مقالات آموزشی

چرا نباید روی محتوا سرمایه گذاری کنید، مگر اینکه بتوانید بهترین محتوا را ایجاد کنید

مفید بود؟

حتی اگر در حوزه بازاریابی محتوا

هم مشغول هستید باید نگران پیشرفت خود و کسب و کار خود باشید، مگر اینکه بتوانید بهترین محتوا را ایجاد کنید. به طور کلی، فضای محتوا هنوز کاملاً بالغ نشده است. این حوزه به اندازه سئو یا Google Ads حرفه ای یا سازمان یافته یا رقابتی نیست؛ اما این بدان معنا نیست که کار در این زمینه آسان‌تر است؛ زیرا هرسال که می‏گذرد این کار سخت‌تر و دشوارتر می‌شود. امروزه افراد بیشتری نسبت به گذشته در سایت‌ها پیمایش می‌کنند. ازنظر تئوری، این بدان معناست که صفحه های رتبه بندی شده باید چند برابر کلیک بیشتری داشته باشند. توزیع CTR های SERP باید بیشتر برابر باشند.

شرکت‎‏هایی جز 5 رتبه اول هستند، هنوز تقریباً اکثر اقدامات کاربران را برای پیشرفت سایت دریافت می‏کنند که طبق برخی مطالعات حدود 90 درصد است. مقدار این اقدامات کاربران برای کسب و کارهای دیگر حدود 5 درصد یا کمتر به دست می آورد. متأسفانه در مورد وب‌سایت‌های موبایل از این هم بدتر است. تحقیقات SparkToro نشان می‌دهد که نرخ کلیک (CTR) دریافت شده در حقیقت رشد کرده است در حالی که کاهش ارگانیک رتبه همچنان ادامه دارد.

همین چند سال پیش، BuzzSumo با Moz همکاری کرد و تحقیقاتی انجام داد که نشان می‌دهد “75 درصد از پست‌های وبلاگ کمتر از 10 بار به اشتراک گذاشته می‏شوند و هیچ لینکی دریافت نمی‌کنند.” چند دلیل برای این امر وجود دارد، اما دو دلیل خیلی مهم وجود دارد:

  • شوک محتوا
  • قانون کثیف کلیک‌های انجام شده

به عبارت دیگر، هرچه رقابت و کمیت افزایش پیدا می‌کند، شانس شما برای دوام آوردن در این فضای رقابتی کمتر و کمتر می‌شود. علاوه بر این، سطح کیفیت محتوا نیز به طور قابل توجهی در حال افزایش است.

باید مشاهده کنید در کدام قسمت قیف بازاریابی هستید تا در مورد روش تولید بهترین محتوا تصمیم‌گیری کنید. طبق تصویر زیر در موضوع “سئوی بین المللی “:

 

  • مقدار اقدامات کاربران در رابطه با این محتوا کم است و رشد نمی‌کند
  • وضعیت رقابتی از نمودار خارج شده است و میانگین DA حدود 80 است.

سؤال: آیا باید سعی کنید یک پست وبلاگ طولانی درباره “SEO بین المللی ” بنویسید؟

پاسخ: نه خیلی زیاد. حداقل اقدامات کاربران بر این اساس نیست؛ زیرا شما نه تنها دیگر در رقابت با رقبا هستید، بلکه با خود گوگل هم رقابت می‌کنید. آن‌ها به طور فعال شما را به دلیل برداشت محتوا از سایر سایت‌ها برای ارائه پاسخ‌های فوری به سؤالات از طریق نمودار دانش فریب می‌دهند. این پاسخ‌های فوری بسیار مؤثر هستند.

 

اما “چقدر مؤثر هستند؟” آن‌ها آن‌قدر مؤثر هستند که طبق یک مطالعه، 40 درصد جستجوها بدون یک کلیک پایان می یابد. در واقع SERP های بدون نتیجه تبدیل به یک نتایج خوبی می‌شوند. هیچ یک از این موارد از سئو یا محتوا کم اهمیت جلوه نمی‌دهند. در واقع عکس این موضوع صادق است.

مسئله این است که امروزه سرمایه گذاری در این زمینه متفاوت است؛ بنابراین راهی که شما طی می‌کنید نیز باید متفاوت باشد؛ مانند سال 2005، انتشار محتوای متوسط را متوقف کنید و به جای آن شروع به انجام این کارها برای تولید بهترین محتوا کنید.

توجه به کیفیت بیش از کمیت: چرا محتوای کمتر منجر به ایجاد بهترین محتوا می‏شود؟

سال گذشته، یک مطالعه موردی درباره کیفیت محتوا انجام شد؛ و پنج مقاله با موضوع مشابه از پنج سیستم عامل مختلف ایجاد بهترین محتوا خریداری شد. فراتر از اندازه محتوا، آن‌ها بر اساس متغیرهای رتبه بندی و بهترین روش‌ها، مانند سلسله مراتب مناسب عناوین، پیوندهای داخلی و خارجی، تصاویر، دستور زبان اصلی و سرقت ادبی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

 

سپس، از بیش از دوازده متخصص صنعت پرسیده شد که بر اساس ارزیابی آن‌ها کدام یک از مقاله ها را می‏توان منتشر کرد. متخصصان از صاحبان موفق‌ترین سایت‌ها در حوزه خود بودند که عمدتاً به دلیل کیفیت محتوا شناخته شده بودند. نتایج خوب نبود.

