مفید بود؟

خلاصهدر تولید محتوا باید مراحل زیادی طی شود که شامل تدوبن استراتژی، برنامه ریزی، نوشتن محتوا، ویرایش و موارد دیگر است. در این مطلب مراحل تولید محتوا را توضیح می دهیم.

تمام بازاریابان ارزش محتوای با کیفیت را درک کرده اند و برای تولید محتوا سرمایه گذاری ویژه ایی می کنند. می دانید که ایجاد محتوای مداوم و با کیفیت برای موفقیت تلاش های شما ضروری است. تولید محتوای با کیفیت فقط به نفع برنامه بازاریابی محتوای شما نیست بلکه در کل سازمان شما تفاوت ایجاد می کند. طبق آمار وب سایت هایی که وبلاگ دارند و تولید محتوا می کنند بین 50 تا 60 درصد بازدید بیشتری دارند همچنین سازمان هایی که از بازاریابی محتوا استفاده می کنند حدود 30 درصد فروش بیشتری دارند که رقم زیاد و قابل توجهی است.

تاثیر گرفتن از محتوا بستگی به میزان کیفیت آن دارد. در تولید محتوا باید مراحل زیادی طی شود که شامل تدوین استراتژی، برنامه ریزی، نوشتن محتوا، ویرایش و موارد دیگر است. ایجاد محتوای عالی با یک فرایند کاملاً ثابت شروع می شود. ما روند تولید محتوا را از ابتدا تا انتها به شما معرفی می کنیم و نشان خواهیم داد که چگونه تولید محتوای عالی می تواند به مخاطبین و مشتریان شما در یافتن راه حل و پاسخ برای مشکلات آنها کمک کند. این مقاله از مطالب آموزش سئو مجموعه وب وان است که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

منظور از تولید محتوا دقیقا چیست؟

تولید محتوا فرآیند ایجاد ایده های موضوعی است که برای شخصیت خریدار شما جذاب است که محتوای نوشتاری یا بصری را در مورد آن ایده ها ایجاد می کند و این اطلاعات را به عنوان یک پست وبلاگ، فیلم، اینفوگرافیک یا قالب های دیگر در دسترس مخاطبان قرار می دهد.

از آنجا که محتوا می تواند انواع مختلفی داشته باشد( پست وبلاگ، ویدئو، کتاب الکترونیکی، توییت، اینفوگرافیک، تبلیغات و چند مورد دیگر) روند تولید محتوا بسیار حساس است و همیشه آنطور که به نظر می رسد ساده نیست. اما انجام خوب آن می تواند واقعاً بر تجارت شما تأثیر بگذارد. در حقیقت، تحقیقات اخیر ثابت می کند که ایجاد محتوای آموزشی با کیفیت باعث می شود مشتریان 131 درصد بیشتر از کسب و کار شما خرید کنند.

چرا تولید محتوای عالی اینقدر مهم است؟

روزانه میلیونها محتوا بصورت آنلاین منتشر می شود. برای برجسته شدن و تأثیرگذاری بر مشتریان، محتوای شما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. این بدان معناست که نه تنها به خوبی نوشته و طراحی شده است، بلکه با توجه به نیازهای مخاطبان شما نیز توسعه یافته است. تفاوت بین محتوای با کیفیت و بی کیفیت بسیار واضح است! محتوای عالی به بارها و بارها دیده می شود در حالی که محتوای ضعیف در لابه لای صفحات اینترنت ناپدید می شود.
میزان تلاش شما برای محتوای برند تجاری شما مستقیماً با ارزشی که از آن کسب می کنید، متناسب است. محتوای با کیفیت بالا به شما کمک می کند:

  • به عنوان یک رهبر فکری معتبر برجسته شوید.
  • مشترکین و لیست ایمیل خود را افزایش دهید.
  • ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.
  • مشتریان خود را درگیر برند خود نگه دارید.
  • پول دربیاورید

بیشتر بخوانید: سئو چیست؟

تدوین استراتژی تولید محتوا

بازاریابی محتوای خود را ارزیابی کنید تا بدانید چه نوع محتوا برای رسیدن به بزرگترین هدف بازاریابی تیم خود نیاز دارید. بنابراین قبل از شروع به نوشتن هر چیزی، هدف اصلی خود را مشخص کنید. بیشتر اهداف تولید محتوا شرکتها در یکی از این سه حوزه هدایت مشتریان، رهبری جریان فکری شرکت و سئو جای میگیرند. اهداف هر شرکتی برای تولید محتوا متفاوت است اما شرکت هایی که وب سایت برای آن ها مهم است سئو سایت را هدف اصلی تولید محتوای خود قرار می دهند، چون از مهم ترین المان های سئو داخلی محسوب می شود.

