مقالات آموزشی

درک و تسلط روی سایتیشن و استفاده از محتوای وب سایت خود در “مکان یابی”

مفید بود؟

طبق آمار ارائه شده توسط گوگل، 80 درصد از کاربران برای کسب ‌وکارهای محلی جستجوهای آنلاین انجام میدهند، در حالیکه 50 درصد از کاربرانی که جستجوی محلی را در تلفن همراه برای یک کسب‌ وکار انجام میدهند، ظرف یک روز از فروشگاه بازدید میکنند. با این حال، کسب ‌وکارها همچنان فرصتهایی را که سئوی محلی برای آنها فراهم کرده از دست میدهند.

اگر شما هم جز این دسته هستید، در اینجا ما قصد داریم شما را با چگونگی شروع سئوی محلی آشنا کنیم. سئوی محلی ثابت کرد که یکی از بزر‌گترین گرایشات در سالهای 2016 و 2017 بوده است و انتظار می ‌رود این روند تا سال 2021 ادامه یابد.

کسب‌ وکارهایی که توانسته‌اند استراتژیهای سئوی داخلی و خارجی خود را بهینه کنند، در حال حاضر از مزایای عالی سئوی محلی بهره میبرند و همین طور برای بقیه هم، فرصتهای غیرقابل انکاری برای شروع سئوی محلی وجود دارد. حتی اگر در تجارت هم نباشید، باز هم میتوانید از نکات و ترفندهای ذکر شده در این راهنما برای شروع سئوی محلی استفاده کنید.

صفحه Google My Business خود را درخواست و آن را بهینه کنید

ممکن است گوگل پلاس در بیشتر مواقع تضعیف شده باشد، اما Google My Business همچنان سنگ بنای پیاده‌سازی و شروع سئوی محلی است. اگر هنوز برای کسب و کارتان لیستی از Google My Business  درخواست نکرده‌اید، اکنون زمان آن فرا رسیده است که این کار را انجام دهید. شانس حضور کسب و کار شما در صفحه اول یک جستجوی محلی مرتبط، صرفا با داشتن یک My Business Listing  بهینه شده، چندین برابر افزایش می ‌یابد.

به google.com/business بروید، فرآیند ثبت نام و تأیید را انجام دهید و منتظر بمانید تا گوگل یک کارت پستال به مکان فروشگاه فیزیکی شما ارسال کند. مطمئن شوید که گوگل فقط به صاحبان کسب و کار واقعی اجازه میدهد صفحات My Business  را داشته باشند. بنابراین باید با مشاوران دیجیتال مارکتینگ خود هماهنگی انجام دهید تا همچنان مالک My Business listing  باشید.

نام، آدرس و شماره تلفن کسب و کار شما باید با آنچه تاکنون برای بازاریابی دیجیتال استفاده کرده اید مطابقت داشته باشد. همچنین بر انتخاب گروهها، ساعات کاری، انواع پرداختهای تایید شده و غیره تاکید ویژه داشته باشید. سپس، عکسهایی با کیفیت بالا از جلو و داخل دفتر را در پروفایل آپلود کنید. کسب ‌وکارهای دیجیتالی بدون مکان فیزیکی هم، میتوانند آدرس را پنهان کنند تا  بتوانند My Business listing را درخواست کنند. پروفایل Google My Business که به خوبی نگهداری و بهینه‌سازی شده است، میتواند مانند یک صفحه جستجو باشد.

درک و تسلط روی سایتیشن ها

به بیان ساده، هر اشاره ای به تجارت آنلاین شما یک سایتیشن (ارجاع دهی) است. سایتیشن های بیشتر برای شروع سئوی محلی کسب و کار شما خوب هستند. گوگل چگونه یک اشاره (منشن) را به عنوان یک سایتیشن (ارجاع دهی) در نظر می گیرد؟ خب برای این کار ابتدا باید NAP  کسب و کار شما، ذکر شود تا به عنوان یک سایتیشن به حساب آید.

