در این مقاله قصد داریم همه چیز درباره طراحی بنر فست فود را با هم بررسی کنیم. بدین منظور ابتدا باید بدانیم اصول طراحی یک بنر موفق چیست؟ تا پس از آن بتوانیم به معرفی یک بنر فست فود بپردازیم. همچنین به مفاهیمی مانند بنر فست فودی، طرح بنر فست فود، بنر فست فود لایه باز رایگان، منوی فست فود psd، منو فست فود psd اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
امروزه رستورانها نقش مهمی در زندگی افراد بازی میکنند به خصوص فست فودها که انواع غذاها را با سرعت زیادی آماده و عرضه میکنند. فست فودها باعث صرفه جویی در وقت و زمان شده و توانسته کمک حال زیادی به افراد جامعه به خصوص کارمندان که معمولا وقت خیلی کمی برای آشپزی دارند، است. در این بین همه ما برای مراجعه به هر فست فودی دلایل خاص خود را داریم. برای مثال تعریف دوستان و آشنایان و یا محیط زیبای رستوران. برخی نیز با توجه به بنر رستوران، آن را انتخاب میکنند. بنابراین طراحی بنر فست فود از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
طراحی بنر فست فود به عنوان خط مقدماتی و رکن اصلی معرفی یک کسب و کار به حساب میآید. به عبارتی دیگر طراحی بنر فست فود، کاری نیست که از هر کسی ساخته باشد بلکه نیاز به طراحی دقیق و حساب شده و آشنایی با اصول طراحی و شناخت صحیح انواع رنگها دارد. برای این کار میتوانید از طراحان حرفهای و ماهر در این زمینه کمک بگیرید. همچنین بسیاری از شرکتها هستند همچون رایا مارکتینگ که با استفاده از مجموعهای از طراحان و مهندسان گرافیک اقدام به ارائه انواع بنرهای تبلیغاتی مانند بنر فست فودی میکنند. اسامی این شرکتها را با یک جستجوی ساده در اینترنت میتوانید پیدا کنید. در ادامه با اصول طراحی بنر فست فود آشنا خواهیم شد.
اصول طراحی بنر فست فود
در این قسمت به سراغ بررسی اصول طراحی بنر فست فود میرویم. این اصول عبارت است از:
سعی کنید از اندازه متناسب و استاندارد برای طراحی بنر استفاده کنید
برای این منظور یک قاعده اساسی و کلی وجود دارد که بایستی با استفاده از آن به طراحی بنر پرداخت. البته سایز هر بنر با توجه به جایگاهی که برای نصب قرار میگیرد، بستگی دارد.
گرافیک زیبایی برای طراحی بنر فست فود در نظر بگیرید
استفاده از تصاویر زیبا و باکیفیت در طراحی بنر بسیار موثر است و در دید مخاطب تاثیر بسیار خوبی دارد.
استفاده از کلمات خوب و تاثیرگذار در بنر
هنگامی که مشغول طراحی بنر فست فود هستید، باید بدانید مخاطب شما وقت بسیار کمی دارد. اگر هنگام طراحی بنر، مخاطب همانند کلیپ دیدن وقت داشته باشد، طراح امکانات بیشتری دارد، اما چون مخاطب هنگام مشاهده بنر زمانی کمتر از 3 ثانیه دارد، بایستی در این زمان پیام اصلی بنر منتقل شود. به همین دلیل سعی کنید از کلمات مهم و تاثیرگذار استفاده کنید.
استفاده مناسب از لوگو
حتما در طراحی بنر فست فود، از نام فست فود استفاده کنید و آن را به صورت یک لوگوی خوب و زیبا در آورید.
استفاده مناسب و به اندازه از فضای بنر
فضای بنر بایستی نه خیلی ساده و نه خیلی شلوغ باشد. اگر فضای بنر خیلی ساده باشد، مخاطب نمیتواند هدف بنر را درک کند. همچنین اگر هم بنر خیلی شلوغ باشد، مخاطب گیج و سردرگم میشود و باز هم هدف اصلی بنر را نمیتواند درک کند.
