نوع متفاوتی از محتوا
به طور کلی رسانه ها به دو دسته ی : رسانه های وابسته(شخصی یا خصوصی) و رسانه های بدست آمده، قابل تقسیم بندی هستند.(همچنین رسانه هایی که برای آن ها مبلغی پرداخت می شود، نیز وجود دارند در واقع به این ترتیب به خدمت گرفته شده اند که با پرداخت مبلغی به این رسانه ها یک قسمتی از وبسایت آنها جهت به اشتراک گذاری محتوا در اختیارمان قرار میگرد)
رسانه ی وابسته (خصوصی) رسانه ای است که در آن شما محتوا را در روی رسانه ای که متعلق به خودتان است منتشر می کنید. ( برای مثال وبسایت خودتان)
رسانه های بدست آمده (تحت اختیار) درواقع محتوای سایر رسانه ها هستند که آزادانه به شما اختصاص داده شده اند( متشکل از مقالات و پوشش خبری)
تصور کن که تو یک تکه محتوای بزرگ ایجاد کرده ای. چه زمانی بایستی آن را در وبسایت خود و چه زمانی بایستی آن را در جای دیگری منتشر کنی؟ هر کدام از این رسانه ها مزیتها و معایب خود را دارد.
برای اینکه نگاهی عمیق به برندسازی آنلاین و تفاوت انواع رسانه ها بیاندازیم شما را دعوت می کنم این مقاله را که به جزئیات بیشتری پرداخته و به وسیله ی Will Critchlow روی Moz قرار داده شده را مطالعه فرمائید.
دلایل استفاده از رسانه های وابسته(شخصی یا خصوصی)
چرا شما بایستی از رسانه ی اختصاصی استفاده کنید؟
1. به این ترتیب شما قادر خواهید بود محتوا را برای همیشه متعلق به خود کنید. اگر شما یک وبلاگ پست را روی وب سایت شرکت خود منتشر کنی، پس تو آن محتوا را متعلق به خود کرده ای و به آن سند تا زمانی که آن وب سایت متعلق به شماست دسترسی خواهی داشت در صورتی که تضمینی وجود ندارد که محتوای شما تا چه زمانی در سایر وبسایتها باقی خواهد ماند.
2. وبسایت شما می تواند در رتبه بندی موتورهای جستجو، رتبه دریافت کند. منصفانه نیست که شما در تهیه محتوا سخت تلاش کنید و وب سایتهای دیگر به موجب اشتراک گذاری آن از مزیت گرفتن رتبه، بهره مند شوند. اگر من e-book ای نوشته ام که حاوی کلمات کلیدی بسیاری است، ترجیح می دهم وبسایت خودم به خاطر آن اصطلاحات در رتبه بندی ها رتبه دریافت کند و به این ترتیب در آینده ای نزدیک در بالاترین نقطه از Top-Of-The-Funnel قرار بگیرد.
Top-Of-The-Funnel: معمولاً به فعالیتها و کمپینهایی اطلاق می شود که منجر به تولید می شوند و مشتریانی را هدف قرار داده اند که در بالای Funnel بازاریابی هستند.
این فعالیتها شامل تلاشهای بسیار در زمینه ی بازاریابی محتوا است مثل ایمیل، شبکه های اجتماعی، پستهای وبلاگ،سئو(SEO)، ترافیک تبلیغاتی که بابت آنها هزینه شده است، کاغذ سفید، تستهای رایگان و خیلی موارد دیگر هستند…
قسمت بالایی سرورهای Funnel باعث افزایش آگاهی کاربران از روند کاری برند تجاری شما و رویکردهایتان و در نهایت باعث ترویج محصولات و یا سرویس های ارائه دهنده ی برند شما خواهند شد. ارزیابی کانالهای داخلی در بالای Funnel باعث کسب آگاهی از برند شما می شود.
3. باعث ارتقاء ساختار برند شما می شود. شما بیشتر اقدام به انتشار می کنید و از این طریق پیشرفت خواهید کرد، اعتبار نام تجاری شما در طول زمان بیشتر خواهد شد و محتواهای شما بیشتر دیده خواهد شد و پوشش های خبری و یادآوری ها و لینکها در مورد محتوای شما بیشتر خواهد.
دلایل استفاده از رسانه های به دست آمده(تحت اختیار)
چراباید از رسانه های بدست آمده استفاده کرد؟
1. به این ترتیب شما قادر خواهید بودمخاطبین یک وبسایت دیگر را نیز مورد هدف قرار دهید. روی یک وب سایت و یا نشریه ای که توسط 100000 نفر خوانده می شود با ارائه ی یک مقاله ی متنی یا خبری که شما را تحت پوشش قرار دهد این امکان به شما داده می شود که بهتر در معرض دید عموم قرار بگیرید.
2. شما می توانید لینکهای مفیدی را بدست آورید. همانطور که Jen Lopez در اینجا توضیح داد شما نباید برای بدست آوردن لینک در پستهای کوتاه و موقت و بی ارزش در چندین سایت به صورت اتفاقی قرار بگیرید. یک پست هدفمند روی یک وبسایت ارزشمند می تواند لینکهای بسیاری را برای سایت شما فراهم کند.
3. شما می توانید از این طریق آگاهی کاربران نسبت به برند خود را در سریعتر زمان ممکن افزایش دهید. ساختن یک برند توسط خودتان مستلزم زمان بسیار زیادی است، مخصوصاً اگر شما شخصی تازه کار هستید که خوانندگان و دنبال کنندگان شبکه های اجتماعی تان خیلی زیاد نیستند. در محل کار قبلی، شرکت ما به صورت ناشناخته برای شغل CEO(مدیر اجرایی) یک مصاحبه ی کاری در روابط عمومی صنعتی یک رسانه درجه ی سه، برگزار و یا منتشر کرد و سپس همین کار را در اثبات اینکه شخصی که قرار است این شغل را داشته باشد برای ما بسیار تاثیر گذار و ارزشمند خواهد بود، روی یک رسانه ی درجه دو انجام دادیم و از آنجا ما همین کار را روی یک رسانه ی درجه یک انجام دادیم این اقدام تاثیر مثبت فوق العاده ای به صورت کلی روی کار ما داشت.