مقالات آموزشی

مسئولیت دیجیتال مارکتینگ چیست؟

مفید بود؟

در عصر آنلاین که اکثر خریدها به صورت آنلاین انجام می‌شود، کسب و کارها در سراسر جهان جهشی انقلابی از تبلیغات بیلبوردی به تبلیغات دیجیتال برداشته‌اند. دیجیتال مارکتینگ فقط یک ابزار بازاریابی پرطرفدار نیست، بلکه موثرترین شکل بازاریابی است که تا به امروز کشف شده است. با کمک دیجیتال مارکتینگ، کسب‌وکارها از محدودیت‌های بازاریابی فراتر رفته‌اند و سود فراوانی از نرخ‌های تبدیل آنلاین کسب کرده‌اند. دیجیتال مارکتینگ وسیله‌ای برای دستیابی به اهداف تجاری از طریق پلتفرم‌های دیجیتال با ترویج محصولات یا خدمات کسب و کار است. وظایف دیجیتال مارکتینگ در قبال کسب و کارهای آنلاین در استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ خلاصه می‌شود. به بیانی دیگر، استراتژی مورد استفاده توسط دیجیتال مارکتینگ حد و مرز این تخصص را مشخص می‌کند. استراتژی دیجیتال مارکتینگ شامل موارد زیر می‌شود:

  • سئو: سئو فرآیند بهبود وبسایت مشتری در نتایج موتورهای جستجو با استفاده از کلمات کلیدی و عبارات مرتبط با کسب و کار مشتری است. هرچه وبسایت مشتری رتبه بالاتری در نتایج موتورهای جستجو کسب کند، افراد بیشتری با وبسایت او آشنا می‌شوند و به این ترتیب نرخ تبدیل افزایش پیدا می‌کند.
  • تبلیغات کلیکی: در این روش که به شیوه پرداخت هزینه تبلیغات اشاره دارد، تبلیغ‌کننده به ازای هر کلیک بر روی تبلیغاتش، در سایت‌های میزبان، به آن‌ها مبلغ از پیش تعیین شده‌ای را پرداخت می‌کند. تبلیغات کلیکی یا پرداخت به‌ازای کلیک، یکی از موثرترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ برای کسب بازدید از طریق موتورهای جستجو به شمار می‌رود. در تبلیغات کلیکی، شما به ازای کاربری که به محصولات و خدمات شما علاقه نشان داده است و با کلیک روی تبلیغات وارد وب‌سایتتان می‌شود هزینه پرداخت می‌کند.
  • بازاریابی محتوا: یکی دیگر از استراتژی‌های نتیجه‌بخش دیجیتال مارکتینگ است. در این روش از دیجیتال مارکتینگ، تجارت شما از طریق ویدیوها و عکس‌های آموزشی و سرگرم‌کننده مرتبط با کسب و کارتان و همچنین از طرقی محتوای متنی با مصرف کنندگان ارتباط برقرار می‌کند و اطلاعات ارزشمندی را در اختیار آنها قرار می‌دهد. هدف اصلی بازاریابی ارائه اطلاعات ارزشمند به مخاطبان هدف و در پی آن افزایش ترافیک و ایجاد نرخ تبدیل است.
  • بازاریابی رسانه‌های اجتماعی: بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بر ایجاد آگاهی از برند و افزایش نرخ تبدیل متمرکز است. کمپین‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی که از موفق‌ترین کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌روند، با توجه به مخاطب هدف در رسانه‌های مختلف راه اندازی می‌شوند. با توجه به این موضوع که کمتر از 30 درصد از کسب و کارها از رسانه‌های اجتماعی به عنوان یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌کنند، کسب و کارها فرصت درخشانی برای معرفی نام تجاری خود و دستیابی به مصرف کننده خواهند داشت.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.