مفید بود؟

چگونه تصمیم گیری کنیم؟

واضح است که، استفاده از رسانه های وابسته و رسانه های بدست آمده هر کدام مزایایی خواهد داشت اما بیشتر اوقات، یک تکه محتوا می تواند می تواند روی یک یا چند کانال مورد استفاده قرار گیرد.(در آخرین قسمت این مقاله راجع به استثنائات صحبت شده است.)
به طور کلی یک قانون وجود دارد که من آنرا هم برای خودم و هم برای مشتریانم به کار می برم:
رسانه ی وابسته  برای بازاریابی هایی که اهداف بلند مدت دارند مورد استفاده قرار میگیرد و رسانه ی بدست آمده برای بازاریابی با اهداف کوتاه مدت سودمند خواهد بود.
حالا، طراحی گرافیکی یکی از نقاط قوت من به حساب نمی آید ( من شخصاً بیشتر نویسنده هستم) اما من یک راهنمای ساده برای شفاف سازی این قانون، ساخته ام.

 

در اینجا مثالهای خاصی وجود دارد که من دیده ام و از آنها بهره گرفته ام.

رسانه ی شخصی

یک مثال می تواند مقاله ای باشد که به مشتریان شما که هدفی را دنبال می کنند در هنگام جستجوی یک موضوع خاص در موتورهای جستجو، پیشنهاد شود و همین مساله باعث ارتقاء رتبه بندی وبسایت شما خواهد شد. چند سال پیش در آژانسی که  قبلا مشغول به کار بودم، یک متن راهنما برای سئو(SEO) کارهای بین المللی نوشتم. آخرین باری که آنرا بررسی کردم، متوجه شدم که هنوز متن من در هنگام جستجوی عبارت ” استراتژی SEOکارهای بین المللی” در چهار رتبه ی بالا قرار دارد که این امتیاز خوبی برای وبسایت آن آژانس به حساب می آید.
آیا این یک بخشی از Funnel فروش شما محسوب می شود؟ شاید گوشه هایی از وبسایت شما شامل یک لینک برای دسترسی به دانلود یک e-book، باشد. البته ممکن است مردم مجبور شوند که یک آدرس ایمیل و یا یک e-book را که حاوی لینکها و صفحات حاوی محصولات و نمایندگان فروش باشد را تهیه و آن را بررسی کنند.

رسانه ی بدست آمده

آیا استفاده از این رسانه ها، به معنای معرفی برند خودشان به مخاطب مورد نظر ماست؟ یک مشتری در آژانس قبلی، یک تبلیغ کننده در شبکه های موبایلی بود. ما مقالات ایده آلی برای CEO روی وبسایتهای بزرگ داشتیم که همه ی آنها در مورد دستگاه های موبایل و تبلیغات اینترنتی بودند. پیش از وقت معین، CEO توجهات بیشتری را از سمت نشریه های بزرگ و بزرگتر به سمت خود جلب کرد، همانطور که به آن شرکت کمک کرد به برند شخصی آن مشتری هم کمک کرد(این دلیل اصلی استفاده از پستهای به اصطلاح مهمان است.)
آیا استفاده از رسانه های بدست آمده به این معنی است که این امر باعث فروش سریعتر می شود و یا دنبال کنندگان شبکه های اجتماعی را گسترش خواهد داد؟ اگر شرکت شما یک شرکت B2B( مخفف Business To Business که به شرکتها و یا فروشندگانی اشاره دارد که کالاهای خود را به یک شرکت دیگر می فروشند درواقع میزان فروش آنها به مشاغل دیگر بیشتر از مردم عادی است.) است این حقیقت راجع به شما صدق می کند. برای مثال سایت LinkedIn یک نمونه ی بارز از این Platformهاست که روی آن همه چیز قابل انتشار است مثلاً با پست کردن روی LinkedIn Plus می توانید دنبال کنندگان بیشتری از پروفایل نویسندگان کسب کنید(تفاوت مهم بین تفکر یک کمپانی با برندسازی شخصی را در پایین ببینید)و به این وسیله ارتباطات شغلی شما افزایش یافته و همچنین می تواند به طرز تفکر شما در شغلتان جهت دهد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.