مقالات آموزشی

آموزش ایجاد لینک عمیق به کاربران telegram و کانالهای تلگرام

مفید بود؟

تلگرام به عنوان یکی از پرطرفدارترین برنامه های پیام رسان، در سطح جهانی به سرعت در حال کسب موفقیت و رشد هست. جالبه بدونین که از ماه مه سال 2015، حدود 38 میلیون کاربر به تلگرام پیوستن و روزانه بیش از 350 هزار کاربر جدید وارد این پیام رسان می‌شن. طبق گزارشات، در هر روز بیش از 15 بیلیون مسیج در تلگرام رد و بدل میشه. این رقم واقعا حیرت آوره و حتی نسبت به 12 بیلیون پیام ثبت شده در ماه سپتامبر 2015، حدود 25 درصد افزایش داشته. با توجه به استقبالی که از تلگرام میشه، بازاریاب ها و شرکت ها به این فکر افتادن که پیام های تبلیغاتی و تجاری خودشون رو از طریق کانال های تلگرام به مشتریان و مخاطبین موردنظرشون برسونن. لینک عمیق به کاربران و کانال های در تلگرام با ابزارهایی مثل URLgenius از طریق کانال های بازاریابی مختلف می‌تونه بهتون کمک کنه خیلی سریع افراد زیادی رو جذب خودتون کنین. در این مقاله قصد داریم بهتون کمک کنیم تا با لینک عمیق به کاربران و کانال های در تلگرام بتونین مشتریان و مخاطبین زیادی رو جذب تجارت و شرکت خودتون کنین.

می‌دونید که در دنیای کسب و کار، پیدا کردن بازار هدف و ارتباط موثر با مشتری همه چیزه و خیلی به بیزنس شما کمک می‌کنه!

اگه تا الان عبارت «لینک عمیق» به گوشتون نخورده باشه، شاید با این سوال روبرو بشین که اصن لینک عمیق چیه و چه مفهومی داره؟ در ابتدا ما سعی می‌کنیم شما رو با لینک سازی عمیق بهتر آشنا کنیم.

لینک عمیق یا deep link در واقع لینکی هست که کاربر رو مستقیما به محتوایی که مدنظرش هست و روی اون کلیک کرده، هدایت می‌کنه. لینک عمیق اساسا” به کاربران کمک می‌کنه که دیگه مجبور نباشن حتما یه اپلیکیشن رو نصب کنن. وارد اون بشن و ساعت ها دنبال چیزی که می‌خوان بگردن. این کار می‌تونه تجربه کاربری یا User Experience رو افزایش بده. می‌تونه باعث بشه کاربران بیشتری، محصول و خدمات شما رو تجربه کنن و در صورت رضایت به دیگران پیشنهاد بدن. به بیان ساده، ابتدا کاربر از طریق لینک عمیق، محتوای موردعلاقه خودش رو در برنامه شما پیدا می‌کنه و در صورت تمایل، تصمیم می‌گیره که آیا اپلیکیشن شما رو نصب کنه یا نه؟

هشدار
حواستون باشه که لینک عمیق شما به هیچ وجه کاربر رو به صفحه اصلی یا home page شما نبره. این کار باعث میشه کاربر عصبی بشه و کلا نسبت به تبلیغتون بیخیال بشه. مشتری روی لینک عمیق کلیک می‌کنه تا به محتوای خاصی دسترسی پیدا کنه، نه به صفحه اصلی.

در تصویر زیر شما بهتر می‌تونین مفهوم لینک عمیق رو درک کنین. در تصویر نشون داده شده که کاربر چه جوری وارد صفحه مورد نظرتون می‌شه، با استفاده یا عدم استفاده از لینک عمیق. فرض کنین که قصد دارین برای یکی از محصولات اپلیکیشن خودتون تخفیف بذارین. براش یه لینک عمیق ایجاد می‌کنین و اونو برای دیگران ارسال می‌کنین تا از تخفیف شما با خبر بشن و تصمیم بگیرن خریداری کنن. لینک عمیق ایجاد شده مستقیما باید کاربر رو به صفحه محصول تخفیف خورده هدایت کنه، نه به صفحه اصلی.

