حرفه ای شدن در تولید محتوا نیازمند تجربه و استفاده از روش های جدید تولید محتوا است. نویسندگان در سراسر دنیا، روزانه میلیون ها مقاله در اینترنت منتشر می کنند. اگر شما هم تولید کننده محتوا هستید می توانید با رعایت چند نکته و ایجاد چند تغییر کوچک، راه حرفه ای شدن در تولید محتوا را در پیش بگیرید و به یکی از نویسندگانی تبدیل شوید که محتوای خواندنی و مرتبط و قابل اشتراک گذاری تولید می کنند. در این جا به 5 روش که به شما برای حرفه ای شدن در تولید محتوا کمک می کند اشاره می کنیم.
مطالعه مطالب سایر نویسندگان
اگر قصد حرفه ای شدن در تولید محتوا را دارید باید از مطالب سایر نویسندگانی که در اطراف شما فعالیت می کنند آگاهی داشته باشید. آرشیوی از مقالات خوب و تاثیر گذار سایر نویسندگان تهیه کنید. تاثیر این کار زمانی مشخص می شود که شما ایده خاصی برای نوشتن ندارید و می توانید با مرور این آرشیو موضوعاتی که با خواندن آن هیجان زده شده اید را بیابید.
خواندن مقالات نویسندگان خوب به شما کمک می کند مقالات بهتری بنویسید. از شبکه های مجازی برای دنبال کردن نویسندگانی که دوست دارید استفاده کنید. مقالات را آنالیز کنید تا بفهمید که دقیقا چه چیز هایی سبب جذاب شدن مقالات آن ها می شود. تکنیک های نوشتن آن ها را پیدا کنید و از آن ها استفاده کنید.
برای حرفه ای شدن در تولید محتوا باید تحقیق کنید ولی نباید زیاده روی کنید
بر کسی پوشیده نیست که برای حرفه ای شدن در تولید محتوا باید تحقیقات کافی در مورد موضوع مورد نظر خود داشته باشید. اما اگر می خواهید مقالات با کیفیت خود را در زمان کم بنویسید نباید در تحقیق جستجو زیاده روی کنید. یکی از ویژگی های نویسندگان محتوای موفق تمایل زیاد به یادگیری و آموزش اطلاعات جدید به کاربران است. زمانی که شما در حال نوشتن یک مقاله هستید بهتر است ابتدا شروع به نوشتن مقاله کنید سپس هر جایی که احساس کردید نیاز به اطلاعات بیشتری دارید در گوگل جستجو و تحقیق کنید. در زمان تحقیق بسیار مهم است که به یاد داشته باشید دقیقا در مورد چه چیزی درحال تحقیق هستید و بر روی همان موضوع متمرکز شوید.
گاهی اوقات نویسندگان محتوا شروع به تحقیق در مورد موضوع مقاله خود می کنند و با موضوعات جدیدی رو به رو می شوند و برای یادگیری آن زمان زیادی صرف می کنند. بعد از مدتی این افراد درحال یادگیری و تحقیق بر روی موضوعاتی هستند که هیچ کمکی به نوشتن مقاله به آن ها نمی کند و فقط موجب سردرگمی بیشتر می شود.
با مباحث مربوط به سئو آشنا شوید
آشنا بودن با مباحث سئو یکی از نیاز های اساسی حرفه ای شدن در تولید محتوا است. بهبود موتور ها جستجو یکی از مهم ترین مسائل در اینترنت است. در این جا قصد داریم چند نکته ضروری که برای حرفه ای شدن در تولید محتوا لازم است را گوش زد کنیم.
• عنوان مناسب : یک عنوان مناسب که دارای کلمات کلیدی پر بازدید باشد می تواند سبب دیده شدن، خوانده شدن و به اشتراک گذاشتن محتوای شما شود.
• ساختار درست : اینترنت سبب شده خوانندگان مطالب بیشتر از این که به طور کامل مطالب را بخوانند عنوان ها و زیر عنوان ها را بررسی کنند. به همین دلیل ساختار متن بسیار مهم است و نباید به صورت یکپارچه باشد. وجود زیر عنوان های مناسب کار را برای قرار دادن کلمات کلیدی نیز آسان تر می کند.