بسیاری از کسب و کارها صرفا به دلیل NAP ناسازگار،  تلاشهای ماهیانه ای خود را، برای معرفی آنلاین از دست داده اند. اگرچه به طور فزاینده‌ای بین بازاریابان دیجیتال، اتفاق نظر وجود دارد که گوگل دادهها را از جنبه های مختلف بررسی میکندو با استفاده از NAP، نامهای تجاری مربوط به یک کسب و کار را شناسایی میکند، اما ما اکیدا توصیه میکنیم که این کار را با دقت بیشتری اجرا کنید.

برای شروع سئوی محلی به بهینه سازی وب سایت خود برای موبایل ادامه دهید

بهینه سازی کاری است که باید صاحبان وب سایت آن را انجام دهند، صاحبان وب سایتهای محلی باید سرعت بازی خود را در دنیای فناوری افزایش دهند. به دلیل اینکه اکثر جستجوهای محلی در دستگاههای تلفن همراه انجام میشود و با هدف سنجیده شده پشتیبانی میشوند. چیدمانهای واکنشی، تجربه کاربری بصری و طراحی رابط و غیره اصول اولیه هستند. شما باید از آنها عبور کنید. ابزار تست موبایل فرندلی گوگل  نقطه شروع سئوی محلی است.

 

دایرکتوریهای کسب و کار را به لیست خود اضافه کنید

صفحات دایرکتوری علاوه بر اینکه به شما یک سایتیشن آنلاین ارزشمند از مشاغل گوناگون میدهند، این صفحات برای کسب و کار شما هم رویت پذیری بیشتری را به ارمغان می آورند. در اینجا چند نکته برای شما آورده شده است.

  • با مهمترین  وب سایتهای دایرکتوری بررسی کسب و کار مانند Yelp و CitySearch شروع کنید.
  • سپس، از لیست دایرکتوریهای تجاری استفاده کنید و پروفایل کسب ‌و کار خود را در هر کدام ایجاد کنید (حداقل ۷ پروفایل کامل در هفته را هدف قرار دهید).
  • به دنبال دایرکتوریهای تجاری خاص پسند باشید و پروفایل خود را در آنجا ایجاد کنید.
  • به دنبال وب ‌سایتهای تجاری محلی بگردید و لیست خود را از آنجا بگیرید.
  • بررسی کنید که آیا آن شهر Chamber of Commerce  ، یا وب‌ سایتی مشابه دارد یا خیر و به دنبال راهی برای دریافت منشن در آنجا باشید.
  • از سرویسهای گردآوری کننده سایتیشن مانند  Infogroup، Acxiom  و Factual استفاده کنید.
  • به دنبال فرصتی برای نقل قول از طریق وب سایتهای روزنامه های محلی باشید.
  •  البته، به یاد داشته باشید که هر بار نقطه NAP خود را دریافت کنید.

محتوای وب سایت خود را “مکان یابی” کنید

شما میتوانید با بهینه ‌سازی وب ‌سایت خود، برای درک جذابیت محلی کسب‌ وکارتان به موتورهای جستجو کمک زیادی کنید. به عنوان مثال، محتوای محلی میتواند به موتورهای جستجو کمک کند تا جایگاه وب سایت شما را به سرویس محلی آن تبدیل کند. سپس، میتوانید یک ویجت نقشه تعاملی برای افزایش بیشتر جذابیت سئوی محلی وب سایت خود اضافه کنید.

همچنین، یک بخش جداگانه برای اخبار محلی در وب سایت خود ایجاد کنید، که در آن بتوانید مطالبی را در مورد رویدادهای محلی مرتبط با بازاریابی متمرکز خود را پست کنید. این به شما از نظر امکان استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با سئو محلی کمک میکند. کسب و کارهایی مانند رستورانها، خدمات مشاوره، تعمیرات خانه و دکوراسیون داخلی و غیره با استفاده از این تاکتیکهای اولیه سود زیادی نصیب خود کرده اند.

