مقالات آموزشی

۴ ابزار برتر بک لینک Backlink برای بهبود استراتژی سئو SEO

مفید بود؟

ابزار بک لینک برای بهبود استراتژی سئو یکی از مهم‎ترین موارد در استراتژی سئو سایت شما است. اولین کاری که باید انجام بدین این که یه نشانگر بگیرین و به صفحه سفید خود برین و یک کار با الویت روزانه اضافه کنین: بررسی، نظارت و ایجاد back link ! بعد از مدتی انجام این سفارش هر روز صبح بلافاصله بعد از صبونه، نتایج رو به صورت انبوه بازدیدکنندگان جدید که به وب سایت شما میان، مشاهده می‌کنین. اگه شما صاحب یا مدیریت یه وب سایت هستین، باید یه استراتژی SEO یا SEO strategy داشته باشین که صفحات شما رو به بالای SERP هدایت کنه. اگه شما اطلاعاتی در مورد هیچ کدام از این کلمات ندارین، قبل از اون حتماٌ مقاله ما در مورد سئو رو مطالعه کنین. بهتره قبل از هر چیزی انواع لینک‌های گوگل رو بشناسین. استراتژی سئو شما در حقیقت ایجاد الویت اول هست که اون هم ایجاد محتوای عالی و اصلی هست؛ و الویت دوم این که باید یه استراتژی لینک سازی عالی داشته باشین که باعث بشه شما لینک‌های زیادی رو به صفحات خود نشون بدین، در حقیقت یعنی بک لینک‌ها! مرتبط با این مقاله برای داشتن پیش زمینه ذهنی، بهتر در مورد لینک سازی داخلی، لینک سازی خارجی، آموزش لینک سازی برای تلگرام و کوتاه کننده لینک اطلاعاتی داشته باشین.

 

موتورهای جستجو از صفحات وب معتبر برای هر کلمه کلیدی جستجو شده استفاده می‌کنن. این به آن معنا هست که این صفحات برای اولین بار در SERPها برای این کلمات کلیدی ظاهر می‌شوند یا حتی بهتر از اون، در داخل قطعه‌های برجسته قرار می‌گیرن که عملاً روزانه هزار بازدیدکننده رو تضمین می‌کنه. برای در نظر گرفتن معتبر بودن موتور جستجو، وب سایت باید برخی شرایط رو داشته باشه. یکی از اون شرایط داشتن هر چه بیشتر back link هست. ابزار بک لینک برای بهبود استراتژی سئو دقیقاً برای همین که اینقدر مهمه! در حال حاضر شما احتمالاً فکر می‌کنین: خب، این آسونه! من می‌تونم پیوندهای زیادی رو به صفحات خود در صفحات دیگه متعلق به خود قرار بدم و مشکل حل بشه. متاسفانه به همین سادگی نیست. شما فقط به پیوندها احتیاج ندارین، به پیوندهایی با کیفیت بالا نیز نیاز دارین. ببینین در مورد نمره دهی SERP، همه پیوندها یکسان نیستن. پیوندهای خوبی وجود داره، یعنی پیوندهایی که از سایر صفحات معتبر برای همون کلمه کلیدی میان. این موقعیت‌های SERP باعث میشه صفحه شما سر به فلک بکشه. همچنین پیوندهای بدی وجود داره که پیوندهای سمی نیز نامیده میشه. شما باید از این موارد اجتناب کنین یا از شر اونها خلاص بشین، چون اونها می‌تونن کل تلاش‌های شما در زمینه SEO رو به باد بدن!

