مقالات آموزشی

فعال کردن چت آنلاین روی وبسایت + معرفی نرم افزارهای Online Chat

مفید بود؟

مردم همیشه به دلایل مختلفی از وبسایت شما بازدید می‌کنن. اونها شاید به محصولات و خدمات شما علاقه ‌مند هستن یا سوال های مرتبطی دارن. شاید هم فقط در حال وبگردی باشن. اگه شما با کسانی که به وبسایت شما سر میزنن، تعامل ایجاد کنین یا به اونها کمک کنین تا مشکلاتشون رو حل کنن، در این صورت یه رابطه مفید با بازدیدکنندگانتون ایجاد کردین. پاسخ سریع به سوالات بازدیدکنندگان نه تنها باعث میشه تا برداشت خوبی از برند شما بشه، بلکه فرصتی رو ایجاد می‌کنه تا بیشتر به چشم بیاین. در چنین شرایطی، شما به فکر فعال کردن چت آنلاین روی وبسایت میفتین.

چت آنلاین یا online chat اگه به نحو درست اجرا بشه، یکی از بهترین راه‌ها برای ارائه خدمات به مشتریه. این طوری اونها هر وقت و در هر موقعیتی سوالی براشون پیش بیاد، می‌تونن اون رو مطرح کنن. این کار خیلی بهتر از اینه که برای دقایقی صبر کنن تا به بخش تماس یا سوالات متداول وصل بشن. درست همینجاست که online chat به عنوان راه حل زمان طولانی صبر کردن برای جواب و شکیبایی که این صبر کردن لازم داره، ظاهر میشه. آیا می‌دونین 79٪ کاربران فقط به خاطر پاسخ های فوری چت های آنلاین رو ضروری می‌دونن؟ چت آنلاین، در سال های اخیر یه عضو مهم برای هر وبسایت شده. مرتبط با این مطالب بهتره در مورد تجربه کاربری هم اطلاعاتی داشته باشین.

online chat یا چت آنلاین چیه؟

به رسانه ای که از طریق اون یه کسب و کار یا بیزینس بتونه با بازدیدکنندگان وبسایت خودش، به وسیله پیام‌دهی فوری تعامل برقرار کنه، چت آنلاین یا online chat میگن. این رسانه در اینجا یه اپلیکیشن یا نرم‌افزاره که امکان برقراری این ارتباط رو فراهم می‌کنه. شما می‌تونین به اون، پیام رسان فوری بگین. یکی از پویاترین وسیله های موجود برای برقراری ارتباط با بازدیدکنندگانتون، همین چت آنلاینه. اینطوری شما می‌تونین پرسش‌های بازدیدکنندگان خودتون رو در زمان واقعی، با دقت و سرعت متوجه بشین. online chat خصوصیات ایمیل و تماس تلفنی رو با هم ترکیب کرده و اون رو یکجا داره.

 

نحوه کار online chat

با فعال کردن چت آنلاین روی وبسایت خودتون، می‌تونین در هر زمانی با بازدیدکنندگان‌تون مکالمه آنی داشته باشین. به همین منظور شما نیاز دارین که یه نرم افزار online chat استاندارد پیدا کنین، در اون ثبت نام کنین و اون رو بر روی وبسایت خودتون اجرا کنین. بنابر این وقتی مردم به وبسایت شما میان، می‌تونن رو گزینه چت آنلاین کلیک کنن تا مکالمه اونها با یه نماینده آغاز بشه.

نکته خاصی که راجب online chat وجود داره اینه که جدای از تعامل با بازدیدکنندگان، می‌تونین تموم اون کسانی که در وبسایت شما هستن رو مشاهده کنین. علاوه بر این، شما می‌تونین تعداد مکالمات و همچنین اطلاعاتی رو راجع به بازدیدکنندگانتون بدونین. اطلاعاتی از قبیل اینکه اونها کی هستن و اهل کجان، اسم‌شون، سابقه ارتباطشون با شما و خیلی چیزهای دیگه. در واقع این برنامه هم برای مالک وبسایت و هم بازدیدکنندگان به کار میاد. مشتری‌ها به چت آنلاین نیاز دارن تا پاسخ سوالاتشون رو سریع و راحت به دست بیارن. در حالی که وبسایت ها اطلاعات بازدیدکنندگان رو برای سرنخ های فروش و همچنین تبدیل اونها به مشتریان احتمالی، جمع آوری می‌کنن.

