مفید بود؟

طراحی لوگو زینب، یک طراحی لوگوی خاص

زینب یکی از نام‌های مهم مذهبی در حوزه خاورمیانه محسوب می‌شود. از این رو بسیاری از افراد به طور عمومی دوست دارند که نام خودشان یا فرزندشان زینب باشد. از طرف دیگر برخی از کسب و کارها نیز بنا به دلایلی که در ادامه خواهیم گفت به این نام علاقه‌مند هستند. حال می‌خواهیم بدانیم که طراحی لوگو زینب چگونه باید باشد تا این طراحی پاسخگوی خوبی برای ما باشد.
قبل از این که بخواهیم به طراحی لوگو زینب بپردازیم، بهتر است کمی از خود طراحی لوگو و لزوم طراحی هدفمند آن صحبت کنیم. به طور کلی لوگو یک نوع رابط میان کسب و کار و مخاطب محسوب می‌شود. اگر بخواهیم بهتر بگوییم، یک کسب و کار برای این که بتواند در دنیای اقتصاد زنده بماند و به تجارت خود ادامه دهد باید بتواند سرمایه جذب کند و برای جذب سرمایه باید بتواند مخاطب یا همان مشتری‌های بازار را سمت خود جذب کند.
کسب و کارها در روزگار نه چندان دور بر اساس نوع خدمت و کیفیت خدمتی که به مشتری‌ها ارائه می‌کردند مورد توجه مخاطبان خود قرار می‌گرفتند اما چندی است که داستان جذب مخاطب به طور کلی عوض شده است. امروزه دیگر تنها کیفیت و نوع خدمتی که از سمت یک کسب و کار ارائه می‌شود تنها معیار اصلی انتخاب مخاطبان نیست. امروزه این کسب و کارها هستند که تصمیم می‌گیرند که محصولات خودشان را به چه کسی بفروشند و خدمات خود را چگونه به مشتری‌های خود ارائه بدهند.
در کلام ساده تر اگر بخواهیم توضیح دهیم می‌توانیم بگوییم که این شما نیستید که گوشی اپل را انتخاب می‌کنید، بلکه این انواع تبلیغات( تبلیغات در اینستاگرام، گوگل ادوردز) این شرکت است که ذهن شما را مجاب به انتخاب این گوشی‌ها می‌کند. در واقع شما خودتان تصمیم نمی‌گیرید که از چه برندی استفاده کنید. این جنگ برندهای مختلف برای تصاحب ذهن شماست که مشخص می‌کند که شما چه برندی را برای خرید خود انتخاب می‌کنید.

طراحی لوگو، بازی با ذهن مخاطب

بنابراین امروزه دیگر نمی‌توان کسب و کاری را به این امید بنا کرد که مشتری یا مخاطبی به آن توجه کند. در واقع شما باید کسب و کار خودتان را بر این اساس طراحی کنید که بتوانید ذهن مخاطب و مشتری بالقوه خودتان را در اختیار دربیاورید. برای فهم بیشتر موضوع بهتر است این جمله را به خاطر بسپارید:” این مشتری‌های شما نیستند که می‌خرند، بلکه این شما هستید که به آن‌ها می‌فروشید”
دنیای تجارت کاملا بی رحم است. شما نمی‌توانید در این دنیای بی رحم از کسی انتظار کمک داشته باشید. در دنیای اقتصاد اگر کسی بخواهد سودی کند به ناچار کسی دیگر باید ضرری را متحمل شود. از این رو باید هوشمندانه و هدفمند تر رو به جلو پیش بروید.

 

یکی از روش‌های نسبتا قدیمی اما کارآمد استفاده از مفهومی تحت عنوان برندینگ است. شما با استفاده از برندینگ برای کسب و کار خود یک شخصیت حقیقی ایجاد می‌کنید. در واقع کسب و کار شما تحت هر عنوانی که باشد و هر نوع محصولی که تولید کند یا هر نوع خدماتی که ارائه بدهد می‌تواند برای خود یک شخصیت مستقل باشد.

