کلیات شرکتهای تولید محتوای صوتی
در جهان امروز با پیشرفت فناوری روشهای مختلفی برای فروش کالا و خدمات شرکتها پا به عرصه ظهور گذاشته است. اکنون وقت آن است که محتوای صوتی را به استراتژی بازاریابی محتوای خود اضافه کنید. اگر میخواهید مخاطبان خود را درگیر کار خود کنید باید به فکر گوش و همچنین چشم او نیز باشید؛ یعنی علاوه بر ایجاد تبلیغات بصری برای او، به فکر تبلیغاتی باشید که گوش مخاطب را نیز درگیر کند. یک راهحل مهم برای این امر استفاده از محتوای صوتی است. در جهان شرکتهای تولید محتوای صوتی زیادی وجود دارد که ما در ادامه این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد.
صوت نقطهضعف وبگردها است مانند پادکستها، تله سمینارها و فیلمها که به صدای واضح و روشن متکی هستند. نیازی نیست که تأکید کنیم که چقدر محتوای صوتی بر تعاملات بشر تأثیر میگذارد. برای هر رویداد مجازی، صدا برای برقراری ارتباط با مخاطبان بسیار مهم است؛ اما دستیابی به کیفیت صوتی چیزی فراتر از فناوری را شامل نمیشود. این امر با چهار ملاحظه تعاملی کلیدی ارتباط دارد: عوامل انسانی، فنی، محیطی و لجستیکی. در نتیجه شرکتهای تولید محتوای صوتی برای ارائه بهترین خدمات خود از هر چهار عامل فوق استفاده میکنند.
در ادامه فهرستی از شرکتهای تولید محتوای صوتی، شبکهها و سازمانهایی بیانشده است که در درجه اول به دلیل تولید و توزیع پادکست، به دو صورت صوتی و تصویری معروف هستند. اگرچه قابلیت دسترسی به محتوای صوتی در بسیاری از رسانهها، اخبار و سازمانهای رادیویی امکانپذیر است اما دامنه این لیست شرکتهای تولید محتوای صوتی فقط مربوط به سازمانها و شرکتهایی است که در درجه اول با تولید و توزیع پادکستها درگیر بوده و یا بهطور قابلتوجهی به تولید آنها معروف هستند. بیان این نکته نیز حائز اهمیت است که این شرکتها علاوه بر پادکست، سایر محتواهای صوتی را نیز تولید میسازند.
انواع شرکتهای تولید محتوای صوتی خارجی فعال در زمینهی تولید پادکست
در لیست زیر شرکتهای تولید محتوای صوتی از قبیل پادکست، به ترتیب حروف الفبای انگلیسی سازماندهی شده است. همچنین کشور مبدأ نیز در آن ذکرشده است. علاوه بر این، شرکتهایی که زیرمجموعه سازمانهای دیگر هستند، سازمان اصلی آنها نیز ذکرشده است.
- 5by5 Studios، همهچیز کمدی، در ویل مدیا، Bald Move، Cadence13، Carolla Digital، Earwolf، رادیو ESPN – شرکت والت دیزنی، شبکه Frogpants، Gimlet Media، HeadGum، Idle Thumbs، iHeartRadio، The Incomparable، رادیو Jupiter، Laser Time، حداکثر سرگرمی، بلندگو، صنایع Nerdist، پادکست نیویورکتایمز، Night Vale Presents، NPR، شبکه Parcast– Spotify، تولید معلق، PodcastOne، Radio.com – Entercom، Radiotopia– تبادل رادیوی عمومی، Relay FM، رینگر، -The Roost Rooster Teeth، تختهسنگ، شبکه پادکست SModcast، TWiT.tv، The Verge، شبکه پادکست Vox Media، شبکه رادیویی والاستریت ژورنال، WNYC Studios، شگفتیها، تبادلات رادیوی عمومی و بهطورکلی شبکه تولید ایالاتمتحده
- Aawaz.com – Agrahyah Technologies در هند
- پادکستهای الجزیره – شبکه رسانهای الجزیره در قطر
- رسانههای عمومی آمریکا
- AudioBoom، بیبیسی، SortedFood و گاردین در انگلیس
- کانادا لند، رادیو CBC، Play.it و شبکه پادکست فرکانس- Rogers Media در کانادا
- Castbox در هنگکنگ
- دیسکو در مکزیک
انواع شرکتهای تولید محتوای صوتی خارجی فعال در زمینهی انواع تولید محتوا
شرکتهای تولید محتوای صوتی دیگری نیز در جهان وجود دارد که در زمینهی همه نوع محتوای صوتی معروف میباشند. این شرکتها دارای وبسایتهایی هستند که از این طریق امکان ارتباط فریلنسرها را با کارفرمایان فراهم میسازند. نام این چهار سایت به شرح زیر است:
- وبسایت Writer Access، یکی از بهترین شرکتهای تولید محتوای صوتی با 15000 تولیدکننده محتوا است.
