یکی از راه های کشاندن ترافیک به وب سایت و کاهش رتبه الکسا خود داشتن عنوان های مناسب و جذاب است. البته در کنار آن انتخاب کلمات کلیدی مناسب و عبارات کلیدی مهمترین گام در بهینه سازی موتور جستجوی موفق است. افزایش مراجعه به سایت یک اولویت است، اما جذب مخاطب مناسب یک ضرورت است. انتخاب مؤثرترین کلمات کلیدی برای ارتباط با بازار هدف شما می تواند به زمان و تحقیق نیاز داشته باشد، اما نتایج ارزش آن را خواهند داشت.
تحقیقات کلمه کلیدی چیست؟
تحقیقات کلمات کلیدی اولین قدم برای هرگونه فعالیت موفقی در سئو SEO است. و این به شما کمک می کند کلمات کلیدی و عباراتی را که افراد آنلاین جستجو می کنند را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.
سپس می توانید آن دسته از کلمات کلیدی را در وب سایت خود در مکان هایی مانند عنوان صفحه و توضیحات متا قرار دهید. این موضوع به افزایش رتبه شما در نتایج جستجو کمک می کند و اطمینان می دهد که کسب و کار شما در جستجوهای مرتبط تر نشان می دهد.
شناخت انواع کلمات کلیدی
قبل از انتخاب کلمات کلیدی مناسب درک هرم کلمات کلیدی ضروری است.
- کلمات کلیدی راس هرم معمولاً فقط 1 یا 2 کلمه ای هستند و از حجم جستجوی بالایی برخوردار هستند.
- کلمات کلیدی تنه هرم 2 تا 3 عبارات کلمه ای با حجم جستجوی خوب است ، زیاد نیست ، کم نیست.
- کلمات کلیدی طولانی یا اصطلاحا long tail شامل چهار یا چند کلمه است که حجم جستجوی کمی دارند. اینها بخش عمده ای از ترافیک وب را تشکیل می دهد.
کلمات کلیدی LSI
کلمات کلیدی LSI در واقع آن دسته از کلمات کلیدی هستند که وقتی در باکس جستجوی گوگل چیزی را سرچ می کنید به شما پیشنهاد می دهد و در واقع از مجموعه اطلاعاتی که از کاربران دیگر به دست آورده کلماتی را به شما پیشنهاد می دهد که نشان دهنده این است که احتمالا کاربران دیگر این کلمات کلیدی را قبلا سرچ کرده اندف بنابراین برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب می توانید از آن ها استفاده کنید.
5 نکته برای کمک به انتخاب کلمات کلیدی مناسب
شبیه یک مشتری فکر کنید
مخاطبان مورد نظر خود را مشخص کنید و هنگام ایجاد لیست اولیه از کلمات کلیدی، خود را در کفش مشتری قرار دهید. از خود بپرسید، “اگر می خواستم یکی از این محصولات یا خدمات را پیدا کنم، در گوگل چه چیزی را سرچ می کردم؟” همچنین می توانید با دیگران، مانند دوستان، اعضای خانواده یا حتی مشتریان فعلی مشورت کنید تا نظرشان را در مورد عبارات بیان کنند. بنابراین هنگام جستجوی محصولات و خدمات خود از آن ها استفاده کنید.
در مورد مسابقه فکر کنید
لیستی از رقبای اصلی خود تهیه کنید و به وب سایت های آن ها بروید تا ببینید چه کلمات کلیدی را آن ها هدف قرار داده اند. برای کمک به شناسایی و انتخاب کلمات کلیدی مناسب مطالب آن ها را بخوانید و متاتگ های آن ها را مشاهده کنید. نگاه به کلمات کلیدی رقیب شما نه تنها به شما کمک می کند تا آنچه را فراموش کرده اید را مجددا ببینید بلکه به گسترش لیست ایده های شما نیز کمک می کند.
برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب کلمات کلیدی long tail را پیدا کنید
کلمات کلیدی طولانی ترکیبی از سه یا چند کلمه یا عبارت است. در حالی که کلمات کلیدی طولانی، تمایل به تحمل حجم جستجوی کمتری دارند، اما عموماً ترافیک مرتبط تری را به خود جلب می کنند، به طور معمول رقابت کمتری دارند، اما رتبه بندی آسانتری خواهند داشت. کلمات کلیدی long tail را انتخاب کنید که به مشخص کردن محصول یا خدمات شما کمک می کند.
از ابزارهای جستجو و انتخاب کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید
برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی هدف بالقوه خود، از ابزار Google Keyword AdWords استفاده کنید با استفاده از این ابزارها می توانید داده هایی درباره حجم و روند کلمات کلیدی، رقابت در کلمات کلیدی، کلمات کلیدی مشابه و موارد دیگر جمع آوری کنید.
نتایج را آنالیز کنید
پس از انتخاب کلمات کلیدی خود، فراموش نکنید که بر روی آن ها نظارت کنید و نتایج را تجزیه و تحلیل کنید. غالباً کلمات کلیدی یا عبارات ترند، همراه با کلمات کلیدی جدیدی است که ممکن است رقبا از آن ها استفاده کنند.
فراموش نکنید که در هر کجا که ممکن است از کلمات کلیدی خود استفاده کنید! انتخاب کلمات کلیدی مناسب در پست های وبلاگ، پست های رسانه های اجتماعی و محتوای وب سایت خود را فراموش نکنید. هرچه بیشتر از کلمات کلیدی مناسب در محتوای خود استفاده کنید، پیدا کردن مخاطب هدف برای شما آسانتر خواهد بود و قطعاََ رتبه الکسا بهتری پیدا خواهید کرد.