استراتژی محتوا باید شامل چه مواردی باشد؟

چندین عنصر وجود دارد که یک استراتژی محتوا را تشکیل می دهد و برای یک استراتژی موفق همه آنها ضروری هستند. این عناصر عبارتند از:

  • اهداف و KPI های دقیق: هر کمپین محتوای دیجیتالی باید ردیابی و اندازه گیری شود تا مشخص شود آیا به اهداف خود می رسد یا خیر. این بدان معناست که اهداف را تا آنجا که می توانید دقیق و شفاف تعریف کنید.
  • تقویم محتوا : بخش های متحرک زیادی در یک استراتژی محتوا وجود دارد، بنابراین مهم است که برای برای داشتن “نقشه” بصری از آن، تقویم محتوا وجود داشته باشید.
  • انواع محتوا: در بهترین استراتژی های محتوا از ترکیبی از انواع محتوا برای جلب توجه مخاطب از زوایای مختلف استفاده می شود. نمونه هایی از انواع محتوا شامل مقالات، کتاب های الکترونیکی، فیلم ها، ایمیل ها، اینفوگرافیک ها، پادکست ها، توصیفات و موارد دیگر است.
  • چندین کانال تبلیغ محتوا: همکاری همزمان با چندین کانال آنلاین بسیار مهم است تا حداکثر محتوا در معرض دید مخاطبان قرار گیرد. این بدان معناست که تحقیق کنید تا دریابید که مخاطبان وقت خود را در کجای اینترنت صرف می کنند.
  • نویسندگان و طراحان با استعداد: محتوای عالی خود به خود به وجود نمی آید. این کار مستلزم تلاش سخت نویسندگان، طراحان گرافیک و ویرایشگران ویدئو است که می توانند محتوای با کیفیت بالا، خوانا، جذاب و دارای جلوه های بصری برای مخاطبان خاص ایجاد کنند.
  • ابزارهای بازاریابی و اتوماسیون مناسب: استراتژی محتوای امروزی بسیار پیچیده است که به صورت دستی قابل کنترل نیست. خوشبختانه ابزارهای بازاریابی دیجیتال زیادی وجود دارد (برخی حتی رایگان) که بازاریابان می توانند از آنها برای اتوماسیون فرایندهای مختلف تلاش های بازاریابی محتوایی استفاده کنند.
  • بودجه لازم: چیزی به عنوان استراتژی محتوای رایگانوجود ندارد. بازاریابی محتوا یک سرمایه گذاری است که برای ایجاد سرنخ و درآمد طراحی شده است. اختصاص بودجه مناسب که فضا را برای درک پتانسیل استراتژی محتوا ضروری می کند، ضروری است.

بعد از مشخص هدف بازاریابی محتوا به سراغ مراحل تولید محتوا می رویم و در قدم اول باید بدانیم که برای چه کسی محتوا تولید می کنیم.

اهداف محتوا را مشخص کنید

بدون اهداف و استراتژی مشخص که از درک خوب بازاریابی محتوا ناشی می شود، محتوا فقط یک سر و صدا است! سر و صدایی که نه شما و نه مشتریان شما از آن راضی نخواهید بود. چه در حال نوشتن یک پست وبلاگ باشید یا در حال تدوین مقاله ای برای رپورتاژ آگهی، باید هدف آن محتوا را بدانید. مردم پس از خواندن مطالب شما چه باید بکنند؟ پاسخ به این می تواند از کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرکت شما گرفته تا ترغیب مشتری به خرید. فقط مطمئن شوید که هر قطعه محتوا در جهت هدف اصلی شما برای بازاریابی محتوا کار می کند.

