مقالات آموزشی

پول سازی از طریق خبرنامه با روش‌هایی طلایی!

مفید بود؟

پول سازی از طریق خبرنامه یکی از بهترین روش‌هایی هست که جدیداً برای ما به وجود اومده. چون چه بخوایم و چه نخوایم در این دنیای دیجیتال، توسط خبرنامه ها احاطه شدیم و خب چی بهتر از این که از اونها به نفع خودمون استفاده کنیم؟!

حتما خیلی وقت‌ها پیش اومده که به یه فرم ثبت نام خبرنامه در یه سایت، به طور تصادفی برخورد کرده باشین. این امر در بین بازاریابی و تبلیغات امروزی بسیار رایج شده، زیرا مردم اشتیاق زیادی به کسب اطلاعات دارن.

در حالی که وب از تعداد زیادی تبلیغات کلیکی، اخبار یا اطلاعات بی‌ربط اشباع شده است، خبرنامه ها به شما فرصتی میدن تا بتونین به صورت معتبر اطلاعاتی رو انتشار بدین و سپس با اطلاعات صحیح و دقیق در زمان مناسب با افراد ارتباط برقرار کنین. و اینطوریه که مخاطبان خودتون رو ایجاد می‌کنین.

انجام دادن همین کارها باعث میشه تا شما یه خبرنامه خوب بسازین و کم کم به پول سازی از طریق خبرنامه علاقه‌مند بشین.

پرسش
با این حساب تا به حال به این فکر کردین که چطوری یه خبرنامه بسازین و بعد ازش پول در بیارین؟

پس بهتره مقاله رو شروع کنیم و ببینیم چم و خم این کار چیه!

خبرنامه چیست؟

قبل از این که روش‌های طلایی پولسازی از طریق خبرنامه رو یاد بگیرین بهتره که بدونین اصلاً خبرنامه چی هست!

خبرنامه یه ایمیل هست که سازمانها یا مشاغل برای شما بطور دوره‌ای ارسال می‌کنن. این ایمیل حاوی اطلاعات، فعالیت‌ها یا موضوعات مربوط به تجارتشونه.

استفاده از خبرنامه یکی از ابزارهای خارق العاده بازاریابی است که برای به نمایش گذاشتن محصول و یا خدمات یه شرکت یا یه فرد با حفظ نام تجاری شخص ارائه میشه.

به طور معمول، خبرنامه ها محتوایی طولانی از مطالبی رو تشکیل میدن که موضوعات مربوط به مخاطبان فلان کسب و کار رو شامل میشه،.از جمله موارد مهم و اخبار یه دوره خاص، اطلاعات عمیق صنعت، به روزرسانی محصولات یا خدمات، تبلیغات، تخفیف‌ها یا هر چیزی که شما دلتون می‌خواد مخاطب‌ها ازش اطلاع پیدا کنن.

همچنین، محتوایی از طریق ایمیل تبلیغ میشه و هر هفته، هر ماه یا سه ماه یک بار، برای یه سری گیرنده مشخص ارسال میشه. به زبان ساده‌تر، خبرنامه ها ساده و در عین حال موثر هستن و می‌تونن برای تجارت شما بسیار سودآور باشن.

هدف از تولید خبرنامه چبه؟

این که ما هی می‌گیم پول سازی از طریق خبرنامه خوبه و به کارتون میاد، خودش یکی از هدف های مهم ساختن خبرنامه هست! ولی خب موضوع به همین جا ختم نمیشه و باید بدونین که خبرنامه ها برای افرادی ارسال میشن که علاقه خودشون رو به یه سری موضوعات نشون دادن و حالا ناشر با استفاده از خبرنامه می‌تونه به اهدافی مثل وفاداری، رهبری فکری و آگاهی از یه برند خاص برسه و در نتیجه مخاطبانی که انتخاب کرده رو آگاه کنه و بهشون چیزی که دلش می‌خواد رو آموزش بده.

خبرنامه ها چه مزیتی دارن؟

وقتی نوبت به بازاریابی دیجیتال و پول درآوردن میرسه، راه‌های زیادی برای امتحان کردن وجود داره و هر راهی مزیت‌های خاص خودش رو داره ولی خب به نظر ما پولسازی از طریق خبرنامه یه روش جدید و خلاقانه‌ست که مزیت‌هاش خیلی وسوسه کننده است!

