرفه‌ای شوید؟

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.