اینستاگرام اعلام نموده است که توانمندسازی برندها برای خلق عکسهای زیبا یکی از اهدافی است که همواره در حال تلاش برای دستیابی به آن است. عکسهایی که شاید میلیونها نفر در یک روز به اشتراک بگذارند. همچنین این شبکه در حال ایجاد یک قابلیت برای ثبت رفتار کاربران در برخورد با عکس و فیلم است. این موضوع باعث خواهد شد تا این شبکه اجتماعی به یک ابزار تجاری بزرگ تبدیل شود.
اینستاگرام در مسیر تبدیل شدن به یک ابزار تجاری قدرتمند است
تعجبی ندارد که اینستاگرام بارها از سوی بیزینسها درخواست دسترسی به گزارش دقیق نحوه تعامل کاربران با عکسها و فیلمهای به اشتراک گذاشته شده را داشته باشد. این برنامه اعلام کرده است که کاربران به زودی به این خواسته خود خواهند رسید.
” ما مفتخریم اعلام کنیم که در طول هفتهها و ماههای آتی، از ابزارهای جدیدی برای کمک رسانی به برندها جهت درک عملکرد پولی و ارگانیک پیجهایشان در اینستاگرام رونمایی خواهیم کرد. ”
ابزارهای جدید اینستاگرام برای تبدیل این شبکه به یک ابزار تجاری در سه زمینه اصلی فعالیت خواهند نمود:
Account Insights
این ویژگی به کسب و کارها اجازه میدهد تا با 3 ابزار impressions، reach و engagement میزان آگاهی از نام تجاری خود را افزایش دهند.
Ad Insights
عملکرد هر یک از کمپینهای پولی را برای آگهیهای شخصی به برحسب 3 پارامتر impressions، reach و frequency نمایش میدهد.
Ad Staging
به بازاریابان و تیمهای خلاق آنها اجازه میدهد تا برای کمپینهای آینده استراتژی خود را به صورت پیش نمایش ببینند، آن را حفظ کنند و به صورت خلاق اجرا نمایند.
نیازهای بازاریاب ها
به کمک این ابزارهای تازه، کسب و کارها به صورت لحظهای به دادهها دست خواهند یافت. این دادهها بازاریابان را برای درک بهتر نیازهای مخاطبین کمک خواهد کرد. به عنوان مثال کمک میکند تا بهترین زمان شبانه روز برای پست عکس یا فیلم مشخص شود.
در حال حاضر اینستاگرام در حال همکاری و تکمیل این ابزارها است تا مطمئن شود که این قابلیتهای آیا میتوانند نیازهای بازاریاب ها را پوشش دهند؟ به زودی این ویژگیها برای تمامی بازاریابان فعال خواهد شد و به نوعی می توانند بازاریابی محتوا
ی موفقی داشته باشند و قرار است برای اصلاح هر چه بهتر نیزُ از مخاطبان بازخوردهایی گرفته شود.