برای تولید محتوای خوب چه کارهایی لازم است؟
امروزه تولید محتوا یک اصل مهم در موفقیت تبلیغات و بازاریابی است. علاوه بر عرصه کسب وکار، در ارائه خدمات و همچنین دادن آگاهی و اطلاعات به مخاطبان نیز تولید محتوا بسیار مهم و ضروری است. برای اینکه بتوانید کارهای لازم و ضروری تولید محتوا را بفهمید توصیه های مهم را فرا بگیرید.
هر روز، من با هدف محتوا نویسی دیجیتال برای مشتریان مختلف شروع میکنم. زمانی که وقت خود را برای جلسات، تحقیقات، توسعه استراتژیک، سئو و محتوا نویسی اختصاص داده ام تا تمام تلاش خود را برای تولید کپی انجام دهم، که در دنیای شلوغ بازاریابی محتوا برجسته باشد.
به طور کلی، درباره تولید محتوا و نویسندگان این حوزه، چه میدانید؟ چگونه میتوان تبدیل به یک نویسنده ماهر شد؟ با ما همراه باشید!
تامین نیازهای مشتریان در محتوا نویسی
من در چرخه محتوا نویسی تنها نیستم؛ کسی که کار محتوا نویسی انجام میدهد، باید به طور مداوم ضمن تامین نیازهای مشتریان فعلی و آینده، نیاز به سرمایه گذاری در تواناییهای خلاقانه خود را توازن دهند تا اطمینان حاصل شود که همه هدف آنها ایجاد میشود. برای این منظور، ما در کارهای گوناگون دستی داریم و کارهای دیگری بیش از نوشتن انجام میدهیم. بیایید از بین تخصصهای مختلفی که به نوشتن محتوا میپردازند، نگاهی بیندازیم.
رابطه محتوا نویسی و استراتژی کسب و کار
در بازاریابی و کسب و کارهای کنونی، تبلیغات یک اصل مهم است که در واقع تبلیغات بدون تولید یک محتوای خوب و ناب به سختی امکان پذیر است. علاوه بر این با رعایت نکات مهم و اساسی سئو، می توانیم به موفقیت برسیم.
تجزیه و تحلیل جستجوی ارگانیک و محتوا نویسی
بنابراین ما صرفا نویسنده نیستم و فقط کار محتوا نویسی را انجام نمیدهیم، بلکه چیزی فراتر از آن را در پیش گرفتیم و در یک مسیر خاصی حرکت میکنیم.
ما در مورد آنچه مردم در شبکههای اجتماعی به اشتراک میگذارند تحقیق میکنیم و سپس کار محتوا نویسی را انجام میدهیم. ما به تجزیه و تحلیل جستجوی ارگانیک میپردازیم تا بفهمیم چگونه افراد در جستجوی موضوعات مورد بحث ما هستند و موتورهای جستجو چگونه به آنها پاسخ میدهند و همه اینها باعث میشود تا کار محتوا نویسی برای ما آسان شود.
ما مطالبی را در موضوعات مشابه میخوانیم تا ببینیم نویسندگان دیگر چه کاری انجام میدهند و مطمئن میشویم که میتوانیم مطالب خود را از یکدیگر متمایز کنیم و محتوا نویسی که انجام میدهیم، برتر باشد.
محتوا نویس چه کسی است؟
هر محتوا نویسی که من در یک روز مشخص ایجاد میکنم، در واقع با استراتژی شروع میشود. معمولا ترکیبی از بحثهای مشترک با مشتری و تحقیقات مستقل است، اما صرف نظر از روشها، هدف یکسان است، که این یعنی، داستانی را برای خواننده جذاب، با ارزش برای مشتری و طراحی استراتژیک برای جلب توجه در وب بیان کنید.
از بسیاری جهات، یک شخصی که کار محتوا نویسی انجام میدهد، یک متخصص محتوا و دارای نقاط قوت در چندین زمینه بازاریابی محتوا است. از این رو محتوای عالی متولد میشود: نگاشت سئو، رسانههای اجتماعی، تحقیقات فنی و موارد دیگر با هدف اصلی قرار دادن کاغذ بر روی کاغذ است.
