مقالات آموزشی

علت شروع کسب و کار در اینستاگرام چیست؟

مفید بود؟

اینستاگرام اکنون پیشگام تجارت آنلاین است. این مسئله با بررسی ترافیکی که در این برنامه مصرف می‌شود، قابل اثبات است. در این مقاله قصد داریم تا به اهمیت راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام بپردازیم.

کسب و کار اینستاگرامی

کسب و کارهایی که از فیسبوک و توییتر برای گسترش تجارت خود استفاده می‌کنند، روش خوبی برای فعالیت آنلاین در شبکه‌های اجتماعی  پیش گرفته‌اند. با وجود این که این دو ابزار آنلاین، زمانی بر سایر رسانه‌های اجتماعی حکمرانی می‌کردند،

تجارت اینستاگرامی

در همه حال بهترین راه ارتباطی مشاغل با مشتریان فعلی و حتی جذب مشتری جدید نمی‌باشند. در عوض، راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام دست بالا را برای حضور موثر در شبکه اجتماعی در اختیار دارد. در این بخش نگاهی به این برنامه می‌اندازیم و بررسی می‌کنیم که چرا باید تجارت اینستاگرامی خود را آغاز کنیم.
چرا باید کسب و کار در اینستاگرام را آغاز کنیم؟در ادامه به بررسی دلایل مهمی که برای شروع تجارت اینستاگرام وسوسه کننده است، می‌پردازیم:

پست های خبری

اگر در فیسبوک فعالیت می‌کنید، تضمینی وجود ندارد که مشتریان شما به روزرسانی‌ها و یا نظرات خبری شما را مشاهده کنند. به دلیل الگوریتم‌های فیسبوک، طرفداران بیشتر پست‌های صفحاتی که دنبال می‌کنند را نمی‌بینند. همچنین اگر توسط مشتریان به عنوان هرزنامه علامت گذاری شوید، ممکن است به طور کامل از اخبار خبری آن‌ها بلاک شوید.

 

و از آن جا که فیسبوک برای بازاریابی هزینه می‌کند، تجارت آنلاین روز به روز سخت تر می‌شود، مخصوصا برای رقابت با برندهای بزرگ. با این وجود، با شروع کسب و کار اینستاگرامی، مشتریان تمام پست‌های شما را در خبرنامه خواهند دید. به عبارت دیگر به دلیل الگوریتم‌های خاص اینستاگرام، مشتریان تمام عکس‌ها و محتواهای شما را مشاهده خواهند کرد. این امر برند شما را به کاربران خواهند شناساند.

افزایش محبوبیت گوشی‌های هوشمند

دسترسی عموم به اینترنت در دهه گذشته به شدت تغییر کرده است. در حالی که در گذشته افراد برای وبگردی بیشتر از رایانه یا لپ تاپ استفاده می‌کردند، اکنون بیشتر از تلفن‌های هوشمند بهره می‌برند. تخمین زده می‌شود که 89 درصد از فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی حول یک برنامه می‌چرخد.

این موضوع اهمیت داشتن کسب و کار اینستاگرامی را دوچندان می‌کند. برخلاف فیسبوک و توییتر، نسخه اصلی اینستاگرام برای تلفن‌های همراه است. به همین دلیل هم استفاده از آن برای مشاغل آسان و راحت می‌باشد. با توجه به این که افراد زیادی گوشی هوشمند دارند، اینستاگرام پتانسیل بالاتری برای جذب مشتری دارد.

برخورداری از 200 میلیون کاربر و رشد روز افزون

بعد از آنکه این برنامه در سال 2012 توسط فیسبوک خریداری شد، به سرعت به یکی از داغ‌ترین برنامه‌های بازار تبدیل شد. تنها 6 ماه پس از خرید، اینستاگرام 50 میلیون عضو تازه داشت. این میزان در سال 2013 افزایش پیدا کرد و به 200 میلیون نفر رسید. این تعداد کاربر برای پیشی گرفتن این برنامه از توییتر از نظر تعداد حساب‌های کاربری کافی بود. بنابراین می‌توان فهمید که تجارت اینستاگرام چقدر داغ است. جالب است بدانید که انتظار می‌رود تعداد کاربران این شبکه اجتماعی در پایان سال 2014 به بیش از 400 میلیون برسد.