پرسش
شاید از خودتون بپرسین آیا درست کردن خبرنامه ارزش سرمایه گذاری پول و وقت ما رو داره یا نه!؟ آیا اگه سئو، رسانه‌های اجتماعی، اتوماسیون، Google Ads و سایر استراتژی‌های عالی بازاریابی داشته باشیم، باز هم انتخاب خبرنامه، یه انتخاب خوب خواهد بود؟

چند تا از مزایایی که خبرنامه برای شما به همراه میاره رو براتون لیست کردیم:

ایجاد روابط بهتر

اگه دلتون می‌خواد ارتباط قوی و خوبی داشته باشین، باید به مشتریان خودتون این احساس رو بدین که عضوی مهم از خانواده دیجیتال شما هستن. از طریق خبرنامه ها می‌تونین اطلاعات مربوطه رو ارسال کرده و اونها رو از اوضاع مطلع کنین و با این کار بهشون احترام بذارین.

مصرف کنندگان ایمیل هایی با اطلاعات ارزشمند می‌خوان و به همین دلیل خبرنامه ها رو انتخاب می‌کنن. بنابراین، اگه محتوای با کیفیت و جذاب توزیع کنین، به تقویت ارتباط مصرف کننده با نام تجاری شما و افزایش وفاداری در بلند مدت کمک می‌کنه و همین میشه که می‌تونین خیلی راحت به درآمد و پول سازی از طریق خبرنامه برسین.

صرفه جویی در وقت و هزینه

خبرنامه ها، بخشی از بازاریابی از طریق ایمیل، هستن که خیلی هم مقرون به صرفه‌ هستن و فقط با سرمایه گذاری چند صد هزار تومن می‌تونین یه طرحی رو خریداری کنین. علاوه بر این، خبرنامه یه استراتژیه که باعث صرفه جویی در وقت میشه؛ زیرا با انتخاب اهداف خاص و موندن تو یه برنامه مشخص، می‌تونین اونها رو به طور دوره‌ای بین مخاطبان خودتون پخش کنین.

علاوه بر این، شما همچنین می‌تونین خبرنامه ها رو از قبل برنامه ریزی کنین؛ بنابراین وقتی موقع ارسالشون میرسه می‌تونن به طور خودکار و همونطوری که تنظیم کردین کار بکنن.

تقویت سایر استراتژی‌های بازاریابی

اگه یه استراتژی بازاریابی درگیر کانال‌های رسانه های اجتماعی مثل LinkedIn ،Instagram یا Facebook به همراه قرار دادن مطالب در بخش وبلاگ وب سایت خودتون دارین، می‌تونین اونها رو در خبرنامه های خودتون به نمایش بذارین.

این در حالیه که خبرنامه به شما فرصت بیشتری برای انجام فعالیت‌های بیشتر میده و به رشد همه این جریان‌ها کمک می‌کنه. شما می‌تونین ضمن خدمت به مخاطبان موجود و حفظ حلقه بازاریابی بهم پیوسته، مخاطبان بیشتری جذب کنین و از جریان پولسازی از طریق خبرنامه لذت ببرین.

افزایش آگاهی از برند

با برقراری ارتباط فعالانه و درگیر شدن با مخاطبان از طریق خبرنامه ها، از چشم اندازهای جدید و خریدارانی که ممکنه به محصول یا خدمات شما علاقه مند باشن استقبال می‌کنین.

علاوه بر این، مشتریان خوشحال شما بر دیگران نیز تأثیر می‌ذارن و همین میشه که مشتری های بالقوه رو به شما ارجاع میدن. در نتیجه آگاهی از نام تجاری، لیست مشترکان شما به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کنه.

کمک به افزایش سرنخ و فروش

با وارد کردن اطلاعات تماس برای اقدام موثر در خبرنامه ها، می‌تونین مخاطبان خودتون رو به بازدید از وبسایت ترغیب کنین و در صورت انجام این کار، در صورت تمایل اونها می‌تونن پیشنهادهای شما رو مشاهده و خرید کنن.

