در این مقاله به بررسی نکاتی درباره local seo می پردازیم. نکاتی که در اصل از زبان مدیران شرکت های بزرگ فعال در حوزه سئو بیان شده اند.
- ۹۳ درصد از کسب و کار های آنلاین، تجارت خود را از موتور های جستجو شروع کردند.
- ۷۵ درصد از کاربران به صفحات بعدی گوگل مراجعه نمی کنند و تنها نتایج صفحه اول را مورد بررسی قرار می دهند.
- جستجو رتبه اول مختص سایت های محتوا محور است که ۳۰۰ درصد از سایر شبکات مجازی جلوتر است.
این مقاله برای کسانی نوشته شده که نسبت به سئو محلی آگاهی ندارند اما درصدد یافتن اطلاعات و به کار گیری در وبسایت های خود هستند.
در ادامه این مقاله به بررسی ۱۲ نکته خواهیم پرداخت.
فهرست مطالب
- ۱. سئو محلی وبسایتتان را برون سپاری کنید!
- ۲. ایجاد Landing Page های مختلف برای شرکت هایی که چند شعبه دارند!
- ۳. از ابزار های مناسب برای یافتن سایت های معتبر برای بک لینک گرفتن استفاده کنید!
- ۴. نام دامنه که بیانگر برند شماست از نام تجارت شما مهم تر است!
- ۵. برای تولید محتوا در سئو محلی از رقبا خود ایده بگیرید!
- ۶. ویژگی های سایت های معتبر را لیست کرده و در سئو محلی به کار ببرید!
- ۷. برای بهبود سئو محلی یک محتوا اصولی تهیه کرده و ان را برای گوگل قابل شناسایی کنید!
- ۸. تقدیر نامه های رسمی در سئو محلی تاثیر بسزایی دارند!
- ۹. ترکیب بک لینک های معتبر با استفاده بهینه ازکلمات کلیدی بسیار بسیار مهم است!
- ۱۰. محتوای بی کیفیت و ضعف در تجربه کاربری باعث افزایش نرخ پرش میشود!
- ۱۱. از شبکه کسب و کار خود برای گرفتن بک لینک محلی استفاده کنید!
- ۱۲. موقعیت مکانی خود را در گوگل ثبت کنید تا از سئو محلی بهره مند شوید!
در استفاده از این نکات، در نظر داشته باشید که الگوریتم های گوگل مانند رنک برین RankBrain و گوگل فرد ساختار ماشینی دارند و محتوا شما باید طبق اخرین تغییرات و درخواست کاربران تولید شده باشد. از سوی دیگر الگوریتم پنگوئن پیشرفت قابل توجه ای داشته و گوگل دیگر به لینک های غیر مفید اعتباری نخواهد داد.
پس سعی کنید فقط از سایت های معتبر بک لینک بگیرید.
۱. سئو محلی وبسایتتان را برون سپاری کنید!
Chris Rodgers از شرکت Colorado SEO Pros اشاره میکند که برای صرفه جویی در زمان و هزینه باید سئو سایت را برون سپاری کرد.
او باور دارد پیاده سازی فاکتور های سئو میتواند هزینه زیادی در بر داشته باشد اما با برون سپاری میتوان هزینه ها را کاهش داد.
او بیان کرد که با سپردن بخش هایی از سئو که به تخصص کمتری نیاز دارد به کسانی که در منزل کار سئو انجام می دهند میتوانیم هزینه ها را کاهش دهیم.
۲. ایجاد Landing Page های مختلف برای شرکت هایی که چند شعبه دارند!
Chris Everett مدیر و مشاور سئو در شرکت Atlanta SEO Consultant بیان کرد که شرکت هایی که شعبات مختلفی دارند و هر کدام از این شعبات مشتریان محلی خود را دارند می توانند برای هر شعبه صفحه ای ایجاد کرده و آن را بهینه سازی کنند.
اما اگر شرکت در حال فعالیت فاقد شعبه ی دیگریست. بهتر است صفحه را به نسبت ساکنان محدوده مورد نظر بهینه سازی کرد.
