مقالات آموزشی

کار با Display traffic در گوگل انالیتیکس

مفید بود؟

مقدمه

امروزه روش های بازاریابی دیجیتال بسیار بیشتر از آن چیزی که فکرش را بکنید در حال گسترش و ارتقا هستند، یکی از همین روش های سئو یا بهبود رتبه وبسایت شما در موتور های جستجو است، در مقاله امروز می خواهیم درمورد یکی از بخش های مهم سئو یعنی بررسی ترافیک وبسایت با ابزاری تخصصی (google analytics) صحبت کنیم. به طور دقیق تر قرار است از Display traffic در گوگل انالیتیکس صحبت کنیم. با ما همراه شوید تا از جزئیات ترافیک وبسایت تان بیشتر مطلع شوید.

 

گوگل انالیتیکس چیست؟

خب بیایید به قول قدیمی بریم سر اصل مطلب و مسائلی چون display traffic در گوگل انالیتیکس و خود گوگل انالیتیکس را بررسی کنیم.
گوگل انالیتیکس نام ابزاری از شرکت گوگل است که مناسب افرادی است که سئو یا رتبه وبسایت در موتور های جستجو را قرار است بهبود دهند و یا بازاریاب هایی که می خواهند از وضعیت فعلی سایت یا اپلیکیشن شما مطلع شوند.
نکته: این ابزار در کشور ایران به دلیل تحریم های در دسترس نیست و باید از VPN یا PROXY برای دسترسی به این ابزار اینترنتی استفاده کنید.
ابزار گوگل انالیتیکس کاملا رایگان است و اطلاعاتی شامل تعداد کاربران شما، منطقه جغرافیایی آنها، سن کاربران، کشور کاربران، علایق، تعداد کلیک ها، تعداد بازدید صفحات مختلف سایت و صد ها اطلاعات مفید دیگر را به ما ارائه می دهد.

در ادامه پیشنهاد میکنیم مقاله آیا می دانید دانش سئو چیست؟ را مطالعه نمایید

چرا باید از گوگل انالیتیکس استفاده کنیم؟

فارغ از بحث Display traffic در گوگل انالیتیکس که آمار مهمی از ترافیک وبسایت تان به شما ارائه می دهد، باید گفت گوگل انالیتیکس ابزار بسیار مهم و کاربردی است که در ادامه به برخی فواید آن اشاره می کنیم.
 

1. به طور خودکار داده ها را جمع آوری می کند

Google Analytics تمام کارها را برای شما انجام می دهد و زمان لازم برای قرار دادن داده ها در اسناد یا صفحات گسترده را کاهش می دهد.
شما می‌توانید در هر زمان به گزارش‌های وبسایت خود دسترسی داشته باشید (مخصوصا اطلاعات مهم Display traffic در گوگل انالیتیکس) و به شما امکان می‌دهد تا استراتژی‌هایی را برای عملکرد بهتر وب‌سایت خود پیاده‌سازی کنید.

2. گزارش های سفارشی

در Google Analytics شما می توانید از بین بسیاری از انواع گزارش گوگل یکی را انتخاب کنید یا می توانید گزارش سفارشی خود را برای ارائه به سئو کاران، مدیران، سرمایه گذاران و … بسازید.
نکته: اطلاعات Display traffic در گوگل انالیتیکس، اطلاعاتی از ترافیک وبسایت شما و جزئیات کامل آن را ارائه می دهد که گزارش گرفتن از آن بسیار مهم و حیاتی است!!
می‌توانید ابعاد و معیارهایی را که می‌خواهید ببینید و اینکه چگونه باید گزارشات نمایش داده شوند را انتخاب کنید.

 

3. ادغام با سایر ابزارها و پلتفرم ها

گوگل آنالیتیکس مانند سایر سرویس های گوگل داشبوردی واضح و قابل استفاده دارد.
شما می توانید با دستگاه های مختلف مانند موبایل های هوشمند یا کامپیوتر ها گوگل انالیتیکس را بررسی کنید و برای اینکار فقط به اینترنت نیاز دارید. می توانید برنامه را در فروشگاه Google Play برای موبایل خود دانلود کنید یا بصورت آنلاین از آن استفاده کنید.
گوگل آنالیتیکس به راحتی می تواند با گوگل ادوردز ادغام شود و اساساً دو ابزار را با هم تراز می کند که بینش های عملی را برای کمک به موفقیت کمپین های AdWords شما ارائه می دهد.
می توانید از Google Analytics با همه دستگاه های خود استفاده کنید تا به راحتی داده ها را در سایر محصولات شناخته شده Google نیز پیاده سازی کنید.