امروز مهم نیست که اپل چه چیزی را با چه کیفیتی تولید می‌کند. چه بسا برخی از محصولات این برند بزرگ کیفیت چندان خاصی هم نداشته باشد، اما به سبب شخصیت اقتصادی و حقیقی که این برند برای خود ایجاد کرده است، می‌تواند به ادامه حیات اقتصادی خود ادامه دهد. این موضوع امروزه نه تنها در سطح جهانی بلکه در سطوح بسیار کوچک مانند محلات نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

امروزه شما بیشتر به خاطر برندینگ سوپرمارکتی که در محله شما قرار دارد از آن خرید می‌کنید تا کیفیت خدماتی که ارائه می‌دهد. اگر دقت کرده باشید ما اکثر این سوپرمارکت‌ها را با نام صاحب آن می‌شناسیم، مثلا می‌گوییم: مغازه آقا حسن! این یکی از ساده‌ترین روش‌های برندینگ محسوب می‌شود. اما این تمام کار نیست. ما برای رسیدن به هدف خود لازم است کمی دقیق‌تر عمل کنیم.

 

طراحی لوگو و اهمیت خاصی که دارد

برندینگ یا انتخاب یک برند مناسب برای کسب و کار مانند دمیدن روح است. اما این روح برای زنده ماندن و قوام گرفتن نیاز به جسمی تحت عنوان لوگو دارد. در واقع برند شما زمانی زنده می‌ماند که یک نماد مانند لوگو داشته باشد. لوگو نمادی خودساخته است که بر اساس مفاهیم کسب و کار و نوع مشتریانی که داریم طراحی می‌شود.
معمولا در طراحی لوگو سعی می‌شود که نوع کسب و کار دیده شود و مشتری و مخاطب با یک نگاه بتواند نسبت به نوع فعالیت این برند زمینه ذهنی مناسبی داشته باشد. از طرف دیگر به سبب این که امروزه تقریبا هر کسب و کاری دست به طراحی لوگوی خود می‌زند، مخاطب با انبوهی از اطلاعات تصویری شبانه روز در طرف است. همین موضوع باعث شده است که مخاطب نسبت به بسیاری از این طراحی‌ها به توجه باشد. از این رو باید در طراحی لوگو نوعی خلاقیت را نیز رعایت کنیم تا با استفاده از آن بتوانیم به ذهن مخاطب ورود کنیم.

 

تمام این چالش‌ها نشان می‌دهد که طراحی لوگو کار چندان ساده‌ای نیست. این کار وقتی سخت‌تر می‌شود که کسب و کاری نسبت به انواع مختلف تجارت‌ها کمی خاص‌تر باشند. این خاص بودن لزوما در نوع خدمات و محصولاتی که ارائه می‌دهد نیست. می‌تواند انتخاب یک نام خاص این طراحی را مشکل کند. زینب یکی از انواع این نام‌هاست که به نظر می‌رسد طراحی لوگو زینب چندان کار ساده‌ای نباشد.
اولین چالشی که در اینجا ما به آن مواجه هستیم این است که زینب یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین اسم‌های مذهبی محسوب می‌شود که مسلمانان به خصوص شیعیان تعصب خاصی روی آن دارند. از این رو طراحی لوگو زینب اگر کمی نامتعارف یا حاوی کمی ناهنجاری باشد می‌تواند تبعات بدی برای آن کسب و کار به همراه داشته باشد. از این روست که در طراحی لوگو زینب باید فارغ از چالش‌های گفته شده، احترام خود نام را نیز حفظ کرد و این کار طراحی لوگو زینب را چند برابر سخت‌تر می‌کند.

 

طراحی لوگو زینب، سخت و آسان!