شما همچنین می‌تونین تبلیغات خودتون رو اجرا کنین و تخفیف‌های مد نظرتون رو درست در خبرنامه خود متناسب با متن لنگر یا پیوندهای راهنمای اونها به محصولات یا خدمات خودتون نشون بدین و خب کیه که از تخفیف خوشش نیاد!

اولین خبرنامه و پول سازی از طریق خبرنامه

اگه دلتون می‌خواد پولسازی از طریق خبرنامه رو امتحان کنین، می‌تونین این کار رو با یه لیست کوچیک از ایمیل‌ها به آرومی شروع کنین.

بنابراین، در اینجا چند مرحله اساسی برای شروع ساختن خبرنامه برای شما آورده شده است:

  1. یک بستر خبرنامه انتخاب کنین
  2. لیست خودتون رو بسازین
  3. شروع به ایجاد خبرنامه های خودتون کنین
سیستم‌عامل‌های زیادی برای ساخت و انتخاب قالب خبرنامه، در وب در دسترس هستن.

در اینجا به یک سری از این قالبهای قابل انتخاب می‌پردازیم:

1. Revue

Revue یکی از مهمترین خبرنامه هایی است که هم نویسندگان و هم ناشران میتونن از اون استفاده کنن. از طریق اشتراک‌های دیجیتال، تبلیغات، حمایت مالی و سایر استراتژی های تجاری برین سراغ پول سازی از طریق خبرنامه!

برای عضویت شما در چنین پلتفرم‌هایی یه سری خدمات در نظر گرفته شده و شما با استفاده از اونها می‌تونین خبرنامه مورد نظر خودتون رو طراحی کنین، یا همچنین می‌تونین خبرنامه های بیشتری رو به بسته اشتراک موجود خودتون اضافه کنین. شما می‌تونین از کمیسیون‌های مربوط به مراجع مانند شرکت‌های فروش کتاب و غیره هم بهره مند بشین.

2. Substack

خبرنامه خودتون رو با Substack بسازین و پولسازی از طریق خبرنامه رو استارت بزنین.

با این پلتفرم می‌تونین مخاطبان خودتون رو داشته باشین و از اونها درآمد خوبی کسب کنین. در اینجا، اونها محدودیتی ندارن و شما می‌تونین به صورت رایگان منتشرشون کنین.

با Substack، شما مسئول مخاطبان و لیست ایمیل خودتون هستین. وب سایتی رو در دست می‌گیرین و می‌تونین پست های خودتون رو روی اون آپلود کنین، از ویژگی‌های انجمن استفاده کنین، تصاویر، صدا، GIF، فیلم و غیره رو هم اضافه کنین و نهایتاً نرخ کلیک خودتون رو افزایش بدین.

به راحتی می‎تونین پیشنهادات مشترکین پولی و رایگانی که دارین رو کنترل کنین.

شروع کار با Substack فقط چند دقیقه طول میکشه و بعد از اون شما می‌تونین به یه درآمد سالانه چند صد میلیونی سلام کنین!

3. Bottondown

ساده‌ترین راه برای نوشتن، راه اندازی، رشد و اشتراک خبرنامه و سپس پول سازی از طریق خبرنامه ، می‌تونه Buttondown باشه. این مورد یه ابزار زیبا و ساده برای تولید یه خبرنامه خفن هست و به دلیل رابط حداقلی اون، توزیع ایمیل‌های عالی برای ناشران کار راحتیه.

اتوماسیون Buttondown مثل یه دستیار ویراستاری کار می‌کنه که شما اون رو دوست دارین. این برنامه می‌تونه غلط‌های تایپی، تصاویر ناقص، پیوندهای خراب و غیره رو بررسی کنه. ویجت اشتراک اون قابل حمل هست و ساخت و رشد خوانندگان رو بدون توجه به این که سایت شما در چه مکانی میزبانی میشه، آسون می‌کنه.

