مقالات آموزشی

انواع محتوای سئو شده چیست و بررسی تاثیر آن روی کسب و کار

مفید بود؟

تولید محتوا سئو چیست؟ فرآیند تولید محتوا برای وبلاگ‌ها و سایت‌ها دیگر مانند گذشته نیست. امروزه برای اینکه محتوای شما در اینترنت دیده شود باید از اصول و استانداردهای سئو استفاده کنید.

تولید محتوا سئو چیست؟ شاید جواب دادن به این سؤال نیازمند یک کتاب چند صد صفحه‌ای باشد؛ اما شما می‌توانید با مطالعه این مقاله به‌راحتی جواب این سؤال را پیدا کنید. ایجاد فرایندهای تولید محتوای سئو شده نیازمند دانش و تجربه بالایی است. در واقع ایجاد یک استراتژی برای تولید محتوای سئو شده می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد.

فهرست:

• محتوای سئو شده چیست؟

• ‌انواع محتوای سئو شده

• تولید محتوا سئو چیست و چه فرآیند دارد؟

• اصطلاحات و فرآیندهای مهم در تولید محتوا سئو چیست؟

• استفاده از استراتژی در فرآیند تولید محتوا سئو چیست و چه نتیجه‌ای دارد؟

• بهترین فرآیندها در تولید محتوا سئو چیست؟

• لزوم استفاده از تولید محتوا سئو چیست؟

 

محتوای سئو شده چیست؟

قبل از اینکه جواب سؤال تولید محتوا سئو چیست را بدهیم باید در خصوص محتوای سئو شده توضیح دهیم. محتوای سئو شده (محتوای بهینه‌سازی شده برای موتورهای جست‌وجو) به هر شکلی از متن، عکس یا رسانه‌های بصری اشاره دارد که از آخرین و بهترین استانداردهای سئو در فرایند تولید و نگارش در این محتوا استفاده شده است.

انواع محتوای سئو شده

قبل از اینکه در خصوص سؤال تولید محتوا سئو چیست؟ ادامه بدهیم بهتر است با برخی از محتواهایی که در اینترنت استفاده می‌شوند آشنا شویم. انواع مختلفی از محتوای سئو شده وجود دارد اما محبوب‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

• صفحات محصولات و خدمات- صفحه‌ای در یک وب‌سایت که در آن مشتریان می‌توانند خرید کنند یا درباره یک پیشنهاد اطلاعات بیشتری کسب کنند.

• محتواهای مربوط به بخش های بلاگ- محتوای نوشتاری که با استفاده از متن، عکس و گاهی اوقات ویدیو اطلاعاتی را ارائه می‌کند.

• محتواهای مربوط به بخش مقالات- پست‌های وبلاگی که به‌طور متوسط 300-700 کلمه طول دارند و اغلب توسط خوانندگان انسانی ترجیح داده می‌شوند.

• پوشش خبری از رویداد ها- یک اعلان خبری که برای انتشار با مطبوعات به اشتراک گذاشته می‌شود و بک لینک را به همراه دارد.

• راهنمای نصب و انجام کار ها- یک قطعه آموزشی طولانی است که اغلب به‌عنوان یک محتوای رایگان برای ثبت‌نام در خبرنامه ایمیل استفاده می‌شود.

• عکس‌های مختلف از محصولات، خدمات و غیره – تصاویری که می‌توانید با استفاده از عناوین کلمات کلیدی و تگ‌های alt برای رتبه‌بندی بهتر سئو بهینه‌سازی کنید.

• ویدیوهای مختلف از محصولات و خدمات و غیره – ویدیوهایی که مستقیماً در یک صفحه وب جاسازی می‌کنید یا به یک میزبان شخص ثالث پیوند می‌دهید (مانند YouTube یا Vimeo)؛

• اینفوگرافیک ها – ارائه بصری جالب داده‌ها با استفاده از تصاویر رنگارنگ

• واژه‌نامه‌ها – مجموعه‌ای از اصطلاحات مرتبط (مانند این لیست) که مخاطبان شما می‌توانند به آن‌ها مراجعه کنند.

• پادکست – محتوای جذاب و شنیدنی  که باعث می شود کاربران جذب سایت شوند.

تولید محتوا سئو چیست و چه فرآیند دارد؟

حال می‌خواهیم به‌راحتی جواب سؤال تولید محتوا سئو چیست را بدهیم. تولید محتوای سئو در واقع به این صورت است که شما باید در طول مسیر تولید محتوا از استانداردها به نحوی استفاده کنید که محتوای شما برای موتورهای جست‌وجو جذاب باشد. موتورهای جست‌وجو از الگوریتم‌های خاصی برای بررسی محتوایی استفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال ربات‌ها علاقه‌ای به محتوای کپی شده ندارند. همچنین ربات‌ها علاقه‌ای به محتواهای غیراصولی و پراکنده ندارند.

اصطلاحات و فرآیندهای مهم در تولید محتوا سئو چیست؟

حال که جواب سؤال تولید محتوا سئو چیست را متوجه شده‌اید. می‌توانید برای تولید محتوا بر اساس استانداردهای سئو اقدام کنید. البته قبل از اینکه به سراغ تولید محتوای سئو شده بروید باید با برخی از اصطلاحات و فرایندهای آن آشنا شوید. این اصطلاحات و فرآیندها در فرایند تولید محتوای سئو به شما کمک می‌کند تا محتوای خود را بهتر و اصولی‌تر تولید کنید:

• تحقیق در خصوص عبارات کلیدی – فرآیند تحقیق در مورد عبارات جست‌وجو شده که مخاطبان شما ممکن است برای یافتن کسب‌وکار شما به صورت آنلاین، از آن استفاده کنند. به این عبارات کلمه کلیدی نیز گفته می شود.