همانطور که در بالاتر گفتیم طراحی لوگو زینب را می‌توان نسبت به سایر طراحی‌ها سخت‌تر دانست. چرا که زینب اسم خاص محسوب می‌شود و نمی‌توان طراحی خاصی روی آن انجام داد. اما همین موضوع نیز می‌تواند طراح را برای رسیدن به یک خلاقیت خوب کمک کند. در واقع خلاقیت وقتی بروز پیدا می‌کند که دست شما محدود شده باشد و نتوانید از انواع روش‌ها و متدها و … استفاده کنید.
زینب یک نام اسلامی است که خود به خود به واقعه عاشورا گره خورده است. از این رو این اسم را غالبا بارنگ‌های سبز یا قرمز و سیاه مشاهده کرده ایم. شما بسته به نوع کسب و کاری که دارید می‌توانید نوع طراحی لوگو زینب را به شکل دلخواه انجام دهید. اما مسئله برندینگ و جذب ذهن مخاطب یک قاعده خاص دارد.

اگر ذهن مخاطب شما نسبت به یک واقعه آشنا پنداری دارد از آن واقعه استفاده کنید. تمام هدف طراحی لوگو زینب یا هر نوع طراحی لوگوی دیگر این است که شما بتوانید برند خود را وارد ذهن مخاطب کنید. حال وقتی نامی مانند زینب در ذهن مخاطب پنجره‌ای بزرگ به نام عاشورا دارد از آن استفاده نکنیم؟

 

در واقع شما می‌توانید با وام گرفتن از صحنه و واقعه عاشورا کاری کنید که طراحی شما درمیان انواع دیگر طراحی‌ها مطرح شود و مورد توجه مخاطب قرار بگیرد. این موضوع به خاطر علاقه افراد جامعه به اسلام و عاشورا نیست، بلکه این موضوع به این خاطر است که این نام و مسئله عاشورا و رنگ‌های گفته شده از کودکی در ذهن ما در کنار یکدیگر عجین شده‌اند.

پس استفاده از فرم خاص عاشورایی در طراحی لوگو زینب می‌تواند یک برگ برنده برای شما محسوب می‌شود. از این رو می‌توانید از پس زمینه ای کویری مانند در طراحی لوگو زینب استفاده کنید. این موضوع می‌تواند فارغ از کسب و کار و حتی نوع مشتریان شما صورت بگیرد. در کلام ساده تر مهم نیست که مشتری شما خودش چه فکری می‌کند، مهم این است که شما بدانید در پس ذهن او چه می‌گذرد.
همه ما در کشور و منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که این نام در آن مفهوم خاصی دارد، در دنیای اقتصاد باید بی طرف بود و تنها از موقعیت‌ها استفاده کرد. طراحی لوگو زینب این موقعیت را به شما می‌دهد که بتوانید بهترین استفاده را از پشت پرده ذهن مخاطب خود ببرید.

خلاصه کلام

به طور کلی طراحی لوگوی زینب مانند هر طراحی لوگوی متن دیگر چالش‌هایی مانند جلب توجه مخاطب و انتقال مفهوم را همراه خود دارد، اما این نام حتی اگر به صورت حروف انگلیسی زینب نوشته شود یک نوع احساس خاص و یک قلقلک ذهنی در مخاطب ایجاد می‌کند. شما می‌توانید از همین قلقلک به خوبی در جهت جذب مخاطب استفاده کنید.

یادتان باشد در دنیای اقتصاد مهم نیست که شما چه فکری می‌کنید، مهم این است که مخاطب شما چگونه فکر می‌کند. شما باید یاد بگرید تمام مراحل کسب و کاری خودتان را در جهت فکری ( ناخودآگاه ) مخاطب بچینید. این گونه می‌توان امیدوار بود که بتوانید ذهن مخاطب را در اختیار خود داشته باشید. بدین ترتیب شما می‌توانید شخصیت برند خودتان را قوی‌تر از کیفیت محصولات جلوه کنید و این ضامن پیشرفت شما خواهد بود.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.