شناخت پرسونای مخاطب

پرسونای مخاطب شرح مفصلی از شخصی است که نماینده مخاطبان هدف شما است. این یک مشتری واقعی نیست، بلکه یک فرد خیالی است که ویژگی های بهترین مشتریان بالقوه شما را تجسم می کند. شما به این شخصیت مشتری یک نام، جزئیات جمعیتی، علایق و ویژگی های رفتاری می دهید. در نتیجه شما اهداف، دغدغه ها و الگوهای خرید آنها را درک خواهید کرد.
شخصیت خریدار شما همه چیز را از توسعه محصول گرفته تا لحن نام تجاری شما و حتی کانال های اجتماعی مورد استفاده شما را راهنمایی می کند. از آنجا که گروه های مختلف افراد ممکن است محصولات شما را به دلایل مختلف خریداری کنند، ممکن است لازم باشد بیش از یک شخصیت خریدار ایجاد کنید. شما نمی توانید به طور جداگانه با هر مشتری آشنا شوید؛ اما می توانید یک شخصیت مشتری ایجاد کنید تا هر بخش از پایگاه مشتری خود را نشان دهد.

پیدا کردن موضوع محتوا

در این مرحله باید روی موضوعات کلی مورد علاقه مخاطبان خود تمرکز کنید. موضوعات خاص و اختصاصی مقاله را برای مراحل بعدی در فرآیند تولید محتوا بگذارید. به تجزیه و تحلیل وب سایت خود بنگرید و کمی تحقیق در مورد کلید واژه انجام دهید تا موضوعاتی که برای مخاطبان شما مفید است را پیدا کنید.
همیشه با تیم فروش خود در ارتباط باشید. نمایندگان فروش شما هر روز مستقیماً با مخاطبان شما صحبت می کنند – چه کسی بهتر از تیم فروش در مورد بزرگترین سؤالات، چالش ها و اولویت های مشتریان آینده شما اطلاعات دارد؟

نیازی به موضوعات و ایده های خاص نیست، اما درک این که مخاطب شما دنبال چه نوع محتوایی است و تیم شما برای ارائه چه چیزی آماده است، برای یک استراتژی محتوا بسیار مهم است.

ایجاد تقویم محتوا

تقویم محتوا یک روش محبوب برای سازماندهی تولید محتوای تیم شماست. این ابزار به بازاریابان محتوا کمک می کند تا محتوای آینده را برنامه ریزی کنند و طبق برنامه زمانی پیش بروند. بیشتر تقویم ها ماهانه هستند، و برنامه محتوای یک ماه را به تیم تولید محتوا ارائه می دهند. اما اگر تیم بزرگ و حوزه محتوایی بیشتری دارید می توانید تقویم های هفتگی ایجاد کنید و حتی در صورت نیاز برنامه ریزی های سه ماهه داشته باشید.
تقویم محتوا شما می تواند شامل تعداد فیلدها مانند نوع محتوا، عنوان، تاریخ انتشار، نویسنده و موارد دیگر باشد. نکته این است که تقویم شما باید واضح باشد که هرکسی که در تیم شماست می تواند به آن دسترسی پیدا کند تا سریعاً ببیند وضعیت محتوا و تاریخ انتشار آن چیست.

فرمت محتوای مناسب را انتخاب کنید

جذب مخاطب با محتوای مناسب یکی از بزرگترین چالش های بازاریابی است. در واقع، بر اساس LinkedIn Technology Marketing Community، محتوای موفق تا حد زیادی به ارتباط مخاطب وابسته است و پس از آن داستان سرایی جذاب که باعث واکنشمی شود.
برای اطمینان از اینکه محتوا به نتایج مد نظر شما برسد، فرمت آن باید به اندازه اطلاعات موجود در آن به خوبی مورد تحقیق قرار گیرد. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک فرایند مکانیکی پیچیده را برای یک مهندس توضیح دهید، یک مقاله جامع بهتر از یک پست کوتاه وبلاگ یا اینفوگرافیک عمل می کند.

ایجاد وبلاگ یا سایت شخصی برای بارگزاری مطالب

اگر وبلاگ راه اندازی نکرده اید و مکانی برای انتشار مطالبی که می خواهید ایجاد کنید پیدا نکردید، اکنون زمان آن فرا رسیده است.