- وبسایت The Writer finder از نویسندگان ماهر جهت تولید محتوا استفاده میکند. این شرکت به مشتریان خود برای هر سفارش طی 72 ساعت، سه نویسنده مسلط به موضوع سفارش را معرفی میسازد.
- وبسایت textbroker نقش واسطهی بین صاحبان کسبوکار و تولیدکنندگان محتوا را ایفا میسازد. ثبتنام نویسندگان در این وبسایت رایگان است. همچنین این وبسایت با قرار دادن ابزارهای مناسب در اختیار نویسندگان خود، به آنها کمک میکند تا محتوای بینقصی را تولید کنند.
- وبسایت constant content یکی دیگر از بهترین شرکتهای تولید محتوای صوتی با 100000 تولیدکننده محتوا است.
انواع شرکتهای تولید محتوای صوتی در ایران
در ایران شرکتهای زیادی مشغول تولید محتوا هستند؛ اما همهی آنها معتبر نمیباشند. در زیر چند نوع از بهترین شرکتهای تولیدکننده محتوا را برای شما بیان میکنیم.
- وبسایت کارلنسر
- وبسایت ایران محتوا
- وبسایت رایامارکتینگ
- وبسایت سایتی نو
- وبسایت فرا محتوا
- وبسایت کپی فای
- وبسایت گراف
- وبسایت متمم
- وبسایت محتوای خوب
- وبسایت نوین
- وبسایت کارسازشو
شرکت رایامارکتینگ یکی از بهترین شرکتهای تولید محتوای صوتی در ایران است. این شرکت علاوه بر تولید محتوای صوتی 7000 نویسنده آشنا به سئو، 11000 تایپیست، 1200 برنامهنویس و 9000 گرافیست کار دارد. از جمله خدماتی که شرکت رایامارکتینگ به مشتریان خود ارائه میدهد به شرح زیر است:
- تولید محتوای متنی
- خدمات تولید پادکست
- خدمات طراحی موشن گرافیک
- خدمات رپورتاژ آگهی
- خدمات دیتا اینتری
- تبلیغ در گوگل ادرودز
- خدمات طراحی بنر از نوع ثابت و متحرک
- خدمات طراحی لوگو
- تبلیغات در شبکههای اجتماعی
- تولید انواع محتوای صوتی
انواع شرکتهای تولید کتاب صوتی در جهان
یکی از زمینههای شگفتآور رشد در انتشار، کتابهای صوتی بوده است. در واقع، در ده سال گذشته کتابهای صوتی یکی از سریعترین بخشهای رشد صنعت نشر بودهاند. این کتابهای صوتی که در ابتدا برای افراد نابینا و کمبینا به بازار عرضه میشد، اکنون یک مشتری بسیار گستردهتر در میان مصرفکنندگان جوان و آگاه از فناوریهای روز دارد.
این امر بدون شک ناشی از دسترسی گسترده به سیستمعاملهایی مانند iPod است اما همچنین در بین مصرفکنندگانی که میخواهند هنگام مسافرت، ورزش یا حتی اتو کردن به فایل صوتی کتاب گوش دهند، محبوبیت زیادی پیدا نموده است. در این بخش یازده مورد از بهترین شرکتهای تولید کتاب صوتی در سطح جهان برای شما آورده شده است.