فواید فعال کردن چت آنلاین روی وبسایت

پاسخ سریع‌تر، سرنخ بیشتر

این روزها هیچ کس دوست نداره معطل بشه. اگه شما نتونین فورا به سوالات کاربران پاسخ بدین، احتمال داره که اونها به جای دیگه‌ای برن، که البته گزینه های زیادی هم وجود داره. بنابراین برای افزایش سرنخ ، شما نیاز به خدمات مشتری سریع و موثر داری، که online chat این خواسته رو براتون برآورده می‌کنه.

پاسخ های شخصی

مردم گاهی اوقات یه محصول رو سرچ می‌کنن و آماده هستن که اون رو خریداری کنن، اما در نهایت هیچ اقدامی نمی‌کنن. خب حتما یه عاملی اونها رو از این کار منع کرده. شاید هم اونها سوالاتی رو داشتن که بدون پاسخ مونده. ممکن هم هست جوابی که اونها انتظارش رو داشتن در قسمت سوالات متداول وبسایت شما نبوده، یا اینکه با تیم پشتیبان شما تماس گرفتن، از معطلی زیاد خسته شدن و بدون اینکه جوابی دریافت کنن وبسایت شما رو ترک کردن.

این گونه اتفاقات به این خاطر هست که سوالات هر کاربری با یه کاربر دیگه فرق داره و متمایزه. در چنین موقعیتی، اونها بر اساس موارد استفاده مختص خودشون، نیاز به پاسخ های شخصی دارن. ربات ها هم در چنین شرایطی نمی‌تونن بهتون کمک کنن. این رو هم بدونین که شما اصلا نباید کاربران خودتون رو معطل کنین. پس نتیجه می‌گیریم که شما نیاز به online chat دارین تا بتونین به سوالات شخصی، پاسخ های شخصی بدین.

عبور از موانع زبان

ارتباط با مردم سراسر دنیا، مخصوصا اونهایی که زبان اولشون انگلیسی نیست، با یه سری موانع زبانی مواجهه میشه. خب پس چه کار باید کرد؟ آیا کسانی که توانایی صحبت به زبان های مختلف دارن رو استخدام می‌کنین؟ اصلا نیازی به گفتن نداره، چون هزاران زبان و لهجه های مختلف در دنیا وجود داره. پس خدمات پشتیبانی‌تون رو به وسیله چت آنلاین ارائه بدین و از ابزارهای ترجمه برای این کار استفاده کنین.

کاهش هزینه های اضافی

online chat برای همه کسب و کارها به صرفه است. تازه، نصب اون روی وبسایت هم خیلی راحته و اصلا نیاز نیست که به یه متخصص IT مراجعه کنین. تماس تلفنی و ایمیل می‌تونه خیلی گرون دربیاد، چون شما به تماس های بیشتر، منشی تلفنی، تعمیر و نگهداری تلفن و خیلی چیز های دیگه نیاز دارین. حتی اگه از هزینه تماس هم صرف نظر کنیم، یه منشی به طور همزمان فقط می‌تونه یه تماس تلفنی رو اداره کنه. در حالی که چت های آنلاین می‌تونن چندین چت رو مدیریت کنن. از طرف دیگه، چت آنلاین هزینه های پشتیبانی، تجهیزات بیشتر و نیروی انسانی رو کاهش میده.

بهبود تجربه مشتری

در بیشتر موارد، مشتریانی که تجربه بدی از یه وبسایت رو داشتن، دیگه حاضر نیستن که به اون برگردن. علتش می‌تونه این باشه که اونها نتونستن یه راه سریع و آسون جهت تماس با وبسایت، پیدا کنن. و اگه اونها موفق به تماس بشن، انتظار دارن که این ارتباط خیلی راحت برقرار بشه، کاری که خیلی از وبسایت ها در ارائه اون ناموفق هستن و اگه شما انجامش بدین می‌تونین به خوبی در کسب و کارتون بدرخشین. ویژگی هایی نظیر زمان پاسخ سریع و سهولت ارسال اسناد در چت‌های آنلاین، می‌تونن نقش ناجی را براتون داشته باشن و تجربه مشتریانتون رو بهبود ببخشن.