مشتاق بررسی نظرات آنلاین باشید

به گزارش Moz   8.4 درصد از ارزش رتبه ‌بندی به نظرات آنلاین مربوط میشود. این آمار خیلی زیاد به نظر نمی رسد، اما با توجه به اینکه 88٪ کاربران برای ایجاد نظرات در مورد کیفیت مشاغل، برندها و محصولات به نظرات آنلاین وابسته هستند، میتواند تأثیر نهایی در چگونگی نظرات داشته باشد. نظرات Google My Business  منبع اصلی اعتبار سئو هستند.

شما به حداقل 5 نظر نیاز دارید تا گوگل شروع به نمایش نظرات شما کند. به دلیل اعتمادی که در بین کاربران آنلاین ایجاد میکند، نظرات Facebook Business  باید گزینه بعدی در ماموریت شما باشد.چندین وب سایت دیگر برای بررسی وجود دارد که باید آنها را سر و سامان دهید تا مزایای سئوی محلی را به حداکثر برسانید.

برای دریافت نظرات بیشتر، این تاکتیکها را امتحان کنید :

  • مدیران فروشگاه و پرسنل فروش میدانی را تشویق کنید تا نظرات مشتریان را در دستگاههای تلفن همراه  خود دریافت کنند، از آنها بخواهید به عنوان مثال به Zomato یا Yelp وارد شوند و این کار را در آنجا انجام دهند (در نظر بگیرید که برای همین کار به آنها کمی تخفیف بدهید)
  • از بازاریابی ایمیلی با یک لینک استفاده کنید که کاربران را به صفحه نظرات می برد.
  • استفاده از ابزار شنیداری اجتماعی مانند HootSuite را در نظر بگیرید تا از نام تجاری و برند تجاری خود آگاه شوید، که بدین ترتیب میتوانید نظرات بیشتری دریافت کنید.
  • جستجوی شهرت خدمات آژانسهای مدیریت آنلاین، برای این امر ارزشمند است.

سرمایه گذاری در اسکیمای مرتبط با سئوی محلی

نشانه گذاری اسکیما (Schema) میتواند به کد وب سایت شما اضافه شود تا خوانایی آن برای موتورهای جستجو افزایش یابد. چندین تگ نشانه گذاری اسکیما وجود دارد که به طور خاص بر ویژگیهای محلی وب سایت شما متمرکز است.

تگهای نشانه‌گذاری اسکیمای محلی به دو روش به شروع سئوی محلی کمک میکنند :

  • در گام اول، به موتورهای جستجو اجازه میدهد تا ارتباط محلی کسب و کار شما را درک کنند
  • و گام دوم، به این معنی است که موتورهای جستجو میتوانند نتیجه صفحه کسب و کار شما را به همراه اطلاعات ریچ اسنپت مانند شماره تلفن، آدرس، ساعات کاری، رتبه بندی، نظرات و غیره نشان دهند.

در این تصویر نحوه نمایش نتایج وب با نشانه گذاری اسکیمای سئو محلی در SERP ها نشان داده شده است.

نشانه گذاری اسکیمای محلی فراتر از محدوده این راهنما است، اما در اینجا یک آموزش خوب از اپلیکشن اسکیما ارائه شده است. فراموش نکنید که وب سایت خود را از طریق ابزار تست دادههای ساخت یافته گوگل اجرا کنید تا متوجه شوید که آیا نشانه گذاری اسکیما به درستی انجام شده است یا خیر.

نتایج بدست آمده

همان طور که میدانید، صدها مشتری بالقوه در حال جستجو برای کسب و کار در همسایگی شما هستند. به محض اینکه با نکات، ترفندها، ابزارها و روشهایی که در این راهنما توضیح داده شده است، شروع سئوی محلی خود را استارت زدید، وب سایت شما میتواند از طریق دسکتاپ و تلفن همراه به آنها خیره شود.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.