خوشبختانه، تعداد زیادی گزینه عالی و آسان برای راه اندازی وب سایت شخصی وجود دارد که از سیستم مدیریت محتوای آماده تا قالب های کاملا اختصاصی را شامل می شود. می توانید از پلتفرم ها و سایت هایی که اجازه مطلب نوشتن به شما می دهند استفاده کنید. شبکه های اجتماعی مانند یوتیوب و اینستاگرام نیز مکان های مناسبی برای تولید محتوای عکسی و ویدئویی هستند. اما داشتن یک سایت شخصی به محتوا شما شخصیت می دهد و باعث شناخته شدن برند شما می شود. ساختن سایت خود به شما انعطاف پذیری و آزادی می دهد تا دقیقاً همانطور که می خواهید برای خود اختصاصی سازی کنید.

محتوای فعلی خود را آپدیت کنید

اگر درحال نوشتن محتوا هستید یا انواع دیگر محتوا را قبلا تولید کرده اید، محتوای خود را با توجه به برنامه تولید محتوایی که دارید آپدیت کنید.

محتواهای متنی که در سایت نوشته ایید را هر ماه بررسی کنید ویک آپدیت ماهیناه حتی اگر اضافه کردن یک پاراگراف هم باشد انجام بدهید. آپدیت کردن محتوا باعث می شود محتوای شما همیشه زنده به نظر برسد و از نظر سئو نیز گوگل توجه بیشتری به صفحاتی که آپدیت می شوند دارد و رتبه این را بهبود می دهد. یکی دیگز از روش های زنده نگه داشتن و آپدیت محتوا تشویق کاربران به کامنت گذاشتن درباره مطلب شماست. مخاطبان خود را با استفاده از شبکه های اجتماعی و یا ارسال خبرنامه هفتگی از طریق ایمیل آگاه کنید و تعامل آن ها در سایت را بیشتر کنید. برای بیشتر شدن نظرات می توانید مطالبی بنویسید که برای کاربران سوال برانگیز باشد و کاربر برای حل مشکل و آگاهی بیشتر سوال خود را در قالب کامنت در صفحه بپرسند.

مطالب مرتبط: نحوه راه اندازی شبکه وبلاگی (PBN)

ایجاد یک برنامه محتوا

محتوا در همه جا وجود دارد، اما موفقیت آن به توانایی شما در تطبیق آن با رسانه ای که در آن انتشار می یابد، بستگی دارد. محتوای رسانه های اجتماعی از محتوای وبلاگ متفاوت است. بنابراین، شما باید بدانید که چگونه محتوای خود را طوری تنظیم کنید که به مخاطبان خود در جایی که هستند، برسد.
بیایید به چند دستورالعمل برای اشتراک گذاری محتوا در پلتفرم های مختلف بپردازیم.

محتوای رسانه های اجتماعی

تولید محتوا مخصوص هر شبکه اجتماعی کار اسانی نیست، اما ارزش وقت شما را دارد؛ زیرا 2.6 میلیارد کاربر در سراسر شبکه های اجتماعی در سراسر جهان وجود دارد. کسی که شما را در رسانه های اجتماعی دنبال می کند به محتوایی که شما منتشر می کنید علاقه مند است. بنابراین، شما یک مخاطب مشتاق دارید که آماده همکاری با محتوای شما است.
در اینجا چند نکته سریع برای ایجاد محتوا در برخی از کانال های اجتماعی محبوب وجود دارد.
Facebook
از فیس بوک می توان برای ایجاد جوامع کوچک از طریق گروه های فیس بوک یا به اشتراک گذاشتن آن برای مخاطبان انبوه در صفحات فیس بوک استفاده کرد. وقتی نوبت به اشتراک گذاری محتوا می رسد سوالات و ویدئوها بیشترین جذابیت را دارند.
Instagram
اینستاگرام برای به اشتراک گذاری تصاویر با کیفیت بالا و فیلم های کوتاه با زیرنویس کوتاه بهترین است. هشتگ ها تا زمانی که به کسب و کار شما مربوط باشند، به خوبی روی این پلتفرم کار می کنند. استوری های اینستاگرام روش جدیدی را برای تعامل با دنبال کنندگان شما معرفی کرده است، از نظرسنجی سریع گرفته تا سوالات.
Youtube:
​یوتیوب 1.3 میلیارد کاربر دارد. کاربران برای تماشای محتواهای مختلف ویدئویی از این پلتفرم استفاده می کنند. برخی از موفق ترین مطالب در این پلتفرم، راهنمای نحوه استفاده، بررسی محصولات و فیلم های آموزشی است.
Twitter
بهترین شیوه های توییتر شامل پیام های کوتاه، هشتگ های مرتبط و ریتوییت است.