Chris Everett باور دارد این شیوه یکی از بهترین شیوه ها برای افزایش ترافیک سایت است.
۳. از ابزار های مناسب برای یافتن سایت های معتبر برای بک لینک گرفتن استفاده کنید!
Chris Lara از شرکت Lara Master Creations می گوید با توجه به اینکه بک لینک برای سئو از اهمیت خاصی برخوردار است و این کار باید به صورت دستی انجام شود بسیار زمان بر است.
یکی از راه های صرفه جویی در زمان استفاده از ابزار یافتن سایت های مرتبط است.
وی همچنین اضافه کرد میتوان این امر را به شرکت های دیگر نیز برون سپاری کرد تا در وقت و هزینه نیز صرفه جویی شود.
نکته حائز اهمیت این است که کیفیت و ارتباط سایتی که از ان بک لینک میگیرید بسیار برای سئو مهم است بنابراین حتما علاوه بر بررسی میزان ارتباط سایت مبدا، کیفیت آن را نیز مورد بررسی قرار دهید.
۴. نام دامنه که بیانگر برند شماست از نام تجارت شما مهم تر است!
Will Guthrie از سایت Blue Laser Designباور دارد علاوه بر اهمیت استفاده از کلمات کلیدی ، گوگل برای محتوای منحصر به فرد اعتبار بیشتری قائل است و نام برند شما تاثیر بیشتری روی سئو خواهد داشت.
او باور دارد نام دامنه شما باید بیانگر برند شما و حوزه فعالیتتان باشد. نام دامنه خود را کوتاه و مختصر انتخاب کنید.
۵. برای تولید محتوا در سئو محلی از رقبا خود ایده بگیرید!
Erick Carlson از سایت WebTechs.Net بیان کرده سئو وبسایت شما ارتباط مستقیمی با محتوا تولید شده دارد.
با تولید محتوا اصولی تر سئو خود را بهبود بخشید.
برای تولید چنین محتوایی از رتبه اول تا دهم گوگل استفاده کنید و از آن ها در تولید محتوا ایده بگیرید.
او همچنین اضافه کرد برای بهبود سئو محلی برای هر کدام از کلمات کلیدی صفحاتی با ۵۰۰-۷۰۰ کلمه ایجاد کنید.
از عکس استفاده کنید و توسط صفت ALT عکس های خود را بهینه سازی کنید. بهتر است هر محصولی صفحه خاص خودش را داشته باشد که در ان تمام جزئیات محصول بیان شده باشد.
۶. ویژگی های سایت های معتبر را لیست کرده و در سئو محلی به کار ببرید!
Kyle Sanders از Complete Web Resources می گوید برای سئو محلی ابتدا لیست کاملی از شرکت های معتبر در حوزه فعالیت خود تهیه کنید سپس کلمات کلیدی مد نظر خود را جستجو و بررسی کنید که این شرکت ها جزو نتایج جستجو هستند یا خیر.
حال لیستی از کلمات کلیدی دارید که به کمک تولید محتوا و دریافت لینک از سایت های معتبر می توانید رتبه آن ها در گوگل را بالا ببرید Kyle Sanders همچنین می گوید برای بهینه سازی سئو محتوایی که رقبای شما در آن فعالیت ندارند بر روی تولید محتوا تکیه کنید.
۷. برای بهبود سئو محلی یک محتوا اصولی تهیه کرده و ان را برای گوگل قابل شناسایی کنید!
Andrew Hagni از Byers Creative می گوید که سئو سایت از تولید محتوا و سئو داخلی اغاز میشود.
او میگوید برای رتبه بالاتر در گوگل باید با کیفیت ترین محتوا را تولید کرد همچنین سایت خود را زیبا طراحی کنید و تجربه کاربری را نیز در نظر بگیرید.
Andrew Hagni میگوید وقتی کار سئو یک وبسایت را اغاز می کند یک چک لیست می نویسد که اولین پارامتر آن تولید محتوا با کیفیت است.