 

به دلایل زیادی می‌شه back link رو سمی دونست، اما همه به یه مفهوم اشاره می‌کنن: back link وقتی معتبر نباشه، سمی حساب میشه! پیوند سمی می‌تونه کاملاً مصنوعی باشه. به عنوان مثال اگه در صفحه‌ای پر از پیوند به صفحات غیر مرتبط با محتوای نامرتبط بیشتر قرار بگیره. این می‌تونه یه لینک برگشت هزینه‌ای باشه و موتورهای جستجو از این کار متنفر هستنن. تمام پیوندها در وب سایت‌های ناامن یا صفحات با اعتبار پایین نیز سمی محسوب می‌شن. اگه در زمینه لینک سازی مبتدی هستین، بهتره ابزارهای لینک سازی برای مبتدیان رو بلد باشین.

اساساً هر استراتژی ایجاد پیوند به همون ایده محدود می‌شه. ایجاد لینک به سایت خود در سایت‌های معتبری که متعلق به شما نیست. تعجب کردین که چطوری می‌تونین این کار رو انجام بدین؟ خب اول از همه شما باید بدونین که آسون نیست. با در نظر گرفتن این که رقبای شما نیز همین کار رو می‌کنن؛ باید فرصت‌های سخت پیدا کنین. بنابراین، آنچه شما نیاز دارین، ابزار خوبی برای آشکار کردن این فرصت‌ها است. ابزار بک لینک برای بهبود استراتژی سئو باز هم مطرح شد. برای مثال می‌تونین به طلا فکر کنین، معدن کارانی که بهترین بیل‎ها رو دارن و بهترین بیل‌ها رو برای یافتن طلا مورد استفاده قرار میدن. در ادامه در مورد ابزار برای back link و SEO strategy بیشتر با هم صحبت خواهیم کرد. ابتدا بیاین برخی از نکاتی که در SEO می‎توان از اونها استفاده کرد، با هم مرور کنیم.

اول از همه ایده‌های واضح back link رو رد کنین. بله شما می‌تونین با ارسال یه پیوند به وب سایت خود، روی یه پست وبلاگ نظر بدین و این امکان وجود داره که اون پیوند، نظر بازدیدکنندگان شما رو جلب کنه. اما این احتمال وجود داره که موتورهای جستجو اطلاعات SERP، این موضوع رو برای بالا بردن یا حتی پایین اوردن رتبه شما در نظر نگیرن. بیشتر اون پیوند‌های آسون برای ارسال با ویژگی nofollow ایجاد می‌شن که اساساً به موتورهای جستجو پیشنهاد می‌کنه، قبل از خزش یا کرال، تمام اطلاعات SERP رو حذف کنن. nofollow یکی از 4 صفتی هست که می‌شه به پیوند اضافه بشن تا موتورهای جستجو در مورد کار با اون پیوند راهنمایی کنند. همچنین dofollow پیش فرض وجود داره که برعکس اون هست. این نشون میده موتورهای جستجو هنگام کرال اون پیوند، اطلاعات SERP رو حمل می‌کنن. دو ویژگی دیگه وجود داره:

  • sponsored
  • ugc

UGC به معنی محتوای تولید شده توسط کاربر هست و می‌شه از اون برای علامت گذاری پیوندهای درج شده در محتوای تولید شده توسط کاربران یه وب سایت استفاده کرد. این هم نکاتی در مورد SEO و SEO strategy . حالا به ابزارهایی برای back link بپردازیم.

تعداد بسیار زیادی از ابزارهای موجود برای کمک به افراد در اجرای یه استراتژی موفقیت آمیز برای لینک دهی می‌تونه ایده‌ای رو درباره اهمیت back link ایجاد کنه. در داخل این ابزار جهانی، مفیدترین ابزارها شبکه، مشکلی رو در کل اینترنت پیگیری می‌کنن و به شما در فعالیت‌های مدیریت لینک سازی کمک می‌کنن. فقط با ابزارهای جادویی که قول میدن به طور خودکار back link در سایت شما ایجاد می‌کنن، تعجب نکنین.

نکته
همیشه به یاد داشته باشین که ایجاد پیوند کار ساده‌ای نیست و توسط هیچ ابزاری به صورت خودکار به خوبی قابل انجام نیست.