فرآیند تولید محتوا

ما برای هر کاری که انجام می دهیم فرآیندهایی ایجاد می کنیم. ما یک سیستم را طراحی می کنیم، آن را راه اندازی می کنیم، آن را تغییر می دهیم تا کار کند، سپس آن سیستم را بارها و بارها تکرار می کنیم تا به نتایج مورد نظر برسیم. به هر کمپین بازاریابی که تا به حال انجام داده اید فکر کنید. هر کدام از آنها روندی داشتند. تولید محتوا تفاوتی با آن ها ندارد. مراحل زیر را برای تولید محتوا دنبال کنید:

تحقیقات کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی برای ایجاد محتوا می تواند تغییر محسوسی در رتبه بندی گوگل شما ایجاد کند. هرکسی که در بازاریابی محتوا کار می کند می داند که تحقیقات کلمات کلیدی برای رتبه بندی در Google و بهبود تعامل محتوا بسیار مهم است. فرایند تحقیق در مورد کلمات کلیدی چگونه است و چگونه می توان آن را به درستی انجام داد؟برای یافتن پاسخ این سوال توصیه میکنیم مقاله تحقیق کلمات کلیدی ما را مطالعه کنید

2. ایده پردازی

اکنون که تعیین کرده اید کدام کلمات کلیدی را مورد هدف قرار دهید، وقت آن رسیده است که برخی ایده های محتوا را پیاده کنید. تحقیقات HubSpot نشان می دهد که بهترین راه برای سازماندهی محتوا از طریق خوشه های موضوعی یا ساختار پیلار کلاستر است؛ به این معنی که شما یک صفحه ستون طولانی و جامع را بر اساس یک کلمه کلیدی ایجاد می کنید و سپس به محتوایی که در زیرمجموعه های مرتبط ایجاد کرده اید پیوند می دهید. برای مطالعه بیشتر در مورد ساختار پیلار کلاستر اینجا کلیک کنید.

نوشتن

  • با یک طرح کلی شروع کنید: فقط با یک اسکلت از آنچه می خواهید بگویید شروع کنید. این بدان معناست که چند خط برای معرفی خود داشته باشید و چرا مردم باید به موضوع شما اهمیت دهند و همچنین نکات اصلی و یا سسرفصل هایی را که می خواهید در طول پست از آنها استفاده کنید تشریح کنید.
  • زمانی که به یک موضوع علمی یا موضوع خاص اشاره می کنید از نقل قول ها و منابع استفاده کنید تا مخاطبان اعتماد بیشتری به مطالب شما داشته باشند. این مورد بیشتر در نوشتن محتوای تخصصی و علمی کاربرد دارد.
  • برررسی محتوای مشابه رقبا: محتوای مشابه رقبا در همین موضوعی که نوشته اید را بررسی کنید تمام کم و کاستی ها و نکاتی که محتوای شما را خاص بهتر از رقبا می کند پیدا کنید و به متن خود اضافه کنید.
  • یک عنوان عالی بنویسید: آخرین و تقریباً مهمترین قسمت متن عنوان شماست. پس از تمام شدن متن عنوان را چک کنید و بازنویسی کنید. شما فقط وقتی روی صفحه رسانه های اجتماعی می روید روی چیزهایی کلیک کنید که چشم شما را جلب می کند و مخاطب شما نیز همین است. و عنوان اولین چیزیست که کاربران می بینند.
  • افزودن تصاویر موثر: مردم عاشق تصاویر هستند و اضافه کردن یک تصویر برجسته قبل از ارسال نشان داده شده است که 18٪ کلیک بیشتر ، 89٪ لایک و علاقه کاربران را افزایش می دهد.
  • رعایت نکات سئو محتوا: در نوشتن محتوای وب سایت کلمات کلیدی پر سرچ و مهم برای کسب و کارتان را هدف بگیرید و محتوا را برای رتبه گرفتن در آن کلمات بهینه کنید. بهینه سازی تایتل، متا دسکریپشن، تگ های هدینگ، لینک داخلی، عکس ها و.. از مواردی است که در باید رعایت کنید. برای اطلاعات بیشتر مقاله اصول سئو محتوا را مطالعه کنید.