- انتشارات پدیوم
- Oasis Audio
- Brilliance Audio
- استراتومر
- Oakhill
- Graphic Audio
- Audible
- هارپر صوتی
- Caedmon Audio
- Blackstone
- Books on Tape
یکی از شرکتهای تولید محتوای صوتی در ایران همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره شد، شرکت رایامارکتینگ است. این شرکت کتاب صوتی را نیز در کنار سایر محتواهای صوتی دیگر تولید میکند برای این کار تیم رایامارکتینگ از بیش از 3000 گوینده استفاده میکند. استفاده از گویندگان صدا مخملی با کمترین هزینه از ویژگیهای بارز این شرکت است.
راهکارهای گویندگی کتاب صوتی در منزل
امروزه یکی از راههای کسب درآمد در منزل و دورکاری گویندگی کتاب صوتی در منزل است. شرکتهای تولید محتوای صوتی زیادی از جمله رایامارکتینگ از این گویندگان خبره برای تولید کتاب صوتی استفاده میکنند. برای گویندگی کتاب صوتی در منزل و داشتن یک ضبط باکیفیت، شما به یک استودیوی خانگی نیاز خواهید داشت.
برای یادگیری چگونگی راهاندازی یک استودیوی خانگی و سپس ویرایش و تسلط بر کتاب صوتی خود، قبل از فروش کتاب صوتی باید آموزشهای لازم را ببینید و یا یک متخصص استودیو پیدا کنید تا در ضبط، ویرایش و مسترینگ به شما کمک کند.
مراحل آموزش گویندگی کتاب صوتی
برای اینکه به یک گوینده حرفهای تبدیل شوید مسلماً نیاز به آموزش دارید. در زیر ما مراحل لازم برای آموزش گویندگی کتاب صوتی را برای شما بیان میکنیم. اولین گام برای اینکه تبدیل به یک گوینده خبره شوید این است که دارای یک فن بیان قدرتمند شوید. تسلط به مهارتهای لازم برای داشتن فن بیان قوی فقط مناسب گویندگی نیست، امروزه بسیاری از افراد برای پیشرفت در شغل خود نیاز به داشتن فن بیان قوی دارند.
در ادامه قصد داریم تکنیکهای لازم برای اینکه بتوانید فن بیان قوی داشته باشید برای شما برشمریم.
ضبط فایلهای صوتی خود و گوش دادن به آن بهمنظور تقویت مهارت بیان خود
مطالعه کتابهای مربوط به فن بیان
تکرار کردن جملات پیچیده
کسب مهارت خواندن و صحبت کردن بهصورت همزمان
توجه به تأکید، توقف مناسب و یا مکث بهجا
بیان درست لحن و احساسات
دقت به جزئیات
الگوبرداری مناسب
مدیریت صدا و لحن
نکات مرتبط با استخدام برای خواندن کتاب صوتی
شرکتهای تولید محتوای صوتی زیادی برای تولید کتاب صوتی موردنظر خود، برای موضوعات مختلف، اقدام به استخدام گوینده میکنند. یکی از شرکتهایی که اقدام به استخدام برای خواندن کتاب صوتی میکند، شرکت رایامارکتینگ است. بهمنظور استخدام برای خواندن کتاب صوتی ابتدا از شما یک تست گرفته میشود. شما لازم است که از متنی که برای شما فرستادهشده، روخوانی کنید و آن را با موبایل خود ضبط کرده و برای شرکت به همراه فرم درخواست خود بفرستید.
شرکت رایامارکتینگ بهصورت رایگان به گویندگان استخدامشدهی خود نرمافزارها و استرسهای گویندگی را آموزش میدهد.
شرایط لازم برای تست گویندگی کتاب صوتی
برای تست گویندگی کتاب صوتی در شرکتهای تولید محتوای صوتی نخست باید نمونه کار خود را برای شرکت بفرستید. سپس در صورت پذیرش از شما دعوت به عمل میآید که برای ضبط و تست حضوری به استودیو شرکت تشریف بیاورید. کسانی که قصد گویندگی کتاب صوتی در منزل را دارند باید تجهیزات و محیط لازم را برای این منظور فراهم کنند.
