تولید محتوای اینستاگرام چیست؟
فرآیند تولید محتوای اینستاگرام به این صورت است که شما یک محتوا را بهصورت اختصاصی برای شبکه اجتماعی اینستاگرام طراحی و تولید کنید. البته شما میتوانید این محتوا را در شبکههای دیگر و پلتفرمهای انتشار ویدئو هم نمایش بدهید اما هدف اصلی شما اینستاگرام است. در اینستاگرام شما میتوانید از محتوایی مانند عکس یا ویدیو برای نشان دادن کسبوکار و برند خود استفاده کنید.
بررسی روشهای تولید محتوای اینستاگرام برای جذب کاربر و بهبود کسبوکار
نکته قابلتوجه این است که در اینستاگرام متنها و کپشن ها در جایگاه دوم یا سوم هستند . این محتوای تصویری شما (عکس یا ویدئو) است که بیشترین جذب مخاطب را خواهد داشت. پس منطقی است که در فرآیند تولید محتوای اینستاگرام، شرکتها به سراغ تولید محتوای تصویری بروند
چرا باید به سراغ تولید محتوای اینستاگرام برویم؟
یکی از مهمترین جنبههای وبلاگ نویس و خالق بودن این است که همیشه مخاطبان خود را افزایش دهیم. اینستاگرام مکانی عالی برای جذب افراد بیشتری به کسب و کار شما است. راههای زیادی برای انجام این کار وجود دارد. کسبوکارهای مختلف راههای شگفتانگیزی برای ظهور ارگانیک در اینستاگرام دارند. با هشتگهای مناسب، میتوانید گروههایی از افراد همفکر و برندها را برای هر کسبوکاری پیدا کنید. شما میتوانید با تولید محتوای اینستاگرام بهراحتی کسبوکار خود را به مردم شناسایی کنید. درنتیجه تولید محتوا برای اینستاگرام میتواند راه خوبی برای بیشتر و بهتر دیده شدن باشد.
بخش Instagram Explorer- بهشت بازاریابی در تولید محتوای اینستاگرام
هنگامی که در بخش اکسپلورر اینستاگرام هستید، مجموعهای از چیزهایی را مشاهده میکنید که اینستاگرام معتقد است به آنها علاقه خواهید داشت. آنچه در اینجا میبینید با الگوریتم تعیین میشود، اما اینستاگرام اغلب حسابهایی را به شما نشان میدهد که شبیه به سایر حسابهایی است که دنبال میکنید. همچنین ممکن است حسابهایی که چند نفر از دوستانتان آنها را دنبال میکنند نیز به شما نمایش داده شود. حتی حسابهایی که دوستان نزدیک شما آنها را لایک کردهاند نیز ممکن است به شما نمایش داده شود.
انواع روشهای تولید محتوا در اینستاگرام
محتوای اینستاگرام شامل تمامی مدلهای محتوایی میشود. شما میتوانید از محتوای متنی، محتوای تصویری و محتوا ویدیویی برای جذب مخاطب استفاده کنید. یکی از نکات مهم در تولید محتوای اینستاگرام این است که محتواهای متنی و مخصوصاً هشتگها بیشترین تأثیر را در بخش Explorer دارند. بااینحال این محتوای ویدئویی است که پیشتاز محتواها در اینستاگرام است. هرچه محتوای ویدئویی جذابتر باشد بیشتر دیده میشود. باهم مدلهای مختلف محتوایی در اینستاگرام را بررسی کرده و نحوه تولید آنها را شرح میدهیم.
تولید محتوای اینستاگرام – هشتگها
برای تولید هشتگها با شناسایی رهبران فکری و تأثیرگذاران در کسبوکار خود شروع کنید. پستهای آنها را بررسی کنید تا ببینید از چه هشتگهایی استفاده میکنند. در اینستاگرام برخی از آن هشتگها را جستجو کنید و ببینید چه نتایجی برای یافتن هشتگهای بیشتر به دست میآورید.
از این هشتگها برای ارتباط با دیگران استفاده کنید و از آنها در پستهای خود استفاده کنید تا افراد همفکر آنها را پیدا کنند. همچنین میتوانید از این هشتگها برای بیرون رفتن و تعامل با دیگرانی که علایق مشابه شما دارند، استفاده کنید.
اصول هشتگ گذاری در محتواها و کپشن ها
هنگامی که شروع به شناسایی هشتگهایی کردید که به شما امکان میدهد در مکالمات اطراف خود شرکت کنید، میتوانید با نحوه استفاده از آنها در حساب کاربری خود استراتژی بیشتری پیدا کنید.