ویرایش

نحوه ویرایش کار خود یک فرایند بسیار ذهنی است. ممکن است بخواهید در حین کار ویرایش کنید، یا ممکن است چند روز منتظر بمانید و کار را در روز دیگری بررسی کنید. ممکن است به گرامر اهمیت زیادی دهید، یا ممکن است یک قطعه محاوره تر مد نظر شما باشد. در حین نگارش به غلط املایی و رعایت اصول نگارشی اهمیت بدهید. زیرا عدم رعابت این موارد شما را از چشم خواننده می اندازد!

بارگذاری

اکنون که محتوای شما آماده است، باید آن را در جایی قرار دهید که افراد بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. سیستم مدیریت محتوا (CMS) نرم افزاری است که محتوای دیجیتالی را میزبانی می کند و به شما امکان می دهد آن را در وب سایت خود (یا هر جای دیگر در وب) نمایش دهید. مزیت CMS این است که تمام محتوای شما را به هم متصل کرده و در یک مکان ذخیره می کند. بنابراین، به راحتی می توانید در مقاله وبلاگ خود به یک صفحه فرود لینک دهید یا یک پیشنهاد محتوا را در یک ایمیل وارد کنید.

انتشار

انتشار محتوا به سادگی کلیک روی دکمه است. می توانید بلافاصله پس از بارگذاری محتوای خود را منتشر کنید، یا می توانید با انتظار برای زمان مطلوب، تأثیر آن را بیشتر کنید. اگر به تازگی کار خود را شروع کرده اید، کلیک بر روی انتشار بلافاصله احتمالاً تأثیر چندانی بر مخاطبان شما نخواهد گذاشت. اما اگر شما به برنامه منظم انتشار متعهد شده اید، مانند ارسال یک پست جدید در هر چهارشنبه، مخاطبان شما انتظار دارند که پستهای منتشر شده در روزهای چهارشنبه را ببینند.
نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید، انتشار مطابق روندها یا رویدادهای حساس به زمان است. به عنوان مثال، اگر محتوایی در مورد تعطیلات ملی یا رویدادهای جاری ایجاد می کنید، می خواهید آن را در زمانهای خاصی منتشر کنید. CMS به شما امکان می دهد پست ها را برای تاریخ آینده و زمان خاصی برنامه ریزی کنید .

انواع روش های تولید محتوا

کدام نوع از محتوا را می خواهید تولید کنید؟؟؟
پست های متنی وبلاگ، ویدئو، پادکست ها، اینفوگرافیک ها – همه آنها جایگاه خود را در استراتژی محتوای شما دارند و نحوه استفاده از آنها به شما بستگی دارد. اما باید مشخص کنید کدارم از این انواع محتوا بیشتر با کسب و کار شما سازگار است و ارتباط بهتری با مخاطب می گیرد.

به چهار ویژگی زیر که کیفیت محتوای شما را مشخص می کند توجه کنید:

  • محتوای شما چه احساسی را به مخاطبتان می دهد.
  • چگونه افراد را با محصول یا محتوای خود تغییر می دهید؟ آیا احساسات آنها را به شکلی تغییر می دهد که به برند شما کمک کند؟
  • آیا افراد مایل به اشتراک گذاشتن محتوای شما با دیگران هستند؟

با در نظر گرفتن نکات بالا در ادامه به ویژگی های انواع محتوا و کاربرد های آنها می پردازیم.

تولید محتوای ویدئویی

طبق تحقیقات اخیر، 51٪ از متخصصان بازاریابی در سراسر جهان ویدئو را به عنوان بهترین نوع محتوا برای بازدهی و تبدیل میدانند در شبکه های اجتماعی ویدئو ها 1200٪ بیشتر از متن و تصاویر ترکیبی تولید و منتشر می شوند!!برای تولید محتوا ویدئویی حتما نیازی نیست به استودیو و تجهیزات فیلم برداری دسترسی داشته باشید. می توانید محتوای ویدئویی بسیار ساده و کم هزینه اما مفید برای کاربران ایجاد کنید. مثلا نکات آموزشی را به صورت خلاصه در ویدئو های یک دقیقه ایی برای اینستاگرام تولید کنید و از همان ها در وب سایت خود نیز استفاده کنید. این نوع با دوربی موبایل نیز قابل ضبط است فقط کافیست بدانید مخاطب شما دنبال چه چیزی است.
نگران کامل نبودن ویدئو های خود نباشید. می توانید ویدئو های زیاد با تایم کوتاه تولید کنید و مخاطب را درگیر کنید.