افزایش فروش وبسایت

 

online chat به خاطر سیستم پشتیبانی آنی که برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کنه، بسیار به افزایش سرنخ و فروش کمک می‌کنه. به این ترتیب تیم پشتیبانی می‌تونه فرصت های خیلی خوبی داشته باشه تا اونها رو به خریداران واقعی تبدیل کنه. پس در نتیجه می‌تونین شاهد افزایش فروش وبسایت‌تون باشین.

وفاداری مشتری

اگه شما به کاربرهاتون در رفع سریع مسائل کمک کنین، در واقع این فرصت رو فراهم کردین تا اونها بفهمن که چقدر برای شما ارزشمند هستن. اگه اونها همیشه خدمات با کیفیتی رو از شما دریافت کنن، به احتمال زیاد، باز هم به وبسایت شما سر میزنن و اقدام به خرید می‌کنن. چرا؟ چون می‌دونن که اگه جایی گیر کردن و ایرادی داشتن، شما سریعا به اونها کمک می کنین. با این کار شما برند سازی کردین. همچنین باعث شدین تا بازدیدکنندگان به مشتری های وفادارتون تبدیل بشن.

نرم افزار های چت آنلاین برای وبسایت

در اینجا قراره چندتا از بهترین نرم افزار های چت آنلاین رو برای اجرا در وبسایت بهتون معرفی کنیم.

1. JivoChat

می‌دونین که بازدیدکنندگان وبسایت همیشه تلاش می‌کنن تا اطلاعاتی رو به دست بیارین. با انتخاب خدمات آنی JivoChat ، درست در لحظه‌ای که اونها دارن در مورد مشکلاتشون صحبت می‌کنن، بهشون کمک کنین. زمان به سرعت در حال تغییره و این روزها مردم به قدری مشغول هستن که دوست ندارن برای ارتباط با شما معطل بشن. اون چیزی رو که اونها دقیقا می‌خواهن رو بهشون بدین. اونها به حدمات سریع مشتری نیاز دارن. ابزار چت JivoChat می‌تونه به طور بی نقصی در پنل کناری وبسایت شما قرار بگیره. اجازه ندین که موانع زبانی مانع ارتباطتون با بازدیدکنندگان بشه، چون که JivoChat از 20 زبان متفاوت پشتیبانی می‌کنه. سرویس خدمات مشتری خودتون رو به یه بمب فروش تبدیل کنین، چون این برنامه امکان چت همزمان با چندین کاربر رو بهتون میده.

 

ویژگی هایی که این برنامه داره به فرصت های ارتباطی تیم شما سرعت میده و اونها رو موثر می‌کنه. همچنین قابلیت هایی داره که به چت سریع و آسون کمک می‌کنه. شما می‌تونین تموم اطلاعات راجع به بازدیدکنندگان رو استخراج کنین. این اطلاعات شامل نرخ کلیک اونها، موقعیت مکانی و غیره میشه. شما می‌تونین گزارش چت های بین کاربران و نمایندگان خودتون رو ببینین، عمکلرد اونها رو بسنجین تا کیفیت خدماتتون رو افزایش بدین. JivoChat نمره کیفیت روزانه بهتون ارائه میده، همچنین دامنه هایی رو بهتون پیشنهاد می‌کنه تا خدماتتون رو بهبود ببخشین.

2. LiveChat

اسم این برنامه، خودش بیانگر همه چیز هست. با LiveChat خدمات پشتیبانی آنی و با کیفیت به مشتریانتون ارائه بدین و اونها رو خوشحال کنین. با انجام این کار می‌تونین شاهد رشد فروشتون باشین. زمانی که در حال چت هستین، می‌تونین محصولاتتون رو در کارت های محصولاتی بسیار زیبا جلوه بدین و جذب مشتری کنین. این برنامه قابلیت اتوماسیون Al و فرم های سفارشی رو بهتون میده تا سرنخ فروش عالی تولید کنین. فروش محصولاتتون رو زیر نظر بگیرین و اونها رو با اهدافتون مقایسه کنین. حالا می‌تونین متوجه بشین که online chat چطور باعث افزایش فروشتون میشه.