چند نکته کلیدی در مورد هشتگ وجود دارد:
- در اینستاگرام برای هشتگ هایی محدودیت وجود دارد و شما تا 30 عدد می توانید استفاده کنید. هرچه از هشتگهای بیشتری استفاده کنید، فرصتهای بیشتری برای پیدا کردن دارید! میتوانید گروههای هشتگ خود را در انتهای کپشنها قرار دهید یا میتوانید آنها را در یک نظر بعد از کپشن قرار دهید. آنها در هر مکانی کار خواهند کرد، به شرطی که در صورت قرار دادن آنها در یک نظر، بلافاصله پس از ارسال آنها را قرار دهید.
- هشتگهایی که حاوی 2 تا 3 کلمه هستند اغلب هدفمندتر از هشتگهای تک کلمهای هستند. به تفاوت چیزی مثل #لباس و #لباس زنانه فکر کنید. همه لباس میپوشند، اما هشتگ #women’s_dresses بازدیدکنندگان را به همراه خواهد داشت.
تولید محتوای نوشتاری در اینستاگرام
محتوای متنی همیشه در اینترنت به عنوان پادشاه عمل میکند. چرا که کاربران همچنان برای پیدا کردن چیزی، آن را بهصورت نوشتاری تایپ میکنند. در حالی که اینستاگرام یک پلت فرم بصری است، کلمات شما به همان اندازه ویدئوها نیز مهم هستند! در زیر راهنماییهایی در مورد اینکه چه چیزی را نشان دهید، چه چیزی بگویید و چگونه آن را بیان کنید، خواهید یافت!
داستانتان را بگویید.
از 5W برای ارائه ایدههای محتوای اینستاگرام استفاده کنید:
- چه کسی (who)
- چه چیزی (What)
- چه زمانی (When)
- کجا (Where)
- چرا (Why)
با این کار میتوانید مخاطبان خود را همراه خود کنید. برای هرکدام از این موارد مثالی ارائه میدهیم:
- چه کسی (who): بزرگترین حامی شما در کسبوکار شما چه کسی بوده است؟ چه کسی به شما الهام میدهد؟ با کی کار میکنید؟ به چه کسی خدمت میکنید؟
- چه (what): بر چه موانعی غلبه کردهاید؟ چی میخوانید یا گوش میدهید؟ بردهای اخیر شما چیست؟
- چه زمانی (when): چه زمانی بهترین کار خود را انجام میدهید؟ چه زمانی جشن میگیرید؟ چه زمانی استراحت میکنید؟
- کجا (where: کجا کار میکنید؟ از کجا الهام میگیرید؟
- چرا (why): چرا کسبوکار خود را راهاندازی کردید؟ چرا کارها را به روش خاصی انجام میدهید؟
تولید محتوای ویدئویی و تصویری در اینستاگرام
مهمترین بخش در فرایند تولید محتوای اینستاگرام، تولید محتوای ویدئویی است. محتوای تصویری به شما این امکان را میدهد که از المانهای خاص مانند تصویر، صدا و جلوههای ویژه برای جذب مخاطب خود استفاده کنید. همچنین میتوانید مفاهیمی مانند طنز، راهنمایی، ترس، دلهره، سؤال، کنکاش و موارد دیگر را به کاربر خود منتقل کنید.
محبوبترین نوع محتوای ویدئویی در اینستاگرام طنز است. سپس محتواهای آموزشی در مرحله بعدی قرار دارند. یکی از محتواهایی که در سالهای اخیر به شدت در اینستاگرام رواج پیداکرده محتواهای چالشبرانگیز است! شما میتوانید برای بیشتر نشان دادن کسبوکار و یا برند خود از دنبال کنندگان خود بخواهید که یک چالش را برای شما اجرا کرده و برای شما ارسال کنند! در این صورت هزاران و شاید میلیونها محتوای دست اول را بهراحتی جذب کنید!
استفاده از محتوای اینستاگرام برای رشد کسبوکار
مهمترین دلیل فرآیند تولید محتوا در اینستاگرام این است که دیده شوید. همین دلیل ساده ولی مهم برای کسبوکارها نیز صدق میکند. درنتیجه چه یک فرد باشید، چه یک کسبوکار نوپا و چه یک برند جهانی، اینستاگرام برای شما مانند بستری است که در بین مردم دنیا بیشتر و بهتر دیده شوید.
بهترین راه برای رشد کسبوکارتان با محتوای اینستاگرام، سرمایهگذاری در مواردی مانند تبلیغات اینستاگرام، استفاده از صفحات پولی و حمایتهای مالی و کار با اینفلوئنسرها یا نمایندگان برندهای دیگر است.