محتوای صوتی یا پادکست

پادکست ها در حال حاضر به عنوان یک قالب محتوا بسیار پرطرفدار هستند و می توانند بازاریابی محتوای شما را با تلاش نسبتاً کم نسبت به نوشتن پست های گسترده وبلاگ تقویت کنند.

بعلاوه، با توجه به اینکه مخاطب شما چقدر مشغله های زیادی دارد ممکن است نتواند متن ها و فیلم های شما را ببیند اما به فایل های صوتی در هنگام کار نیز می تواند گوش کند.

یک مجموعه اولیه پادکست شامل یک میکروفون و نرم افزار برای ضبط صدای شما است. این می تواند به سادگی با میکروفون موبایل شما (که به دلیل کیفیت پایین صدا توصیه نمی کنم) تا یک میکرو USB خارجی، رابط صوتی و نرم افزار ضبط حرفه ای باشد. می توانید از میکروفون های کوچک و قابل حمل با قیمت مناسب استفاده کنید و پادکست های خود را ضبط کنید.

یک از روش های تولید پادکست مصاحبه با افراد متخصص و شناخته شده در حوزه کاری شماست. قطعا شما افرادی را در حوزه کاری خود می شناسید که میتوانید با گرفتن یک وقت مصاحبه یک پادکست مفید و موثر ضبط کنید و در اختیار مخاطبان قرار دهید.

پادکست خود را ویرایش کنید: ویرایش صوتی نوعی هنر است. نرم افزارهای ساده برای ویرایش صدا وجود دارند که میتوانید کیفیت صدا را بهبود دهید و یا از موزیک پس زمینه برای پادکست خود استفاده کنید. در صورت نیاز می توانید از یک فرد متخصص در این زمینه استفاده کنید.

پس از آماده کردن پادکست آن را در شبکه های اجتماعی و در وب سایت خود منتشر کنید می توانید با یک نوشتن یک متن خلاصه از پادکست فایل صوتی آن را نیز قرار دهید.

چگونه تولید محتوا نرخ تبدیل را افزایش می دهد؟

رضایت شرکت ها از نرخ تبدیلشان در طول 4 سال پیش کاهش پیدا کرده است! بر طبق آمار، تنها 22 درصد از شرکت ها از نرخ تبدیل خود راضی هستند.
رسیدن به نرخ تبدیل خوب راه مناسبی برای برگشت سرمایه در بازاریابی میباشد و برای موفق شدن باید ابتدا بر روی مفاهیم پایه ای کار کنید مانند بازاریابی ایمیلی و بازاریابی محتوا.
برای افزایش نرخ تبدیل راه های ریذ را پیشنهاد می کنیم:

1. برای محتوای خود از مشتریانتان ایده بگیرید.

هر بخش از محتوا که در سایت خود قرار میدهید باید کاملاً مفید بوده و جوابگوی نیاز کاربر باشد تا بتواند باعث افزایش نرخ تبدیل شود. بهترین راه برای رسیدن به این هدف، ایجاد محتوایی است که مورد نیاز کاربر میباشد.
پس مطالبی که کاربرانتان علاقه به خواندنشان دارند را پیدا کنید.

از راه های زیر میتوانید ایده هایی برای ایجاد محتوا از مشتریانتان بگیرید :

  • نگاهی به بخش خدمات مشتریان خود بیاندازید و ببینید مشتریان بیشتر راجع به چه مسائلی سؤال پرسیده اند. سپس سعی کنید در مورد همان مسائل و مشکلات مطلب ایجاد نمایید.
  • به زمانی که کاربران برای هر پست و مطلب صرف میکنند توجه کنید تا بدانید بیشتر بر روی چه مطالبی وقت گذاشته اند و چه مطالبی برایشان جذاب تر بوده است.
  • هیچگاه نظرات کاربران را در زیر یک مطلب نادیده نگیرید. کاربران گاهی در نظرات خود سؤال ها و مشکلاتی را مطرح میکنند. پس به آن ها توجه کرده و سعی کنید موضوع مطالب بعدی خود را از بین آن ها انتخاب نمایید.
  • میتوانید از کاربرانتان بپرسید. مثلاً اگر راجع به موضوعی خاص مطلب میگذارید از کاربرانتان بپرسید که تمایل دارند چه چیزهای دیگری در آن زمینه و فیلد بدانند.

