در این بخش می خواهیم شما را با ترفندهایی آشنا کنیم که توسط آن ها، در این زمان کرونا بتوانید کسب و کار خود را به راه صحیح ببرید. در حال حاضر می توان گفت که ما در یک دوره بی مثال زندگی می کنیم که به طور حتم در تاریخ نوشته خواهد شد و برای سال های آینده مورد مطالعه قرار می گیرد.. ورود به یک قرنطینه اجباری در سراسر جهان ,روی بخش های مختلف از جمله کسب و کار و برند های مختلف تاثیر گذار بوده است.
اینطور تصور می شود که این ویروس، جامعه و تجارت جهانی را تحت تاثیر قرار داده است و آن را برای همیشه تغییر می دهد. برای برند هایی که در این زمینه قصد دارند در امر بازاریابی همچنان هم فعالیت کنند، رویکردهای متفاوتی وجود دارد:
شما میتوانید تمامی تلاش خود را برای مبارزه با این شرایط به کار بگیرید و مانند گذشته رو به رشد باشید. ولی بدانید که تلاش بیشتر برای نادیده گرفتن اوضاع ممکن است که مخاطبین شما را دور تر کند و این پیام منفی را ایجاد کند که برند شما در واقع به سلامتی مخاطبین خود اهمیت نمی دهد
مشاغل بسیاری می توانند در این زمینه به صورت زیرکانه عمل کنند. برندها میتوانند کار خود را به صورت آنلاین انجام دهند مثلا:رستوران هایی که تحویل غذای روزانه را به صورت آنلاین انجام خواهند داد. یا حتی شما می توانید هتل های زنجیره ایی خود را که خالی است برای کمک به بیمارستان ها در اختیار آنها قرار دهید. بسیاری از مشاغل مانند برگرفروشی ها، برند خود را به صورت آنلاین معرفی می کنند و به شما اجازه می دهند که حتی آن ها را در خانه تهیه کنید.
تبلیغات برندهای مختلف در طول تاریخ
اگر شما هم به نحوه تبلیغات در طول جنگ جهانی دوم نگاهی بیندازید، خواهید دید که بسیاری از محصولاتی که تجاری تلقی می شدند، در اختیار و برای فروش به غیرنظامیان در دسترس نبودند.
البته، بسیاری از برندهای مختلف هم به این نتیجه رسیدند که بعد از به پایان رسیدن جنگ هم می توانند نام تجاری خود را در موقعیتی قوی تر از آنچه که بودند قرار دهند.
دوربین هایی که شما در زمینه های تبلیغاتی از آن ها استفاده می کنید به شما نشان می دهد که چگونه در زمان های جنگ این کار انجام میگرفت. این نوع دوربین ها در دوران جنگ تنها برای استفاده های ارتش بود و بعد از دوران جنگ به عموم فروخته میشد.
جنرال تایر در این مورد اینطور می گوید که مخاطبینی که در زمینه های مختلف جذب یک برند می شوند باید بتوانند این جذب را حفظ کنند. برای مثال شرکت های لاستیک را در نظر بگیرید. عده بسیاری در تلاش هستند که لاستیک های خود را تعمیر کنند به جای اینکه به دنبال خرید نوی آن ها باشند.
هیچکدام از برندهایی که در زمینه های اینچنینی مانند لاستیک فعالیت می کنند ,درگیر نگه داشتن نام و همچنین شهرت تجاری خود نیستند. شما میتوانید در حال حاضر، استراتژی هایی که توسط برندهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته است را ببینید. شما میتوانید برای مخاطبین خود
محتواهایی را ارسال کنید که برند شما را فراموش نکنند.
