مقالات آموزشی

چه کسی می خواهد شاخصهای کلیدی عملکرد (KPIs) محتوای شما را بشناسد

مفید بود؟

آیا استراتژیهای بازاریابی B2B  یا B2C را برای تجارت خود دارید، یا اینکه عهده دار یک نهاد بازاریابی هستید، شاید هم به عنوان یک ناشر فعالیت میکنید، ما نمیدانیم؟ در هر صورت نگران نباشید، این راهنما به شما نشان میدهد که کدام شاخصهای کلیدی عملکرد (KPIs) برای کسب و کار شما مهمتر هستند.

 

هر کمپین بازاریابی دیجیتال دارای شاخصهای کلیدی عملکرد (KPIs) است. بیشتر اوقات، سودآوری یک عامل اصلی در KPI ها است.

در هر کمپین بازاریابی دیجیتال، چندین کانال دارید و هر کانال به استراتژیها و تاکتیکهای متفاوتی نیاز دارد. بسیاری از این کانالها با محتوا سروکار دارند.

در دنیای سئو، ممکن است عبارت “محتوا پادشاه است” را شنیده باشید.

در حالیکه محتوا تنها ابزاری نیست که باید از آن استفاده کنید، اما همچنان نقش اساسی در استراتژی بازاریابی دیجیتال شما ایفا میکند.

با این حال، اندازه گیری موفقیت محتوای شما همیشه ساده نیست.

این راهنما به عنوان مرجعی در مورد نحوه انتخاب KPIs مناسب برای اندازه گیری دقیق موفقیت عمل میکند.

از آنجا که مشاغل مختلف از محتوا به روشهای مختلف استفاده میکنند، KPI ها ممکن است بر این اساس متفاوت باشند.

همین امر در مورد بازیگران نقشهای مختلف در فرایند بازاریابی دیجیتال صادق است، که ممکن است بخواهند KPI های مختلف را مدیریت کنند.

پیشنهاد میکنیم مقاله هشدار Google AdSenseبه محتوای تولید شده توسط کاربران را مطالعه نمایید

چه کسی می خواهد شاخصهای کلیدی عملکرد (KPIs) محتوای شما را بشناسد

قبل از استفاده از هریک KPI ها در محتوا، مهم است که تعیین کنید چه کسی باید در مورد KPI های شما بیشتر بداند.

اینکه بدانید چه کسانی باید از این KPI ها استفاده کنند، دیدگاه خوبی به شما در مورد اینکه کدام نوع برای کمپین شما مفیدتر است، خواهد داد.

ما چهار نوع مختلف سازمان را بررسی خواهیم کرد :

• رابطۀ تجاری میان شرکت با مشتریان (B2C)

• رابطۀ تجاری میان شرکت با شرکت (B2B)

• یک نهاد بازاریابی

• ناشر محتوا

برای هر معیاری که این شرکتها در پیش می گیرند، مجموعه ای از معیارهای پشتیبانی وجود دارد.

به عنوان مثال، در یک شرکت بزرگ  B2B، مدیران اصلی ممکن است بخواهند معیارهایی را که سود کمپین بازاریابی محتوایی آنها را افزایش میدهد، پیگیری کنند. با این حال، مدیر بازاریابی میخواهد بررسی کند و ببیند چه نوع ترافیک آنلاینی دریافت میکند و این ترافیک از کجا ناشی میشود.

بسته به سطح دانش مدیران برای درک معیارها، KPI ها ممکن است برای برخی از سازمانها به لایه عمیق تری برسد. برخی فقط به معیارهای اصلی علاقه مند هستند و معیارهای حمایتی را نادیده می گیرند و بعضی به تمام سطوح معیارها توجه دارند.

هر شرکتی میتواند همه معیارها را پیگیری کند، اما اهداف اصلی آنها میتواند به سازماندهی KPI های شخصی با توجه به اهمیت آنها کمک کند.

این مقاله چهار دسته مختلف سازمانی و شاخصهای کلیدی عملکرد (KPIs) اصلی را برای ردیابی موفقیت آنها مورد بررسی قرار میدهد. ما همچنینKPI های پشتیبانی کننده که دیدگاه بیشتری را ارائه میدهند، پوشش میدهیم.

