مفید بود؟

لینک سازی خارجی یکی از مهم ترین موارد در مبحث سئو و بهینه سازی سایت است که باید به آن توجه شود.

پیش از این در رابطه با اهمیت لینک سازی و لینک سازی داخلی صحبت کردیم.

حال در این مقاله به این موضوع می پردازیم که لینک سازی خارجی چیست و چگونه می توان به بهترین شکل ممکن آن را به کار برد.

به طور کل لینک سازی خارجی از موارد سئو Off page و به معنای لینک سازی در خارج از سایت است.

اگر نکات مربوط به استراتژی لینک سازی خارجی را به درستی بدانید، در افزایش رتبه شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

فهرست مطالب

  • لینک سازی خارجی چیست؟
  • چرا لینک های خارجی برای هر سایتی ضروری هستند؟
  • روش به دست آوردن لینک سازی خارجی
    • ۱٫ استفاده از شبکه های وبلاگ خصوصی (PBN)
    • 2. استفاده از پست مهمان
    • ۳٫ خرید رپورتاژ
    • ۴٫ استفاده از شبکه های اجتماعی
    • ۵٫ Sponsord

لینک سازی خارجی چیست؟

لینک سازی خارجی از موارد بسیار مهم در سئو Off page است که می تواند موجب اعتبار بخشی به سایت شما بشود.

اجازه بدهید مثالی بزنیم.

تصور کنید که یک محصول جدید به بازار عرضه می شود که ادعا دارد پوست شما را بسیار شفاف می سازد.

در وهله اول، شاید شما به اندازه ای به این محصول اعتماد نکنید که بخواهید آن را خریداری کنید.

به نظر شما این محصول چگونه می تواند اعتماد شما را جلب کند؟

افراد زمانی برای خرید یک محصول اقدام می کنند که تعریف آن را از افراد زیادی شنیده باشند.

اگر پدر، خواهر یا هرکسی از آشنایان شما از این محصول رضایت داشته باشد و آن را به شما توصیه کند، برای خرید آن راغب می شوید.

در فضای وب نیز ساختن اعتماد، بدین گونه صورت می گیرد.

زمانی یک سایت مورد اعتماد گوگل و افراد قرار می گیرد که سایت های بسیاری آن را معرفی کرده باشند.

معرفی توسط سایت های دیگر به صورت لینک دادن به آن سایت به صورت فالو صورت می گیرد.

برای درک مفهوم لینک فالو به مقاله لینک فالو چیست و چه تفاوتی با لینک نوفالو دارد مراجعه کنید.

چرا لینک های خارجی برای هر سایتی ضروری هستند؟

لینک سازی خارجی می تواند بر رتبه سایت شما تاثیر فوق العاده ای داشته باشد.

الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird) چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟
>>

زمانی که از سایت دیگری به شما لینک داده می شود، گوگل به اعتبار سایت شما می افزاید زیرا مشاهده می کند که یک نفر دیگر محتوای شما را مورد تایید قرار داده است.

اما توجه کنید که لینک خارجی از تمام سایت ها یکسان نیست.

این که یک سایت با لینک دادن به شما چقد اعتبارتان را افزایش دهد، به EAT آن بستگی دارد.

EAT مخفف سه عبارت Expertise، Authority و Trust است.

این سه کلمه به ترتیب به معنای تخصص، اعتبار و اعتماد هستند.

در آینده در مقاله ای به طور مفصل در رابطه با مفاهیم آن ها و تاثیرشان بر لینک سازی خارجی توضیح خواهیم داد.

اما به طور خلاصه باید گفت که هر اندازه عدد EAT یک سایت بالاتر باشد، لینک گرفتن از آن، بهتر و مفید تر است.

روش به دست آوردن لینک سازی خارجی

حالا سوال اصلی و مهم این است که چگونه باید از سایت های دیگر لینک خارجی بگیریم؟

دو راه برای این کار وجود دارد.

  • به روش سئو کلاه سفید و با استفاده از نگارش محتوای بسیار قوی، سایت های دیگر به محتوای شما به عنوان مرجع لینک می دهند.

این روش برای شما بسیار مفید است.

اما این روش تنها زمانی اتفاق می افتد که سایت شما در جایگاه خوبی برخوردار باشد و محتواهای بسیار جامع و خوبی داشته باشد.

طبیعتا این روش با وجود فایده زیاد، بسیار مشکل است؛ اما دستیابی به آن غیر ممکن نیست.

  • لینک سازی به روش کلاه خاکستری می تواند روش سریع تری برای لینک سازی خارجی باشد.

استفاده از لینک سازی به روش کلاه خاکستری بسیار خطرناک است.

اگر این روش را به درستی بلد نباشید به سئو کلاه سیاه تبدیل می شود و سایت شما را پنالتی می کند.

بنابراین در استفاده از آن دقت داشته باشید.

روش لینک سازی خارجی به روش کلاه خاکستری

برای این کار از چند شیوه می توانید استفاده کنید.