لینک های عمیقی که درون برنامه ای هستن و بیشتر برای صفحات خاصی از برنامه شما ایجاد میشن، میتونن به میزان قابل توجهی نرخ تبدیل یا Conversion Rate و نرخ نگه داشت کاربر یا Retention Rate (میزان استفاده مداوم و مستمر یه کاربر از محصولات و خدمات) رو افزایش بدن.

ایجاد کانال تلگرام برای برند و شرکت شما

 

بعد از ثبت نام یا sign up در تلگرام، یه نام برای کانال تلگرام خودتون در نظر بگیرین. علاوه بر اون، یه نام کاربری یا به اصلاح Username هم برای خودتون انتخاب کنین. نام کاربری بیشتر مربوط به دستگاه تلفن همراه شخص می‌شه که باهاش اکانت تلگرام رو راه اندازی می‌کنه. یه کانال تلگرام در واقع برای اینه که افراد بتونن برند و مارک تجاری شما رو در تلگرام دنبال کنن. از فهرست اصلی تلگرام، گزینه کانال جدید یا New Channel رو انتخاب کنین و برای شرکت و برند خودتون کانال ایجاد کنین. اگه متوجه شدین که کسی از نام برند شما داره سوء استفاده می‌کنه، به راحتی می‌تونین از تلگرام درخواست کنین که اون نام به شما منتقل بشه.

پس از ایجاد کانال خودتون، از طریق URLgenius، لینک عمیق به کاربران و کانال های تلگرام ایجاد کنین و لینک رو در ایمیل های خودتون و وبسایتتون تبلیغ کنین تا راهی باشه که مخاطبین و مشتریان بتونن به کانال تلگرام شما بپیوندن. زمانی که کاربران روی لینکی که با استفاده از URLgenius ایجاد کردین، کلیک کنن، URLgenius این قابلیت رو داره که بهتون نشون بده که برنامه تلگرام کاربر با iOS باز شده یا با Android. همچنین می‌تونه موقعیت جغرافیایی و منبع سرور URL رو هم ردیابی کنه. زمانی که شروع می‌کنین لینک تلگرام رو تبلیغ کنین، app-open rate که یکی دیگه از قابلیت های URLgenius هست، بهتون نشون میده که چند درصد از مشتریان و مخاطبین شما به تازگی اپلیکیشن تلگرام رو نصب کردن و این باعث میشه لینک کانالتون رو براشون بفرستین. علاوه بر این، استفاده از deep link باعث می‌شه که برند خودتون رو طوری نشون بدین که در یه راه پیشرفت رو به جلو هستین و همواره به دنبال راهی جدید که بتونین با مشتریان ارتباط برقرار کنین.

نکته
از طریق لینک عمیق به کاربران و کانال های در تلگرام، شما خیلی سریع تر و راحت تر میتونین افراد رو جذب کانال تلگرامی خودتون کنین.
باید‌ها
با توجه به قابلیت ها و امکاناتی که از URLgenius بهتون گفتیم، پیشنهاد ما اینه حالا که تصمیم گرفتین برای کانال تلگرام لینک عمیق ایجاد کنین تا راحت تر افراد بتونن به اون بپیوندن، بهتره از برنامه URLgenius استفاده کنین.

در ادامه بهتون نحوه ساخت لینک عمیق با استفاده از این برنامه رو آموزش می‌دیم.

توجه داشته باشین که ایجاد لینک عمیق فقط برای کانال تلگرام نیست. ممکنه شما تمایل داشته باشین که از طریق یه اکانت شخصی با مشتریان در ارتباط باشین و تبلیغات رو بهشون ارائه بدین. در این صورت باید لینک عمیق برای نام کاربری یا Username خودتون ایجاد کنین. به هرحال با استفاده از URLgenius هم می‌تونین برای کانال تلگرامی و هم برای نام کاربری تلگرامی، لینک عمیق ایجاد کنین و لینک عمیق به کاربران و کانال های در تلگرام رو براتون به راحتی فراهم می‌کنه.