به طور مستقیم اما بهتر است که شما به آنچه که اتفاق می افتد بپردازید و این مسئله به طور حتم روی جمعیت مخاطبین شما تاثیر خواهد داشت. بهتر است که به احساس مخاطبین برند خود توجه کنید و ببینید که چطور می توانید خدمات خود را به آن ها ارائه دهید. شاید شما به عنوان یک برند تجاری، تفکر عموم در مورد برند خود را به عنوان مبنای کار قرار دهید البته ما این هشدار را به شما می دهیم که نوع واقعی ویا دروغین ابراز دوستی خود را شناسایی کنید. به گونه ای پیام را از برند خود منتشر نکنید که نشان دهید می خواهید از این بحران سود ببرید.
بهتر است که به صورت کاملا حساب شده در این زمینه کار کنید و سعی کنید که سرمایه گذاری خود را مطمئن تر انجام دهید. از همه مهم تر این است که نباید بازاریابی خود را متوقف کنید. زمانی که شما از بحران خارج شوید خواهید دید که برندها آماده هستند و استراتژی های مختلفی را به کار بسته اند تا بتوانند بهره وری لازم را از برند خود داشته باشند.
اکنون اما بازاریابی با یک روش مدرن در برندهای مختلف فعالیت می کند. شما میتوانید پیام هایی که در صندوق های ورودی خود دارید را به همراه خبرنامه های ایمیل خود ردیابی کنید و ببینید که این مجموعه جالب چطور عمل می کند.
برندهایی که پیام خود را در دوره بحران به مخاطبین خود می رسانند:
دوچرخه ایوانز
ایوانز توانسته تا در این زمینه، مطالب بسیار خوبی را در اختیار خوانندگان خود قرار دهد. معمولا این افراد جز افرادی هستند که نیاز به دوچرخه سواران بسیاری داشتند تا بتوانند دوچرخه های خود را در جاده نگه دارند. در حال حاضر اما بسیاری از افراد، دوچرخه سواری را یک قسمت مهم از ورزش می دانند و مجاز هستند که با آن ها سفر کنند و همچنین بسیاری از کارگران و کارمندان در این دوران برای جلوگیری ازاستفاده از حمل و نقل های عمومی به مسافرت با دوچرخه خواهند پرداخت.
آنچه که مرا تحت تاثیر قرار داده است، این است که این اتفاق چقدر سریع پیش آمد و اینکه مخاطبین این برند تا چه حد بدان نیاز داشتند که تحت تاثیر قرار گرفتند. اگرچه بعد از چند روز من ناامید شدم اما باز هم دیدم که ایوانز ایمیل دوستان خود را پیگیری می کند. در این بخش، نکته اصلی این است که پیام تبلیغاتی برای رفتن به حومه شهر بوده اما بازهم این برند این تبلیغ را جز کارهای اصلی خود قرار داده است .
در حال حاضر اما در انگلستان مشکلات بزرگتری هم وجود دارد که شاید افراد مایل به دوچرخه سواری را ترغیب کند که از این دستگاه استفاده کنند تا بتوانند تمرین های مجاز را انجام دهند.
Speedo برند مطرح در زمینه محصولات شنا
یکی از برندهایی که من بسیار به آن علاقه دارم اسپیدو است. این برند به عنوان یکی از مطرح ترین برندها در زمینه های شناست.
شنا یک بخش عظیم از زندگی من است که در طول بحران ها زمانی که بیشتر از هرچیز به آرامش نیاز دارم به من کمک خواهد کرد. بنابراین تنها چیزی که در این شرایط به آن اهمیت می دهم استخر است.
اسپیدو برندی است که با درک آنچه که در قلب مخاطبین خود می گذرد آن ها را میخکوب می کند. آنها پیامهایی از حمایت و همچنین با جنبه های الهام بخشی به علاقه مندان خود ارائه می دهند تا آنها بتوانند به درستی به جلو پیش بروند.
آنها همچنین اینطور تایید می کنند که چه تعداد ورزشکار حرفه ای در این زمینه تمرینات خود را انجام می دهند. آنچه که من میخواهم به شما بگویم این است که اسپیدو در واقع با استفاده از مقالات و تصاویر مختلف از آنچه که میخواهید، به شما الهامات بسیاری خواهد داد.