4. درک اینکه چرا بازدیدکنندگان از وب سایت شما سریع خارج می شوند (از بخش های مهم Display traffic در گوگل انالیتیکس)

نرخ پرش (bounce rate) درصد بازدیدکنندگانی است که وب سایت شما را تنها پس از بازدید از یک صفحه ترک می کنند. این یکی از مهمترین معیارها است زیرا به شما می گوید که بازدیدکنندگان به وب سایت شما می آیند اما آنچه را که به دنبال آن هستند نمی یابند.
نرخ پرش بالا نیاز به اقدام فوری برای شناسایی دلیل آن دارد تا بتوانید این نرخ را تا حد امکان کاهش دهید. به همین خاطر است که می گوییم بازاریابان باید همواره به Display traffic در گوگل انالیتیکس و موارد مربوطه توجه کنند.
دلیل نرخ پرش بالا می تواند این باشد که وب سایت شما به راحتی قابل پیمایش نیست یا لندینگ پیج شما به اندازه کافی جذاب نیست که آنها بتوانند سایت شما را بیشتر کاوش کنند. با گزارش دقیق نرخ پرش، می توانید راه ها و روش هایی را برای کاهش نرخ پرش یا فرار وب سایت خود بیابید.

5. برای دانستن سن، جنسیت، علاقه، دستگاه و مکان مخاطبان خود (از موارد خیلی مهم display traffic در گوگل انالیتیکس)

با گوگل آنالیتیکس، می توانید داده های ارزشمندی را در مورد مخاطبان خود کشف کنید تا مشخص کنید کدام کانال ها بیشترین ترافیک را به وب سایت شما هدایت می کنند.
بخش مخاطبان (audiences) اطلاعات زیادی در مورد افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند مانند سن، جنسیت، علایق، دستگاه ها و مکان آنها ارائه می دهد.
همچنین اطلاعاتی در مورد نحوه هدایت بازدیدکنندگان به وب سایت شما ارائه می دهد.

 

6. برای درک اینکه کدام شبکه اجتماعی را هدف قرار دهید

شبکه های اجتماعی راهی عالی برای جذب ترافیک زیاد و جذب مشتریان بالقوه هستند.
با گوگل آنالیتیکس، می توانید ببینید کدام پلتفرم ها بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت شما هدایت می کنند. این به شما کمک می کند تا بهترین پلتفرم را برای تبلیغات مناسب مشتریان خود انتخاب کنید.

به عنوان مثال: اگر بیشتر تعامل مشتریان خود را در فیس بوک می بینید اما حجم قابل توجهی از ترافیک از سوی توییتر مشاهده می شود، طبق این داده ها، باید بودجه بیشتری برای فیس بوک و بودجه نسبتاً کمتری برای توییتر تعیین کنید تا مشتریان بیشتری را به سایت خود جذب کنید.

7. برای اینکه بفهمید چه نوع محتوایی باید بنویسید

محتوا پادشاه است و اگر به درستی ایجاد شود می تواند به شما کمک کند تا ترافیک و بازدیدکنندگان بالقوه بیشتری داشته باشید و به رتبه شما در موتورهای جستجو کمک کند.
بسیاری از کسب و کارها وبلاگ، اینفوگرافیک و صفحات پرسش و پاسخ ایجاد می کنند. محتوای مرتبط و قابل درک برای تجربه کاربر بسیار مهم است.
گوگل آنالیتیکس به شما کمک می‌کند تا تمام محتوایی را که بازدید می¬شود و اشتراک‌گذاری می کنند، ردیابی کنید. با استفاده از این داده‌ها، می‌توانید وبلاگ‌های پربازدید را ارتقا دهید تا مشتریان را به شیوه‌ای سازنده‌تر جذب کنند.

Display traffic در گوگل انالیتیکس

Display traffic در گوگل انالیتیکس ترافیکی است که وب سایت شما از نمایش تبلیغات (تبلیغات کلیکی) دریافت می کند. کانال بازاریابی نمایشی (یا display traffic) می تواند هر منبع ترافیکی را شامل شود. در کل هر منبع یا رسانه ای که ترافیک وبسایت شما را افزایش دهد در محاسبات Display traffic در گوگل انالیتیکس دخیل است.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.