مراحل ساخت لینک عمیق برای کانال ها و کاربران تلگرام به ترتیب زیر است:
  • وقتی که وارد برنامه URLgenius شدین، در کادر URL ،Enter a Social Media URL تلگرام خودتون رو به این فرمت و شکل وارد کنین: https://t.me/username. در بخش username، باید نام کانال یا اکانت شخصی خودتونو وارد کنین. حواستون باشه که قسمت http حتما s رو داشته باشه. 
  • در زیر کادر موجود یه تعدادی از رسانه های اجتماعی مهم و معروف رو مشاهده می‌کنین. وقتی URL تلگرام خودتون رو وارد کنین، URLgenius می‌تونه به طور خودکار تشخیص بده که URL وارد شده از اپلیکیشن تلگرامه. بعد، بین اون برنامه های موجود، نماد تصویری تلگرام پررنگ تر و هایلایت تر از بقیه می‌شه. برای مثال، در تصویر زیر، ما یه لینک عمیق برای کانال تلگرام URLgenius ایجاد می‌کنیم. سپس روی گزینه Compose کلیک کنین. 
  • صفحه جدیدی براتون باز می‌شه که یه گزینه به صورت COPY URL مشاهده می‌کنین. روی این گزینه کلیک کنین. 
  • بعد از کلیک کردن روی این گزینه، لینک عمیق ایجاد شده کپی می‌شه و می‌تونین اونو در تلاش برای جذب کاربران به کانال تلگرام خودتون، در سایر کانال های بازاریابی پیست کنین. به سادگی موفق شدین لینک عمیق به کانال های تلگرام ایجاد کنین.
  • همچنین می‌تونین در صورت تمایل کد QR ایجاد شده رو دانلود کنین و اونو هم برای تبلیغ کانال خودتون به اشتراک بذارین. کد رو با دستگاه تلفن همراه خودتون اسکن کنین تا مطمئن بشین که درست عمل می‌کنه.

مراحل ذکر شده در بالا رو همچنین می‌تونین برای سایر رسانه های اجتماعی خودتون مثل یوتیوب هم استفاده کنین.

پرسش
خب، الان طبیعیه که این سوال براتون ایجاد بشه که این لینک عمیق برای تلگرام رو کجا استفاده کنیم؟
  1. در وبسایت شرکت یا برند خودتون نماد تلگرام رو ایجاد کنین و داخل اون لینک عمیق ایجاد شده برای کانال یا اکانت شخصی تلگرامتون رو قرار بدین.
  2. در تبلیغاتی که تنها در برنامه تلگرام در دسترسه، استفاده کنین (ابتدا مطمئن بشین که تبلیغ رو منتشر و پخش می‌کنین یا نه؟).
  3. در صورت امکان، با تبلیغ در کانال های سایر رسانه های اجتماعی خودتون، مخاطبین و فالورها رو تشویق کنین که شما رو در تلگرام دنبال کنن. توجه داشته باشین که اینستاگرام، لینک سازی به تلگرام رو مسدود کرده و نمی‌تونین در پیج اینستاگرام خودتون لینک عمیق کانال تلگرام رو قرار بدین و تبلیغ کنین.
  4. در تبلیغات نمایشی یا فعالیت های تبلیغاتی که از شما هزینه دریافت می‌کنن، کانال تلگرام خودتون رو با استفاده از لینک عمیقی که ساختین، تبلیغ کنین.