استفاده از محتوای متنی درست
محتوای بنر فست فودی بایستی خوانا باشد که از طرف مخاطب با سرعت زیادی یعنی زیر 3 ثانیه قابل خواندن باشد. همچنین سعی کنید متن بنر نه خیلی درشت و نه خیلی ریز باشد و به راحتی قابل خواندن توسط مخاطب باشد.
خوب است بخوانید: صفر تا صد طراحی بنر پیتزا
یک کادر یا قاب برای طراحی بنر فست فود در نظر بگیرید
همه مخاطبان هنگام تماشای بنر دوست دارند یک بنر با یک قاب یا چارچوب ویژه را ببینند. این مورد نیز حتی در آمار ثبت شده است. زیرا به طور میانگین، بنرهایی که دارای قاب مشخصی هستند، بیشتر بازدید داشتهاند.
استفاده از رنگهای مناسب
هنگام طراحی بنر فست فود، بایستی از طیف رنگهای مختلف استفاده کنید. اما از آنجایی که هر رنگی دارای ماهیت وجودی متفاوتی است بنابراین میتواند حس متفاوتی را به مخاطب القا کند. پس استفاده از هر رنگ در جای مناسب خود اهمیت دارد. برای مثال استفاده از رنگ نارنجی و قرمز در بنر فست فودی بسیار رواج دارد.
انواع بنر فست فودی
در این قسمت به معرفی انواع بنر فست فودی خواهیم پرداخت:
- بنر عادی
- بنر لایه باز
بنر لایه باز به صورت فرمت psd توسط برنامه فتوشاپ قابل تهیه است. این طرح دارای مزایای زیادی است که مهمترین آنها عبارت است از:
- صرفه جویی در زمان
- امکان چاپ راحت
- امکان ویرایش تمامی المانهای بنر
- امکان شخصی سازی برای هر مشتری
از معایب این طرح میتوان به مورد زیر اشاره کرد:
- خلاقیت کم
همچنین با استفاده از طرح لایه باز میتوان به تهیه بنر فست فودی، منوی فست فود psd و یا منو فست فود psd نیز پرداخت.
در شکل شماره 4 یک بنر فست فودی را مشاهده میکنید که از دو رنگ قرمز و زرد در پیش زمینه خود بهره برده است. این دو رنگ تاثیر زیادی در باز شدن اشتها دارد و از رنگهای معمول در طراحی بنر فست فود است. اما این بنر میتوانست از رنگهای دیگری که دارای رنگ متضادی با رنگ قرمز و زرد باشد، استفاده کنید. همچنین میتوانست از نمادهای بیشتری با هوس انگیزی بیشتری برای طراحی بنر فست فود استفاده کند. حالا توجه شما را به یک بنر فست فودی دیگری جلب میکنیم.
این بنر برخلاف سایر بنرهای فست فودی، از یک رنگ متفاوت در پیش زمینه خود مانند سبز استفاده کرده است. همچنین با وجود اینکه از رنگهای معمول در طراحی بنر فست فود مانند قرمز و نارنجی استفاده نکرده است اما توانسته است حس اشتها را به خوبی در مخاطبان تحریک کند. علاوه بر این از المانهای دیگر مانند تصاویر به درستی استفاده کرده است. علاوه بر این به بیان اطلاعات در بنر نیز پرداخته است و به طور کلی میتوان گفت بنر مفید و جمع و جوری است.
اما اگر بخواهیم به معرفی بنر متفاوتی از بنرهای دیگر اشاره کنیم باید به شکل 6 نگاه کنید.
این بنر از پس زمینه زیبای قهوهای بهره برده است و از نمادهای رایج نمایش فست فود مانند پیتزا به درستی بهره برده است. علاوه بر این در کنار نمایش پیتزا، از ملزومات تهیه غذا مانند پیاز، زیتون، پنیر پیتزا و گوجه فرنگی نیز در طراحی بنر فست فود نیز استفاده کرده است. همچنین تمامی امکانات و خدمات خود را به خوبی مشخص کرده و ارائه داده است. علاوه بر این گزینه جذابی مانند تخفیف 30% را نیز ارائه داده است.