مراقب وعده‌های لینک سازی باشین که از روش‌های کلاه سیاه استفاده می‌کنن و در نهایت می‌تونن به SEO شما آسیب برسونن. بنابراین بهترین ابزارها، ابزاری هست که اطلاعات زیادی در مورد back link به شما می‌ده که می‌تونین با استفاده از اونها بهترین نتیجه رو در پیوندها ایجاد کنین. بیاید با هم ابزار بک لینک برای بهبود استراتژی سئو رو بررسی کنیم.

Ahrefs

Ahrefs یکی از بزرگ‌ترین شاخص‌های back link در کل جهان رو در اختیار داره. علاوه بر مدیریت back link ، این ابزار برای انجام بیشتر فعالیت‌هایی که SEO pro نیاز به انجام روزانه داره، طراحی شده است؛ اگرچه استفاده از اون برای افراد غیر حرفه‌ای بسیار آسونه اما به طور خاص در منطقه back link ، این ابزار Ahrefs ابزارهای زیادی رو برای انجام تحقیقات back link فراهم می‌کنه. به عنوان مثال، یکی از این ابزارها به نام Link Intersect به شما امکان می‌دهد، سایت‌هایی رو کشف کنین که به رقبای شما پیوند دارن اما به شما ارتباط ندارن. این اطلاعات بسیار مفیدی است چون اگر سایتی به بیش از یکی از رقبای شما پیوند دهد، این احتمال وجود داره که بتونه پیوندی به سایت شما اضافه کنه. Ahrefs یه نسخه رایگان ارائه میده که به شما امکان میده در هر درخواست ده back link و دو دامنه رو کنترل کنین. اگه می‌خواهید ماهانه 2 میلیون و 100 هزار تومن بپردازید، یه تجزیه و تحلیل جامع از پروفایل back link خود دریافت خواهید کرد. از جمله back link تصویر/ dofollow، nofollow، متن و غیره. در صورت مجازات گرفتن از گوگل به دلیل این که جریمه دریافت می‌کنین، چنین اطلاعاتی بسیار ارزشمند خواهد بود.

 

اطلاعات ارائه شده توسط Ahrefs نه تنها به شما در فعالیت‌های ایجاد لینک کمک می‌کنه؛ همچنین back link های از دست رفته و back link های جدید رو به سایت شما نشون میده. بنابراین می‌تونین از مدیر وب سایت تشکر کنین یا با یه پیوند متقابل لطف کنین. برای پیوندهای از دست رفته، شما در مورد دلیل از دست دادن مطلع خواهید شد. بنابراین نیازی به حدس زدن که چرا این اتفاق افتاده است، نیست. ابزار بک لینک برای بهبود استراتژی سئو بسیار کاربردی و کارآمد است. در ادامه با ما باشین.

نکته
داشبورد Ahrefs همچنین لینک‌های مشکوکی رو نشون میده که می‌تونین برای جلوگیری از مجازات، اونها رو رد کنین.

Moz

 

Moz pro مجموعه‌ی کاملی از ابزارهای حرفه‌ای SEO است که در اون Moz Link Explorer یکی از اصلی‌ترین ابزارهای کاربردی هست. قسمت مفید اون این هست که مهندسی معکوس رو در back link های رقبا انجام میده. برای دیدن جادوی اون در محل کار، فقط کافیه دامنه یکی از رقبا یا یه URL خاص وارد کنین، سپس Moz تمامی لینک‌های برگشتی خود رو به شما نشون میده. برای هر back link می‌تونین برخی از معیارها رو مشاهده کنین؛ مانند شاخص اختیار دامنه، تعداد دامنه‌های پیوند دهنده، نمره هرزنامه و لیستی از پیوندهای برتر! برنامه‌های قیمت گذاری اون از 2 میلیون 500 هزار تومن تا 15 میلیون تومن در ماه هست؛ بسته به این است که چند ویژگی در فعالیت‌های جستجوگر خود داشته باشین. اگرچه پایگاه داده Moz به اندازه Ahrefs نیست، هزینه اشتراک اون علاوه بر Link Explorer چندین ابزار دیگه رو نیز شامل می‌شه که ارزش پرداخت اون رو داره. این دومین ابزار بک لینک برای بهبود استراتژی سئو هست. با ما باشین.