2. به خوانندگان خود آموزش دهید.

برای داشتن نرخ تبدیل بهتر باید فراتر از تکنیک هایی که وجود دارند فکر کنید. باید برای کاربران و مشتریانتان محتوای ارزشمند ایجاد کنید. دیگر انباشته کردن کلمات کلیدی در محتوا راه حل خوبی نیست.
سعی کنید تجربیات و تخصص خود را در وب سایتتان به اشتراک بگذارید. اگر این کار را انجام دهید کاربرانتان وقت و توجه بیشتری برای شما خواهند گذاشت.

  • کتاب های الکترونیکی مفید و سودمند بنویسید و آن ها را به صور رایگان در سایت خود قرار دهید.
  • ویدئوها و مطالب آموزشی ایجاد نمایید.
  • سمینارهای الکترونیکی برگزار کنید.
  • پادکست ایجاد کنید.
  • مطالب طولانی و با کیفیت با محتوای فنی و علمی در زمینه های مختلف ایجاد نمایید.

3. محتوای تعاملی ایجاد کنید.

استراتژی تولید محتوای شما باید به گونه ای باشد که باعث ایجاد تعامل بین شما و مخاطبین و بازار هدفتان شود. این تعامل میتواند به صورت امکان نظردهی، به اشتراک گذاشتن مطلب، دسترسی به شما و … باشد.

  • همانطور که در ابتدا گفته شد در پایان مطلبتان سؤالاتی مطرح کنید و از خواننده بخواهید که نظر یا پیشنهاد خود را ارائه کند.
  • به نظرات کاربرانتان پاسخ دهید به این ترتیب آن ها را تشویق میکنید که بحث و گفتگویی را در مورد موضوع مربوطه شروع کنند.
  • در قسمت درباره نویسنده، راهی برای ارتباط خواننده با خودتان قرار دهید.
  • محتوای باکیفیت و با ایده های جدید ایجاد نمایید تا مطمئن شوید که خواننده آن را به اشتراک خواهد گذاشت.

مطلب مرتبط : محتوای ستونی(pillar page) چیست و چه کاربردی دارد؟

4. قانون 40/60 را در محتوا رعایت کنید.

اکثر افراد زمانی برای بهینه سازی محتوای خود نمی گذارند و تنها آن را منتشر می نمایند. تست کردن محتوا و پاکسازی آن برای افزایش ارزش آن بسیار مهم است. چنانچه محتوایی را تولید میکنید و دیگر آن را چک نمی کنید در واقع محتوای خود را دور انداخته اید.
گاهی اوقات هم افراد زیاده روی کرده و برای بهینه سازی بارها و بارها محتوا را تغییر میدهند که این کار هم خوب نیست و در واقع اتلاف وقت است.
برای جلوگیری از این مسئله روشی وجود دارد به نام تقسیم 40/60. طبق این روش باید 60% زمان خود را صرف تولید محتوا و 40% بقیه را صرف بازبینی و بهینه سازی آن نمایید.

5. از استراتژی 20/80 پیروی نمایید.

تنها راه متمایز کردن خودتان ایجاد منابع جامع و با کیفیت بالا میباشد. و خبر خوب این است که برای این کار نیازی نیست حجم وسیعی از محتوا تولید کنید.
باید مقدار معقولی محتوا ایجاد کرده و بیشترین استفاده را از آن ببرید از طریق تبلیغ کردن آن در تمام پلت فرم های ممکن. اکثر افراد بیشتر زمان خود را صرف تولید محتوا کرده و زمان کمتری برای تبلیغ آن میگذارند. که این کار اشتباه است.

شما باید محتوای خود را با روش های مختلف تبلیغ کنید و از شبکه های اجتماعی و پلت فرم های دیگر برای تبلیغ آن استفاده نمایید.
طبق نظر بسیاری از کارشناسان بازاریابی، اگر 20% منابع خود را صرف تولید محتوا میکنید باید 80% منابع خود را صرف تبلیغ آن نمایید. این همان قانون 20/80 میباشد.

دسته بندی: سئو، سئو داخلی

شرکت طراحی سایت وبتو با داشتن چندین نمونه کار موفق در زمینه سئو سایت فروشگاهی و شرکتی آماده ارائه خدمات به مشتریان خود می باشد. جهت مشاوره و استعلام قیمت سئو سایت با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.