اگر شما یک فروشگاه دارید و دوست دارید تا در فضای اینترنت نیز یک فروشنده شوید، باید یک سری نکات را رعایت کنید تا در کار و فروش خود موفق باشید. همان طور که گفتیم، امروزه بسیاری از کسب و کار ها و همچنین عده کثیری از فروشگاه ها، علاوه بر فعالیت و فروش حضوری، به ایجاد فعالیت ها و فروش غیر حضوری نیز روی آورده اند.
فروشندگی در اینستاگرام
دلیل این پدیده نیز این است که در فضای مجازی، تنها مخاطبان شما، یک محله یا یک شهر نیستند. تمام افراد در سر تا سر کشور یا حتی دنیا، قادر به تماشای اجناس شما در فروشگاهتان میشوند. شاید امروزه، جملاتی شبیه به « هر کس برای خود در اینستاگرام دکّان باز کرده است و چیزی میفروشد» را بشنوید.
اما تمام افرادی که اقدام به فروشندگی در اینستاگرام کرده اند موفق نشده اند. فقط تعداد کمی که با اصول و قوانین مربوطه پیش رفته اند به موفقیت دست یافته اند. اگر شما نیز میخواهید فروشنده شوید، با ما همراه باشید.
بشتابید تا در اینترنت فروشنده شوید!
بله درست شنیدید. برای این که محصول و خدمات خود را به میلیون ها نفر معرفی کنید، میتوانید در فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی، فروشنده شوید. قبول داریم که ورود به بازار کسب و کار های اینترنتی و شروع یک استارتاپ، کار آسانی نیست.
زیرا رقبا بسیار زیاد است و بازار کسب و کار های آنلاین بسیار شلوغ میباشد. همچنین باید به نحوی، مشتریان را راضی نگه دارید. شاید تمام این ترس ها و عوامل، باعث میشود که شما از قطار فروش اینترنتی جا بمانید. اما با بررسی بازار کسب و کار های آنلاین، متوجه خواهید شد که با تلاش و تکنیک های بازاریابی، از جمله تکنیک بازاریابی دهن به دهن، ممکن است از رقبایتان پیشی بگیرید و تبدیل به یک استارتاپ موفق یا یک فروشنده شوید.
چگونه در فروش خود در اینترنت موفق باشیم؟
یک نکته بسیار مهم وجود دارد. آن هم این است که اگر بخواهید بدون بازاریابی آنلاین، فروش داشته باشید، باید سریعا چشمانتان را باز کنید و از این رویا خارج شوید. با این کار شما میتوانید یک فروشنده شوید و افراد را نیز به سمت محصول خود جذب کنید.
زیرا باید میلیون ها مشتری را که در فضای اینترنت سر در گم هستند را نسب به محصول خود ترغیب کنید. میخواهیم مثالی بزنیم. فرض کنید که امروز، اقدام به خرید یک وسیله الکترونیکی جدید از دیجی کالا کرده اید. تبلیغ این محصول را نیز 5 روز پیش در یک صفحه اینستاگرامی دیده اید.
طبیعتا، دیدن این محصول توسط شما، باعث شده است تا برای خرید آن ترغیب شوید. یک نکته دیگر این است که قبل از این که فروشنده شوید، حتما به فکر یک مغازه یا دفتری مجازی در اینترنت باشید. باید کلاس کاری خود را بین رقبا بالا ببرید.
محصولات خود را در کجا بفروشیم؟
طبیعتا شروع فروش، باید از یک نقطه ای آغاز شود. امروزه شرایط فروش اینترنتی بسیار بهتر شده است. مشتریان زیادی وجود دارند که علاقه خاصی به خرید اینترنتی دارند. در این صورت میتوانید که یک فروشنده شوید و به میلیون ها مشتری دست به نقد، دسترسی داشته باشید. به همین دلیل کافی است که شما یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید و سعی کنید تا خودتان را در فضای اینترنت معرفی کنید تا دیگران شما را بهتر بشناسند.
آیا فروش در سایت بهتر است یا اینستاگرام؟
بهتر است جواب این سوال را خودتان از خودتان بپرسید. فرض کنید میخواهید محصولی را به صورت آنلاین خریداری کنید. حال همان محصول هم در سایتی وجود دارد و هم در یکی از پیج های اینستاگرامی. شما به کدام بیشتر اعتماد میکنید. برای این که یک فروشنده شوید و کلاس کاری خود را بالا ببرید، بهتر است تا یک سایت برای خود راه اندازی کنید.
مزایای داشتن وب سایت
در یک وب سایت، تمامی خدمات و اطلاعات یک محصول به صورت کامل توضیح داده شده است و با نماد اعتبار، این سایت به رسمیت شناخته میشود. اما در INSTAGRAM چنین چیزی وجود ندارد و هر چه هست همان است. این سایت میتواند با وردپرس طراحی شود که کار با آن نیز بسیار راحت است. یکی از مزایای خوبی که داشتن وب سایت میتواند به همراه داشته باشد این است که میتوان به اطلاعات زیادی در مورد بازدیدکنندگان سایت به دست آورد و از آن ها در تبلیغات هدفمند خود استفاده نمود.
چگونه در اینترنت، فروشنده شویم؟
برای این که بدانید چگونه میتوانید در اینترنت فروشنده شوید، باید یک سری از نکات را رعایت کنید. برای این که خود را به مشتری نشان دهید باید حتما از تبلیغات استفاده کنید. پس در مرحله اول، تبلیغات آنلاین از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شما نباید تبلیغات آنلاین را دست کم بگیرید. زیرا تنها راهی که شما را به دیگران نشان خواهد داد، همین تبلیغات است. اما تبلیغات آنلاین به چند گونه انجام میشود
1- تبلیغات گوگل:
برای این که یک فروشنده شوید، هیچ وقت این نوع تبلیغ را دست کم نگیرید. اولین نوع تبلیغات آنلاین، تبلیغات در گوگل است. این روش، یکی از ارزان ترین و بهترین روش های تبلیغات آنلاین است. البته برای انجام این نوع تبلیغات باید حساب ارزی داشته باشید. یا این که با شرکت های ارائه دهنده این نوع تبلیغات همکاری کنید.
2- تبلیغات پیامک:
شاید روزانه ده ها اس ام اس تبلیغاتی دریافت کنید. این نوع تبلیغات یکی از روش های هزینه دار و نسبتا مفید است. چرا گفتیم نسبتا مفید؟ زیرا امروزه، درصد زیادی از مردم از پیامک های تبلیغاتی بیزارند و آن ها را مسدود میکنند.
3- تبلیغات در پلتفرم های اجتماعی:
شاید امروزه یکی از موثر ترین و بهترین روش هایی که فروش شما را چندین برابر افزایش میدهد، همین روش است. اگر بخواهید فروشنده شوید، نباید از این یک مورد ساده بگذرید.
4- ایمیل مارکتینگ:
این نوع تبلیغات نیز در این اواخر بیشتر مورد استفاده قرار میگرفت. اما جدیدا رو به منسوخ شدن میرود. زیرا افراد، علاقه خاصی به خواندن ایمیل های طولانی را ندارند. ممکن است شما هم در صندوق ورودی خود، صد ها ایمیل نخوانده شده داشته باشید. دلیل آن هم، استفاده نادرست از این ویژگی است که مانع میشود تا شما یک فروشنده شوید و به اهدافتان برسید.