آموزش انتقال سایت از لوکال هاست به هاست اصلی
>>

۱٫ استفاده از شبکه های وبلاگ خصوصی (PBN)

PBN ها لیستی از وبلاگ های شخصی هستند که می توانید در آن ها به مقالات سایت خود لینک بدهید.

در استفاده از PBN به موارد زیر توجه کنید.

به صورت ناشناس و از طریق Incognito به انتشار مطلب بپردازید تا توسط گوگل قابل ردیابی نباشد.

زمانی که به صورت زیاد به سایت خود لینک بدهید، گوگل متوجه غیر طبیعی بودن آن خواهد شد و شما را جریمه می کند. بنابراین بیشتر به سایت های دیگر لینک بدهید.

به طور کل به دلیل خطرناک بودن این روش، استفاده از آن به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

۲٫ استفاده از پست مهمان

برخی سایت ها به شما اجازه می دهند که در آن ها به انتشار پست بپردازید و به سایت خود لینک بدهید.

اما توجه کنید که این کار به این راحتی نیست.

سایت های معتبری مانند ویرگول، مداد، اومیگو و … برای انتشار پست قوانین مخصوص خود را دارند که پیشنهاد می شود که حتما پیش از استفاده از این سایت ها، قوانینشان را در سایتشان مطالعه کنید.

۳٫ خرید رپورتاژ

رپورتاژ آگهی یکی از روش های تبلیغات و لینک گرفتن از سایت های دیگر است.

در فضای وب سایت های بسیاری وجود دارند که در ازای پرداخت پول، می توانید در آن ها متن خبری بنویسید.

قیمت رپورتاژها بسته به هر سایت متفاوت است.

۴٫ استفاده از شبکه های اجتماعی

با استفاده از شبکه ای اجتماعی مختلف می توانید برای سایت خود لینک سازی خارجی انجام دهید.

برخی از شبکه های اجتماعی قابل استفاده برای لینک سازی خارجی:

  1. تلگرام
  2. توییتر
  3. واتس اپ
  4. اینستاگرام
  5. لینکدین
  6. Reddit (توجه کنید که ردیت بر لینک سازی زیاد حساس است. به همه مقالات خود لینک ندهید)
  7. Tumblr
  8. Youtube
  9. و …

Rel های لینک خارجی

۱٫ Follow

لینک های فالو لینک هایی هستند که اعتبار را از سایت مبدا می گیرند و به سایت مقصد وارد می کنند.

لینک های فالو نسبت به نوفالو مفیدتر هستند اما لینک های Nofollow نیز به نوبه خود برای افزایش رتبه تاثیر گذارند.

۲٫ Noopener

زمانی که یک لینک Noopener باشد، هکرها نمی توانند از طریق آن به سایت شما آسیب برسانند.

پنالتی گوگل چیست ؟
>>

۳٫ Noreferrer

Noreferrer باعث می شود که گوگل مبدا لینک را پیدا نکند و متوجه نشود که کدام سایت به شما لینک داده است.

در این زمان اگر ترافیکی از آن سایت دریافت کنید به صورت ترافیک ارگانیک به شما نشان داده خواهد شد.

۴٫ UGC

UGC مخفف عبارت User Generated Content است و به معنای محتوا و لینکی است که توسط کاربران در کامنت ها، انجمن ها و … ایجاد و به اشتراک گذاشته شده است.

۵٫ Sponsord

لینک هایی هستند که با هدف تبلیغات، حمایت مالی و … ایجاد شده اند.

نکات تکمیلی در رابطه با لینک خارجی

۱٫ استفاده از انکر تکست مناسب

انکر تکست متنی است که با استفاده از آن به صفحه دیگری لینک می دهید.

در انتخاب انکر تکست (Anchor Text) های خود به موارد زیر دقت کنید.

در یک صفحه با یک انکر تکست مشابه لینک ندهید و از انواع متفاوتی استفاده کنید.

انکر تکست باید با محتوای صفحه مقصد ارتباط داشته باشد.

۲٫ لینک سازی در سایت های مرتبط

سعی کنید در سایت هایی لینک سازی کنید که با موضوع سایت شما ارتباط دارند.

برای مثال اگر سایتی در رابطه با حوزه فروش عروسک دارید، نباید در سایت فروش لوله لینک سازی کنید.

۳٫ استفاده از ابزارهای چک کردن لینک خارجی

همیشه لینک های خارجی سایت خود را با ابزارهایی مانند Screaming Frog، Search Console، Check My Links و … چک کنید تا مشکلات احتمالی آن ها مانند وجود لینک شکسته را پیدا و به سرعت اصلاح کنید.

جمع بندی

لینک خارجی لینکی است که توسط سایت های دیگر به سایت شما داده می شود.

این لینک ها بسته به نوع سایت لینک دهنده می توانند اعتبار زیادی را به سایت شما منتقل کنند.

علاوه بر لینک گرفتن به صورت طبیعی از سایت های دیگر، خودتان می توانید با روش های مختلف به لینک سازی خارجی برای سایت خود بپردازید.

اگر سوال یا پیشنهادی دارید به ما در میان گذارید تا در اولین فرصت ممکن پاسخ دهیم.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.