ارتباط با سئو از طریق محتوا نویسی
در نهایت، به عنوان یک نویسنده وب یا محتوا نویسی وب، رابطه من با سئو بسیار عملی است. من برای شناسایی کلمات کلیدی موثر و انجام برخی از تفکرات استراتژیک در مورد چگونگی استفاده بهینه از اصطلاحات در استراتژی بازاریابی محتوا آموزش دیده ام.
با این حال، مهم است که اولویت در حال توسعه استراتژیها برای ایجاد محتوا در اطراف این اصطلاحات بدون گرفتگی واضح در اصطلاحات کلیدی یا کلمات زبانی باشد. باید در این مراحل دقیق بدانم تولید محتوا چیست؟
زندگی با سئو، با محتوا نویسی بسیار شبیه نخ سوزن است.
این به لمس ظریف و عمدی نیاز دارد. علاوه بر این، یک کار نویسنده محتوا با انتشار یک قطعه پایان نمییابد. همچنین رسانههای اجتماعی یا تبلیغات ایمیل باید مورد استفاده قرار گیرد و همچنین عملکرد بازاریابی بزرگتر خود در آن قابل استفاده است.
به عنوان مثال یک وبلاگ میتواند برای همیشه در اینترنت زندگی کند و میتواند از طریق ایمیل و رسانههای اجتماعی پخش شود. این بدان معنی است که من باید نحوه نمایش، بهینه سازی و صحبت در مورد کار آنلاین را در نظر بگیرم.
تحولات پس از انتشار محتوا نویسی (Content writing) آیا این ایجاد هیاهوی رسانههای اجتماعی شده است؟ آیا این امر به افزایش نرخ باز یا زمان در صفحه کمک میکند؟ سپس در قسمت بعدی من برای آن مشتری قرار میگیرد. هر پست یک تجربه یادگیری است.
چرخه تولید محتوا
در حالی که یک نویسنده کاملا فنی یا کارخانه تولید محتوا و محتوا نویسی در خلا فعالیت میکند و مطالب را با اندکی درک از اهداف نهایی بیرون میکشد،
من وظیفه دارم بسیاری از قطعات را کنار هم بگذارم. من باید عملکرد وبلاگ آینده را پیش بینی کنم، زبان خوب را درک کنم، در کانالهای توزیع تبحر داشته باشم و برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنم. این نوشتن تنها بخشی از نویسنده محتوای دیجیتال بودن است.
چرا نوشتن برای وب خوب است؟ چرا باید کار محتوا نویسی را در پیش گرفت؟
یک محتوا نویسی تبلیغاتی، معمولا در محدوده یک کمپین بسیار خاص و مخاطبان هدف کار میکند. شاید یک گروه مهم جمعیتی که مرتبا از وب سایتی بازدید میکند که یک ویدیوی تبلیغاتی در آن پخش میشود.
یک خبرنگار قصد دارد تا داستان اصلی را در پشت زنجیره ای از حوادث شناسایی کرده و واقعیتها را به مردم اعلام کند. وبلاگ نویسان اخبار و رویدادهایی را که مربوط به مخاطبان خاص است را میگیرند و تفسیر و زمینه را ارائه میدهند.
رسانه دیجیتال و محتوا نویسی
من به عنوان یک شخص محتوا نویسی وب، همه این موارد را با هم ترکیب میکنم. من ممکن است در مورد یک رویداد صنعتی گزارش دهم که در آن یک سخنرانی اصلی با یک کمپین مشتری همسو باشد و بتواند در داستان من متن بگیرد.
جنبه بی نظیر دیگر محتوا نویسی، توسط خود رسانه دیجیتال تعیین میشود. با داشتن بسیاری از اطلاعات به صورت آنلاین در دسترس، خوانندگان میتوانند به سادگی به داستان دیگری بپردازند، اگر از ابتدا خواندن آنها جذاب و ارزشمند نباشد.
قابل دسترس بودن و جذاب بودن
با این حال، خوانندگان همچنین طعمه کلیک و حقههای گذشته را میبینند و از آنچه میخوانند ماده میخواهند. هر داستان به مثابه یک عمل متعادل کننده بین قابل دسترس بودن و جذاب بودن به اندازه کافی برای جلب توجه اما عمیق، برای جلب توجه خواننده است.