چندروز پیش پس از اینکه اولین پیام را از اسپیدو دریافت کردم، دیدم که می توانم با قدرت بیشتر به کار خود ادامه دهم. باز هم اما پیامی که به من کمک کرد این بود که شناگران می خواهند سطح تناسب اندام خود را حفظ کنند به گونه ای که به استخر برگردند و کار خود را از صفر شروع کنند.
محوریت بزرگ از بازاریابی محتوا در این بخش از برندها دیده می شود.
شرکت های سفید با برندهای معتبر
در این بین، شرکت هایی معروف شده اند که به آن ها شرکت های سفید گفته می شود و به شما در رفع بحران های فعلی کمک خواهد کرد. البته از هرگونه اشاره مستقیم به آنها جلوگیری شده است. شما میتوانید پیام برند خود را به کمک شرکت های سفید به خوبی انتقال دهید. کلمه خواب زمستانی ممکن است که نشان دهنده وضعیت فعلی قرنطینه باشد البته که حاشیه های این موقعیت استرس زا را به شما نشان نخواهد داد. محتویاتی که در این بخش وجود دارد در واقع هدف اصلی ما به شمار می آید و مردم هم تشخیص خواهند داد که طی این موقعیت استرس زا چه باید بکنند.
آنها همچنین تشخیص خواهند داد که شناخت جامعه از چه روشی به شما کمک خواهد کرد و سعی می کند که در شرایطی که باید، این کابوس قرنطینه را برای والدینی که نمی توانند فرزندان خود را سرگرم کنند کمتر کند.
این خبرنامه همچنین قادر است که محصولات شما را با روشی بسیار آسان در این زمینه به فروش برساند. اگرچه، احساس ما این است که اگر شما محصولات کمتری را در ایمیل معرفی کنید در نهایت خواهید دید که کار شما آسان تر خواهد شد.
در نهایت می توان گفت که این تعادل به صورت کاملا متناسب برقرار شده است و به مراتب هم در حال بهتر شدن است. خبرنامه های الکتریکی مانند ایمیل هایی که در این بخش وجود دارند به شما اجازه می دهند که دیده شوید.
برند لوازم ورزشی بتی
این شرکت در واقع به عنوان یکی از بهترین ها در زمینه پوشاک شناخته شده است که اولین خبرنامه خود را نیز در این زمینه ارائه کرده است. آیا میتوانید بگویید که این شرکت ها با تمرکز روی چه نکته ای کار خود را آسان کرده اند؟
برند بتی از جمله برندهایی است که در دوره ی بحرانی کرونا توانسته است مشتریان خود را داشته باشد. این شرکت در واقع با دسترسی به اینستاگرام و بخش های دیگر باعث شده است که کاربران بتوانند به آسانی به محصولاتش دست پیدا کنند. یکی از کارهایی که در این زمینه انجام گرفته است تنظیم سریع و راحت محتواهایی بوده است که در بتی وجود دارند. این شرکت زیرساخت های مختلفی را به صورت چالش برانگیز در این زمینه ایجاد کرده است. برای مثال شرکت بتی با قرار دادن 60 درصد تخفیف روی خرده فروشی های درمانی خود توانسته تا مشتریان بسیاری را به خود جذب کند. یکی از مهم ترین نکات در مورد این شرکت این است که تولید محتوا را به صورت صوتی هم ارائه داده است که با لحن صدای مناسب و محتوای مناسب توانسته است به صورت کاملا موثر در این زمینه مشتریان بسیاری را جذب کند.
بیشتر برندهایی که در این بخش فعالیت می کنند می توانند مانند ماسیمو دوتی باشند. این برند، بیشتر تولیدات خود را به تقویم های اختصاص داده اند که با توجه به محصولات این شرکت تولید می شوند تا در عین کارایی، تبلیغات هم داشته باشند.