تجزیه و تحلیل URLgenius برای تلگرام

همونطور که گفته شد، URLgenius قابلیت ها و امکانات زیادی داره و علاوه بر این که می‌تونه بهتون کمک کنه لینک عمیق به کاربران و کانال های در تلگرام ایجاد کنین تا مخاطبین بتونن راحت‌تر و سریع‌تر در تلگرام به شما بپیوندن، داده ها و اطلاعاتی رو از کاربران در اختیارتون قرار میده و براتون تجزیه و تحلیل می‌کنه.

در ادامه، تعدادی از داده های URLgenius رو براتون ذکر می کنیم:
  • وقتی از طریق URLgenius، لینک عمیق برای کانال یا اکانت شرکت یا برند خودتون ایجاد کنین، می‌تونین متوجه بشین که چه میزان و چه درصدی از طریق این لینک به تلگرام شما پیوستن و اونجا باهاتون تعامل دارن.
  • این برنامه نمودارهایی رو بهتون ارائه میده که مشخص می‌کنه در یه بازه زمانی، روزانه چقدر لینک عمیق URLgenius تلگرام شما کلیک خورده.
  • نمودارهایی که نشون میدن برنامه تلگرام با چه پلتفرم یا دستگاهی باز شده. قابلیت app-open rate که URLgenius داره، کمک می‌کنه تا تعیین کنین چند درصد از افرادی که روی لینک عمیق کلیک کردن، اپلیکیشن تلگرام رو برای iOS نصب کردن و چند درصد این برنامه رو برای Android نصب کردن. نمودارها دقیقا مشخص می‌کنن که لینک عمیق با یه دستگاه موبایل کلیک خورده یا با تبلت یا iPhone یا iPad.
  • اگه کسی برنامه تلگرام رو نصب نکرده باشه و لینک عمیقی که برای کانال یا نام کاربری خودتون ایجاد کردین رو در یوتیوب، فیسبوک، یا وبسایت خودتون یا هرجای دیگه مشاهده کنه و کلیک کنه، از طریق لینک وارد app store می‌شه تا اول تلگرام رو نصب کنه و بعد بتونه به کانال یا اکانت شما بپیونده. حتی درصد این افراد رو ما می‌تونیم در URLgenius ببینیم.
  • در این برنامه همچنین نمودارهایی ارائه می‌شن که می‌تونن موقعیت مکانی و جفرافیایی کاربران رو بهتون نشون بدن. از این طریق متوجه می‌شین که در چه کشورهایی لینک عمیقی که ایجاد کردین به میزان بیشتری کلیک خورده و وارد کانال یا اکانت تلگرامتون شدن. می‌تونین از این طریق نتیجه بگیرین که کجاها تونستین به خوبی دیده بشین و کجاها نتونستین. می‌تونین تصمیم بگیرین که روی کشورهایی که به خوبی دیده نشدین بیشتر تمرکز کنین تا مشتریان و مخاطبینتون در سراسر جهان پراکنده باشن.
  • به این نکته توجه داشته باشین که بعد از هر کلیلک روی لینک عمیق به کاربران و کانال های در تلگرام، تقریبا حدود یه ساعت طول می‌کشه که این کلیک در برنامه URLgenius گزارش و ثبت بشه. زمانی که لینک شما به بیشتر از 10 کلیک در ماه برسه، ماهانه به صورت خودکار به روز رسانی تجزیه و تحلیلی براتون ارسال میشه.

به طور کلی، لینک های عمیق کمک زیادی به جذب و تعامل بیشتر با مشتریان و مخاطبین می‌کنن و کار شما رو برای تشویق افراد در پیوستن به کانال یا اکانت تلگرامتون آسون و راحت می‌کنن. حالا که با نحوه لینک عمیق به کانال های تلگرام آشنا شدین، سعی کنین این روش رو برای تبلیغات و بازاریابی برند و شرکت خودتون در اپلیکیشن تلگرام به کار ببرین تا بهتر دیده بشین. اگه تجربه خوبی با استفاده از این روش در تلگرام خودتون به دست آوردین، خوشحال می‌شیم که با ما هم به اشتراک بذارین.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.