مقالات آموزشی

علت اهمیت تولید محتوا به زبان فارسی چیست؟

مفید بود؟

سهم و رشد تولید محتوا به زبان فارسی برعکس سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است. تا جایی که می توان به جرات تولید محتوا به زبان فارسی را یکی از محبوب ترین زبان های مورد استفاده در فضای مجازی دانست. به همین سبب است که بسیاری از وب سایت‌های فارسی زبان ترافیک قابل توجهی دارند. البته این موضوع بسته به نحوه استفاده از محتوا و سئوی آن بستگی دارد.

با این حال دلیل موجهی که می تواند هر صنعت و سازمانی را ترغیب به تولید محتوا به زبان فارسی کند؛ همین رشد 0.70 درصدی از کل دامنه های ثبت شده برای این زبان است. این آمار که بر اساس بررسی های صورت گرفته توسط شورای عالی فضای مجازی منتشر شده است نشان می دهد؛ که زبان فارسی ( تنها در داخل کشور ایران ) با توجه به رشد سایت هایی از این دست افزایش قابل توجهی داشته است. همین رشد لزوم تولید محتوا به زبان فارسی را صد برابر می کند.

در سال جدید تولید محتوا به زبان فارسی در حوزه وب با رشد یک درصدی همراه بوده و به 1/7 رسیده است و این رشد چشمگیر به واسطه تولید محتوا توسط فریلنسر ها بوده است. با این حال تولید محتوا در حوزه وب رشد بخصوصی نداشته است و دلیل آن می تواند وجود پیام رسان هایی مانند تلگرام باشد که تولید محتوا به زبان فارسی در آن افزایش یافته در صورتی که تاثیری در حوزه گوگل ندارد. و این پیام رسان به تولید محتوا به زبان فارسی در حوزه وب ضربه زده استاما در حال حاضر 200 میلیون فارسی زبان در سرتاسر کره زمین هستند که می توانند در این روند تاثیر بسزایی داشته باشند در نتیجه در آینده تولید محتوا به زبان فارسی با افزایش روبه رو خواهد شد که حجم زیادی از آن را ویدیو ها تشکیل می دهند.

لزوم تولید محتوا به زبان فارسی بر چیست؟

همانطور که در ابتدا اشاره شد با توجه به رشد صورت گرفته در این رابطه، لزوم تولید محتوا به زبان فارسی را می توان امری قطعی دانست. که باعث می شود حتی بیرون از مرز های ایران هم مخاطب خاص خود را پیدا کند. درست است که زبان انگلیسی یک زبان جهانی محسوب می شود. اما نباید در این میان میزان قابل توجهی از فارسی زبانانی که در سراسر دنیا زندگی می کنند، را دست کم گرفت. در واقع زبان فارسی در 29 کشور در دنیا تکلم می شود. که در رده بندی جهانی در جایگاه ششم قرار می گیرد.

براساس آمار دیگری از مرکز ملی فضای مجازی بعد از ماه سپتامبر 2013، تعداد قابل توجهی از وبسایت های ایرانی به ثبت رسیده اند. که معروف ترین این ها، خدمات متنوعی را به مخاطبان خود از موضوعات فرهنگی و اجتماعی، تا خدمات فروش و بازاریابی ارائه می کنند. این مسئله را نمی توان به راحتی دست کم گرفت. شما با داشتن یک سایت مناسب و با تولید محتوا به زبان فارسی براساس اصول سئو می توانید مطمئن باشید که انقلاب جدیدی را در روند رشد کسب و کارتان شاهد خواهید بود.

چرا تولید محتوا به زبان فارسی مناسب است؟

تولید محتوا به زبان فارسی با توجه به ویژگی های این زبان ارزشمند و غنی مناسب تلقی می شود. این زبان براساس تعداد واژه های موجود در خود می تواند بسیار با مفهوم ارائه شده. و براساس نوع مخاطب شما حالت رسمی یا دوستانه داشته باشد. وجود گوناگونی قابل توجه در کلمات و واژگان در این زبان باعث شده است؛ تا تولید محتوا به زبان فارسی بسیار متنوع تر انجام گیرد. شما با استفاده از این زبان، توانایی ساخت میلیون ها جمله ی مفید و موثر را خواهید داشت. که کمک می کند به واسطه آن تاثیر مستقیمی بر ذهن مخاطب ایجاد کنید.

اگر تولید محتوا به زبان فارسی هدف شما باشد؛ می توانید با همکاری با یک شرکت معتبر و مجرب مطالب خود را جامع و مفید بدانید. تولید محتوا به زبان فارسی می تواند توسط یک متخصص نگارش محتوا نیاز ها و سوالات مخاطبان را در زمان ورود به وب سایت تان تکمیل کند. به کمک این امر می توانید مطمئن باشید که بسیاری از کاربران به کمک محتوای ارائه شده توسط شما، هدف و نام تجاری شما را به خاطر سپرده و از خدمت تان استفاده خواهند نمود.

ترجمه و تولید محتوا به زبان فارسی راهی مفید برای جذب مخاطب

ترجمه و تولید محتوا به زبان فارسی، یونیک بودن محتوا را امری غیر قابل انکار می گرداند. برگرداندن محتوای ارائه شده به زبان دیگر در تولید محتوا به زبان فارسی، می تواند اطلاعات جدید و بکری را در اختیار مخاطبان شما قرار دهد. به همین واسطه دیگر نیاز به بازنویسی بیشتر و تولید مطالب تکراری نخواهید داشت. شما می توانید مطمئن باشید که با توجه به رشد تولید محتوا به زبان فارسی، ترجمه امری حتمی و لزومی برای صنعت و سازمان تان محسوب می شود.

ترجمه نیز اصول مربوط به خود را دارد. که می بایست توسط متخصص این امر انجام گیرد. تا در نهایت محتوای منسجم، یکدست و در عین حال جذابی تولید شود؛ که مخاطب بالقوه هر روز و هر لحظه به دنبال آن است. ترجمه و تولید محتوا به این زبان غنی، همچنین قابلیت این را دارد که ذهن هر مدیر کسب و کاری را از انجام تبلیغات و تلاش های بیشتر برای دیده شدن، دور نگه دارد.

آیا تولید محتوا به زبان فارسی قوانین خاصی دارد؟

این سوال مانند سوالات مربوط به تولید محتوا به زبان های دیگر پاسخ قطعی و مثبتی را به همراه دارد. اگر یک کسب و کار قصد آن را داشته باشد که از تولید محتوا به زبان فارسی جواب بگیرد باید براساس اصول تخصصی مربوط به آن عمل کند. به عنوان مثال ارائه یک محتوا بدون رعایت اصول سئو باعث جریمه شدن سایت شما توسط الگوریتم های معروف گوگل مانند، پاندا و Pirate خواهد شد. و در نهایت کلیه تلاش های انجام شده در این مورد از میان خواهد رفت.

قوانین موتور های جستجو مخصوصا گوگل همواره در حال تغییر است. و شما به عنوان صاحب یک کسب و کار باید با این تغییرات همیشه هماهنگ باشید. نکته ی بعدی در مورد تولید محتوا به زبان فارسی این است که رعایت اصول و قواعد نگارشی در آن باید حفظ شود. در صورتیکه به این نکته توجه ویژه نکنید؛ نمی توانید از مخاطب انتظار توجه و دریافت بازخورد مثبت را نیز داشته باشید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.