طراحی لوگو چشم، شاید در نگاه اول اینطور بنظر برسد که برای فعالیتهای اپتومتریک و یا فروشندگان عینک کاربرد داشته باشد. اما علاوه بر این کاربردها، می تواند کاربردهای متعدد دیگری نیز داشته باشد که در ادامه به آن پرداخته می شود. به نظر نمیرسد ایجاد یک لوگو چشم نواز کار سادهای باشد. علاوه بر ایجاد ظاهر و احساس مناسب، شما باید یک طراحی منحصر به فرد و در عین حال جذاب نیز ارائه دهید که بهترین راه را برای مشتری شما نشان دهد.
در اینجا برخی از نمونه های الهام بخش مربوط به طراحی لوگو چشم آورده شده که میتوانند یک نقطه شروع عالی باشند. یک لوگو عالی نه تنها خوب به نظر میرسد بلکه به بخشی مهم از تصویر یک شرکت تبدیل میشود. اگر به درستی متوجه شوید، لوگو با طرحی رو به رو میشود که نه تنها از برند تعریف میکند بلکه در واقع بخشی از برند نیز میشود.
یکی از طرحهایی که اغلب استفاده میشود چشم است. همانطور که میخواهیم نشان دهیم، شما در این پست روشهای زیادی برای پیاده سازی چشم در یک لوگو وجود دارد. از چشم، اغلب برای نماد آگاهی استفاده میشود و از این رو در سایر خدمات امنیتی و عکاسی استفاده میشود.
از آنجا که چشم در قسمت بالایی بدن قرار دارد و می تواند به اطراف نگاه کند و همه چیز را زیر نظر داشته باشد می تواند بعنوان سمبل کنترل و نظارت بکارگرفته شود. چشم اندامی است که در طول روز بیشترین حجم اطلاعات از طریق این اندام وارد مغز می شود و اتفاقات اطراف را به مغز مخابره میکند.
ساخت لوگو چشم برای مقاصد ایدیولوژیک و حزبی
طراحی لوگو چشم خیلی معروف مربوط به چشم جهان بین است که بعضی آن را به جریانهای فراماسونی در دنیا نسبت میدهند. در این طراحی چشم در داخل یک مثلث، در نقطه بالایی هرم قرار دارد که به چشم جهان بین یا چشم خدا معروف است که جهان را نظارت می کند و پرتوهای نورانی اطراف آن مربوط به جلال و مشیت الهی است. این طراحی چشم بر روی اسکناس یک دلاری ایالات متحده (United States) چاپ شده است.
لوگوی چشم برای سالن زیبایی
زیبایی یکی از مولفههای زندگی انسانهاست و از آنجا که چشم یکی از اعضایی است که در زیبایی انسان بخصوص زیبایی بانوان تاثیر بسزایی دارد از طراحی لوگو چشم میتوان بعنوان لوگویی برای معرفی مکانهایی که به زیبایی بانوان اختصاص دارد، از جمله سالن های زیبایی ، آرایشگاه زنانه و شبیه آن استفاده کرد.
دقت کنید که در طراحی های زیر تا آنجا که ممکن است از خطوطی با انحناهای طبیعی شبیه آنچه در چشم انسان دیده می شود استفاده می کنند و چشم های زیبایی را به تصویر می کشند تا نمایانگر نوع خدمتی باشد که ارائه می کنند و از خطوط شکسته و پیچیده و در هم استفاده ای نمی شود.
این را نیز به یاد داشته باشید که از رنگ های مورد علاقه بانوان که بطور عموم صورتی است می توانید برای طراحی این نوع لوگو استفاده کنید که جذابیت لوگو بیشتر نمایان شود و چشمگیرتر باشد.
طراحی لوگو چشم برای مراکز تخصصی چشم پزشکی
همانطور که در ابتدای مقاله بحث شد، از چشم می توان بعنوان طرحی برای مراکز و کلینیکهای تخصصی چشم پزشکی و یا فروش عینک استفاده کرد. برای اینکه هر فردی در نگاه اول متوجه شود این لوگو یا طرح مربوط به مراکز درمانی است، می توان از قسمتی از علامت شناخته شده صلیب سرخ جهانی نیز وام گرفت تا لوگو به سادگی تمام این مفهوم را به بینندگان منتقل کند. از روانشناسی رنگ ها نیز استفاده کنید، رنگ سبز نماد سلامتی و تندرستی می باشد که در این طراحی بخوبی بکار گرفته شده است.
شرکت دارو سازی eyevance که در زمینه تولید و فروش محصولات تخصصی تشخیصی و درمان بیماری های چم فعالیت دارد، از نوع خاصی استفاده از چشم برای طراحی لوگو شرکت خود استفاده کرده است.
طراحی لوگو چشم برای معرفی شرکت های فعال در زمینه عکاسی و فیلم برداری
عکاسی و فیلم برداری با هر هدفی که انجام شود، برای ثبت یکسری صحنه ها و وقایع استفاده می شود، کاری که دقیقا چشم برای زندگی و فعالیت های روزمره انسان آن را انجام می دهد. پس چشم می تواند هدف طراحی برای معرفی شرکتهایی باشد که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند.
CBS ازسال 1951 تاکنون از نماد چشم استفاده کرده است و در حال حاضر از همان سال بدون تغییر در کمتر از 10 زیر مجموعه برند ظاهر می شود.
استفاده از یک نماد شناخته شده جهانی و سیاه و سفید راهی مطمئن برای ایجاد یک لوگوی بی زمان است. اگر می خواهید هویت نام تجاری شما در طول سال مرتبط بماند، باید از CBS الگو بگیرید.
چشم بعنوان سمبلی برای طراحی لوگو
برای استفاده از این اندام بدن برای طراحی و یا تفسیر یک لوگو موارد زیر را فراموش نکنید:
چشم ها احتمالاً مهمترین اندام حسی نمادین هستند. آنها می توانند بیانگر بصیرت، دانایی همه جانبه و یا دروازهای برای ورود به روح باشند. ویژگیهای دیگری که چشمها معمولاً با آن ارتباط دارند عبارتند از: هوش، نور، هوشیاری، وجدان اخلاقی و حقیقت. نگاه کردن به چشمان شخصی، نشاندهنده صداقت غربی است. به این ترتیب پوشاندن چشم، پوشیدن کلاه ایمنی، عینک آفتابی و غیره میتواند به معنای رمز و راز، ندیدن حقیقت کامل یا فریب باشد.
با این حال، در سایر زمینههای فرهنگی، تیرگی چشم میتواند احترام (آسیایی) یا حیا و تسلیم را به همراه داشته باشد (بسیاری از زنان خاورمیانه برای این منظور از روبند استفاده میکنند). چشم اغلب به معنای قضاوت و اقتدار است. یونگ نماد اصلی خود را به عنوان دامنه ابدی با مردمک چشمش “فرزند” می داند. این مکانی است که عشق در آن آغاز میشود (که به دهان ختم می شود). پس در مورد طراحی لوگو چشم در زمینههای مختلف باید به عناصر و مولفههای مختلف اعتقادی و فرهنگی نیز توجه و دقت کافی را مبذول کرد.