ناشران کتاب صوتی برتر
آیا شما نویسندهای هستید که کتابی نوشته و میخواهید آن را بهعنوان کتاب صوتی منتشر کنید؟ آیا برای یافتن ناشران کتاب صوتی به کمک نیاز دارید؟ در ایران شرکتهای مختلف زیادی وجود دارد که اقدام به نشر کتابهای صوتی میکنند. این ناشران شامل آوا نامه، انتشارات آکادمیک، نوین کتاب گویا و رایامارکتینگ هستند. در حقیقت انتشار کتاب صوتی کار پیچیدهای نیست، کافی است با رسانههای اجتماعی آشنایی داشته باشید. در جهان هم چند شرکت در زمینه انتشار کتاب صوتی یکهتاز میباشند. اسامی این شرکتها در زیر بیانشده است:
- Cedar House Audio Productions
- انتشارات سکو
- Oasis Audio
- درخشندگی صوت
- انتشارات استراتور و …
10 سایت برتر تولید کتاب صوتی برای نابینایان و کمبینایان
در طول تاریخ افراد نابینا یا کمبینا با استفاده از ترجمه بریل یا نسخههای صوتی ضبطشده توانستند از رمانهای پرفروش گرفته تا کتابهای درسی و مجلات، استفاده کنند. ما بهعنوان حامیان بزرگ سواد بریل، معتقدیم استفاده از این قالب مطالعه برای افراد نابینا یا کمبینا فوقالعاده ارزشمند است. ما همچنین معتقد به استفاده از فناوری کمکی هستیم که کارهای روزمره را برای افراد جامعه راحتتر میکند. یکی از این راهحلها مسلماً تولید کتاب صوتی برای نابینایان است. در اینجا فهرستی از ده وبسایت برتر کتاب صوتی برای افراد نابینا یا کمبینا آورده شده است:
- SimplyAudio
- AudioBooks.com
- Books Free
- PodioBooks
- Open Culture
- LibriVox
- Learn Out Loud
- EMusic
- NewFiction
- Public Libraries
عوامل مؤثر بر هزینه تولید کتاب صوتی
برای اینکه بتوانید یک کتاب صوتی مناسب و باکیفیت تولید کنید باید از تجهیزات مناسب استفاده کنید. بیشک هزینه تولید کتاب صوتی شما تحت تأثیر تجهیزاتی است که خریداری کردهاید است. این تجهیزات شامل میکروفون، پاپ اسکرین، استودیو و نرمافزارهای مربوطه است. هزینه تولید کتاب صوتی در شرکت رایامارکتینگ به ازای هر دقیقه 2500 تومان است. این شرکت کمترین هزینه ممکن را برای تولید محتواهای صوتی خود در نظر گرفته است و همین امر موجب شده تا شرکت رایامارکتینگ در بین کاربران خود محبوب باشد.
درآمد گوینده کتاب صوتی چقدر است؟
کسب درآمد از طریق گویندگی کتاب صوتی امروزه طرفداران خود را پیدا نموده است. امروزه درآمد گوینده کتاب صوتی نسبتاً معقول است زیرا طرفداران این نوع محتوا رو به افزایش است. عواملی که بر درآمد یک گوینده کتاب صوتی تأثیر میگذارد، کیفیت صدا و ضبط، عدم نویز، داشتن محیط آرام برای ضبط، انتخاب لحن مناسب و کنترل هیجانات است.
یک گوینده کتاب صوتی میتواند پروژههای زیادی در زمینهی فیلم، کلیپ و فایل صوتی آموزشی انجام دهد و با قرار دادن آنها در اینترنت تعداد بازدیدکنندگان خود را افزایش داده و درآمد اینترنتی بالایی را کسب کند. امروزه به دلیل رشد استفاده از شبکههای اجتماعی و پیامرسانها، محتواهای صوتی و تصویری، طرفداران بیشتری نسبت به محتواهای متنی پیدا کردند.