استفاده روزانه

تخمین زده می‌شود که در هر یک دقیقه در اینستاگرام 30000 عکس بارگذاری می‌شود. این تعداد در یک ساعت از یک میلیون فراتر می‌رود و به 40 میلیون عکس در یک روز کامل می‌رسد. اما نکته‌ای که مهمتر از تعداد عکس‌ها می‌باشد، میزان ترافیک مصرفی کاربران است. تخمین زده شده است که 70 درصد کاربران روزانه حداقل یک بار به حساب کاربری خود وارد می‌شود، 38 درصد از کاربران نیز چندین بار از این شبکه دیدن می‌کنند. هر روز بیش از 7.3 میلیون کاربر در این شبکه فعال هستند. این آمارها حاکی از ضرورت راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام دارد.

حضور آنلاین و رتبه بهینه سازی

برای این که به آسانی در موتورهای جستجو پیدا شوید، باید محتوای خود را در کانال‌های مختلف منتشر کنید. بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو، به سایت شما کمک می‌کند تا وقتی کاربر کلمه کلیدی را در موتور تایپ کرد، کسب و کار شما جزو نتایج بالایی باشد. در واقع قرار گرفتن در 3 رتبه اول در موتورهای جستجو بسیار مهم است.

در غیر این صورت تجارت آنلاین شما نمی‌تواند دیده شود. برای موفقیت در سئو، باید از چندین شبکه استفاده کنید. با وجود این که فیسبوک و توییتر می‌تونند مفید باشند، استفاده از اینستاگرام می‌تواند برای بهبود رتبه بندی شما بسیار شگفت انگیز باشد. پس کسب و کار اینستاگرامی روی سئو سایت نیز موثر خواهد بود.

قابلیت نمایش هر چیزی

زمانی که پای بیزنس در میان باشد، هر دلار اهمیت خواهد داشت. به همین دلیل است که کسب و کارهای کوچک و نوپا، به ویژه در بازاریابی، تبلیغات و جلب نظر مشتریان، با شرکت‌های بزرگ رقابت می‌کنند. با این وجود اینستاگرام زمین بازی را سطح بندی کرده است و به شما اجازه می‌دهد که محصولات و خدمات خود را ارائه دهید. با استفاده از عکس‌ها و هشتگ‌ها، کسب و کارتان می‌تواند دنبال کنندگان آنلاین زیادی را کسب کند. هر چه افرادی که کسب و کار شما را بشناسند، افزایش پیدا کند، قطعا درآمد بیشتری کسب خواهید کرد.

 

بازاریابی هدفمند

هشتگ‌ها نیز برای کسب و کار در اینستاگرام بسیار مهم هستند، چرا که این امکان را به ادمین می‌دهند تا بازاریابی خود را تنها به افرادی که به محصول یا خدمات شما علاقه مند است، اختصاص دهید. به عنوان مثال، می‌توانید موضوعات ترند و هشتگ‌های مرتبط با تجارت خود را پیدا کنید تا افراد علاقه مند به کسب وکارتان را بیابید. سپس به جای جلب توجه کاربران غیرهدفمند، می‌توانید روی کاربران هدفمند تمرکز کنید.

تعامل با مشتریان

زمان که نظر مشتریان را جلب کردید،  Instagram

ابزارهای مناسب را برای تعامل با کاربران فراهم می‌کند. شما می‌توانید از کامنت گذاشتن برای دیگران، تگ کردن روی عکس‌ها، جستجوی هشتگ‌ها و سایر روش‌ها استفاده کنید تا کسب و کار خود را بیشتر در معرض دیده شدن قرار دهید.

جذب افراد جدید

هر چه میزان توجه به شرکت خود را افزایش دهید، پیدا کردن مشتریان جدید نیز راحت تر خواهد بود. مثلا اگر شخصی موضوعی پرطرفدار مربوط به علایق خود را جستجو کند و با حساب کاربری شما مواجه شود، به احتمال زیاد شما را دنبال خواهد کرد و از خدمات شما آگاه خواهد شد.

 تغییر دادن روش‌های بازاریابی

اینستاگرام در حال تغییر دادن روش‌های بازاریابی محصولات، تعامل با مشتریان و بسیاری از موارد دیگر است. داشتن حساب کاربری در این شبکه بسیار مفید خواهد بود و به تجارت آنلاین شما کمک زیادی خواهد کرد. اگر هنوز حساب کاربری فعالی برای کسب و کار خود ندارید، بهتر است که وقت را تلف نکنید و از مزایای زیاد این پلتفرم بهره مند شوید.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.