تولید محتوای تبلیغاتی در اینستاگرام
یکی از روشهای تولید محتوای اینستاگرام تولید محتوای تبلیغاتی است. شما ممکن است تبلیغ دهنده و یا تبلیغ گیرنده باشید. فرقی نمیکند، در هر حالت باید محتوایی را برای نمایش به عموم آماده کرده باشید. شرکتهای زیادی هستند که با استفاده از تبلیغات اینستاگرام توانستهاند موفقیتهای زیادی را به دست بیاورند. مهمترین نکته در تولید محتوای تبلیغاتی در اینستاگرام این است که برای مخاطبان شما جذاب باشد.
پلتفرمهای رسانههای اجتماعی
هنگام انتخاب تصاویر به عنوان تصویر اصلی، به چیزهایی فکر کنید که مشتری هدف شما دوست دارد در صفحه و گوشی تلفن همراه خود ببیند. هنگام تبلیغات در سایر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، توصیه رایج این است که تصویر یا گرافیکی را انتخاب کنید که محتاطانه و جلبتوجه کننده باشد، اما این فرآیند تأثیر مشابهی در اینستاگرام ندارد. در واقع کاربران و عموم مردم به طور انتخابی تجربه اینستاگرام خود را بر اساس آنچه ازنظر بصری برایشان جذاب است، تنظیم میکنند.
در نتیجه تصاویر شما باید متناسب به سلیقه کاربران شما باشند. هنگام تبلیغات در استوری ها، از تصاویر زیبا و یک پوشش متنی بسیار ساده، یا ویدیوهای معمولی و ادیت شده استفاده کنید تا تأثیرگذارتر باشد. معمولاً هم ویدئوها بیشتر از 15 ثانیه باید باشند.
از اکانت های تبلیغاتی استفاده کنید
حسابهای زیادی در اینستاگرام وجود دارد که برای تبلیغ حسابهای دیگر به مخاطبان خاص وجود دارد. یکی از راههایی که میتوانید در مقابل مخاطبان ایده آل خود قرار بگیرید، ظاهر شدن در یکی از این حسابهای تبلیغاتی است که گاهی اوقات «صفحههای فریاد» نیز نامیده میشوند.
کار با نمایندگان برندها و اینفلوئنسر ها
یکی دیگر از موارد مهم در تولید محتوای اینستاگرام کار با برندها و اینفلوئنسر ها است. عنوان «اینفلوئنسر» تا حدودی گسترده و عمومی است، اما هر کسی که مخاطبان قابلتوجه و درگیر کنندهای دارد را میتوان یک تأثیرگذار دانست.
اینفلوئنسرها باید رابطه پولی با شما را فاش کنند (اعلام میکنند که در قبال دریافت پول شما را تبلیغ کردهاند)، اما توجه و اعتماد فالوورهای خود را دارند، بنابراین بررسیها و توصیههای آنها اهمیت زیادی برای جامعه دنبال کنندگانشان دارد.
بسته به جایگاه و مخاطبان خود، ممکن است بتوانید یک یا چند طرفدار فوقالعاده را شناسایی کنید که میتوانند به عنوان نماینده برند برای شما کار کنند. نمایندگان برند معمولاً یک برند را در ازای تخفیف یا محصول رایگان تبلیغ میکنند و شامل مسئولیتهایی مانند ذکر و تبلیغ برند شما در یک بازه زمانی مشخص میشوند.
در فرآیند تولید محتوای اینستاگرام کدام یک از این استراتژیها را برای شروع رشد کسبوکارها مناسب است؟
اگر علاقهمند به ایجاد کسبوکار خود با اینستاگرام هستید، این مراحل و نکات همان چیزی است که برای راهاندازی به آن نیاز دارید. لازم نیست همه آنها را یکجا انجام دهید. با چیزی که بیشتر احساس راحتی میکنید شروع کنید و با افزایش اعتماد به نفس، موارد دیگر را نیز میتوانید در آینده به آن اضافه کنید.
استفاده از شرکتهای تولیدکننده محتوای اینستاگرام
در زمینه تولید محتوای اینستاگرام مشکل دارید و یا اینکه ایدههای شما به انتها رسیده است؟ جای هیچ نگرانی نیست. شما میتوانید بهراحتی از شرکتهای تولیدکننده محتوای اینستاگرام استفاده کنید. مجموعه وبتو یکی از بهترین مجموعهها در زمینه تولید محتوا در ایران است. شما میتوانید بهراحتی از خدمات وبتو برای تولید محتوای اینستاگرام استفاده کنید.