Majestic SEO این ابزار رو به عنوان یه برنامه کروم ارائه میده و تجزیه و تحلیل back link رو مستقیماً به مرورگر شما میاره. این یه روش سریع برای تایید قدرت هر صفحه با توجه به اطلاعات بازگشت لینک اون است. نمرات Trust Flow و Citation Flow بلافاصله در نوار URL برای هر صفحه‌ای که بازدید می‌کنین، همراه با اطلاعات خلاصه در مورد URL ها و دامنه‌هایی که به صفحه لینک می‌شن، نشون داده میشه. این ابزار برای SEO و SEO strategy بسیار کاربردی و مفید است. اگرچه برای دریافت همه ویژگی‌ها می‌تونین با پرداخت هزینه، مشترک بشین، اما برنامه کروم برخی از داده‌ها رو به صورت رایگان ارائه میده که شامل نمودارهای نمایه پیوند و تعداد پیوندها در URL، زیر دامنه‌ها و سطح ریشه هست. مشترکین جزئیات بیشتری در مورد پیوندها دریافت می‌کنن. اونها همچنین می‌تونن عمیق‌تر به تجزیه و تحلیل پیوند بپردازند و مستقیماً از برنامه به ابزار دسترسی پیدا می‌کنن. این ابزار سومین مورد از ابزار بک لینک برای بهبود استراتژی سئو بود. از جمله کاربردی‌ترین و به صرفه‌ترین ابزار برای SEO هست.

SEO Spyglass

اخیراً یه مدعی جدید وارد عرصه SEO شده و مدیران باید به اون توجه کنن. این ابزار بخشی از SEO Power Suite هست، مجموعه‌ای از ابزارها که با بسیاری از نظرات مثبت به اونها تعلق می‌گیره. برخلاف بیشتر ابزارهای جستجوگرها، این یکی از برنامه‌هایی است که شما بر روی کامپیوتر خود نصب می‌کنین؛ خواه از ویندوز، مک یا دستگاه Linux باشه. شما می‌تونین از قابلیت‌های اساسی اون به صورت رایگان و تا زمانی که بخواید، استفاده کنین. یا می‌تونین 7 میلیون و 500 هزار تومن در سال برای یه مجوز حرفه‌ای بپردازین، که موارد خوبی مانند نظارت back link نامحدود، برنامه ریزی وظایف و توابع گزارش اولیه ارائه میده. این چهارمین مورد از ابزار بک لینک برای بهبود استراتژی سئو بود.

یک ابزار رو انتخاب کنین!

در حال حاضر هیچ بهانه‌ای برای اتخاذ یه استراتژی ایجاد پیوند وجود نداره. موتورهای جستجو به طور مداوم در حال پیشرفت و هوشمندتر شدن هستند. هرگز فراموش نکنین که هدف اونها ایندکس کردن بهترین محتوای وب سایت است تا به راحتی قابل دسترسی باشد. و باید با ایجاد محتوای عالی و اطمینان از دسترسی آسون به اون از بیشتر مکان‌ها، در این دو هدف به اونها کمک کنین. در این مقاله 4 مورد از بهترین ابزار بک لینک برای بهبود استراتژی سئو رو به شما معرفی کردیم. امیدواریم در SEO و SEO strategy برای شما مفید باشه. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میون بگذارین و سوالات خودتون در این زمینه رو برای ما کامنت کنین. آیا ابزارهای بهتری می‌شناسید؟ اونها رو با ما به اشتراک بذارین.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.