توجه داشته باشید که اگر محتوای قدرتمندی تولید کنید هم گوگل و هم کاربران برای شما اهمیت بیشتری قائل خواهند شد و مدت زمان بیشتری را در سایت شما سپری میکنند.
۸. تقدیر نامه های رسمی در سئو محلی تاثیر بسزایی دارند!
Andrew Tuzson, از Evol Empire Creative باور دارد گوگل برای دعوتنامه های رسمی ارزش قائل بوده در سئو وبسایت تاثیر خواهد داشت.
حال دعوت نامه رسمی چیست؟ دعوت نامه رسمی بدین معناست که از برند شما در شبکات اجتماعی و سایر وبسایت ها نام برده شود.
اگر برند شما در فضای مجازی و مشتریانتان معروف باشد گوگل به وبسایت شما امتیاز خواهد داد و سئو سایتتان سرعت بیشتری خواهد گرفت.
در ایران برند های خوراکی چنین وضعیتی دارند و قبل از ورود به بازار اینترنت توجه مخاطب را به نام برند خود جلب کرده اند.
مقالات سایت خود را بروز کنید زیرا میزان انتشار مقالات شما شامل تقدیر نامه های گوگل خواهد بود.
۹. ترکیب بک لینک های معتبر با استفاده بهینه ازکلمات کلیدی بسیار بسیار مهم است!
Gayatri Patel از Basic Branding می گوید که استفاده از تولید محتوای با کیفیت و توجه به کلمات کلیدی به خصوص در متا تگ عنوان و مت تگ توضیحات به همراه ایجاد لینک های با کیفیت میتواند رتبه بندی سایت شما را بهبود دهد.
شما باید برای هرکدام از کلمات کلیدی وبسایت خود یک صفحه بسازید.
هر صفحه باید شامل متا تگ عنوان و متا تگ توضیحات با استفاده از کلمات کلیدی همان صفحه باشد.
می توانید برای بهینه سازی بیشتر از لینک دهی داخلی نیز استفاده کنید و به صفحات مرتبط لینک دهید.
۱۰. محتوای بی کیفیت و ضعف در تجربه کاربری باعث افزایش نرخ پرش میشود!
Shailen Lodhia از EXPRESEO می گوید حتی رتبه ۱ گوگل بدون داشتن نرخ تبدیل و فروش بی فایده است.
زمانی که کاربر به سرعت از وبسایت شما خارج می شود بدین معنی است که محتوای شما بی کیفیت بوده و کاربران تعاملی با سایت ندارند.
بدون محتوای مناسب و تجربه کاربری خوب تمامی تلاش های شما در زمینه سئو بی فایده خواهد بود.
برای سنجش میزان تاثیر محتوای خود میزان مراجعه به صفحه تماس با ما را بررسی کنید.
زیرا کسانی که از این صفحه دیدن کردند با شما تماس خواهند گرفت.
۱۱. از شبکه کسب و کار خود برای گرفتن بک لینک محلی استفاده کنید!
شبکه کسب و کار چیست؟ شما به عنوان صاحب یک تجارت با افرادی معامله می کنید و در ارتباط هستید.
این افراد نقطه مناسبی برای شروع بک لینک محلی هستند. لیستی از افرادی که با آن ها در تعامل هستید تهیه کنید و با آن ها تماس بگیرید.
از بین افراد بک لینک های مناسبی انتخاب کنید.
۱۲. موقعیت مکانی خود را در گوگل ثبت کنید تا از سئو محلی بهره مند شوید!
Skyler Malley از Firestarter SEO می گوید شما برای ارتقا سئو سایت خود باید مجموعه ای از عوامل را رعایت کنید اما میدانیم که یکی از مهم ترین عوامل سئو محلی است.
بنابراین سایت خود را در my business google ثبت کنید. محل شرکت خود را در گوگل به همراه آدرس، شماره تلفن و وبسایت خود را نیز وارد کنید.