در حال حاضر، شما باید بیشتر با این KPI های خاص آشنا شوید. این مقاله تعاریف یا روشهای اندازه گیری KPI  را پوشش نمیدهد و بیشتر بر میزان اهمیت KPI های خاص برای انواع مختلف مشاغل تمرکز خواهد کرد.

شاخصهای کلیدی عملکرد (KPIs) محتوای (B2C)

برای شرکتهای B2C ، هدف اصلی اغلب فروش بیشتر محصولات یا خدمات به مشتریان است. بنابراین، مهمترین معیارهای میزان فروش و درآمد را اندازه گیری میکنند. این شاخصهای کلیدی عملکرد (KPIs) میزان درآمد آنها را اندازه گیری میکند.

معیارهایی که با سود کسب و کار رابطه مستقیم دارد،KPI  های اصلی هستند. اینها با KPI های 5 ستاره زیر برچسب گذاری شده اند.

 

شاخصهای کلیدی عملکرد (KPIs)  ثانویه ممکن است به طور مستقیم نشان دهنده سود شرکت نباشند، اما وقتی بهبود قابل توجهی در این KPI ها مشاهده میکنید، معمولا یک قدم از فروش عقب می مانید. توسعه این KPI های ثانویه معمولا به معنی توسعه KPI های اصلی است.

بسته به اندازه شرکت، این موارد میتواند متفاوت باشد. یک سازمان بزرگ دارای چندین سهامدار است و مدیران اصلی احتمالا فقط به KPI های اصلی توجه میکنند.

برای سازمانهای کوچکتر، جاییکه کارکنان نقشهای متعددی را ایفا میکنند، بسیاری از افراد در شرکت ممکن است به KPI های ثانویه علاقه مند باشند زیرا میتوانند ثمره تلاشهای بازاریابی خود را ببینند.

شاخصهای کلیدی عملکرد (KPIs) محتوای (B2B)

از آنجا که شرکتهای B2B بیشتر بصورت شراکتی عمل میکنند، چرخه تجاری بسیار بیشتر طول میکشد و بسته شدن یک فروش واحد ممکن است ماهها طول بکشد.

جلسات بیشتری بین شرکتها، نمایش محصولات، امضای توافق نامه های عدم افشای اطلاعات (NDA) و مذاکره بر سر شرایط وجود دارد.

برای شرکتهایی مانند  B2B، جدا از توجه به معیارهای مربوط به فروش و درآمد، اهداف معمولا از طریق تولید لید (مشتریان بالقوه) اندازه گیری میشوند.

هنوز میتوان لیدها را تبدیل نامید، اگرچه لزوما محصول یا خدماتی را در تبدیل، به فروش نمی رسانند اما همچنان اطلاعات ارزشمند ارتباط با مشتری هدف را، جمع آوری میکنند.

 

همه شرکتهای B2B بزرگ نیستند، با این حال، اغلب این مورد وجود دارد.

معمولا شرکتهای بزرگتر یک بودجه بازاریابی دارند که بخشی از آن صرف تبلیغات آنلاین، پستهای تحت حمایت اجتماعی یا هر کانال بازاریابی دیجیتال میشود. شرکتهای B2B اغلب علاقه مند هستند که میزان تأثیرگذاری این کمپینها را اندازه گیری کنند.

شاخصهای کلیدی عملکرد (KPIs) محتوای نهاد بازاریابی

نهادهای بازاریابی از محتوا به روشهای مختلف، از رسانه های اجتماعی یا پستهای وبلاگ گرفته تا پرسشنامه استفاده میکنند. این تلاشهای ترکیبی، همه در فروش سهیم هستند، اما آنچه آنها می خواهند ببینند این است که کمپینهای شخصی چقدر موثر هستند.

گاهی اوقات، این استراتژیها در مراحل اولیه قیف بازاریابی هنگامیکه محصول یا خدمات مشتری به منظور افزایش آگاهی از نام تجاری به مخاطبان جدیدی معرفی میشود، کار میکنند.

بسیاری از شاخصهای کلیدی عملکرد (KPIs) ذکر شده برای شرکتهای B2B و B2C همان KPI های برتر برای نهادها هستند، اما با بسیاری از KPI های ثانویه متفاوت هستند.

همچنین، توجه داشته باشید که محتوایی که یک نهاد بازاریابی دیجیتال ایجاد میکند ممکن است همیشه منجر به تبدیل نشود. گاهی اوقات محتوای ایجاد شده توسط آژانسها به منظور افزایش آگاهی از نام تجاری است.