ماسیمو دوتی با نشان دادن سلبریتی های مختلف که در حال سفرند کار خود را خراب کرد. او باید سریع و به صورت جدی این مشکلات را پیگیری کند و در صدد باشد تا این مشکلات را جبران کند. متاسفانه این نامه الکترونیکی در مورد این برند در هفته اخیر چندین هزار نفر را مطلع کرده است و برند ماسیمو دوتی باید بسیار مواظب حرکت بعدی خود باشد.
گروه های مختلف در برندهای مختلف
شما در هر گروهی از برندها که فعالیت میکنید میتوانید کار خود را آسان تر کنید و محتوایی تولید کنید که مورد توجه قرار گیرد. در این زمینه، با اینکه چگونه مردم کارهای خود را انجام می دهند و به کوهنوردی و تفریح هم می پردازند مهم تر خواهد شد. حتی در مورد پیاده روی هم، برند شما می تواند یک محتوا در یوتیوب تولید کند که آن را با پس زمینه هایی مانند تلویزیون گرفته است و در شرایط قرنطینه نیازی به بیرون رفتن نیست.
اما رویکردهایی که در زمینه تولید محتوای برندهای مختلف انجام می شود نباید سرسری انجام شوند چرا که ممکن است به شکست های بزرگ بینجامند.
مارک پوشانی که همه عمر خود را لباس مارک پوشیده اند می دانند که FatFace هم اکنون به عنوان یک برند، به صورت کاملا گیج کننده در این زمینه فعالیت می کند و بدون اینکه توجهی به آنچه که واقعا در حال رخ دادن است داشته باشد، روند صعودی خود را مختل کرده است. صدایی که در این تبلیغات به صورت ناخوشایند پخش می شود می تواند در افول این برند موثرتر باشد تا صعود آن.
بتی اما صدایی مهربان و خوشایند دارند، اما فت فیس به گونه ای است که فرد احساس خستگی خواهد کرد. در یافت پیام های بعدی این برند در موقع بحران هم نمیتواند این صدا را جبران کند. به نظر می رسد که این برند تجاری تنها به فکر فروش سهام خودش است.
در این بخش آنچه که شما مشاهده می کنید، نمونه بارزی از سخن نگفتن است. اگر من متن یک خبرنامه را اجرا می کردم، برای حفظ جریان تماس، با ایمیل ادامه میدادم که البته به عنوان یک برند مطرح، هریک از این ایمیل ها نیز دارای برداشت های متفاوت هستند. هر ایمیل در واقع اینطور ثابت خواهد کرد که ما در یک شرایط غیرعادی هستیم و باید به تغییر رویه خود بپردازیم.
در پایان هم می توان گفت که برند شما می تواند با پیوندهای مناسبی که در این بخش وجود دارد، تمامی محصولات خود را به نمایش بگذارد. البته که شما باید تعامل با مخاطبین خود را حفظ کنید و به آنچه که در حال حاضر دارید توجه کنید.
بخش های مختلف پخش در بازاریابی برای برندها
بهترین توصیه ای که می توانم به شما داشته باشم این است که از هر آنچه که اتفاق می افتد غافل نشوید. شما باید بتوانید برند خودتان و تجارت خودتان را با هر روشی که می توانید با این حالت جدید تطبیق دهید. برندهایی که در این زمینه اقدام به ارسال پیام های الکترونیکی به مخاطبین خود کرده اند می دانند که کرونا در واقع یک ویروس بسیار تهدید کننده برای بشریت است.
برای این که در این زمینه بتوانید به قدرت دست پیدا کنید، باید بتوانید این بحران را به یک فرصت برای خود تبدیل کنید. بنابراین می توانید استراتژی هایی که در این زمینه وجود دارد را اندکی تغییر دهید و برند خود را به جهان معرفی کنید. شما باید بتوانید به قلب مخاطب خود دست پیدا کنید تا برند خود را در آن جاویدان کنید.