محتوای مناسب برای بازاریابی و مخاطبان هدف، امری حیاتی است. این مساله در ابتدا نیازمند یک موضوع مناسب است.
در ادامه نکاتی معرفی می کنیم که با بکارگیری و رعایت آنها می توانید به تولید محتوایی منسجم تر و پخته تر بپردازید.
- ابتدا بدانید در مورد چه چیزی می خواهید به تولید محتوا
بپردازید؟ برنامه ریزی، تحقیق و جستجوی گسترده برای ارائه ی محتوایی مناسب در ابتدای این فرایند، امری ضروری است. استفاده از نرم افزارهای تحت وب می تواند در ادامه ی طرح ریزی و تحقیق در مورد محتوای در حال تولید به خوبی ایفای نقش کند. در این خصوص کلمات کلیدی را به خوبی دریابید. برای موضوعاتی که با محتوای شما مورد جستجو قرار می گیرند، از کلمات کلیدی هوشمندانه استفاده کنید.
- از فرصت های موجود به خوبی استفاده کنید. در موتورهای جستجو مانند گوگل گشت بزنید و سایر صفحاتی که با کلمات کلیدی مرتبط، لینک شده اند را بیابید. صفحات مورد نظر فرصت های مناسب دیگری برای شما خواهند بود.
- در متون تولید شده به فاصله ی پاراگراف ها و جریان محتوای خود، توجه ویژه ای داشته باشید. مطالبتان را کوتاه و مستقیم به مخاطب عرضه کنید. طول جملات و فاصله ی پاراگراف ها را به گونه ای تنظیم کنید که برای مخاطب خسته کننده نباشد.
- مطالبی که تولید می کنید در صورت امکان دارای زیرعنوان باشند. زیرعنوان به تجزیه ی ایده ها توسط مخاطب و تولید کننده کمک می کند و به ذهن مخاطب نظم بیشتری می بخشد. برای هر زیر عنوان به مانند عنوان موضوع اصلی مورد بحث، یک تیتر جذاب و مرتبط انتخاب کنید. زیرعنوان انتخاب شده نه کوتاه باشد و نه طولانی.
- از انتخاب کلمات سنگین و غیر متعارف و محاوره ای در عناوین خود پرهیز کنید، چرا که موجب پیچیدگی می شوند. استفاده از عناوینی ساده، موجب ساده سازی درک مطلب می شود و می توانید به رعایت اصول سئوی محتوای خود، امید بیشتری داشته باشید.
- ایده های جدید برای تصاویر مرتبط با محتوا، می توانند معجزه کنند. در استفاده از تصاویر، ارتباط موضوع و سادگی، در عین کامل بودن حائز اهمیت است. تصاویر جذاب می توانند اثر بیشتری روی مخاطب داشته باشند و احساسات آنها را بهتر مورد هدف قرار دهند. علاوه بر این، به طور کلی انسانها تمایل و حوصله ی بیشتری برای دیدن تصاویر دارند. تصاویر مهندسی شده و تماشایی می توانند تاثیرات روحی و روانی بسیار خوبی نیز به همراه داشته باشند.