• باید به خودتان لینک بک دهید: یکی از اصول حرفه ای شدن در تولید محتوا استفاده درست از لینک سایر مطالب مرتبط در مقالات جدید است. این کار سبب افزایش بازدید ها صفحات شما می شود.
• از محتوای جدید استفاده کنید: همواره مقالات خود را به روز کنید. این کار شامل تولید محتوای جدید و به روز رسانی محتوا های قبلی است.
ساختن عناوین جذاب به حرفه ای شدن در تولید محتوا کمک می کند
همانطور که قبلا اشاره کردیم عنوان اولین چیزی است که خواننده را جذب می کند. بعد از آن باید جملات اولیه و پاراگراف اصلی شما این قابلیت را داشته باشند که خوانندگان را در به ماندن در صفحه و خواندن متن شما متقاعد کنند.
ابتدا سعی کنید کل مقاله خود را بنویسید و در هنگام نوشتن بررسی کنید که چه نکات جذابی در مقاله شما وجود دارد. سپس با استفاده از این موارد جذاب جملات اولیه و عناوین خود را بنویسید. در واقع جملات و پاراگراف اول مانند تبلیغاتی هستند که خواننده را قانع می کنند ادامه مقاله را مطالعه کند.
بگذارید با یک مثال اهمیت این مورد را نشان دهیم:
“نوشتن یک پاراگراف آغازین بسیار مهم است. در این جا به چند راه کار خوب برای جذب خوانندگان اشاره می کنیم”
این مثال نشان دهنده یک شروع ضعیف است. به خوانندگان خود نگویید چیزی مهم است، مهم بودن یک موضوع را به آن ها نشان دهید. به نمونه موفق زیر توجه کنید.
“من خواندن مقاله شما را متوقف کردم. شما 2 ثانیه برای جذب من فرصت داشتید، اما پاراگراف آغازین ناخوشایند شما سبب شد من سراغ مقالات دیگری بروم! همه نویسندگان دوست دارند مقالات آن ها توسط دیگران خوانده شود، پس چرا وقت کمی بر روی شروع مقالات که مهمترین نکته برای جذب خواننده است می گذارند؟”
این موضوع اهمیت زیادی برای حرفه ای شدن در تولید محتوا دارد. زیرا اگر شما شروع خوبی در مقالات خود نداشته باشید نمی توانید خواننده را مجاب به خواندن مقالات خود کنید. اگر شما نتوانید به خوبی این کار را انجام دهید احتمالا نظر و کامنتی دریافت نخواهید کرد و خوانندگان شما را در فضای مجازی دنبال نخواهند کرد و احتمالا از سایت شما خارج می شوند و هیچ گاه به آن سر نخواهند زد.
صدای خود را پیدا کنید!
طبق تحقیقات انجام شده روزانه دو میلیون مقاله در اینترنت منتشر می شود. این تعداد برای پر کردن مجله تایم برای 770 سال آینه کافی است. در این بین نشان دادن مطالب خود در بین دیگران بسیار سخت و مهم است.
تنها چیزی که شما دارید و دیگر نویسندگان ندارند صدای شما است. و صدای شما با استایل نوشتن و تجربیات شما شناخته خواهد شد.
شما نباید فقط یک مقاله را پوشش دهید، بلکه باید آن را مانند یک داستان به اشتراک بگذارید. سعی کنید تجربیات برخود خود با موضوع مورد نظر را بیان کنید تا مقالات شما شکل داستانی به خود بگیرند. این گونه نوشتن سبب می شود افراد ارتباط بهتری با نوشته های شما برقرار کنند و از مقالات شما استقبال کنند. حتی اگر شما در حال نوشتن موضوعی بودید که به شخصه تجربه خاصی در آن مورد ندارید و خوب احتمالا داستانی هم برای ارتباط با خوانندگان خود در این مورد نخواهید داشت، سعی کنید مقاله خود را با سبک شخصی خود بنویسید. به جای نوشتن یک مقاله تحقیقاتی خشک، فکر کنید قرار است درباره چیزهای جدید که یاد گرفته اید با دوستان خود صحبت کنید. از لحن طبیعی و مکالمه خود استفاده کنید و از زبان ساده و مستقیم استفاده کنید. در واقع خودتان باشید!