برای ایجاد مجموعه ای از لینک های A-Z در بالای صفحه خود در یک واژه نامه و به دنبال آن ایجاد اصطلاحات و تعاریف براساس ترتیب حروف الفبا، از قالب صفحه واژه نامه (glossary page template) استفاده می شود. با استفاده از لینک دهی به واژه نامه، در صورتی که اصطلاحی در صفحات دیگر ظاهر شود می توان از تعاریف موجود در الگوی صفحه واژه نامه استفاده کرد.
مطالعه مقاله چگونه در وردپرس واژه نامه بسازیم؟
را به شما پیشنهاد می کنیم.
هنگامی که یک اصطلاح را به واژه نامه لینک می دهید، تعریف آن در یک پنجره ی بازشو ظاهر می گردد، که می تواند یک روش مفید برای تعریف اصطلاحات در سراسر وب سایت شما باشد. همچنین می توانید از قالب صفحه واژه نامه برای ایجاد فهرست خدمات A-Z استفاده کنید. در این مقاله به موارد زیر پرداخته می شود:
• ارائه ی چند مثال
• ایجاد صفحه واژه نامه
• تغییر صفحه موجود به صفحه واژه نامه
• اضافه کردن تعریفی به واژه نامه
• ایجاد تعریفی که در یک پنجره بازشو ظاهر شود
ارائه ی چند مثال:
هنگامی که یک اصطلاح را به واژه نامه لینک می دهید و اصطلاح را در صفحه منتشر شده انتخاب می کنید، اصطلاح و تعریف در یک پنجره بازشو نمایش داده می شوند:
ایجاد یک صفحه واژه نامه در هنگام استفاده از قالب صفحه واژه نامه:
1. به صفحه اصلی که می خواهید واژه نامه را در زیر آن ایجاد کنید، بروید.
2. به قسمت Edit > Create a new page بروید. برای این کار به مجوزهای مربوط به ویرایش یا ادمین نیاز دارید.
3. برای گسترش گزینه ها، Change page template را انتخاب نمایید و سپس گزینه واژه نامه (Glossary) را انتخاب کنید.
4. در گزینه های قالب واژه نامه (glossary template)، انتخاب کنید که آیا می خواهید پیوندهای A-Z را در بالای صفحه نشان دهید یا نه.
5. انتخاب کنید که آیا برای تعاریف مربوط به هر حرف یک صفحه نشان داده شود، همانطور که در مثال بالا نشان داده شده است و یا از صفحه جداگانه ای برای هر حرف استفاده شود.
6. URL ،page heading (عنوان صفحه)، title bar caption (نوار عنوان کپشن) و link caption (عنوان لینک) را وارد کنید. برای توصیف این خصوصیات به: ایجاد یک صفحه خالی جدید مراجعه کنید.
7. بخش های کلمات کلیدی و تماس با صفحه را وارد کنید.
8. پس از پایان ویرایش ویژگی های صفحه، گزینه ایجاد صفحه جدید را انتخاب کنید.
9. یک پیام تأیید برای مشاهده صفحه جدید، بوسیله ی یک لینک ظاهر می شود.
در هنگام استفاده از قالب صفحه واژه نامه صفحه موجود را به صفحه واژه نامه تغییر دهید
1. به صفحه ای که می خواهید تغییر دهید بروید.
2. به Edit > Edit page properties بروید.
3. در گزینه های Template، Glossary را انتخاب کنید.
4. در گزینه های glossary template، انتخاب کنید که آیا می خواهید پیوندهای A-Z را در بالای صفحه نشان دهید یا نه.
5. انتخاب کنید که آیا تعاریف مربوط به هر حرف در یک صفحه نشان داده شود، همانطور که در مثال بالا نشان داده شده است و یا از صفحه جداگانه ای برای هر حرف استفاده گردد.
6. پس از پایان ویرایش ویژگی های صفحه، گزینه ذخیره را انتخاب کنید.
در هنگام استفاده از قالب صفحه واژه نامه ، تعریفی به واژه نامه اضافه کنید
1. به واژه نامه خود مراجعه کنید
2. Definition Add a new را انتخاب کنید. (افزودن تعریف جدید)
3. تعریف را در جعبه اصطلاح (Term box) وارد کنید – به عنوان مثال ، لیمو.
4. در صورت تمایل، اگر می خواهید این تعریف به صفحه ای با جزئیات بیشتر لینک یابد، URL هدف را در کادر Link وارد کنید.
5. در کادر Definition توضیحاتی را وارد کنید – برای مثال ، میوه زرد ، بخشی از خانواده مرکبات.
6. گزینه Save را انتخاب کنید.
در هنگام استفاده از قالب صفحه واژه نامه، تعریفی ایجاد کنید که در یک پنجره بازشو ظاهر شود
1. به صفحه حاوی اصطلاح مربوطه بروید.
2. بسته به اینکه اصطلاح در کدام ستون قرار دارد، به Edit> Edit Center یا Edit right content بروید.
3. اصطلاح را هایلایت کنید، سپس به Insert a> Glossary definition بروید.
4. در پنجره تعریف واژه نامه، یک صفحه واژه نامه را از اولین لیست کشویی انتخاب کنید.
5. از لیست کشویی Select a term، یک تعریف را انتخاب کنید.
6. “درج” (Insert) را انتخاب کنید. یک برچسب [واژه نامه] به صفحه شما اضافه می شود:
7. پس از پایان ویرایش صفحه خود، گزینه انتشار را انتخاب کنید.
مخاطبان گرامی در نطر داشته باشید اگر به دنبال محتوایی تخصصی هستید شرکت رایامارکتینگ در زمینه محتوا با بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا و همچنین تولید محتوا سئو شده
میتواند شما را در این امر یاری کند.