محتوای با کیفیت تنها از طریق درک روانشناسی خوانندگان آنلاین به دست میآید. کپی وب در برابر توجه خوانندگان بیش از حد اشباع شده و الگوریتمهای موتور جستجو است که محتوا را فهرست بندی و رتبه بندی میکنند. فاکتورهای زیادی در بازی وجود دارد که رسانه دیجیتال را حیوان خود میکند.
مراحل محتوا نویسی چگونه است؟
مرحله 1: قبل از محتوا نویسی تحقیق کنید!
برای یک داستان معمولی، من شروع به انجام تحقیقات گسترده در مورد آنچه در صنعتی که تحت پوشش آن هستم میگذرد تا بتوانم موضوعات داغ و موضوعات اصلی را قبل از شروع محتوا نویسی، شناسایی کنم.
از آنجا، من اهداف استراتژیک و مبارزاتی را که مشتری من در آن زمان دارد، در نظر میگیرم و به سمت انتخاب کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل داستانهای با عملکرد بالا میروم.
این بینشها به من این امکان را میدهد که تمرکزم را کم کنم و ایده واضح تری از آنچه خوانندگان واقعا به دنبال آن هستند، بگیرم.
بیشتر این کار با یک موتور جستجو آغاز میشود، اما همچنین به دنبال گرفتن مدرک ارائه شده توسط مشتری یا یادداشتهای گرفته شده از مکالمه قبلی است. یک نویسنده محتوای خوب باید بتواند پیامها، اطلاعات و نقاط کلیدی داده را از منابع مختلف تقسیم کند، نه اینکه خیلی به یک روش تحقیق اعتماد کند.
کلمات کلیدی
کلمات کلیدی نیز همین طور است. نوشتن سئو با کیفیت بالا فقط با استفاده از یک یا دو ابزار قابل انجام است، اما بررسی عملکرد کلمات کلیدی در چند ابزار مختلف میتواند به من اطمینان دهد که در مسیر درست قرار دارم.
مرحله 2: برای شروع محتوا نویسی، بنویسید!
در این مرحله، بسیاری از کارهای پس زمینه تصویر بزرگ حل و فصل شده و زمان آن فرا رسیده است که به موضوع اصلی بپردازیم و شروع به محتوا نویسی کنیم. من برای فرمول بندی پیام و توسعه محتوا، مطالعات، تفکرات و اطلاعات متخصصان موضوع مشتری را میخوانم.
شروع کار تولید محتوا
در این مرحله، من ممکن است یک طرح کلی از قطعه ایجاد کنم، به خصوص اگر فرم طولانی تری داشته باشد. این میتواند به معنای سرصفحهها، نقاط گلوله، یادداشتهای منبع و حتی یک عبارت کلیدی خاص باشد که میخواهم در بخشهای خاصی قرار دهم.
مرحله 3: برای پیشرفت در محتوا نویسی همکاری کنید
همه این کارها در نهایت گرد هم میآیند تا آنچه را که در صفحه است، اطلاع دهند. در طول فرایند، همکاری با مشتریان بسیار ارزشمند است. من از طریق تحقیقات شخصی اطلاعات بسیار خوبی پیدا میکنم، اما دانش انحصاری وقتی که میخواهد محتوای منحصر به فردی ایجاد کند که در وب برجسته باشد، معدن طلا است.
هر نوع نوشتار فنی در حوزه ای کاملا پیچیده همیشه میتواند از مصاحبهها یا گزارشهای ارائه شده توسط مشتری بهره مند شود. برای اطمینان از مطابقت با نوع حرفه ای زبان و لحن در یک استفاده مشخص از فضا، ممکن است به سرعت با یک متخصص موضوع مشتری یا فروشنده تماس بگیرم.
کار محتوا نویسی کار آسانی نیست
پس در نتیجه، باید بدانید که کار محتوا نویسی کار آسانی نیست و صرفا یک نویسنده وب، محتوا خالی تولید نمیکند. همانطور که ذکر شد، باید با اشخاص مختلف کار کرد و اطلاعات مختلفی را گردآوری کرد تا بتوانید یک محتوای جذاب را تولید کنید.
شما میتوانید با استفاده از خدمات آژانس دیجیتال رایا مارکتینگ، اقدام به ثبت سفارش تولید محتوا متنی، ثبت سفارش تولید محتوا اختصاصی، اینفوگرافیک، پادکست و… کنید.