Buttondown به جای استفاده از سیستم‌های گیج کننده یا پیچیده، بر سرعت تأکید داره. این برنامه با خدمات شخص ثالث مثل Zapier ،Ghost Squarespace ،Weebly ،IFTTT و غیره به طور بی نقص ادغام میشه. اشتراک پرداختی رو بدون دردسر فعال کنین و بدونین که این پلتفرم برای حفاظت از حریم خصوصی شما کاملاً با GDPR و سایر نهادهای نظارتی سازگاره.

یعنی اونها هرگز داده های شما رو جمع آوری نمی‌کنن و همچنین به شما امکان میدن ردیابی پیوند و ردیابی پیکسل رو با یه کلیک خاموش کنین. Buttondown از Markdown برای کمک به شما در نوشتن سریع و بدون نگرانی در مورد نشانه گذاری نامرتب ایمیل استفاده می‌کنه. همچنین می‎تونین مواردی مانند عکس و توییت رو تعبیه کنین. با استفاده از تجزیه و تحلیل قدرتمند و انعطاف پذیر، از نرخ نگهداری مشتری گرفته تا نرخ باز، پیگیری کنین.

نکته
در صورت تمایل به اجرای چندین خبرنامه از یه حساب، Buttondown شما رو برای انجام این امر پوشش میده. می‎تونین خبرنامه خودتون رو بصورت رایگان شروع کرده یا ماهانه یه مقدار پول برای سایر ویژگی‌های جذاب بپردازین. برنامه‌های اون همچنین شامل 30 روز ضمانت استرداد پول هم میشه.

چند نکته مهم که بهتره رعایت کنین

هنگامی که در مورد بهترین بستر خبرنامه برای خودتون تصمیم گرفتین، مورد بعدی ایجاد پایگاه مخاطبان شماست و اگه بخوایم رو راست باشیم این، خودش، یه راه طولانیه.

البته جای هیچ نگرانی نیست چون در اینجا چند نکته برای کمک به شما در ایجاد آگاهی از نام تجاری برای خبرنامه و به نوبه خودتون ایجاد مخاطبان، وجود داره:

  • محتوای با کیفیتی رو که مخاطب شما می‌خواد بخونه توزیع کنین.
  • خبرنامه شما باید تمیز، خاص و خوانا باشه. می‌تونین با چند مقاله در هر شماره، البته همه با کیفیت بالا، کار خودتون رو شروع کنین.
  • اکنون چالشی که شما برای پول سازی از طریق خبرنامه باهاش روبرو هستین، نوشتن یه خبرنامه خوب هست. برای این کار، سعی کنین:
  1. یک موضوع جالب انتخاب کنین که اولین تأثیر خبرنامه شما بر خواننده باشه.
  2. با به کار بردن ضمیر اول شخص و دوم شخص، یعنی من و شما لحن خودتون رو تنظیم کنین و بر شخصی سازی تمرکز کنین. این امر با برقراری تعامل یک به یک به شما کمک می‌کنه تا با مشترکان خودتون دوست بشین.
  3. از داستان نویسی برای برجسته کردن نه تنها حقایق بلکه داستان‌های انسانی، دستاوردها و مثال‌های واقعی استفاده کنین تا اثربخشی و جذابیت خبرنامه های خودتون رو افزایش بدین.
  4. برای ارائه مقالات خودتون در قالبی قابل خواندن، فهرست مطالب رو اضافه کنین. از پیوندهایی مانند «بیشتر بخوانید» استفاده کنین، بنابراین مخاطبان علاقه‌مند می‌تونن داستان‌های کامل رو کلیک کرده و مطالعه کنن.
  5. از (Call to Action (CTA قوی و مناسبی استفاده کنین.
  6. سبک و تصاویر تجاری خودتون رو در اون قرار بدین تا مخاطبان همیشه بتونن یه خبرنامه رو با نام تجاری شما مرتبط کنن و از بقیه خبرنامه ها متمایز بشه.

امیدواریم که متوجه شده باشین پولسازی از طریق خبرنامه چقدر می‌تونه راحت و جذاب باشه و برند شما رو معروف و عزیز کنه و نرخ تبدیل رو افزایش بده!

اگه هر سوال یا مشکلی در ساختن خبرنامه خودتون دارین، می‌تونین از طریق کامنت ها یا شماره تماس شرکت با ما در ارتباط باشین.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.