مفید بود؟

محتوای بازاریابی چیست؟

بازاریابی محتوا به معنای برقراری ارتباط با مشتری و ارائه خدمات و اطلاعات می باشد .با استفاده از بازاریابی محتوا می توانید به مشتریان خود آموزش دهید و اطلاعات را در اختیار آن ها قرار دهید . بعد از طراحی سایت  شما باید اطلاعاتی مانند عکس ، فیلم ، نوشته و … را ایجاد و آپلود کنید که این اطلاعات  نیاز به بازاریابی دارند . محتوا مانند یک پادشاه بی تاج می باشد که بازاریابی تاج آن است . بازاریابی محتوا به معنی پیدا کردن علاقه مند و مخاطب برای سایت می باشد .

 

بازاریابی محتوا شامل هفت گام اساسی و مهم شامل:

دسته بندی مخاطب
ایجاد کالا و محصول مناسب
ارائه تبلیغ
تشویق و فرهنگ سازی مشتریان برای استفاده درست
نظرسنجی
ارائه خدمات خاص به مشتریان خاص
آنالیز مشتریان و یافتن مشکلات می باشد که شما با رعایت این هفت گام می توانید موفق باشید .

 

در این مقاله ما به بررسی این هفت گام می پردازیم .

۱. دسته بندی مخاطب :

در ابتدای کار باید مخاطب خودرا مشخص نمایید . هدف از دسته بندی مخاطب آشنایی با اهداف و سلیقه مخاطب است. شما با داشتن دانش از نیاز ها و اهداف مخاطب خود می توانید کالاها و اطلاعات مورد نیاز آنها را در اختیارشان قراردهید  و با رقبای خود به رقابت بپردازید .

۲. ایجاد کالا و محصول مناسب :

کالاهایی که شما در سایت خود قرار می دهید باید قابلیت رقابت را دارا باشد . توجه نمایید که اگر مخاطب شما کالا با قیمت ارزان و یا کیفیت برتر پیدا کند شکست سایت شما حتمی می شود. مشتریان اصولا به سمت سایت هایی می روند که کالاهای ارزان داشته باشد. اگر شما نمی توانید از قیمت کالاهای خود کم نمایید برای جذب مخاطب از تبلیغات استفاده نمایید که این تبلیغات می تواند از طریق شبکه های اجتماعی صورت بگیرد. این را بدنید که کالا و محتوای سایت شما برد و باخت سایت را تعیین می کنند و اهمیت بسیار زیادی دارد .

۳. ارائه تبلیغ :

بسیاری از افراد فقط قسمت ارائه و انتشار محتوا را به عنوان بازاریابی محتوا در نظر می گیرند . در ارائه و انتشار محتوا به این نکته توجه نمایید که هنگام ارائه و تبلیغ یک محصول به دنبال مخاطب آن باشید و از روش هایی مانند تبریک تولد کاربران برای تحت تاثیر قراردادن مخاطب استفاده نمایید تا آن ها به سمت سایت شما سوق پیدا کنند .

۴. تشویق و فرهنگ سازی مشتریان برای استفاده درست :

مشتریان خود را به  سمت استفاده درست از کالاها و خدمات بکشانید. برای مثال اگر شما فروشنده و ارائه دهنده فیلم و نرم افزار می باشید مشتری خود را تشویق به رعایت حق کپی رایت نمایید. اگر شما بر روی نرم افزار و فیلم های خود قفل قرار دهید چون در کشور ما افراد بسیار کمی به استفاده از قفل عادت دارند باعث حذف شما می شود . شما سعی نمایید استفاده درست از کالا و خدمات را به مشتری خود یاد دهید .

۵. نظر سنجی :

نظرسنجی محتوا و خدماتی که شما برای مشتریان خود ارائه داده اید اهمیت بسیار زیادی دارد. شما با گذاشتن نظر سنجی در سایت خود مشتری و کاربر را تشویق به گذاشتن نظر می نمایید. شما باید این نکته را در نظر بگیرید که پاسخ دهی و رسیدگی به نظرات مشتریان اهمیت بسیار زیادی دارد. یک نظر سنجی غیر مسئولانه از یک سایت بدون نظر سنجی بسیار بد تر است. بنابراین برای نظرات مخاطبان خود اهیمت قائل شوید. سعی نمایید هر روز زمان خاصی را برای رسیدگی به نظرات مشتریان خود قرار دهید.

۶. ارائه خدمات خاص به مشتریان خاص :

برای مشتریان ویژه و خاص خود کالاها و خدمات خاصی را ارائه دهید. بسیاری از شرکت های بزرگ و موفق از این روش استفاده کرده اند و به موفقیت رسیده اند .

۷. آنالیز کردن مشتریان و یافتن مشکلات :

با استفاده از نرم افزارهای آنالیز رفتار مخاطب و کاربران خود را آنالیز نمایید. با استفاده از این آنالیزها می توانید خطاهای خود را پیدا کنید و با برطرف کردن آن ها اعتماد مشتری خود را به دست بیاورید .

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.