یکی از موثرترین روش های تبلیغات و کسب و کار آنلاین رپورتاژ آگهی می باشد . این نوع آگهی ها دائمی هستند و تاریخ انقضا ندارند . امروزه کسب و کارهای بسیاری برای تبلیغات برند و کسب و کار خود از این نوع تبلیغات استفاده می کنند . این نوع تبلیغ اگر به شکل صحیح انجام شود، برای کسب و کار شما سود بسیار زیادی خواهد داشت. ما در این مقاله مفهوم رپورتاژ آگهی و تاثیر آن بر کسب و کار آنلاین را بررسی می کنیم.
رپورتاژ آگهی چیست ؟
رپورتاژ آگهی یکی از قدیمی ترین روش های بازاریابی محتوا و کسب در آمد برای رسانه ها است. این نوع آگهی به شکل یک گزارش یا مقاله به مخاطب ارائه می شود و در آن مزایای استفاده از یک محصول یا خدمات گنجانده می شود .
لحن این گزارش به صورت کاملا بی طرفانه است و همین بی طرف بودن باعث اعتماد مخاطبان می شود . در نهایت پس از ارائه گزارش، مدیر رسانه مربوطه مبلغی را از شرکت مربوط دریافت می کند .
رپورتاژ آگهی انواع متفاوتی دارد . مثلا در رسانه های چاپی رپورتاژ به صورت یک مقاله یا یک داستان کاملا بی طرف است که یک برند را معرفی میکند. در تلویزیون این تبلیغ به صورت یک آگهی می باشد که می تواند در یک آگهی تبلیغاتی معرفی شود یا در قسمتی از یک برنامه تلویزیونی مثلا معرفی ایرانسل در برنامه خندوانه باشد و یا در برنامه های رادیویی گویندگان آن محصول را معرفی کنند .
نوع جدیدی از رپورتاژ آگهی که در سال های اخیر پیشرفت داشته است، رپورتاژ آگهی مبنتی بر اینترنت است. در این نوع از آگهی ها شرکت ها برای معرفی محصول خود یک مطلب آموزشی یا گزارش را آماده می کنند و سپس سایت های پربازدید، خبرگزاری ها و سایت هایی که مربوط به کسب و کار آن ها می شود با دریافت هزینه آن ها را نشان می دهند این نوع از آگهی ها می تواند به صورت متن، صوت، تصویر باشد اما نوع متنی آن به دلیل آن که می تواند بر سئو سایت شما تاثیر بگذارد اهمیت بیشتری دارد و موثرتر است .
درادمد اینترنتی با سامانه دورکار
یک رپورتاژ آگهی خوب چه ویژگی دارد :
داشتن محتوای خوب و تاثیر گذار برای یک رپورتاژ آگهی خیلی اهمیت دارد . در نوشتن رپورتاژ آگهی سعی کنید نکات ذکر شده را رعایت کنید .
- محتوای آگهی دارای ۶۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه باشد .
- محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی نداشته باشد و آموزش در آن گنجانده شود
- در محتوای آگهی ۳ یا ۴ لینک گنجانده شود .
- در محتوا از تصاویر باکیفیت و تاثیر گذار استفاده شود .
از آن جایی که کاربران دنیای وب هر روزه با تعداد زیادی تبلیغات روبه رو هستند تبلیغات اینترنتی آن تاثیر قبلی خود را دیگر ندارند. به همین دلیل به شما پیشنهاد می شود که از رپورتاژ آگهی استفاده کنید. رپورتاژهای آگهی علاوه بر جذب مخاطب در افزایش بازدید، رتبه سایت و سئو تاثیر زیادی دارند. در این بخش ما قصد داریم که مزایای رپورتاژهای آگهی را بررسی کنیم .
ایجاد احساس نیاز در مشتری با رپورتاژ :
رپورتاژ یک بنر تبلیغاتی نیست و یک مقاله می باشد. شما در رپورتاژ می توانید به طور کامل خود و محصولتان را معرفی کنید و در مشتری احساس نیاز به خدمات خود را ایجاد کنید . همچنین می توانید در آن از آموزش استفاده کنید. در نوشتن مقاله دقت کنید تامخاطب را با خود همراه کنید.