 

ربات های این برنامه کمک می‌کنن تا خدمات بی‌نظیری رو ارائه بدین. شما می‌تونین این ربات های چت رو تنظیم کنین تا به بازدیدکننده سلام کنن، چت‌ها رو هدایت کنن و یا بازدیدکنندگان رو بر اساس میزان فعالیتشون در وبسایت تقسیم بندی کنن. همه این کارها باعث میشه تا حس انسان دوستی رو به بازدیدکنندگان القا کنین. liveChat قابلیت هماهنگی با بیش از 170 ابزار رو داره. ابزارهایی که شما دوست دارین برخی از اونها رو استفاده کنین. ابزارهایی مثل Messenger, WordPress, Woocommerce Google Ads, Zapier, Hubspot و خیلی ابزارهای دیگه!

3. FreshChat

 

توسط این برنامه با بازدیدکنندگانتون تعامل ایجاد کنین، خواه اونها از موبایل، وبسایت و یا پیام رسان های اجتماعی مثل whatsapp, facebook استفاده کنن. هر زمانی که اونها به کمک نیاز دارن، می‌تونین با استفاده از هوش مصنوعی و ربات های FreshChat، پاسخ های دقیقی به اونها بدین. برای اون دسته از بازدیدکنندگان وبسایت که امکان داره از محصول یا خدمات شما خوششون بیاد، پیام های هدفمند ارسال کنین. پیش از اینکه کاربران با شما ارتباط برقرار کنن، شما می‌تونین با ارسال کمپین های هوشمند بر اساس فعالیت هاشون، با اونها ارتباط بگیرین. شما با پلتفرم خوبی که این برنامه داره و امکاناتی که در اختیارتون میذاره مثل فراهم کردن API قوی برای آنالیز هوشمند، یا گردش کار اتوماتیک می‌تونین به نیازهای روز افزون مشتری هاتون پاسخ بدین.

4. PureChat

فعال کردن چت آنلاین روی وبسایت با PureChat بسیار راحت و سریع انجام میشه. این برنامه این اجازه رو بهتون میده که به صورت رایگان، برای 30 روز از اون استفاده کنین و ببینین که آیا می‌تونه توقعات شما رو برآورده کنه یا خیر. همچنین کاملا مقرون به صرفه است. این برنامه می‌تونه به تیم فروش و بازاریابی دیجیتال شما کمک کنه تا با مشتریان و خریداران در تعامل باشن. شما می‌تونین رفتار کاربرانتون رو بررسی کنین تا به برداشت بهتری برسین. با نگاه به آنالیز بازدیدکنندگان، می‌تونین روند ترافیک وبسایت ، تاثیر کمپین های بازاریابی، تجارب کاربران، شناسایی سرنخ فروش های احتمالی و خیلی چیزهای دیگه رو بسنجین. اگه به درستی از امکانات برنامه استفاده کنین، شاهد افزایش فروشتون خواهین بود.

PureChat دارای ویرایشگر برنامه است که می‌تونین ویجت چت رو به شکلی که می‌خواهین سفارشی کنین. میشه اون رو طوری تنظیم کرد که روی موبایل یا دسکتاپ شخصی تون، همونطور که دوست دارین به نظر بیاد. این برنامه قابلیت این رو داره که با نرم افزار های دیگه سینک بشه.

5. Tidio

افزودن ویجت چت Tidio به یه وبسایت تنها 3 دقیقه زمان می‌بره. واقعا شگفت انگیزه! Tidio مورد اعتماد بیش از 300,000 بیزینس در سراسر دنیاست. این برنامه بهتون کمک می‌کنه تا در کمترین زمان و در هر جایی با مشتری هاتون ارتباط برقرار کنین و بهشون کمک کنین. داشبورد خودتون رو سفارشی کنین تا برند شما تکمیل بشه. با این کار می‌تونین مشتری هاتون رو اعم از جدید و قدیم تحت تاثیر قرار بدین. شما می‌تونین تموم کسانی که وبسایت شما رو مرور می‌کنن رو بررسی کنین، در نتیجه میشه متوجه شد که علاقه اونها بیشتر به چیه، اهل کجان و یا اینکه بیشتر ترجیح میدن از چه دامنه هایی بازدید کنن. این بررسی ها به شما کمک می‌کنه تا خدماتتون رو بهبود بدین و فروشتون رو بیشتر کنین.