• بهینه‌سازی کلمات پیدا شده  – فرآیند اجرا و استفاده از کلمه کلیدی در متن به صورت بهینه‌شده را شامل می‌شود.

• بررسی SERPدر موتور جست‌وجوهای مختلف : مخفف “صفحه‌های نتایج موتور جست‌وجو” است. این بخش در واقع پیوندهای پیشنهادی به بخش‌های خاصی از وب‌سایت‌ها هستند که با درخواست شما مطابقت دارند.

• بررسی اطلاعات مربوط به متا ها – اطلاعات فنی در مورد یک صفحه وب مانند تاریخ ایجاد، نویسنده و برچسب‌هایی که به صورت دستی یا خودکار اضافه شده‌اند. از نظر محاوره‌ای، این ممکن است به‌طور خاص به عناصر “عنوان” و “توضیحات متا” و “کلیدواژه متا” اشاره داشته باشد. البته ممکن است در برخی از سایت ها از نظر فنی بخش‌های زیادی را شامل شود.

• برسی لینک‌های قرار داده شده در متن – یک لینک ارجاع یا میانبر وب‌سایت، از یک صفحه یا سایت دیگر به وب‌سایت شما.

استراتژی در فرآیند تولید محتوا سئو

استفاده از استراتژی در فرآیند تولید محتوا سئو چیست و چه نتیجه‌ای دارد؟

در اصل، یک استراتژی SEO یک نقشه راه برنامه‌ریزی‌شده و اجراشده است. این نقشه از گام‌های اطلاعاتی مبتنی بر فرضیات، محدودیت‌ها و اهداف تشکیل می‌شود. نکته قابل‌توجه در خصوص استراتژی این است که در طول زمان تکامل پیدا می‌کند. نکته‌ای که باید در فرآیند تولید محتوای سئو شده به آن توجه داشته باشید این است که استراتژی تولید محتوای سئو شده صرفاً فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید و یا انجام داده‌اید نیست.

استراتژی SEO

بهترین فرآیندها در تولید محتوا سئو چیست؟

حال که جواب سؤال تولید محتوا سئو چیست را به دست آورده‌اید می‌توانید از بهترین فرآیندها برای ایجاد و تولید محتوای سئو شده استفاده کنید. برای این کار باید مراحل زیر را به صورت اصولی و استاندارد به پیش ببرید.

• درباره مخاطب خود تحقیق کنید: اکثر کسب‌وکارها و برندها از قبل بر اساس مشتریان فعلی، بازدیدکنندگان وب‌سایت و دنبال کنندگان رسانه‌های اجتماعی، مخاطبان هدف خود را می‌شناسند.

• بررسی محتوای صفحه اول گوگل: در مرحله بعد، محتوای نشان داده شده در صفحه اول نتایج جست‌وجو را بررسی کنید. اگر چندین آگهی پولی می‌بینید، ممکن است نمایانگر یک چشم‌انداز جست‌وجوی بسیار رقابتی باشد.

• ایرادات محتوای تولیدشده رقبا را شناسایی کنید: در مرحله بعد، بررسی کنید که رقبا از چه محتوایی برای این کلمه کلیدی استفاده می کنند. راه‌هایی را بیابید که بتوانید شکاف‌ها و ایرادات رقبا را پوشش داده و محتوایی کامل‌تر تولید کنید.

• موضوعات را هوشمندانه انتخاب کنید: تعیین اینکه کدام موضوعات به‌عنوان بخشی از استراتژی محتوای SEO شما پوشش داده شود به اندازه خود محتوا مهم است. هدف قرار دادن کلمات کلیدی محبوبی که حجم جست‌وجوی بالایی دارند و پتانسیل ترافیک قابل‌توجهی دارند بسیار وسوسه‌انگیز است. اما مسئله مهم است که واقع‌بین باشید و سطح رقابت با دیگر کسب و کار ها را در نظر بگیرید. باید از کلماتی استفاده کنید که رقابت کمتری داشته ولی پتانسیل بیشتری برای رتبه‌بندی دارند.

• یک URL مناسب SEO ایجاد کنید: کلمات کلیدی انتخابی خود را در تگ عنوان صفحه، توضیحات متا، عنوان و سرفصل‌های فرعی و کپی متن، در صورت لزوم، وارد کنید. از نوشتن بیش از حد  کلمات کلیدی اجتناب کنید. هیچ‌کس نمی‌خواهد محتوای چرت و چرند بخواند!

لزوم استفاده از تولید محتوا سئو

لزوم استفاده از تولید محتوا سئو چیست؟

حال که به‌خوبی جواب تولید محتوا سئو چیست را به دست آورده‌اید و راهکارهای تولید محتوای سئو شده را نیز فرا گرفته‌اید می‌توانید به‌راحتی در این خصوص اقدام نمایند. اگر به دنبال جذب مخاطب بیشتر و بهتر هستید و می‌خواهید برند خود را گسترش دهید باید از اصول و استانداردهای سئو در فرآیند تولید محتوای اختصاصی برای کسب‌وکار خود استفاده کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.