در سئو، هدف بازاریابی محتوا ایجاد محتوایی است که افراد مایل به اشتراک گذاری و لینک دادن هستند تا پیوندهای ورودی بیشتری دریافت کنند. این محتوا همچنین میتواند در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود یا به پخشهای مطبوعاتی و کمپینهای ایمیل متصل باشد.

حتی اگر این محتواها شروع به ویروسی شدن (فراگیر شدن) کنند و در رسانه های اجتماعی پرطرفدار باشند، همیشه منجر به تبدیل نمیشوند. با این حال، آنها آگاهی ارزشمندی از برند ایجاد میکنند که میتواند منجر به رتبه بندی بالاتر در SERP شود.

از نقطه نظر KPI ، شرکتها همچنین باید محبوبیت کمپینهای بازاریابی محتوایی خود را علاوه بر معیارهای مربوط به فروش و درآمد اندازه گیری کنند.

شاخصهای کلیدی عملکرد (KPIs) محتوای ناشر

شرکتهای خبری، مجلات سرگرمی آنلاین و صاحبان وبلاگ عمدتا از تبلیغات سود می برند. برای فروش بیشتر تبلیغات، سایت آنها باید برای تبلیغ کنندگان جذابیت بیشتری داشته باشد.

 

برخی از ناشران همچنین اشتراک پولی دارند و درآمد حاصل از تبدیلهای آنلاین را پیگیری میکنند.

مهمترین شاخصهای کلیدی عملکرد(KPIs)  برای ناشران آنهایی هستند که ثابت میکنند سایت آنها بازدیدکنندگان زیادی دارد. گاهی اوقات ناشران هنگام صحبت با تبلیغ کنندگان احتمالی در سایت خود، از آن به عنوان “کره  چشم” یاد میکنند.

ترافیک، معیار اصلی است که نشان میدهد تعداد بازدیدکنندگان شما در سایت شما چقدر است. اشتراکهای اجتماعی نیز مهم است زیرا میتواند این دید را افزایش دهد.

در شاخصهای کلیدی عملکرد(KPIs) رایج متوقف نشوید

شاخصهای کلیدی عملکرد (KPIs) اصلی ذکر شده برای هر نوع از مشاغل، احتمالا رایج ترین KPI هایی هستند که توسط این واحدها مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا به راحتی با اهداف و مقاصد آنها مرتبط هستند. این شاخصهای کلیدی عملکرد (KPIs) نشان دهنده موفقیت در نگاه کلی هستند.

با این حال، هر کسی همیشه میتواند شیرجه عمیق تری بکشد و KPI های دیگر را بیشتر بررسی کند.

همه چیز بستگی به دانش خود شما در مورد نحوه عملکرد محتوای شما برای شما دارد و اگر میتوانید بر اساس دیدگاههای به دست آمده از سایر KPI ها تغییر ایجاد کنید، تا اوضاع بهتر شود.

برای مشاهده لیست کاملی از همه KPI هایی که در اینجا و همچنین در مطالب قبلی مورد بحث قرار گرفته اند، میتوانید به جدول زیر مراجعه کنید.

جدول شامل 5 ستاره است که در آن پنج KPI دارای اولویت بیشتری هستند. با این حال، اگر در شرکت خود چندین نقش را برعهده دارید و با بازاریابان دیجیتالی کار میکنید، میتوانید به ستاره های پایینتر این جدول نیز توجه کنید.

 

علاوه بر این، هر شرکتی خدمات خود را به روشی منحصر به فرد به بازار عرضه میکند. این جدول راهنمای قطعی برای اهمیت همه KPI ها نیست. شاخصهای کلیدی عملکرد (KPIs) با یک یا دو ستاره در این لیست میتواند برای شرکت شما بسیار مهم باشد، اما برای شرکت دیگر اصلا مهم نباشد.

تنها روش نادرست استفاده از KPI زمانی است که اقدامات خود را بر اساس آنچه در جهت مثبت حرکت میکند انتخاب کنید، نه آنچه که موفقیت شرکت شما را اندازه گیری میکند.

اگرچه نمودارهای رنگی قابل نمایش از KPI های خاص ممکن است سهامداران را تحت تأثیر قرار دهد، اما اگر نشان دهنده موفقیت واقعی یک شرکت در راستای اهداف آنها نباشند، KPI خوبی نخواهند بود.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.