جایگاه رپورتاژ خبری و تأثیر آن :
جایگاه رپورتاژ خبری در جایگاه تبلیغات نیست و در بین نوشته ها و مقالات سایت می باشد. شما می توانید با قرار دادن رپورتاژ آگهی خود در بین سایت هایی که دارای مخاطب زیادی و اعتبار بالایی در قسمت مقالات و نوشته ها می باشند کالای خود را معرفی نمایید و اعتبار کسب و کار خود را افزایش دهید .
هزینه پایین رپورتاژ نسبت به دیگر تبلیغات :
رپورتاژهای خبری نسبت به آگهی ها تبلیغاتی دیگر هزینه بسیار با صرفه و پایین تری دارند. مثلا اگر شما بخواهید بنرهای تبلیغاتی یک سایت را اجاره کنید ممکن است چند میلیون هزینه پرداخت کنید، اما نوشتن رپورتاژهای خبری در همان سایت ممکن است حدود یک میلیون هزینه داشته باشد .
رپورتاژها آگهی دائمی هستند :
یکی از ویژگی های رپورتاژهای خبری که تاثیر بسیار زیادی دارد دائمی بودن آن ها می باشد. مقاله ای که در این سایت منتشر می شود دائمی است و هیچ وقت از لیست مقالات سایت پاک نمی شود .
اگر چه ممکن است مقالات بعدی نوشته شود و مقاله شما به صفحات بعدی سایت انتقال پیداکند و مخاطبان سایت شما را دیگر نبینند. مساله ما دیده شدن توسط خوانندگان سایت نیست دائمی بودن رپورتاژ آگهی باعث دائمی بودن لینک های درون رپورتاژ است و در رتبه گوگل شما تاثیر می گذارد .
تاثیر در سئو سایت :
رپورتاژ آگهی در سئو سایت شما تاثیر بسیار بالایی دارد . زمانی که شما در سایت های بزرگ مقاله خود را منتشر می کنید و از آن ها لینک دریافت می کنید به گوگل این پیام مخابره می شود که شما در سایت های معتبر حضور دارید و توسط آن ها معرفی شده اید. گوگل با دریافت این پیام شما را به عنوان یک منبع اینترنتی قابل اعتماد می شناسد و جایگاه بالایی را در نتایج جستجوی خود به شما اختصاص می دهد .
رپورتاژ انتخابی مناسب برای سئو سایت
نکته مهمی که در این جهت وجود دارد آن است که بر خلاف دیگر روش های لینک سازی یا به نوعی گرفتن بک لینک که باید به صورت ماهانه یا سالانه لینک ها تمدید شوند، لینک سازی از طریق انتشار رپورتاژ آگهی بصورت همیشگی و مادام العمر بوده و هرگز از سایت های منتشر کننده حذف نمی شود.
پس، استفاده از این روش تبلیغاتی را می توان به عنوان یکی از کارساز ترین و موثر ترین روش های دیجیتال مارکتینگ و همچنین سئو دانست و از طریق آن، اعتبار سایت منتشر کننده رپورتاژ آگهی را به صورت همیشگی برای وب سایت خود ایجاد نمود.
از سوی دیگر، با توجه به اینکه سایت های در نظر گرفته شده برای انتشار رپورتاژ، سایت هایی پر کاربر می باشند و بازدید روزانه بسیار بالایی را دارند، انتشار رپورتاژ آگهی باعث بهتر دیده شدن برندتان خواهد شد و می تواند آگاهی بسیار مناسب و خوبی از برند شما را برای بازدیدکنندگان ایجاد نماید که این اتفاق، به دلیل اعتماد بازدید کننده به سایت معتبر، باعث اثر گذاری بیشتر برای شما خواهد شد.
نظر گوگل در مورد رپورتاژهای خبری :
جنبه تبلیغاتی بودن بیش تر رپورتاژهای آگهی توسط وب مسترها به صورت واضح نشان داده نمی شود. یا به قدری نامحسوس می باشد که خواننده متوجه تبلیغاتی بودن آن ها نمی شود. این مورد یک دغدغه اصلی گوگل است. که این امر موجب گمراه شدن کاربران اینترنت می شود .
گوگل در این حالت تاکید دارد که در لینک های موجود در رپورتاژ آگهی از تگ REL= NOFOLLOW استفاده کنید که تاثیری بر رتبه رنک گوگل پیج شما نداشته باشد در غیر این صورت با لینک های خریداری شده یکسان هستند و در هنگام نوشتن رپورتاژ خبری باید آگهی را به گونه ای بنویسید که مخاطب بفهمد با یک تبلیغ روبه رو است .