به سوالات بیشتری پاسخ بدین تا نرخ تبدیل سرنخ فروشتون بالاتر بره. این برنامه می‌تونه در انواع سیستم عامل ها مثل windows, ios , android اجرا بشه و همچنین قابلیت ادغام با اکثر پیام رسان ها و نرم افزارها رو داره.

6. Zendesk

با ابزار online chat در Zendesk از طریق موبایل یا وبسایت با مشتریانتون ارتباط برقرار کنین و به اونها کمک کنین. با فعال کردن چت آنلاین روی وبسایت خودتون، همیشه در دسترس مشتری هاتون باشین. این کار اونها رو خوشحال می‌کنه و باعث میشه تا از محصولات و خدمات شما همچنان استفاده کنن. پیام های هدفمند برای بازدیدکنندگانتون بفرستین تا اونها رو به مشتری بدل کنین. این برنامه یه سری فرم آفلاین بهتون پیشنهاد میده که اگه از اونها استفاده کنین، حتی زمانی که در دسترس نیستین، کاربران می‌تونن باهاتون تماس داشته باشن. می‌تونین ببینین که کاربران از چه صفحاتی در وبسایت دیدن کردن تا علایق اونها رو بشناسین. توی این برنامه شما امکان ارسال فایل های مختلف رو هم دارین.

Zendesk امکاناتی رو براتون فراهم کرده تا علاوه بر ارزیابی کاربران، عملکرد نمایندگان خودتون رو هم بررسی کنین. همچنین می‌تونین جلوه های بصری صفحه چت رو تغییر بدین و سفارشی کنین. علاوه بر این‌ها، میشه برای online chat برنامه زمانی تعیین کرد که فقط در همون زمان ها در دسترس باشه.

7. Tawk

با Tawk خودتون رو آماده کنین تا تمام وقت پذیرای کاربران باشین. این برنامه یکی از پر کاربرد ترین برنامه های online chat در سراسر دنیاست. نصب این برنامه روی وبسایت خیلی راحته. کافیه که کد اون رو که در محیط JavaScript نوشته شده کپی کنین و در محیط HTML وبسایت خودتون paste کنین. وارد داشبوردتون بشین و اعضای تیمتون رو دعوت کنین. نمایندگان‌تون رو کنترل کنین، روند پیشرفت‌ رو ببینین، تاریخچه چت رو بررسی کنین، از بهبود فروشتون مطلع بشین، همه این ها امکاناتی هستن که Tawk در اختیارتون میذاره. این برنامه از 27 زبان دنیا پشتیبانی می‌کنه، پس می‌تونن با مردم سراسر دنیا تعامل داشته باشین. این ها تنها بخشی از قابلیت های این برنامه بود.

خب، در این مقاله، غیر از فایده هایی که استفاده از چت آنلاین برای پیشرفت کسب و کارتون داره، در مورد نحوه اجرا کردن چت آنلاین و همینطور نرم افزارهایی که این امکان رو براتون فراهم می‌کنن براتون صحبت کردیم و بهتون اطلاعات دقیق و کاربردی دادیم. امیدواریم که با خوندن این مقاله بتونین ارتباط سریع تر و موثرتری با مشتریهاتون برقرار کنین و این کار باعث افزایش محبوبیت برندتون و افزایش فروشتون بشه. اگه جایی در روند نصب یا اجرای نزم افزار چت آنلاین به مشکلی برخوردین یا سوالی براتون پیش اومد، لطفا با ما در میون بذارید و ما خوشحال می‌شیم که اون مشکل رو برطرف کنیم. ارتباط درست با مشتری تخصص ماست و ما به خدماتی که ارائه می‌دیم مفتخریم.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.