  • سه مورد از پنج محتوای موجود رتبه بندی شده در سیستم عامل‌ها، سرقت ادبی یا کپی شده بود.
  • سه محتوا نیز فاقد هرگونه پیوند داخلی یا خارجی هستند. هیچ‌کدام دارای تصاویر نیستند.
  • از بین 12 متخصص، فقط یک نفر به فکر انتشار یکی از مقالات بود، البته بعد از انجام برخی تغییرات.

قیمت متوسط برای هریک از مقالات حدود 100 دلار بود؛ زیرا امروزه وقتی محتوای خوب را با روندهای SERP ها مقایسه می‌کنید، «به اندازه کافی خوب» نیست. نظرسنجی سالانه وبلاگ Orbit Media این موضوع را اثبات می‌کند. فاصله ای بین آنچه بیشتر وبلاگ نویسان انجام می‌دهند و آنچه موفق‌ترین وبلاگ نویسان انجام می‌دهند وجود دارد.

  • یک نفر سه ساعت به نوشتن مقاله می‌پردازد، در حالی که دیگری بیش از شش ساعت.
  • یک نفر فقط به تجربه خود متکی است، در حالی که دیگری با اینفلوئنسرها همکاری می‌کند.
  • یک نفر چند صد کلمه می‌نویسد، در حالی که دیگری به طور معمول چند هزار کلمه می‌نویسد.

در مصاحبه با اندی کرستودینا، بنیانگذار Orbit Media و نویسنده این مطالعه، وی تأیید کرد که دلیل این‌که برخی از مردم موفقیت در حوزه محتوا را بیشتر می‌بینند این است که آن‌ها برای ایجاد بهترین محتوا صرفاً دو برابر منابع را تعداد کمی از محتوا سرمایه گذاری می‌کنند.

اندی گفت: “در واقع از هر پنج بلاگر یک نفر شش یا هفت کاری را انجام می‌دهد که منجر به کسب نتایج بسیار بهتر نسبت به بقیه بازاریابان محتوا می‌شود و تفاوت‌های بسیار بزرگی را ایجاد می‏کند.”به همین دلیل او بیش از 150 ساعت را فقط در نظرسنجی یک محتوا صرف کرد، فقط حدود دو مقاله جدید در هفته تولید می‌کند؛ و می‌تواند دو برابر کردن وقت و منابع را روی هر یک از مطالب توجیه کند؛ زیرا نتایج و بازگشت سرمایه به طور قابل توجهی بیشتر خواهد بود.

“دو برابر کار سخت روی یک محتوا دیوانه کننده به نظر می‌رسد؛ اما در واقع، اگر با کار کردن دو برابر، چهار برابر نتیجه بگیرید، کارآمد خواهد و بهترین محتوا را ایجاد خواهید کرد. آیا می‌دانید، ده برابر کار سخت روی محتوایی چه نتایجی خواهد داشت؟ چرا باید این کار را انجام دهید؟ بازاریابانی که 10 برابر تلاش می‌کنند 100 برابر نتیجه می‌گیرند. ” پنج صفحه اول در گوگل 90 درصد تعامل دارند.

باگذشت زمان، با ترکیب نتایج، آن صفحاتی که جز سه رتبه اول هستند فقط حدود 20 درصد کلیک بیشتر نسبت به سایتی که در موقعیت دهم است کسب نمی‌کنند، بلکه این مقدار 200 تا 2000 درصد بیشتر است.

نتیجه گیری

اگر منابعی برای نوشتن 10 مقاله در روز یا هر روز هفته دارید که حداقل 7 مقاله از 10 مقاله دارای کیفیت خوبی هستند، به دنبال سرمایه گذاری روی این تولید بهترین محتوا باشید؛ اما اکثر آن‌ها کیفیت خوبی ندارند. روی تعداد کمتری محتوا سرمایه گذاری کنید. بیشتر آن‌ها قابلیت این را ندارند که روی آن‌ها سرمایه گذاری کنید و باید آن‌قدر صبر کنید تا سود مناسبی کسب کنید. خوشبختانه رویکرد دیگری نیز وجود دارد که شرایط بهتری را برای تولید بهترین محتوا فراهم می‏کند. روی تعداد کمتری از مطالب تمرکز کنید.

برای هر قطعه 50 درصد بیشتر از زمان و پول معمول، سرمایه گذاری کنید و از نقل قول‌های متخصص، طرح‌های گرافیکی خاص، نوشتن بهتر و موارد دیگر استفاده کنید. سپس، به مرور به محتوای باکیفیت خود برگردید و آن‌ها را مرتباً به روز رسانی کنید. از آنجا که رقابت در حال افزایش است، کیفیت محتوای شما هم افزایش خواهد یافت. در حالی که گوگل به طور فزاینده ای در حال ربودن کلیک مجدد در جهت استفاده از رتبه بندی‌های ارگانیک و دستیابی به موقعیت‌های پول‌ساز خود است.

بنابراین موقعیت 5 امروز شما نیز ممکن است موقعیت 50 باشد. درنتیجه مشاهده خواهید کرد عملاً تفاوتی وجود ندارد؛ بنابراین اگر نمی‌توانید بهترین محتوا را ایجاد کنید، خود را خسته نکنید. سؤال، موضوع، نوع محتوا یا حوزه متفاوت را به عنوان هدف خود قرار دهید و در آن بهترین شوید تا بهترین محتوا را ایجاد کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.